Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2015

Μια παράσταση προς αποφυγή...

Χθες, ανήμερα των γεννεθλίων του Κωστή Παλαμά, το έφερε η τύχη να βρεθώ σε επίσημη πρεμιέρα στο θέατρο Διάνα. Ήταν μια μουσική παράσταση με τίτλο 9 και 5 με πρωταγωνιστές τους τραγουδιστές Χρήστο Θηβαίο και Βασίλη Παπακωνσταντίνου, με αφηγητή τον Οδυσσέα Ιωάννου. Σκηνοθέτης της παράστασης ο Παντελής Βούλγαρης.

Προσωπικά αποφεύγω τις επίσημες πρεμιέρες, μιας και δεν μου πάει το περιβάλλον των celebrities της τέχνης, της πολιτικής και των κοσμικών στηλών, που συχνάζουν σε τέτοιες εκδηλώσεις. Ωστόσο, βρέθηκα στη συγκεκριμένη πρεμιέρα ανταποκρινόμενος σε πρόσκληση του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον οποίο εκτιμώ ιδιαίτερα όχι μόνο σαν καλλιτέχνη, αλλά και σαν άνθρωπο. Ένας συνδυασμός εξαιρετικά σπάνιος, ειδικά στους χώρους των "επωνύμων", ή προβεβλημένων προσώπων, όπως έχω διαπιστώσει από πρώτο χέρι.


Δεν είμαι κριτικός μουσικής, ή θεάτρου για να διεκδικώ δάφνες γι' αυτό που γράφω. Γράφω από καρδιάς σαν απλός θεατής, σαν απλός καταναλωτής ενός πολιτιστικού προϊόντος. Και παρά το γεγονός ότι ξέρω ότι θα δυσαρεστήσω αγαπητούς φίλους, θεωρώ υποχρέωσή μου να πω τη γνώμη μου γιατί η παράσταση με αφορά σαν θεατή.

Ειλικρινά, η παράσταση ήταν άψογη τεχνικά. Οι συντελεστές εξαιρετικοί και ο Βασίλης όπως πάντα ο καλύτερός του εαυτός. Όμως μέχρις εκεί. Το περιεχόμενο της παράστασης αφορούσε ένα κοινό που δεν ζει στην Ελλάδα του σήμερα, αλλά κατοικεί σ' άλλο πλανήτη. Είναι πρόδηλο ότι έχει στηθεί για να μην δυσαρεστήσει κανένα. Για να μπορούν να την παρακολουθήσουν άπαντες. Από τους δοσίλογους κυβερνώντες (τους οποίους στην πρεμιέρα εκπροσωπούσε επάξια το ζεύγος Νταλάρα κι όχι μόνο) έως τον Κουτσούμπα.

Τραγούδια γενικώς αποδεκτά, ατάκτως ερρειμένα, στερημένα από το δυναμισμό της εποχής που γράφτηκαν. Στόχος η προσωπική συγκίνηση και τίποτε παραπάνω. Τραγούδησαν για τη μάνα κι ο καθένας σκεφτόταν τη μάνα για πάρτη του. Εμένα όμως μου είχε καρφωθεί η εικόνα εκείνης της μάνας που πέθανε μαζί με τα παιδιά της από μαγκάλι, γιατί δεν μπορούσε να ζεσταθεί διαφορετικά.

Έχω μεγαλώσει με μαγκάλι για θέρμανση και φέρω ακόμη σημάδια στο σώμα μου από επαφές "τρίτου τύπου" μαζί του στην προσπάθεια να χουχουλιάσω σαν μικρό παιδί όσο πιο κοντά στη ζεστασιά του μέσα σ' ένα υγρό σπίτι. Ξέρω λοιπόν τι σημαίνει μαγκάλι. Όμως, η μάνα και τα παιδιά της που τις σκότωσε το μαγκάλι δεν ήταν εκεί. Δεν τις αφορούσε η τέχνη που καταναλώναμε.

Ούτε η μάνα που δυο χρόνια άνεργη προσπάθησε να περισώσει τα λιγοστά χρήματα της σύνταξης της δικής της κατάκοιτης μάνας για να φροντίσει τα δυο ανήλικα παιδιά της. Φαντάσου την απελπισία μιας μάνας που αναγκάστηκε να θάψει μυστικά τη δική της μάνα στον κήπο του σπιτιού, για να κρατήσει τη πενιχρή σύνταξη για τα δικά της παιδιά. Σήμερα, είναι στη φυλακή, γιατί ανήμπορη να σκάψει βαθιά η σήψη του πτώματος αποκάλυψε την όλη τραγωδία.

Αυτή είναι η Ελλάδα του σήμερα. Εκατοντάδες χιλιάδες μανάδες σήμερα αντιμετωπίζουν ανάλογες τραγωδίες. Και το μόνο που έχουν να ελπίζουν είναι στην ελεημοσύνη και τα συσσίτια που τάζουν οι δελφίνοι της εξουσίας. Δεξιοί και αριστεροί. Ή στην επουράνια βασιλεία που τάζουν οι ένοικοι του Περισσού έναντι ψήφου. Όλα είναι αποδεχτά σήμερα.

Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια έχει εξαφανιστεί. Δεν αξίζει δεκάρα. Ούτε η ανθρώπινη ζωή, που τόσο εύκολα στις μέρες μας τερματίζει γιατί προέχει να πληρώσουμε τους δανειστές.

Για όλα αυτά η παράσταση δεν είχε τίποτε να πει. Δεν την αφορούσε καν. Ήταν μια παράσταση από χορτασμένους για χορτασμένους. Ήταν μια παράσταση καλλιτεχνών που δεν έχουν να πουν τίποτε για το σήμερα, προορισμένη για θεατές που δεν έχουν καταλάβει τίποτε για σήμερα.

Ακόμη και τα κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου ήταν μια σκέτη απογοήτευση. Ένα περίτεχνο τίποτα. Πολλές φιοριτούρες για να μην πεις τίποτε. Σε μια εποχή που, όπως έλεγε ο Βάρναλης, ο καλλιτέχνης οφείλει να μιλά καθαρά και ξάστερα, η παράσταση μιλούσε με γρίφους και απόμακρα υπονοούμενα.

Και ναι μεν οι συντελεστές της παράστασης είπαν σε μια στιγμή ότι χρωστάμε περισσότερα στους ποιητές μας, απ' ότι στους δανειστές μας, αλλά οι ποιητές της ρωμιοσύνης ήταν απόντες.

Χθες, όπως είπαμε, ήταν τα γεννέθλια του Κωστή Παλαμά. Ο μεγαλειώδης αυτός εθνικός και λαϊκός ποιητής πέρασε ανάλογες καταστάσεις με τις σημερινές. Καταστάσεις όπου η κοινωνία πολώνεται σε ακραίο βαθμό. Όπου η ίδια η επιβίωση του λαού έχει τεθεί στην ημερήσια διάταξη από τους κρατούντες. Τι επέλεξε να κάνει ένας ποιητής σαν τον Παλαμά; Τι τον έκανε μεγάλο ποιητή;

Το έχει απαντήσει ο ίδιος: "Μα ξέρω πώς είναι κάποιες κρίσιμες ώρες, κάποιες στιγμές που παρουσιάζονται σαν να μέλλεται να αποφασιστεί κάτι τόσο σημαντικό και πώς τότε κάθε άνθρωπος που φωτίζεται από μια συνείδηση και που φέρνεται από μιαν ιδέα, όπου και όπως, με όποιους κι αν έχει να κάνει, πρέπει να δίνει το ΠΑΡΩΝ και να στέκεται στρατιώτης. Όποιος κι αν είναι ο αντίπαλος που φοβερίζει, είτε για να ξεκαρδίζεται από τα γέλια, είτε να τινάζεται από θυμό, ο άνθρωπος εκείνος πρέπει να του φωνάζει: Αλτ! Εδώ είμαστε!"

Άλλες εποχές, άλλοι άνθρωποι, άλλοι καλλιτέχνες, θα μπορούσε να πει κανείς. Λάθος! Ο ίδιος ο Παλαμάς έγραφε σ' έναν άλλο μεγάλο της τέχνης, τον Γρηγόρη Ξενόπουλο: "Δεν πάει εκείνος ο καιρός, γιατί δεν πάει κανένας καιρός. Δεν λογαριάζονται οι καιροί, μόνο οι άνθρωποι λογαριάζονται που κάνουν τους καιρούς."

Η φωτιά του καλλιτέχνη έχει σβήσει. Το δέσιμο με τον λαό και την πατρίδα έχει ξεπουληθεί στις εταιρείες και τα κόμματα. Τα ιδανικά, η αξιοπρέπεια, το φιλότιμο έχει καλυφθεί από ιδεοληψίες. Πρωτίστως της αριστεράς. Άριστο άλλοθι για την αδιαφορία, την αδράνεια και τη συνθηκολόγηση σε μια εποχή που οφείλει ο μέγαλος καλλιτέχνης "να δίνει το ΠΑΡΩΝ και να στέκεται στρατιώτης". Όχι του Κουτσούμπα και του κάθε κομματάρχη, αλλά του λαού, του αδικημένου. Η στράτευση κρίνει την τέχνη, τη μεγάλη τέχνη. Και μόνο έτσι ο ίδιος ο καλλιτέχνης διαφέρει από τον απλό διασκεδαστή, που τον ενδιαφέρει μόνο το μεροκάματο.

Η παράσταση λοιπόν που είδα απηχούσε μια τεράστια παρακμή. Μια παρακμιακή κοινωνία που πνέει τα λοίσθια. Απηχεί μια εποχή που έχει ήδη πεθάνει και που σαν ζόμπι απειλεί ότι ζωντανό έχει απομείνει.

Η μυρωδιά της μούχλας και της πτωμαίνης ήταν τόσο έντονη στο περιβάλλοντα χώρο, που ακόμη και σπουδαία τραγούδια όπως του Σιδηρόπουλου το "κάποτε θα έρθουν να σου πουν" έμοιαζε τελείως παράταιρο. Όταν μάλιστα, μετά από παράκλιση του Βασίλη στο τέλος της παράστασης, σηκώθηκαν όλοι όρθιοι να τραγουδήσουν το "της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ", η μούχλα, η πτωμαίνη και η άθλια υποκρισία της όλης σκηνής, μ' έκανε να μην αντέξω.

Σηκώθηκα κι έφυγα. Έξω περίμεναν οι κάμερες και τα μικρόφωνα. Έσκυψα το κεφάλι κι επιτάγχυνα το βήμα. Στο δρόμο οι μαύρες λιμουζίνες και τα αυτοκίνητα συνοδείας περίμεναν τον Κουτσούμπα και τους πιο "επώνυμους". Δίπλα τους, ζωντανή ταξική διάκριση, τα κίτρινα ταξί σε μακρά σειρά αναμένοντας τους θεατές σε αναζήτηση ενός πενιχρού μεροκάματου.

Οι προσκεκλήμένοι celebrities έκαναν το καθήκον τους, εκτονώθηκαν και ύστερα γύρισαν στην καθημερινότητα του πλανήτη τους, που δεν έχει και δεν είχε ποτέ επαφή με το δικό μας πλανήτη, τον πλανήτη της βιοπάλης και μιας πατρίδας που απειλείται με αφανισμό. Άλλωστε οι περισσότεροι από δαύτους, τον λαουτζίκο τον αντιμετώπιζαν πάντα σαν καταναλωτή. Γι' αυτούς τους καταναλωτές φορντίζουν οι εταιρείες, τα κυκλώματα και τα κρατικοδίαιτα κόμματα. Ιδίως της αριστεράς που δίνουν το ιδεολογικό άλλοθι της καλλιτεχνικής ξεπούλας, αδιαφορίας και αδράνειας.


Εγώ έφυγα από την παράσταση με τη δυσάρεστη οσμή της πτωμαίνης στους οσφρητικούς μου αισθητήρες. Και έχοντας το μυαλό γεμάτο εικόνες από μια άλλη γενιά καλλιτεχνών που με το έργο τους υπεράσπιζαν σαν στρατιώτες τον λαό και την πατρίδα στις πιο κρίσιμες περιόδους, πείστηκα τελικά ότι δεν έχει να περιμένει πια κανείς και τίποτε από την "επώνυμη" καλλιτεχνική διανόηση του καιρού μας. Μόνο μια νέα ορμητική γενιά δημουργών και καλλιτεχνών που όλη αυτή τη φάρα, όλο αυτό το παρακμιακό κύκλωμα θα το κάνει πέρα, μπορεί να γεννήσει την τέχνη που έχει ανάγκη ο λαός σήμερα. 

63 σχόλια:

  1. Έλα πες την αλήθεια,αυτό που σε πείραξε και αποφάσισες να γράψεις τούτον τον προσβλητικό λίβελο ήταν το γεγονός πως δε σου έδωσε κανείς σημασία, φαίνεται καθαρά από το κείμενό σου πως κανείς δεν ασχολήθηκε να μιλήσει στον Λένιν της σύγχρονης ιστορίας (σε σένα δλδ) ούτε καν μπήκαν στον κόπο να σου πάρουν τα τόσα κανάλια μια συνέντευξη για να δεις τη φάτσα σου στα αγαπημένα σου κανάλια, ούτε καν σε ανέβασε στη σκηνή ο θίασος για να σε χειροκροτήσουν οι θεατές. Γιαυτό και το έριξες στην κλάψα πάλι μήπως και συγκινήσεις κανέναν κακομοίρη , ξέχασες να γράψεις και για τη δυσλεξία που νίκησες με μεγάλο κόπο Βασιλάκη Καϊλα της πολιτικής,βέβαια είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως αυτές σου τις παιδικές δυσκολίες τις ξεχνάς πανεύκολα όταν είναι να ανοίξεις το βόθρο που έχεις για στόμα και να εκτοξεύσεις τα βοθρολύματα που έχεις μέσα σου σε κάθε έναν που τολμά να αμφισβητήσει τη μεγαλοσύνη σου! Καλως ήρθες στην πραγματική ζωή λοιπόν, στη ζωή που θα πληρώνεις καθημερινά το πλήγμα που κατάφερες στο λαϊκό κίνημα και στην ελπίδα του λαού να δημιουργήσει κάτι που θα μπορούσε να αντισταθεί στο καθεστώς κατοχής. Ναι εσύ είσαι ο αποκλειστικά υπεύθυνος και γιαυτό όπου πηγαίνεις θα σε φτύνουν! Και όση κλάψα και να ρίξεις , όσα εσώψυχά σου θυμηθείς να ρίξεις στη δημόσια θέα νομίζοντας πως με αυτό τον τρόπο θα σε λυπηθεί κανείς δε πρόκειται να κερδίσεις τίποτα! Έχεις ήδη καταγραφεί σαν γραφική πολιτική καρικατούρα και αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Συνίθισέ το λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τί ωραία που τα γράφεις...Σιβιτανίδειο τελείωσες?

      Διαγραφή
    2. Ποσο σκ@τανθρωπος μπορει να εισαι;

      Διαγραφή
    3. ο "βόθρος" είναι λίγος για να σκεπάσει με σκατόνερα κουράδες σαν εσένα....

      Διαγραφή
    4. 4:13' Δεν είναι μονο αυτό που λες, αλλά κανει απέλπιδα προσπαθεια να το θεμελιώσει κιόλας. Για τον Καζάκη μιλάω. Έτσι;

      Διαγραφή
    5. τελικα οι Σπαρτιατες ηταν σοφοι....Ειχαν τον Καιαδα για να ριχνουν κατι πατημενα σκατα σαν και σενα...Παραφυσιν τεκνα που λεει κι ο Καζακης

      Διαγραφή
    6. ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ Ανώνυμος14 Ιανουαρίου 2015 - 2:04 μ.μ. ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΖΑΚΗ. ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΝΩΝΥΜΟΣ Α,Β,Γ, 5 10 15 ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΩ. ΕΒΓΑΛΕΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΟ ΑΠΟΘΥΜΕΝΟ ΣΟΥ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΒΡΩΜΟ-ΡΑΓΙΑ ΟΛΕΣ ΣΟΥ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΘΕ Κ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ. ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΠΙΑ? ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΑΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΟΥ Κ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ Κ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ Κ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΕΧΕΙΣ? ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ. ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΚΕΡΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΖΑΚΗ ΚΑΦΕ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Κ ΜΟΝΟ ΕΔΩ. ΑΛΛΙΩΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΒΡΩΜΕΡΟ ΡΟΛΟ. Harry Huliaras

      Διαγραφή
    7. ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ Ανώνυμος14 Ιανουαρίου 2015 - 2:04 μ.μ. ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΖΑΚΗ. ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΝΩΝΥΜΟΣ Α,Β,Γ, 5 10 15 ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΩ. ΕΒΓΑΛΕΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΟ ΑΠΟΘΥΜΕΝΟ ΣΟΥ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΒΡΩΜΟ-ΡΑΓΙΑ ΟΛΕΣ ΣΟΥ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΘΕ Κ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ. ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΠΙΑ? ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΑΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΟΥ Κ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ Κ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ Κ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΕΧΕΙΣ? ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ. ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΚΕΡΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΖΑΚΗ ΚΑΦΕ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Κ ΜΟΝΟ ΕΔΩ. ΑΛΛΙΩΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΒΡΩΜΕΡΟ ΡΟΛΟ.

      Διαγραφή
    8. ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ Ανώνυμος14 Ιανουαρίου 2015 - 2:04 μ.μ. ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΖΑΚΗ. ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΝΩΝΥΜΟΣ Α,Β,Γ, 5 10 15 ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΩ. ΕΒΓΑΛΕΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΟ ΑΠΟΘΥΜΕΝΟ ΣΟΥ. ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΒΡΩΜΟ-ΡΑΓΙΑ ΟΛΕΣ ΣΟΥ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΑΘΕ Κ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ. ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΠΙΑ? ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΑΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΟΥ Κ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ Κ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ Κ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΕΧΕΙΣ? ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ. ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΚΕΡΑΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΖΑΚΗ ΚΑΦΕ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Κ ΜΟΝΟ ΕΔΩ. ΑΛΛΙΩΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΠΑΙΖΕΙΣ ΒΡΩΜΕΡΟ ΡΟΛΟ.

      Διαγραφή
    9. Φίλε μου 2:04 μήπως έχεις σπουδάσει ψυχολογία γιατί πραγματικά έχω μείνει άναυδος από τις πολύ εύστοχες και επιστημονικά τεκμηριωμένες επισημάνσεις σου. Εάν δεν έχεις σου προτείνω να το κοιτάξεις ξεκινώντας από τον παιδικό σταθμό της γειτονιάς σου αλλά πρόσεχε μη σε μαζέψουν!

      Διαγραφή
  2. Δυστυχως, τη σημερινη εποχη πολλα εχουν γινει αντικειμενο συναλλαγης και εμπορευματοποιησης. Στις ανθρωπινες σχεσεις επικρατει η υποκρισια και η εκμεταλλευση, οχι η ειλικρινεια, ο αλληλοσεβασμος και η αγαπη. Πολλοι σημερα σε εχουν "φιλο" οσο σε εχουν αναγκη και οχι γιατι σε συμπαθουν η εκτιμουν. Οταν δεν τους εισαι πια χρησιμος, σταματας να εισαι "φιλος".

    Πρεπει να αναζητεις ανθρωπους με το φαναρι σα το Διογενη και ακομα και τοτε ειναι δυσκολο να τους βρεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Καζάκη, με όλο το σεβασμό, πιστεύω πως η άποψή σας για την παράσταση επηρεάστηκε από το συρφετό των επωνύμων που παρευρίσκονταν στην επίσημη πρεμιέρα. Οποιοσδήποτε θα είχε αηδιάσει ακούγοντας τα εμβληματικά τραγούδια του αγώνα για τη δημοκρατία μαζί με ένα τέτοιο ακροατήριο. Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου όμως, δεν μπορεί ν' απολογηθεί για το κοινό που πήγε να τον ακούσει!
    Πάντως, υπάρχουν διανοούμενοι που αντιστέκονται και με το έργο και με το δημόσιο λόγο τους στο καθεστώς υποτέλειας και κατοχής. Π.χ. οι θεατρικοί συγγραφείς Βασίλης Κατσικονούρης, Γιάννης Τσίρος, Ανδρέας Φλουράκης, οι οποίοι εδώ και χρόνια αποτυπώνουν την κρίση αξιών της ελληνικής κοινωνίας μέσα από το σημαντικό έργο τους. Έχουν καταγγείλει και επώνυμα το κράτος καταστολής ήδη από την εποχή της κυβέρνησης Παπαδήμου με ανοιχτή επιστολή που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν ζητάω κανέναν να απολογηθεί. Πολύ περισσότερο ο Παπακωνσταντίνου, που τον σέβομαι ιδιαίτερα σαν άνθρωπο και καλλιτέχνη. Την άποψή μου είπα. Εγώ περίμενα σ' αυτές τις συνθήκες οι συνεδητοί καλλιτέχνες να γυρίζουν ολόκληρη την Ελλάδα ξεσηκώνοντας το λαό. Χωρίς να υπολογίζουν κακουχίες, δυσκολίες και αποκλεισμούς.
      Ούτε αντιλέγω ότι υπάρχουν και δημιουργοί που αντιστέκονται. Οι γενικεύσεις αυτού του είδους δεν με αφορούν.

      Διαγραφή
    2. O ΛΑΟΣ ΘΑ ΒΡΕΙ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ:

      https://www.youtube.com/watch?v=GH8yZYdIrAE

      Διαγραφή
  4. Να μην πηγαίνετε τότε στις επίσημες πρεμιέρες κι ας είναι τζάμπα… Χώρια που βρήκατε ως εκπροσώπους των »δοσίλογων κυβερνώντων» ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι περιγράφετε. Και σας πείραξε κι ο Κουτσούμπας που πήγε να δει μια παράσταση. Δικαίωμα έχετε μόνο εσείς και οι ομοϊδεάτες σας στην άποψη και στον πατριωτισμό; Οι μόνοι πατριώτες κατά τα πιστεύω σας. Πόσο πίσω μας πάνε τέτοιες λογικές και πόσο τη διχόνοια αναπτύσσουν κύριε!Και πόση αμετροέπεια να πιστεύετε πως η δική σας εμπειρία ζωής είναι η μόνη αληθινή!Για σας μπορεί αλλά δεν είναι ωραίο να αποφασίζετε εσείς ποιος δικαιούται να ομιλεί ή όχι. Καλή χρονιά από μια πατριώτισσα σύμφωνα με τα δικά μου πιστεύω που μου λένε πως όλοι το καλό της πατρίδας θέλουν. Το ποιος έχει δίκιο χρόνος και η ιστορία θα καταγράψουν…Εδώ έπρεπε να σας απαυθυνθώ κι όχι στη σελίδα του ΕΠΑΜ Δυτ.Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηγες στην παρασταση;;Πολυ καλα κανεις και ηρθες εδω να γραψεις τις ενστασεις σου αλλα πρωτον να δεις την παρασταση και δευτερον,υπαρχουν κραυγαλαια πολιτικα εγκληματα που δεν χωρουν αμφιβολια για την αποδοση κρισης στο τελος της ιστοριας...Και αυτα τα εγκληματα τα εχουν κανει ολοι γαργαρα εκτος απο εναν..Τον Καζακη..Αυτο για να μην το αναγνωρισεις η δεν εχεις σχεση με την πραγματικοτητα η εισαι αναλγητο σκυλι καποιου κομματος

      Διαγραφή
    2. Βεβαίως όλοι το καλό της πατρίδας θέλουν και ένας από αυτούς είναι και ο Κουτσούμπας!!!! Τελικά μου φαίνεται ότι θα αυτοπυροβοληθώ πισώπλατα ο καψερός.

      Διαγραφή
    3. Από που προκύπτει ότι ο Καζάκης προβάλλει τη δική του εμπειρία ως τη μόνη αληθινή ή ότι δεν αναγνωρίζει σε άλλους το δικαίωμα στην έκφραση γνώμης δεν το καταλαβαίνω. Όπως δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει ότι είναι μέλος ενός κλαμπ ομοϊδεατών την ίδια στιγμή που δε χάνει ευκαιρία να τονίσει ότι το ζητούμενο σήμερα είναι συγκρότηση πατριωτικού μετώπου ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Τέλος, αν οι Έλληνες και οι λαοί γενικότερα περίμεναν την ιστορία όπως λέτε να αποφασίσει αν ο συρφετός των Τσολάκογλου, Λογοθετόπουλων, Ράλληδων και όσων εκπροσωπούσαν έκαναν απλά το πατριωτικό τους καθήκων ή ήταν όντως προδότες, τώρα η Ευρώπη θα ήταν ακόμα υπό ναζιστική κατοχή. Επίσης, για όποιον διαβάζει το κείμενο χωρίς προκατάληψη, είναι φανερό ότι το πρόβλημά του δεν είναι εάν ο Κουτσούμπας πήγε να δει μια παράσταση. Είναι ότι πρόκειται για μια παράσταση (δική του γνώμη, δε μπορώ να το επιβεβαιώσω ανεξάρτητα) που απευθυνόταν στους πάντες σε μια εποχή οξέως κοινωνικού πολέμου. Σε τέτοιες συνθήκες, το να απευθύνεσαι στους πάντες, είναι σα να μην απευθύνεσαι σε κανένα.

      Διαγραφή
  5. "Εγώ περίμενα σ' αυτές τις συνθήκες οι συνεδητοί καλλιτέχνες να γυρίζουν ολόκληρη την Ελλάδα ξεσηκώνοντας το λαό. Χωρίς να υπολογίζουν κακουχίες, δυσκολίες και αποκλεισμούς."
    AYTO KAI MONO AYTO επρεπε να κανουν ολοι οι καλιτεχνες,οπως εκανε ο Παπακωνσταντινου στην Βεροια χωρις ομως την αναλογη συνεχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν περιμέναμε διαφορετική εκτίμηση από τεχνοκράτη, όψιμο επαναστάτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν περιμέναμε διαφορετική εκτίμηση από επαναστάτη του καναπέ και του διαδικτύου...

      Διαγραφή
  7. Μωραίνει Κύριος ων βούλεται απολέσαι...

    Κυρ-Μητσο εχεις ξεφυγει τελείως.
    Δυο τουλαχιστον απο τους παραπανω σχολιαστές εξηγούν το πώς δείχνεις οτι σιγά σιγά την ...κάνεις.
    Ευτυχώς που φεύγοντας απο την παράσταση -οπως λες- έσκυψες το κεφάλι και ο εκτυφλωτικός ...προβολέας που βρισκεται στην κορυφή του κεφαλιού σου τύφλωσε τις κάμερες των καναλιων και τους δημοσιογραφους του BBC και δεν σε αναγνώρισαν ώστε να πέσουν επανω σου να σε ξεσκίσουν στις ερωτήσεις για το τι ψηφιζει το ΕΠαΜ και για το πού παει η ευρωζώνη.
    Ομως δεν αφησες και τον κοσμο στην τύχη του χωρίς να ενημερωθεί και να μην παει στις παραστάσεις αυτές.
    Το πληροφορηθηκε σημερα με πολύ πιο μαζικό τροπο απο την εκπομπη σου στο e-roi.
    Τώρα ΟΛΟΙ, και τα 10 εκατομμυρια των Ελλήνων και ξένων που σε παρακολουθούν καθημερινα όπως δείχνουν τα χτυπήματα, ξέρουν επιπλέον και οτι το ΕΠαΜ δεν υποστηριζει Καμμένο.
    Και επειδή ήξερες οτι θα πεις την Μαλακία της Ημερας, δηλώνεις μη ειδικός περί τα καλλιτεχνικα νομίζοντας οτι αυτό σε απαλλάσσει.
    Βρε Μάρθα Βούρτση, Νίκο Ξανθόπουλε, Βασιλακη Καϊλα και ηλίθιε μονοκύτταρε οργανισμέ (χρησιμοποιείς συχνα τον ορο για αλλους), εαν ο Ιωάννου και ο Βούλγαρης ήθελαν να βάλουν τον κοσμο μέσα στην μπιχλα του λαϊκισμού που γουσταρεις να ζεις εσυ και να τον κάνουν να κλάψει, το γοερό τους κλάμα θα ακουγόταν μέχρι την Δράμα.
    Μέχρι και μαγκάλια θα είχαν βάλει αναμεσα στους θεατες, να κανουν να μυριζει η πλατεία μονοξείδιο και καμμένη σάρκα.
    Η μαλακια σου (κατα Αϊνστάιν) δεν έχει όρια.
    Επίσης μάθαμε οτι αναμεσα στις εκατοντάδες των θεατών της παράστασης που ήσαν όλοι τους παρτακηδες σκεφτομενοι ο καθένας τους μονο την δική του μανα, ήσουν ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ που σκέφτηκε την μάνα κάποιου αλλου. Μπράβο σου αλτρουιστη μου!!!

    Κατα τ'αλλα είχες τα μούτρα στις ευρωεκλογες να ζήτησεις απο τον Παπακωνσταντίνου τοποθέτησή του υπέρ του επαμ. Την επόμενη φορά ξέρεις τι θα σου απαντήσει;
    "Μία παράσταση του Μήτσου προς αποφυγή"!!!
    (Δοξάτο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eάν η κάθε ''μαλακία'' της ημέρας του Καζάκη σε κάνει και ασχολείσαι με τόσο πάθος για να γράφεις όλα αυτά τότε μεγάλε καλά ξεμπερδέματα με τον ψυχίατρο. Και εάν είσαι βέβαιος με τον εαυτό σου ότι έκανες ένα ακόμα χρήσιμο σχόλιο δείξε το και αυτό στο γιατρό να σου αυξήσει τη δόση.

      Διαγραφή
    2. Το κείμενο αυτό λέει κάτι πολύ απλό. Για το οποίο είναι συζητήσιμο αν είναι σωστό ή όχι. Ότι όταν ζεις σε συνθήκες όπου μια κοινωνία είναι ρημαγμένη, το να κάνεις τέχνη που απευθύνεται στους πάντες, είναι σα να μη λες τίποτα. Έχεις να κάνεις τοποθέτηση επ' αυτού ή κοιμάσαι και ξυπνάς με τον εφιάλτη του Καζάκη;

      Διαγραφή
  8. Ρε Καζάκη, μήπως εχεις βρει τον τροπο τρολαροντας να μπαίνουν στο μπλογκ σου κόσμος να σε βριζει και να τα οικονομας; Δεν ξέρω και πώς δουλεύουν τα μπλογκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μπλογκ δουλεύουν ως εξής: μπαίνουν κάτι στόκοι σαν εσένα και λένε την κάθε παπαριά που τους έρθει και εμείς οι υπόλοιποι πρέπει να τη βλέπουμε κιόλας!

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμε ( 2.014μμ),

    Σίγουρα δεν φταις καϋμενε μου,
    Οι παιδόφιλοι έχουν κάνουν μεγάλη ζημιά ( είμαι κατα της θανατικής ποινής με εξαίρεση όσο αφορά τους παιδόφιλους που πρέπει να εκτελούνται αυθις)
    Προσπάθησε να ξεχάσεις ( θέλει επιμονή και υπομονή -έτσι λένε αυτοί που ξέρουν-
    Ιδίως τωρα που μπήκαμε στον Υδροχόο..) την τραυματική εμπειρία που είχες μικρός ,όταν σε κρατούσε στα γόνατα ο " θείος" σου και σου ειχε κάνει τον δακτύλιο φινιστρινι ...
    Μην τα σκέφτεσαι αυτά η ζωή προχωράει μπροστά
    Κοιτά γύρω σου οσονουπω θαρθει η άνοιξη , θα ερωτευτείς και πάλι , τόσοι νέοι υπάρχουν γύρω σου ,απο την Ναμίμπια ,το Τσιμπουτι.. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είσαι επιστήμονας (γνωρίζεις την οικονομια) και είναι είτε άνθρωποι πληγωμένοι (οπότε σκίζεσαι για να τους βοηθήσεις) είτε απατεώνες (οπότε απορείς με το μίσος σου απέναντι στην καθαρή λογική και στον άνθρωπο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω οντως απορω με τη σκατοψυχια τους. Δεν μπορει να ειναι στα καλα τους. Δεν σχολιαζει λογικος ανθρωπος ετσι. Η κακια και ασχετοσυνη που αντανακλουν δεν περιγραφεται.

      Διαγραφή
  11. Αχ, κ. Καζακη, τι θελετε κι αναβαζετε ολα αυτα τα σχολια;
    Ποιος αλλος το κανει; Να χατε τουλαχιστον διαφημισεις να βγαζατε κατι απο τα κλικ, να το καταλαβω.
    Ειναι τουλαχιστον αηδιαστικο να μπαινει το καθε κομματοσκυλο ή ο καθε μικρονοικος να γραφει τη πικρα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να απαγορεύσει τον διάλογο. Όμως δεν θα το κανει αφού αυτός θα μεταφερθεί σε αλλο μπλογκ οπου δεν θα μπορεί να τον ελέγξει.

      Διαγραφή
  12. Δεν έχω δει την παράσταση. Απ' ότι όμως έχω διαπιστώσει, οι περισσότεροι καλλιτέχνες κάνουν τους τρελούς. Βολεμένοι. Φοβούνται μην χάσουν το «μεροκάματο». Ο Καζάκης έχει ένα δίκιο, κι αν μη τι άλλο έχει το θάρρος της γνώμης του, κι ας πέσαν να τον φάνε. Για άλλη μια φορά. Με υπαινιγμούς και αόριστες αναφορές δεν θα λύσουμε το πρόβλημα. Δυστυχώς οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν τι συμβαίνει και το χειρότερο δεν θέλουν να γνωρίσουν γιατί τους «στεναχωρεί». Όσο για τους λιγότερους, τους βολεμένους, δεν υπάρχουν λόγια μόνο τιμωρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...... Από εκεί που μας πήγαιναν για χρεοκοπία σήμερα οι Financial Times προχωρούν σε πλήρη αποδοχή των θέσεων Α.Τσίπρα, και υποστηρίζουν ότι ......
      Σύμφωνα με τους Financial Times, εάν (;;;), ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ ΘA KEPΔIΣOYN τις Eκλογές, οι Ευρωπαίοι "Πιστωτές" (;;;) ΘA HTAN συνετό να του Προσφέρουν ως δημοκρατικά Eκλεγμένου Hγέτη της Ελλάδας, κάποια ..... KAPOTA !!!


      NA ΞEPOYN OΛOI TOYΣ:

      1. AYTOI ΔEN EITAN (FT-ΓEPMANOΦΩNH EKΔΩΣH) ΠOY ΠPOEKΛOΓIKA TO 2012 MAZI ME THN Bild, ΠPΩTOΣEΛIΔA EΓPAΦAN ΣTA ... EΛΛHNIKA (!!!) ΣTHN .... ΓEPMANIA (!!!), ΓIA ΠIO ΛOΓO ΔEN ΠPEΠEI OI EΛΛHNEΣ NA EKΛEΞOYN TON A.T. KAI TON ΣYPIZA ;;; REMEBER !!!!!

      2. ".... O Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ ΘA KEPΔIΣOYN τις Eκλογές, οι Ευρωπαίοι "Πιστωτές" (;;;) ΘA HTAN ΣYNETO να του Προσφέρουν ως Δημοκρατικά Eκλεγμένου Hγέτη της Ελλάδας, κάποια ..... KAPOTA !!!!" AΠEIΛOYN KAI KOPOIΔEYOYN TA TOMAPIA !!! AΣ ΞEPOYN, AΣ ΓNΩPIZOYN: ΓH KAI YΔΩP ΘA ΠPOΣΦEPOYN OΛOI ANAΔPOMIKA, ΣTHN ΠPΩTH ΠPAΓMATIKH(A) EΛΛHNIKH KYBEPNHΣH !!!


      YΠOΓPAΦH:


      O AYPIANOΣ YΠ.EΞ. THΣ XΩPAΣ

      Διαγραφή
    2. Ρε Παπαμιχαήλ, πήγαινε πρωτα να δεις την παράσταση και μετα βγάλε συμπέρασμα. Ο καζ δεν είναι ο θεός που μπορεί να έχει σωστη κρίση σε όλα. Ένας καλός οικονομικός αναλυτής είναι και τίποτα άλλο. Που θέλησε να δημιουργήσει ενα πολιτικο κίνημα. Το οποίο δημιούργησε αλλά δεν προχωράει. Ή, προχωράει με ρυθμο χελώνας. Κουτσης χελώνας.

      Διαγραφή
    3. Φίλε μου ανώνυμε, η τοποθέτησή μου "Σωστός",αναφέρεται στην θέση του σχολιαστή και όχι του Δημήτρη! Νομίζω, λέω νομίζω ότι "μου επιτρέπεις" να έχω και εγώ το δικαίωμα της ευπρεπούς δημοσίας άποψης, ή μήπως όχι;
      Την καλημέρα μου ούτως ή άλλως.

      Διαγραφή
  13. Aν το CHARLIE HEBDO έκανε ποτέ το λάθος και διακωμωδούσε τον προφήτη των καζακοταλιμπάν, θα το είχαν βομβαρδίσει μέχρις κατεδαφίσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τέτοιες έξυπνες ατάκες πραγματικά χαραμίζεσαι εδώ. Γιατί δεν πας να γράψεις ατάκες για κανένα περιοδικό όπως λούκυ λουκ, τεν τεν, μίκυ μάους, ταρατατά, που είναι και του επιπέδου σου.

      Διαγραφή
    2. Το γεγονός και μόνο ότι ο "προφήτης" σου επιτρέπει να αφοδεύεις πνευματικά στο ιστολόγιό του, είναι ενδεικτικό για το αν εκφράζει λογικές ταλιμπάν ή όχι. Αν και προσωπικά πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει μετριασμός σχολίων γιατί δεν είναι δυνατό να περιστρέφονται όλα τα σχόλια γύρω από ένα τύπο με παραλήρημα δίωξης σα την πάρτη σου.

      Διαγραφή
  14. Μιλάμε για αρρώστια άνευ προηγουμένου!Αυτοί οι τύποι "εξ ιδίων κρίνουν τ'αλλότρια".Δεν θέλουν να καταλάβουν το πόσο μεγάλο είναι το δράμα που ζει πια ο λαός..αδυνατούν να αντέξουν την ευθύνη,τη συνενοχή στο έγκλημα,που είναι πασιφανής.Η πτωμαίνη είναι ο φυσικός τους χώρος-τι άλλο από θάνατο δείχνει η ξεδιαντροπιά και το μένος τους;.Μάθανε να ζουν στην υποκρισία,να παριστάνουν τους ξερόλες.Η αλήθεια,η πηγαία "φωνή"ενός ανθρώπου,που δε γνωρίζει να υποκρίνεται και τυχαίνει να ξέρει κάτι παραπάνω τους ενοχλεί.Δεν έχουν καταλάβει ότι είναι ήδη δούλοι των "αφεντικών"ντόπιων και ξένων μαφιόζων,κι ότι κι αυτοί και τα παιδιά τους γίνονται παρίες δουλοπάροικοι για ένα κομμάτι ψωμί ,λόγω ανηκέστου βλάβης στον εγκέφαλο και λόγω της εγωπάθειας και της ηλιθιότητας που τους δέρνει..Συγκινήθηκα πολύ από το ξεχωριστό αυτό κείμενο...νιώθω την ίδια αίσθηση της αηδίας για χυδαία νομενκλατούρα στο δικό της κόσμο.Έλεος με την ξεδιαντροπιά!Ή είναι πληρωμένοι αυτοί οι "σχολιαστές"ή παρανοικοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εσύ πάντως 12: 01' είσαι σίγουρα παρανοϊκός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. « Στην εποχή μας ,όπως και σε περασμένες εποχές, είθισται να σκοτώνουν ποιητές»
    Διάβασα πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια ένα βιβλίο του Τ.Ρομπινς, που λέγεται "Αμάντα , το κορίτσι της γης" . Κράτησα στη μνήμη μου από τότε ένα απόσπασμα που με εντυπωσίασε. Το παραθέτω ,έτσι όπως το θυμάμαι , για ψυχοθεραπεία, γιατί κάτι πάθατε πάλι σήμερα:
    « Ένας πανεπιστήμων( αστρονόμος , γιατρός, γεωπόνος, φιλόσοφος, φυσικός , μαθηματικός κ.τ.λ)κάποτε βρέθηκε σε μια ρωσική επαρχία. Οι αφελείς και αμόρφωτοι επαρχιώτες κατέφευγαν σ΄αυτόν για να τους λύσει κάθε πρόβλημα που τους απασχολούσε. Η φήμη του "παντοδύναμου" αυτού ανθρώπου έγινε τεράστια και με την αμορφωσιά που τους διέκρινε πίστεψαν όλοι ότι διαθέτει υπερφυσικές ικανότητες και ότι είναι άγιος. Αυτός συνέχισε να τους βοηθά με τις γνώσεις του, αλλά μια μέρα ενοχλημένος από τη λατρεία του κόσμου προσπάθησε να τους εξηγήσει ότι δεν είναι ούτε θεός , ούτε άγιος αλλά απλά ένας επιστήμονας, που όλα αυτά τα έμαθε μελετώντας αδιάκοπα . Οι αφελείς επαρχιώτες , μη αντέχοντας αυτή τη διάψευση ,που αποδείκνυε τη βλακεία τους, τον σκότωσαν και τον κατέταξαν μεταξύ των αγίων τους». Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΑΙ
    Εσείς ακόμα ψάχνετε για θεούς που θα σας σώσουν ; Τι φταίει ο Καζάκης , αν τον είδατε εσείς σα Θεό; Πρέπει πάντα να σας ξεστραβώνει με τις γνώσεις του; Για τη μικρότητά σας φταίει ο Καζάκης , που δε σας ανέβασε στο μπαλκόνι με τις «γλάστρες»; Δεν επιτρέπεται σαν άνθρωπος και αυτός να σας λέει πώς νιώθει κάποιες φορές; Εσείς ποτέ δεν έτυχε να βρεθείτε σε ανάλογη κατάσταση; Δε συναντήσατε ποτέ την υποκρισία του πλήθους; Προσωπικά ένιωσα κάτι ανάλογο, όταν με έπεισαν να πάω σε έναν χορό αποκριάτικο, πριν από πολλά χρόνια . Θα τραγουδούσαν μεγάλες φίρμες μεταξύ των οποίων η Αρβανιτάκη , η Γαλάνη και η νεαρή τότε Μαργαρίτα Ζορμπαλά , που όταν βγήκε να τραγουδήσει τα τραγούδια της, τις μπαλάντες σε ποίηση του Μανόλη Αναγνωστάκη, μέσα σε κείνο το μασκέ περιβάλλον, εγώ έπαθα τέτοιο σοκ που έβαλα τα κλάματα . Οι άλλοι μια χαρά διασκέδαζαν . Έφυγα και έκτοτε τους ποιητές μου τους "συναντώ" μόνη μου ή με ανθρώπους σαν και μένα . Για την «ερημία του πλήθους» δεν ακούσατε ποτέ τίποτα; Τόση αχαριστία πια ! Έλεος ! Δεν μπορώ πια να θυμώσω με αυτά που διαβάζω. Απλά ντρέπομαι ,που υπήρξα δασκάλα.
    (βαρβάρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αφελής απορία πολίτη:
    Ο Δημήτρης Καζάκης εξέφρασε δημοσίως την απόλυτα τεκμηριωμένη κριτική άποψή του γιά ένα επίσης δημόσιο γεγονός...Ωραία;
    Εμείς οι υπόλοιποι, γιατί υιοθετούμε τον ρόλο του Υψίστου Κριτή (υβριστή ενίοτε) κατά της άποψης αυτής;
    Εάν πράγματι διαφέραμε εμείς, από το "υποκείμενο" των ύβρεων που εκτοξεύουμε, θα διατυπώναμε απλά τις δικές μας κριτικές απόψεις, υπέρ ή κατά, της καλλιτεχνικής εκδήλωσης, πράγμα που δεν πράττουμε!
    Άρα εύλογα αναζητά κανένας "άλλες" αιτιάσεις και άλλα κίνητρα γιά τους υπερκείμενους ανώνυμους χαρακτηρισμούς.....Η μήπως όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως είναι απόλυτα τεκμηριωμένη η άποψη του; Πώς τεκμηριώνει αυτό που λεει οτι γνωριζε τι σκεφτονταν οι εκατονταδες άλλοι που παρακολουθούσαν την παράσταση;
      Την οποία μάλιστα πολλοί άλλοι σχετικοί και ειδικοί έχουν κρίνει ως πολύ δυνατή; Διαβάζει και την σκέψη του πλήθους τώρα;
      Παπαμιχαλη συμβούλεψε καμία επιχείριση και άφησε το οπαδιλικι. Εχεις το ΠΑΣ εκει. Αν σε ρωτούσα να μου πεις ΕΝΑ και μοναδικό που δεν σου αρέσει στον Καζάκη, είμαι 100% σίγουρος οτι δεν θα ευρισκες ουτε ένα αφού τον εχεις για αλάθητο θεο. Με θρησκευτική προσέγγιση δεν βγαίνεις πουθενά αδελφέ... Η ίδια ερώτηση ισχυει και για πολλους αλλους προσωπολατρες εδώ μεσα οι οποίοι πρεπει να ξέρουν οτι αν θέλουν να βοηθήσουν τον Καζάκη, πρεπει να κόψουν μαχαίρι το γλυψιμο. Έχει αρχίσει και την ψωνιζει γερά.

      Διαγραφή
    2. Εαν ο Καζάκης είχε έστω και την υποψία οτι παιζει θέμα προσωπολατρείας, θα τους το είχε κόψει με την μία. Πού βλέπεις εσύ κάτι τέτοιο;

      Διαγραφή
    3. Και πως ξέρεις εσύ ρε κοπελια 8:51' π.μ. οτι ο Καζάκης έκρινε σωστα την παράσταση; Την ειδες;

      Διαγραφή
    4. Γιατί εσύ ρε φίλε την είδες; Γιατί τότε δεν γράφεις την άποψή σου και μάλιστα επώνυμα. Δεν είναι κακό να λες την άποψή σου, έστω κι αν είναι αντίθετη. Το αναξιοπρεπές είναι να κάνεις τον εξυπνάκια, μόνο και μόνο για να χύσεις την χολή σου. Άλλωστε για το είδος σου ότι κι αν γράψω, ότι και να πω έχω προοιμίου άδικο. Πάντως κοίταξέ του, μπορεί να σου γυρίσει σε παθολογικό πρόβλημα.

      Διαγραφή
    5. Προς Ανώνυμος15 Ιανουαρίου 2015 - 4:48 μ.μ.
      Φίλε μου, κατά την δική μου άποψη, ο Δημήτρης τεκμηριώνει άψογα την προσωπική του άποψη περί του θέματος.
      Το αν εσένα δεν σε ικανοποιεί, είναι δική σου άποψη και την σέβομαι. Το ίδιο όμως ισχύει και γιά τις δικές μου απόψεις, ή μήπως όχι;
      Την καλημέρα μου.

      Διαγραφή
  18. Αρχικά εκνευρίστηκα διαβάζοντας τα σχόλια κάποιων ανωνύμων, σε δεύτερη σκέψη είπα δεν αξίζει τον κόπο να χαλάς φαιά ουσία και χρόνο για να απαντήσεις σε ανθρώπους πληρωμένους ή πυροβολημένους. Δημήτρη συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις και σε ευχαριστώ που έχεις το θάρρος να τα ομολογείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν γνωρίζατε βαθιά ιστορία,φιλοσοφία...ποίηση.-μέχρι κι ο Όμηρος γνώριζε,,.Αν ξέρατε τι σημαίνει αυτό που ζούμε για την παραπέρα πορεία-όχι μόνο της Ελλάδας...αν γνωρίζατε τι καλούμαστε να υπερασπιστούμε και πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη μας για το μέλλον όλου του πλανήτη ,θα ευγνωμονούσατε τον κ.Καζάκη,που είναι από τους λίγους που δίνει καθαρό κι έντιμο αγώνα με γνώση και πίστη στους Έλληνες-με όλη τη "σκουριά"και την αχαριστία και την ανοησία τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ζήτημα δεν είναι μόνο να ξερεις πολλά πραγματα αλλά και πώς να χρησιμοποιείς σωστα την γνώση σου. Ο Καζάκης σε πολλά ζητήματα (αυτό σημαίνει όχι σε όλα) είναι αμετροεπης. Ειρωνεύεται ακόμα και ανάπηρους.

      Διαγραφή
    2. Που το βρήκες αυτό; Μήπως σε ειρωνεύτηκα και δεν το κατάλαβα;

      Διαγραφή
  20. Τι σας κανει να πιστεύεται οτι όλοι οι ανώνυμοι είναι ενα και μοναδικό προσωπο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο διαχειριστης δεν μπορει να διαβάσει ΙΡ ανωνύμων.
      Αν υπάρχει άλλο κόλπο να μας το πεις...

      Διαγραφή
    2. To blog αυτό έχει δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο, που οποιοσδήποτε αφήνει σχόλιο, αφήνει και ηλεκτρονικό ίχνος με βάση το οποίο εντοπίζεται το IP.

      Διαγραφή
  21. Όταν λέει ο Καζάκης οτι φεύγοντας απο την παράσταση έσκυψε για να μην τον αναγνωρίσουν οι καμεραμανατζηδες και ενδεχομένως του ζητήσουν δήλωση, κάτι δεν παει καλά. Το "γνώθι σαυτόν " παει περίπατο. Νομίζει οτι είναι στο επίκεντρο της πολιτικής ζωής αυτή τη στιγμη; Εαν ήθελαν θα τον έβρισκαν στην Θησέως οπου παει κάθε μέρα.
    Επίσης λέει οτι όλοι σκέφτονταν την μάνα τους, αυτός ως ο μοναδικος μη εγωιστής, σκεφτόταν την μάνα με το μαγκαλι. Και που ξέρει τι σκεφτόταν όλος αυτός ο κόσμος; ΗΜΑΡΤΟΝ ΡΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέσα σε δυο εικοσιτετράωρα έγραψες σαραπέντε σχόλια ως "ανώνυμος" με διαφορετικές εκδοχές, αλλά με την ίδια προκλητική χυδιαότητα. Δεν έχεις στη ζωή σου κάτι άλλο να κάνεις; Ή θα είσαι τόσο βλαμμένος όσο φαίνεται από τα σχόλιά σου; Γιατί δεν κάνεις τον κόπο, ρε κουμπάρε, να σταθείς όρθιος και επώνυμα να γράψεις την άποψή σου; Είναι τόσο δύσκολο για το είδος σου; Ίσως γι' αυτό με μισείς τόσο πολύ. Είσαι ανίκανος να αθρώσεις επώνυμη άποψη και μισείς όποιον το κάνει. Περαστικά.

      Διαγραφή
    2. Έχει δίκιο ο Καζάκης, είναι ο ίδιος άνθρωπος σχεδόν σε όλα τα ειρωνικά ή προσβλητικά σχόλια, όχι μόνο αυτού του θέματος αλλά και σε πολλά από τα προηγούμενα άρθρα. Εκτός από την IP του –που αποτελεί αδιάψευστο στοιχείο- η ταυτοποίησή του διακρίνεται και από το ύφος της γραφής του. Δεν έχει την ικανότητα ούτε καν να αλλάξει τα βασικά συστατικά του ύφους του, όσο κι αν το πασχίζει (νομίζει ότι αρκεί να παρουσιάζεται αλλού πιο επιθετικός και είρων και αλλού να έχει πιο "εμβριθές" ύφος για να παραπλανήσει πως πρόκειται για διαφορετικά πρόσωπα).

      Πρόκειται με άλλα λόγια για έναν ατάλαντο αλλά φανατικό βλακέντιο που δεν γράφει μόνο εδώ αλλά και σε όποιο πρόσφορο μπλογκ του παρέχεται χώρος για να το κάνει, με σχεδόν μόνιμο και αποκλειστικό περιεχόμενο των σχολιασμών του τον Καζάκη. Είναι μάλιστα τόσο άσχετος και βλαξ που έγραψε στα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ ότι η πιο πάνω αναφορά του Καζάκη στην IP του (όπως αυτή καταγράφεται αυτομάτως στο παρόν μπλογκ), αποτελεί… ποινικό αδίκημα που θα πρέπει να παρέμβει… εισαγγελέας!

      Η ψύχωσή του με τον Καζάκη τον οδηγεί, ενώ μόνος του τα γράφει, στο να θέλει ωστόσο να δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για σχόλια πολλών ξεχωριστών ανθρώπων που εναντιώνονται σ’ αυτόν και στο ΕΠΑΜ. Το αν είναι κλινική περίπτωση ψυχοπαθούς δεν το γνωρίζω. Το ονοματεπώνυμό του όμως είναι γνωστό από τον καιρό ακόμη που εμφανιζόταν μ’ αυτό και απέκτησε τη φήμη του μειωμένης αντιληπτικότητας φανατισμένου, έχει δηλ. ήδη "καεί" γι αυτό και προτιμάει να εμφανίζεται πλέον αποκλειστικά ως δήθεν ανώνυμος. Γιατί ξέρει ότι αν εμφανιστεί με το όνομά του δεν θα του δώσει κανένας σημασία.

      Διαγραφή
  22. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  23. Δοκίμασα πολύ ταλαντούχο Οδυσσέα Ιωάννου σε εποχή ταλαντούχου κυβερνήτη Σημίτη. Με την ευμάρεια και τον Θάνο Μικρούτσικο. Τους αδελφούς Μικρούτσικου εν γένει σε αξιώματα της απέραντης αυτοκρατορίας. Τώρα απλώς τους αποφεύγω - και στο YouTube και mp3 ηάν (που λένε και οι ελληνοαμερικάνες στη θέση του εάν και του αν) ηάν ηάν βρω στον σκληρό το σβήνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή