Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Όταν ο φασισμός βγαίνει περίπατο στις ρούγες του διαδιακτύου

Ο κ. Μάνδρος μας τίμησε με δεύτερο σχόλιο το οποίο και επισυνάπτω:

Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2011

Ψυχραιμία, κ. Καζάκη. Πολλή φόρα πήρατε. Στ’ αλήθεια “διαβάσατε” όλα αυτά τα φοβερά και τρομερά στο παραπάνω σχόλιό μου; Θαυμάζω τη διορατικότητά σας. Κι ανάμεσα στις λίγες εκείνες γραμμές ανακαλύψατε πράγματι πως είμαι φασίστας, ανιστόρητος, άκρως αντιδραστικός και ηλίθιος; Μα τότε δεν είστε ένας απλός αρθρογράφος-οικονομολόγος, αλλά ο “ετάζων νεφρούς και καρδίας”. Mea culpa, λοιπόν, η αποστολή του σχολίου μου. Σας περίμενα πιο σοβαρό…

Σας ευχαριστώ πάντως πολύ για τον χαρακτηρισμό των απόψεών μου ως φασιστικών ή έστω νεοφασιστικών. Τόσα χρόνια δεν είχα καταλάβει τι ήμουν και τώρα, χάρη σ' εσάς, είδα επιτέλους το φως το αληθινό. Αλλά ακόμα πιο πολύ σας ευχαριστώ για την προσφορά δωρεάν ψυχιατρικών υπηρεσιών εκ μέρους εκλεκτών επιστημόνων του κόμματός σας. Γιατί όχι; Εξ όνυχος τον λέοντα... Υπήρξαν κι άλλοι, μάλλον πρώην πολιτικοί σας συγγενείς, στο πρόσφατο παρελθόν που έκλειναν τους διαφωνούντες σε ψυχιατρεία. Εκείνους τους έπαιρνε. Αλλά κι εσείς που δεν σας παίρνει, δεν έχετε βλέπω καμιά αναστολή για απρόκλητες επιθέσεις ad hominem και "δολοφονίες χαρακτήρος" -- έτσι δεν λέγεται η ηθική εκτέλεση του διαφωνούντος; Εγώ πάντως, αν και δεν σας αξίζει, θα σας αντιμετωπίσω ως "γνωστικό" σ’ αυτή την απάντησή μου, παρά τον παραληρηματικό χαρακτήρα του κειμένου σας και τις σοβαρές αμφιβολίες που έχω πια για την αντιληπτική σας ικανότητα.

Είναι εντυπωσιακό ότι ένα απλό σχόλιό μου με αφορμή μια έκφραση που χρησιμοποιήσατε -- "Μόνο οι λαοί μπορούν να επιφέρουν την κατάρρευση του κυρίαρχου συστήματος" – την οποία θεωρώ καθαρή παραπλανητική ανοησία, προκάλεσε αυτή τη λυσσαλέα επίθεσή σας εναντίον μου, θεωρώντας μάλιστα πως το "συγκεκριμένο κείμενο θέτει ένα ζήτημα το οποίο χρήζει άμεσης απάντησης γιατί μας οδηγεί σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια". Εδώ όμως τίθεται ένα πολύ σoβαρό ζήτημα λογικής συνέπειας για σας: Αφού πρόκειται για ένα κείμενο γραμμένο από κάποιον που κατ' εσάς χρήζει (δωρεάν) επαμικής ψυχιατρικής περίθαλψης, πώς είναι δυνατόν να έχει τόσο επικίνδυνη σημασία; Και από πότε οι "γνωστικοί" σαν εσάς καταδέχονται να συνδιαλέγονται, έστω καταγγελτικά, με "τρελούς" σαν εμένα;

Γι’ αυτό αναρωτιέμαι τι πραγματικά σας παρακίνησε να με κάνετε πρωτοσέλιδο και να με κατακεραυνώσετε για όλα αυτά τα φοβερά πράγματα που δεν ήξερα ότι είμαι. Αν δεν ήταν μια παρόρμηση της στιγμής ή μια ιερή ιδεολογική αγανάκτηση (επικίνδυνα αυτά τα πράγματα για έναν επίδοξο “ηγέτη”), τί ήταν; Μήπως, λέω μήπως, ήταν μια καλή ευκαιρία για λίγο λαϊκισμό, για λίγο θώπευμα παλαιο-αριστερών αυτιών, για λίγη επίδειξη πολιτικής θεωρητικολογίας  στο κοινό του blog σας, που ίσως έχει αρχίσει να κουράζεται από την πολλή οικονομολογία; Άραγε, μήπως ήταν μια υποβόσκουσα παράνοια ότι τάχα με έβαλε η "αστυνομικη ελιτ" του καθεστώτος να σας υπονομεύσω -- όπως ακριβώς επισημαίνει τόσο βαθυστόχαστα ένας πολύ… οξυδερκής αναγνώστης σας; Ή μήπως τελικά ο νέος ρόλος του αρχηγού κόμματος, που αναθέσατε στον εαυτό σας, είναι αυτό που σας παρακίνησε να δείτε πάνω μου έναν ιδεολογικό δαίμονα, που με ένα σκληρό πολιτικό ξόρκι εξαποστείλατε στο πυρ το εξώτερο προς τέρψη και ιδεολογική τόνωση των οπαδών σας; Όχι, κ. Καζάκη, δυστυχώς για σας δεν είσθε ένας νέος Λένιν…

Όσο για την ουσία του σχολίου μου, πουθενά δεν ταύτισα καρμπονάρους, γιακωβίνους και μπολσεβίκους με τους ναζί. Ούτε το πιστεύω άλλωστε. Παρέθεσα απλώς, χωρίς καμιά αξιολογητική πρόθεση, μερικά ιστορικά παραδείγματα επίδοξων πολιτικών ελίτ που με τη δράση τους ανέτρεψαν προηγούμενες ελίτ -- με τραγικά μάλιστα αποτελέσματα στην περίπτωση των τελευταίων δύο. Οι ναζί συνέβησαν κι αυτοί στην Ιστορία και συνάρπασαν μέχρι θανάτου μάλιστα τον γερμανικό λαό και όχι μόνο. Και είχαν κι αυτοί θεοποιήσει τον “λαό”, όπως εσείς, κ. Καζάκη. Τώρα το ποιός είναι ανιστόρητος και εμπαθής, όπως με κατηγορείτε, ε, αυτό ας το κρίνουν οι αναγνώστες διαβάζοντας τα προηγούμενα δύο κείμενα κι ετούτο. Εξαπολύοντας εναντίον μου μύδρους και μειωτικούς χαρακτηρισμούς σε κάθε σχεδόν παράγραφο (μια πρόχειρη ανθολόγηση από το κείμενο σας: νεοφασιστική, περιθώριο, υπόκοσμος, διαστρέβλωση της ιστορίας, παντελώς απλουστευτική, αντιστόρητη, άκρως αντιδραστική, τουλάχιστον ηλίθιο κ.ά. πολλά) δεν νομίζω πως αποτελείτε παράδειγμα αντικειμενικότητας, ψυχραιμίας και έλλειψης εμπάθειας. Όσο για την ιστορικότητα της σκέψης σας, το κείμενό σας μάλλον θυμίζει αναμάσημα δημοσιογραφικών κλισέ περί Ιστορίας. Πάντως τα επαναλαμβάνετε με πάθος…

Και δεν υποστήριξα πουθενά στο σχόλιό μου πως οι επαναστάσεις δεν περιλαμβάνουν τις μάζες. Κάθε άλλο. Αλλά για να είναι πραγματικές επαναστάσεις, κι όχι απλώς εξεγέρσεις ή κοινωνικοπολιτικό χάος και διάλυση κοινωνιών, χρειάζονται καθοδήγηση, κεφάλι, ηγεσία. Κι αυτός είναι ο ρόλος των επίδοξων ελίτ -- προς το καλό ή το κακό. Στο σχόλιό μου υποστηρίζω με σαφήνεια πως "υποκείμενα της Ιστορίας, άρα και ανατροπείς σαθρών συστημάτων, είναι μόνο οι συνειδητές πολιτικές ομάδες εξουσίας που συγκρούονται μέχρι θανάτου με τις κυρίαρχες ελίτ επιδιώκοντας να τις διαδεχτούν και να υποκαταστήσουν τα παλαιά κοσμοθεωρήματα με τα δικά τους". Μια απλή προσφυγή σας στον κοινό νου θα σας έλεγε πως “σαθρά συστήματα” σημαίνει σαπισμένα καθεστώτα, διεφθαρμένες ελίτ, πολιτικοκοινωνικά συστήματα που αντιμάχονται και ποδοπατούν τις μεγάλες μάζες. Οι επαναστάσεις και οι επαναστατικές ελίτ δεν έρχονται από το πουθενά ούτε συμβαίνουν άνευ λόγου και αιτίας. Χρειάζονται και οι “αντικειμενικές συνθήκες”.

Αυτό το παραδέχεστε ανάστροφα κι εσείς: “…καμιά ομάδα, καμιά οργάνωση, κανένα κόμμα, ή κίνημα που διεκδικούσε την καθεστωτική ανατροπή δεν κέρδισε έστω προσωρινά την εξουσία, χωρίς να έχει εκφράσει άμεσα και πρακτικά την μεγάλη πλειονότητα του λαού, ή έστω δεν είχε κερδίσει την έμπρακτη συμπάθειά της. Κανένας συνωμότης δεν κατάχτησε ποτέ την εξουσία χωρίς να έχει κερδίσει επάξια και έμπρακτα την ηγεμονία του λαού”. Ακριβώς. Οι επίδοξες πολιτικές ελίτ είναι ο νους που κατευθύνει τις μάζες (επαναλαμβάνω, προς το καλό ή το κακό) -- και φυσικά δεν μπορεί να τις οδηγήσει μακριά από εκεί που οι ίδιες είναι σε θέση να πάνε τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή. Χωρίς όμως αυτό τον πολιτικό νού, οι μάζες δεν πάνε πουθενά. Κάθονται μέσα στην έρημο και λατρεύουν “χρυσούς μόσχους”. Όσο για τη λατρεία του Ήρωα, του Ηγέτη, του Φύρερ, που αναφέρετε, κ. Καζάκη, εγώ θα πρόσθετα και τη λατρεία του Αυτοκράτορα των γιακωβίνων, ακόμα και του Πατερούλη των μπολσεβίκων και άλλων πολλών. Βλέπετε, η ιστορία δεν κάνει εξαιρέσεις για κανένα ούτε υπάρχει εύκολη εξήγηση για το φαινόμενο του Ηγέτη.
Και από πού ώς πού βγάλατε το συμπέρασμα πως οι επαναστατικές ελίτ, στις οποίες αναφέρομαι, είναι οι διεφθαρμένες ελίτ που ύστερα από κάποια χρόνια διαδέχονται τις πρώτες; Υπάρχει ακμή και παρακμή σε όλα τα φαινόμενα, αγαπητέ μου. Υπάρχουν νεανικές και σφριγηλές ελίτ που τις ευνοούν οι “αντικειμενικές συνθήκες” και υπάρχουν γηραλέες και διεφθαρμένες ελίτ που οδεύουν προς την έξοδο ή την καρμανιόλα. Τί σχέση έχουν οι 200 - 300 μπολσεβίκοι που διέλυσαν πραξικοπηματικά, ναι πραξικοπηματικά, την εξουσία του Κερένσκυ, με τη μεταγενέστερη νομενκλατούρα του ΚΚΣΕ; Τί σχέση έχουν οι γιακωβίνοι του Μαρά και του Ροβεσπιέρου, με την αριστοκρατία του Ναπολέοντα ή με τους σημερινούς τραπεζίτες και κερδοσκόπους;  Σκόπιμα ανακατεύετε πράγματα που έγραψα με δικές σας σκέψεις, ψευδολογίες και φαντασιώσεις για να φτιάξετε έναν αχταρμά με πολύ ψευδο-ριζοσπαστισμό και ουσία μηδέν. Αν δεν με είχατε προσβάλει προσωπικά με το γραφτό σας, δεν θα είχα ούτε από μακριά ασχοληθεί μ’ ένα τέτοιο φτηνιάρικο και χυδαίο κείμενο. Γιατί, ναι, εσείς κι εγώ πράγματι “ανήκουμε σε άλλους κόσμους” και δεν θέλω να έχω καμιά σχέση με τον αρρωστημένο μανιχαϊκό κόσμο κακίας, καχυποψίας, παράνοιας και διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, στον οποίο αποκαλύψατε με το κείμενό σας ότι κατοικοεδρεύετε.

Δεν ασχολούμαι καθόλου με τη θεωρητική “επιχειρηματολογία” σας, πρώτον, γιατί δεν με αφορά (εσείς τα βγάλατε απ’ το κεφάλι σας) και, δεύτερον, γιατί δεν έχω καμιά διάθεση να σχολιάσω ανοησίες και ψευδο-πολιτικούς μυστικισμούς.

Μάλλον, λοιπόν, το θεωρητικό σας πόνημα, κ. Καζάκη, είναι απλώς μια σκιαμαχία με τα προσωπικά σας φαντάσματα. Υποψιάζομαι πως άθελά μου έθιξα βαθιά θρησκευτικά σας πιστεύω -- αμφισβήτησα την  ύπαρξη του "Αγίου Λαού" στον οποίο με τόσο πάθος δείχνετε να πιστεύετε. Και ποιός ξέρει ποιά άλλα εξαπτέρυγα της πολιτικής σας καταγωγής. Απολογούμαι, αλλά διατηρώ το δικαίωμα να θεωρώ πως η λέξη "λαός" περιγράφει συγκεκριμένα κοινωνιολογικά φαινόμενα και μεγέθη και όχι επαναστατικά ιδεολογήματα του 18ου και του 19ου αιώνα ή θεολογικού τύπου καταφύγια μιας ιδεοληπτικής δήθεν αριστεράς του 21ου. Απολογούμαι όμως και για έναν ακόμα λόγο: Γιατί παρασύρθηκα από την αρκετά διαυγή οικονομική σας ανάλυση και άθελά μου σας παρέσυρα σε χώρους όπου φανερά δεν έχετε ανάλογη… δεξιότητα (το λέω όσο μπορώ πιο ευγενικά).

Και μια και αποδείξατε πως είσθε ανάγωγος και ιταμός δηλώνοντας στο τέλος "…να με συγχωρείται (sic) αλλά να μου λείπουν τέτοιοι αναγνώστες", δηλαδή εγώ και άλλα παρόμοια μ’ εμένα φασιστικά καθάρματα, δεν θα σας χαλάσω το χατήρι. Χάρισμά σας οι οικονομικές σας αναλύσεις. Και να θυμάστε, δεν σας επιτέθηκα πρώτος εγώ. Ούτε έβγαλα εγώ τη γλώσσα (ή έστω τη γραφίδα) μου περίπατο… Απλώς έκανα ένα σχόλιο όπου βασικά συμφωνούσα με την οικονομική σας ανάλυση και προσπάθησα να θίξω κάποιες πολιτικές της διαστάσεις. Αλλά δεν αξίζει να ασχοληθώ άλλο πια με έναν κοινό συκοφάντη που παραπατάει σε ένα θλιβερό τριπάκι εξουσίας…

Σπύρος Μάνδρος

Κατόπιν τούτου, μου έστειλε και το εξής προσωπικό email:

κ. Καζάκη,

Προσπαθώντας να στείλω μιαν απάντηση στο προσβλητικό και συκοφαντικό για μένα κείμενό σας "Η άρνηση του λαού οδηγεί αναγκαστικά στον φασισμό!", διαπίστωσα πως με έχετε αποκλείσει από τις δημοσιεύσεις. Συγχαρητήρια, αγαπητέ μου, για το ήθος σας! Παρά τις μεγάλες κουβέντες σας για δημοκρατία και άλλα ηχηρά παρόμοια, φανερά δεν αντέχετε τον δημόσιο διάλογο. Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι ν' ακούτε μόνο τη δική σας "ηγετική" φωνή και τα χειροκροτήματα των αφελών που σας θεωρούν ακόμα σοβαρό, καταπνίγοντας τη φωνή όσων αδικείτε και υβρίζετε. Δεν είσθε μόνο εμπαθής, υβριστής και συκοφάντης, είσθε και δειλός.

Αφού, λοιπόν, δεν αντέχετε τον δημόσιο αντίλογο, σας στέλνω συνημμένα την απάντησή μου για να τη δείτε μόνος σας στα κρυφά, μήπως και ντραπείτε λιγάκι. Γιατί ακόμα δεν ξέρω αν το κίνητρό σας ήταν ιδεοληψία, βλακεία, σύγχυση φρενών ή απλώς πολιτική κουτοπονηριά. Όπως και να'χει, είσθε πολύ λίγος, κύριε. Αν έχετε αυτά που πρέπει να έχει κάθε άντρας στο παντελόνι του, δημοσιεύστε την απάντηση.

Σπύρος Μάνδρος

Προσωπικά με τιμά ιδιαίτερα αυτό το «ξέσπασμα» του εν λόγω κυρίου. Το ποιος γράφει παραληρηματικά κείμενα, ας το κρίνει ο αναγνώστης. Εγώ απλά έχω να πω τα εξής και δεν ασχολούμαι άλλο με το όλο θέμα:

Πρώτο: Το δικό μου κείμενο δεν ασχολήθηκε με τον εν λόγω κύριο, αλλά με τις απόψεις που διατύπωσε επισημαίνοντας τα αυτονόητα για οποιονδήποτε έχει στοιχειώδη ιστορική μόρφωση και δημοκρατικά αισθήματα. Προφανώς ο εν λόγω κύριος στερείται και τα δύο.

Δεύτερο: Ο εν λόγω κύριος πειράχθηκε ενδεχομένως από τα ειρωνικά μου σχόλια. Ξύδι. Και μάλιστα μπόλικο. Όταν γράφεις σχόλια με μπλαζέ υφάκι και αφ’ υψηλού παρατηρήσεις, όταν δεν ξέρεις την μαύρη σου την τύφλα, τότε θα πρέπει να περιμένεις τα ανάλογα. Απ’ ότι φαίνεται υπολόγιζε ότι δεν πρόκειται να απαντήσω και την πάτησε. Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα.

Τρίτο: Διαγωνισμό ιστορικής, οικονομικής, ή πολιτικής γνώσης δεν πρόκειται να κάνω με κανέναν. Πολύ περισσότερο με τον κ. Μάνδρο, ο οποίος φαίνεται να μην γνωρίζει ούτε τα στοιχειώδη. Άλλωστε τι διάλογο να ανοίξω για ποιο θέμα; Καλύτερα συνδιαλέγεσαι με ένα ντουβάρι παρά με κάποιον που στέλνει τέσσερεις σελίδες «απάντηση» με κοσμητικά επίθετα για το πρόσωπό σου. Και για να ικανοποιήσει τον πληγωμένο (ανύπαρκτο) αντρισμό του επινοεί ένα σενάριο καταδίωξης για να στείλει ένα ακόμη θαυμάσιο email. Μετά o κύριος αυτός θεωρεί ότι δεν χρήζει ψυχιατρικής βοήθειας.

Τέταρτο: Το όλο συμβάν τελειώνει εδώ. Το λάθος είναι δικό μου γιατί απάντησα σε σχόλιο, ενώ έχω σαν αρχή να μην το κάνω. Το έκανα, όχι βέβαια για να απαντήσω σε κάποιον ασήμαντο σαν τον κ. Μάνδρο, αλλά για να ανοίξω ένα σοβαρό ζήτημα που εμφανίζεται ως υποτιθέμενη κριτική στην στάση και την συμπεριφορά του λαού, αλλά περνά βαθύτατα αντιδραστικές απόψεις και θέσεις. Και δυστυχώς απ’ ότι έχω διαπιστώσει έχει παρασύρει και ορισμένους αξιόλογους κατά τ’ άλλα ανθρώπους, διανοητές και αγωνιστές. Αυτό το τελευταίο δεν αφορά βέβαια τον κ. Μάνδρο, για τον οποίο η προσφορά μας για ψυχιατρική βοήθεια ισχύει.

Δημήτρης Καζάκης

ΥΓ: Όσο για τα γιαλαντζί αντριλίκια σας κ. Μάνδρο στους δύστυχους οικείους σας κι εκεί που περνάνε. Όχι πάντως σε μένα.

40 σχόλια:

  1. Οποιος θέλει να καταλάβει τι σημαίνει ο φρυγικός σκούφος του επαμ ας κάνει τον κόπο να μελετήσει ποιόν αληθινά ρόλο έπαιξαν οι Ιακωβίνοι στην Γαλλική επανάσταση. Ας ψάξει στo google, ιδού μερικοί όροι αναζήτησης, French Revolution + reign of terror, Grant orient of France, Illuminati, jews, Weishaupt.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλιστα!
    Το ξεκατίνιασμα και στα καλύτερα τα σπίτια!

    Βέβαια είχε μια διαλλεκτική ανωτέρου επιπέδου, οπότε έμαθα και δυο λέξεις παραπάνω...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν αξίζει τον κόπο να χαλάτε φεα ουσία για να απαντάτε σε τέτοια μηνύματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Το λάθος είναι δικό μου γιατί απάντησα σε σχόλιο, ενώ έχω σαν αρχή να μην το κάνω".

    Tα λάθη ειναι για τους ανθρωπους κυριε Καζακη.
    Νομιζω πως ειναι καλυτερο για ολους μας το να εστιασουμε το ενδιαφερον μας στην επιβιωση μας και οχι στις λογομαχιες.
    Ωστοσο, προβληματιστηκα με το σκεπτικο του κου Μανδρου - σεβομαι καθε αποψη.
    Εγω προσωπικά, οταν διαπιστωνω στο χωρο εργασιας μου την παθητικοτητα και το φοβο στο μεγαλειο του, οπως εκφραζεται μεσα απο τους σχεδον πενηντα εργαζομενους οταν δεχονται εργοδοτικη προταση μειωσης μισθου και ωραριου για τεταρτη φορά απο περισυ, αναρωτιεμαι αν υπαρχει ελληνικος λαος ή (παρακαλω επιτρεψτε μου την εκφραση)ελληνικος όχλος.
    Δεν ξερω, πραγματικα δεν ξερω.
    Ισως οταν ερθει η ωρα να βρεθουμε ολοι μας ανεργοι και με εξαντλημενο το επιδομα ανεργιας,
    ισως μονο τοτε ξυπνησει το ενστικτο αυτοσυντηρησης μας και πλεον δεν θα φοβομαστε τιποτα πέρα απο την πεινα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υ.Γ. Οι οικονομικες πληροφοριες που μας δινετε
    μας ειναι πολυτιμες και απαραιτητες.
    Παρακαλω συνεχιστε.
    Καθε μερα μπαινω στο ιστολογιο σας ελπιζοντας να μαθω κατι περισσοτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kύριε Καζάκη,

    Σας παρακολουθώ, σιωπηλά, εδώ και καιρό. Σας θαυμάζω για την ικανότητά σας να υπεραπλουστεύετε δύσκολες έννοιες, και να ενημερώνετε τον κόσμο ανεπιτήδευτα. Ψάχνω με "μανία" να βρω ηχητικά ντοκουμέντα-συνεντεύξεις και εκπομπές όπου παρευρίσκεστε κι εσείς.

    Θα ήθελα ωστόσο να εκφράσω την απογοήτευσή μου για το "ξεκατίνιασμα" που έλαβε χώρα στον ιστότοπό σας. Δεν θα σχολιάσω καν για το πόσο συμφωνώ (και ταυτίζομαι) με τις απόψεις σας. Θα σας γράψω μόνον ότι _σας ρίχνει_ και _μας ρίχνει_ (εμάς που αναφερόμαστε στις αναλύσεις σας σε συζητήσεις πάνω στην κρίση) πολύ χαμηλά αυτή η κατάσταση.

    Με απογοήτευσε απίστευτα η δημοσίευση αυτού του ανούσιου διαλόγου.

    Καλό θα ήταν να διαγράψετε τέτοια ανούσια κείμενα, και να μην πιάνεστε με τον κάθε σχολιαστή. Διάβασα και τα επιχειρήματα του κ. Μάνδρου και, αν και δεν συμφωνώ μαζί του, δεν συμφωνώ με τους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς σας. Η διαλεκτική σας σ' αυτόν τον "διάλογο" θυμίζει κάτι από εποχές Σταλιν...για όνομα του Θεού. Πότε θα τελειώσει αυτός ο εμφύλιος επιτέλους;!

    Επιστρέψτε, σας παρακαλώ θερμά, στον εαυτό σας: στον οικονομολόγο και αναλυτή Καζάκη που πραγματικά εμπιστευόμαστε.

    Θερμές Ευχές και καλή συνέχεια,

    Κυριάκος Παπαδόπουλος
    Birmingham Αγγλίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. προς μάνδρο:
    εμείς οι λαϊκότεροι τύποι έχουμε ευτυχώς ένστικτο και μπορούμε να καταλάβουμε τύπους σαν κι εσένα, μάνδρε, καλυμένος πίσω από τις βαρύγδουπες λέξεις να περάσεις μηνύματα φασιστικού περιεχομένου, όπως ακριβώς έκαναν "προσωπικότητες" στην ιστορία, εκμεταλλευόμενες την ελιτίστικη φρασεολογία από άμβωνος για να χειραγωγήσουν τα πλήθη. Οι εποχές όμως άλλαξαν μάνδρε, ο λαός είναι πλέον μορφωμένος, δυστυχώς για το λόμπι σας και ειδικά μετά από την επίθεση των ομόσταυλών σου στο βιοτικό επίπεδο του λαού, είμαστε πλέον καχύποπτοι απέναντι σε τύπους σαν κι εσένα.
    Ο Καζάκης, δεν έχει προσπαθήσει ποτέ να πουλήσει πνεύμα, παραθέτει τις οικονομικές του γνώσεις και προτάσεις πάντα προς όφελος του λαού. Αυτό βέβαια ενοχλεί εσένα και τους φίλους σου των διαφόρων λόμπι, διότι ο καζάκης όταν εκτεθεί λιγο περισσότερο στον κόσμο είναι σίγουρο ότι θα έχει μεγάλη απήχηση στη μάζα.
    Οπότε τρέχουν εκ των προτέρων κάτι τύποι σαν κι εσένα, δηλ. προβοκάτορες να ρίξουν λάσπη και να πουλήσουν μούρη. Ειλικρινά δεν έχεις καμία διαφορά από τους προβοκάτορες που στέλνουν τ' αφεντικά σου στην πλατεία συντάγματος για να τραμπουκίσουν και να αποπροσανατολίσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διένεξη είναι αποτέλεσμα παρεξηγήσεως. Οι χαρακτηρισμοί, οι οποίοι εκατέρωθεν αποδόθησαν δεν ευσταθούν, δεν είναι παραγωγικοί και δεν προάγουν κάτι συγκεκριμένο.
    Τυγχάνω θαυμαστής του Δημήτρη Καζάκη, τον οποίον θεωρώ πολύ σημαντικό κεφάλαιο για το λαϊκό κίνημα και στηρίζω ελπίδες στην δράση του ΕΠΑΜ. Πλην όμως, ο κ. Μάνδρος κάθε άλλο παρά εμφορούμενος από αντιδραστικές απόψεις φαίνεται να είναι από τα γραφόμενά του. Τουναντίον συμφωνώ με τον πυρήνα όσων εκφράζει, συμφωνώντας ταυτοχρόνως πλήρως και με όσα διατυπώνει στην επίμαχη ανάρτηση ο Δημήτρης Καζάκης. Οι απόψεις του κ. Μάνδρου δεν υπέχουν αναιρετικό, αλλά συμπληρωματικό χαρακτήρα και συγκεκριμενοποιούν θέσεις της αναρτήσεως, έστω και εάν ο τρόπος εκφοράς τους αφήνει πολλά περιθώρια παρεξηγήσεων και παρερμηνειών.
    Ο κ. Μάνδρος, βάσει των αναζητήσεών του, θα ήτο εις θέσιν να αναπτύξει δόκιμο επαναστατικό λόγο, εάν η γραφή του δεν διέπετο από έντονο σεκταρισμό στο ύφος και τον τρόπο διατύπωσης. Διότι δεν είναι δυνατόν, ευκαίρως - ακαίρως να ρίχνουμε τον εθνικοσιαλισμό και τον μπολσεβικισμό στο ίδιο τσουβάλι. Είμεθα, καλώς ή κακώς, υποχρεωμένοι όταν κάνουμε χρήση ιστορικών κατηγοριών, αυτό να γίνεται με συμβατικό τρόπο, εφ' όσον δεν δίδονται διεξοδικές ερμηνείες, οι οποίες να αποκαθιστούν αυτές τις κατηγορίες στις πραγματικές και δυστυχώς βαθύτερες διαστάσεις τους:
    Απευθυνόμενοι προς αναγνώστες, οι οποίοι δεν έχουν μελετήσει πχ. τα πονήματα του Antony Sutton "Wall Street and the Rise of Hitler" και "Wall Street and the Bolsevik Revolution", ή άλλα παρόμοια, δεν δυνάμεθα να προϋποθέτουμε ως αυτονόητο ή δεδομένο τον ορισμό των ανάλογων κατηγοριών, όπως εμείς μπορεί (ορθώς) να τους αντιλαμβανόμεθα.
    Ας μου επιτραπεί η διαπίστωση, ότι το Μάτριξ είναι πλήρως αγκυρωμένο εντός μας και μια ρωγμή συνεπάγεται αμφισβήτηση σημαντικού τμήματος του ίδιου του εαυτού μας. Οι ιδεολογικές εγχειρήσεις δεν μπορούν να γίνονται με διαδικτυακό καλέμι και βαριοπούλα. Αυτό δεν σημαίνει, ότι δεν αρμόζει να διατυπώνουμε τις απόψεις μας με παρρησία. Γι αυτό όμως υπάρχουν άλλοι τρόποι, περισσότερο πρόσφοροι, οι οποίοι σέβονται ταυτοχρόνως και τα ιστορικά δεδομένα αλλά και τους αναγνώστες όσων διατυπώνουμε.

    Συνεχίζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. συνέχεια προηγούμενου

    Η απόδοση αρχηγικών τάσεων από τον κ. Μάνδρο στον Δημήτρη Καζάκη δεν ευσταθεί στο ελάχιστο. Η φιλοδοξία κάποιου να ηγηθεί μπορεί να διέπεται από αρχομανία, ή όμως από μια βαθύτατη αίσθηση ευθύνης και διάθεση προσφοράς. Επί του προκειμένου πρόκειται σαφέστατα για το δεύτερο. Είμαστε τυχεροί ως πρόσωπα και κοινωνία, που διαθέτουμε ένα άνθρωπο της αξίας και του ήθους του Δημήτρη Καζάκη.
    Και μια κατ' αποκοπήν αξιολόγηση όσων λαμβάνουν μέρος στις συγκεντρώσεις με ομιλητή τον ΔΚ. από πλευράς του κ. Μάνδρου αποτελεί κάκιστο τρόπο υπερασπίσεως των απόψεών του, οι οποίες δεν είναι καθόλου κατ' ανάγκην λαθεμένες.
    Όμως καλό είναι να κατανοηθεί και από τον Δημήτρη Καζάκη, ότι τα μέτωπα δεν είναι πολιτικά γραφεία. Δέον να αποτελούν λειτουργικώς αποτελεσματικά σχήματα επί μίνιμουμ συγκεκριμένης βάσεως στην κατεύθυνση της συγκροτήσεως κοινωνικών μπλοκ με στόχο την προώθηση κοινώς αποδεκτών στα πλαίσιά τους οριοθετημένων αλλαγών. Κατά συνέπεια, εφ' όσον επιθυμούμε να τα υπηρετούμε, οφείλουμε να συσπειρώνουμε και να μην απωθούμε χωρίς λόγο. Ιδιαίτερα στην φάση πρωταρχικής συγκροτήσεως, καθ' όσον αυτά δεν έχουν κατασταλάξει ακόμη σε εμφανέστατες συλλογικές δομές, όχι μόνο σε οργανωτικό αλλά και σε επίπεδο παραγωγής ιδεολογίας.
    Πέραν αυτού, ένας λαμπρός οικονομολόγος όπως ο Δημήτρης Καζάκης, οφείλει, ως προερχόμενος από την μαρξιστική αριστερά, να λάβει σοβαρά υπ' όψει του, ότι ο οικονομισμός υπήρξε μια από τις βασικές ασθένειες αναλυτικών προσεγγίσεων στην πορεία των κοινωνικών ανατροπών. Η φυσιογνωμία ενός λαϊκού ηγέτου δεν μπορεί ποτέ να αποτελεί δεδομένο, αλλά μόνιμο ζητούμενο, ακριβώς διότι η Επανάσταση είναι πριν απ' όλα σχολείο.
    Στα γραφόμενα του κ. Μάνδρου θα μπορούσε να αντιτάξει κάποιος αρκετά περισσότερα, όσον αφορά τον τρόπο επιχειρηματολογίας και την επιλογή των όρων. Όμως οικονομία σημαίνει πρωτίστως οικονομία των παρεχόμενων μέσων. Και όταν σχολιάζουμε, καλόν είναι να έχουμε συνείδηση, του τι μπορεί να χωρέσει και τι όχι στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου σχολίου.
    Νομίζω ότι το σχόλιο του κ. Μάνδρου, παρά τις σημαντικές αδυναμίες του, έχει αξία και είναι φρόνιμο να μελετηθεί με καλή διάθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μια τρύπα στο νερό έκανε αρχικά ο κ. Μάνδρος, χωρίς προφανώς να έχει στοχαστεί βαθιά τις λογικές συνέπειες της μονομέρειάς του, η οποία συνοψίζεται στο "λογικό αξίωμα":

    "Λαέ, λαέ, Δεν θα γίνεις πρωταγωνιστής ποτέ".

    Και εσείς κ. Καζάκη ορθώς τον ξεχέσατε, αλλά κατ' εμέ έπρεπε να το κάνετε χωρίς καμία αναφορά στο ΠΡΟΣΩΠΟ και χωρίς να θεωρήσετε ότι ξέρει κιόλας.... ΤΙ λέει (και ΤΙ συνεπάγεται).

    Σιγά μην ξέρει ο κάθε μολυσμένος από ιδεολογικούς ιούς ΤΙ αρρώστειες κουβαλάει. Εσείς είσθε γιατρός όμως. ΜΗΝ ασχολείστε με τη βλακεία του ασθενή.

    Κι εγώ ελιτιστής είμαι, αλλά όχι στο χώρο της λαΪκής και δημοκρατικής πάλης. Εκεί ξέρω ότι τον ελιτισμό μου τον έχει ο λαός απολύτως και εντελώς χεσμένο και ΔΕΝ μασάει. Αν θέλετε, ο ελιτισμός είναι ένα υγιές βίτσιο, αν περιοριστεί στο χώρο του, στην προσωπική του ζωή ή στην τέχνη. ΟΧΙ στη δημοκρατία και στην πολιτική ζωή, όπου οι λαϊκοί αγώνες είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ πράμα που κατάφερε κάποιες σημαντικές κοινωνικές αλλαγές προς το καλύτερο (που καταργούνται στις μέρες μας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @μποτίλια στο πέλαγος
    Μερικές φορές απολαμβάνω το γράψιμό σου, αλλά νομίζω ότι στο θέμα του Νορβηγού μακελάρη Μπρέηβικ, ο... ποιητικός σου ελιτισμός ξέφυγε ΠΟΛΥ από το θέμα.
    Αξιοθαύμαστη και η απόπειρά σου να βρεις ισορροπίες και εδώ, αλλά... το χαλασμένο λογισμικό στο κεφάλι του κ. Μαύρου το ξέρουμε.

    Το έτρεχε στο κεφάλι του κι ο μπαμπάς μου κάποτε, αλλά... ευτυχώς που ΔΕΝ τον πίστεψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κυριε Καζακη,
    ειστε ο μοναδικος ισως που δινει φωτα σε ολους εμας που δε σκαμπαζουμε απο οικονομικα.Δινετε φωτα σε ολους εμας που εχουμε ζαλιστει απο βαθυστοχαστες θεωριες και λεξιλογια που χρειαζονται παραμασχαλα Μπαμπινιωτη για να διαβαστουν.Καποιος εχει πει οτι η αληθεια λεγεται με πολυ απλα λογια.Ετσι πρατετε και εσεις γιαυτο και ο κοσμος σας ακουει απο αριστερα μεχρι δεξια.Προφανως για ανθρωπους σαν τον κο Μανδρο η απλουστευση και ο καθαρος λογος που απευθυνετε σε ολο το κοσμο ανεξαρτητως μορφωσης,ειναι κακο.Και φυσικα διαφαινεται οτι ο κος Μανδρος ΔΕΝ θελει να εχει ο λαος γνωση και ενημερωση παρα μονο απο καθεστωτικα μμε η στην περιπτωση του μονο μια ελιτ να μπορει να εχει αποψη και να αποφασιζει.Κε Μανδρο.Ελατε σε μια απο τις συναντησεις του ΕΠΑΜ η ελατε κατα συνταγμα μερια οποτε εχει συγκεντρωση,και ακουστε και μιληστε απο κοντα με τον κο Καζακη.Θα χαρουμε πολυ να ακουσουμε τις αποψεις σας.
    Κωστας μελος του ΕΠΑΜ
    ΥΓ.Σιγα σιγα οσο ακουγεστε περισσοτερο θα υπαρχουν και αλλα τετοια πολλα φαινομενα.Σας θυμιζω εκεινον τον τυπο ,ο οποιος ενω ειναι οπαδος του κομματος της θυγατερας του δρακουλα που ουτε απεξω απο τη πορτα της βουλης δε θα περασει στις επομενες εκλογες ,μπηκε και εγραψε και καλα για να παρει απαντησεις και μετα εβαλε τη σταμπα της παρανομιας στο ΕΠΑΜ.Δε μασαμε απο εμμισθους τζαμπα μαγκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @botiliastopelagos
    παρόμοιες είναι και οι δικές μου σκέψεις. Αναρρωτιέμαι μάλιστα μήπως αυτή η σύγκρουση οφείλεται σε κάποια σύγχυση λογικών τύπων. Στο κάτω - κάτω η λέξη "λαός" δεν είναι άλλο παρά το όνομα μιας κατηγορίας και στο άκουσμά της πυροδοτούνται μια σειρά συναισθήματα. Ίσως μια καλή εργασία για τους μαθητές του επαναστατικού σχολείου θα ήταν: "να ορίσετε τη σημασία της λέξης "λαός" και να αναπτύξετε τις απόψεις σας σχετικά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κύριε Καζάκη τόσο καιρό σας θαυμάζω για την αγωνιστική και παλικαρίσια σας στάση, τις γνώσεις σας και την όρεξή σας να την μεταφέρεται σε μας.

    Μπράβο για τα δύο τελευταία σας μηνύματα γιατί εκφραστήκατε ανθρώπινα και γνήσια. Αυτό το λέτε λάθος; Η αλήθεια είναι τα λάθη μας. Γλώσσα λανθάνουσα τα αληθή λέγει.

    Το ισχυρότερο όπλο (και το τελευταίο τους χαρτί) της κυρίαρχης προπαγάνδας των ελιτιστών που μας κυβερνούν είναι το σνομπάρισμα. Προσπαθούν να μας κάνουν να ντρεπόμαστε για την ψυχή μας, που γεννηθήκαμε Έλληνες και να φοβόμαστε για τα «λάθη» μας. Το σνομπάρισμα είναι το χειρότερο είδος ειρωνείας που συνοψίζεται στην φράση «ποιοι είστε εσείς για να μας πείτε εμάς». Είναι ο χάρος ο ίδιος και την χρησιμοποιούν άτομα που είναι πεθαμένα ήδη.

    Επιτέλους πια με τους ελιτιστές μισάνθρωπους και με τους μισάνθρωπους που θα ήθελαν να είναι στην ελίτ (αλλά δυστυχώς για τους τελευταίους γεννήθηκαν φτωχοί). Αφήστε μας να εκφραστούμε και να κάνουμε και κανένα λάθος. Να αναζητήσουμε την αλήθεια χωρίς φόβο. Να έχουμε λόγο και να αποφασίζουμε εμείς για το μέλλον μας. Όμορφα και απλά.

    Από την εμπειρία μου πάντως πραγματικά τέτοιου είδους άτομα χρειάζονται ψυχιατρική βοήθεια. Έχω παρατηρήσει ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό είναι κακιασμένες αδερφές (προσοχή όχι ομοφυλόφιλους απλά.. για να μη παρεξηγηθούμε), με πραγματικά βιασμένη ψυχή από το στενό τους οικογενειακό περιβάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ OMADEON
    Το γεγονός ότι παρακολουθείς κάποια γραφόμενά μου, αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για μένα, καθ' ότι συγκαταλέγεσαι αναμφισβήτητα στο βαρύ πυροβολικό του ελληνικού διαδικτύου.
    Είμαι συνειδητά και με ακραίο τρόπο φευγάτος, όπως υποδηλώνει και το όνομά μου. Πελαγοδρομώ χωρίς να πιάνω στεριά, όχι μόνον διότι οι Ιθάκες μάς δίνουν τα ωραία ταξίδια. Μήπως εντός ενός πλασματικού "κόσμου" το πρώτο που αρμόζει να καταρρίψουμε είναι τα "όριά" του;
    Πέρα από τις όποιες ανάγκες μας, η δυνατότητα να διαβάζουμε πονήματα χαριτωμένου πνεύματος, ειλικρινούς αναζητήσεως και φιλανθρώπου ήθους ομορφαίνει την ζωή μας και μάς βοηθάει να πιστοποιούμε, ότι ακόμη δεν τρελαθήκαμε, όπως πασχίζουν να μας πείσουν. Για την προσφορά σου, με αυτήν την ευκαιρία, σε ευχαριστώ θερμά.

    @ giorgos
    Καλέ μου φίλε, συμφωνώ μαζί σου, ότι αποτελεί ζωτική ανάγκη να ορίσουμε αρκετές στοιχειώδεις έννοιες. Όμως για να μπορέσουμε να ορίσουμε, δυστυχώς πρώτα θα χρειαστεί να καταρρίψουμε όρια. Και εκεί βρίσκεται η μεγαλύτερη δυσκολία. Διότι δεν είναι μόνο ο Μινώταυρος (φασισμός), αλλά κυρίως ο Λαβύρινθος (μάτριξ) που ροκανίζει τα κόκαλά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κύριε Καζάκη,
    σας παρακολουθώ καιρό τώρα και θεωρώ τις αναλύσεις σας εξαιρετικές και πολύ πραγματικές. Ασφαλώς και διαφωνώ με τις απόψεις του κ. Μάνδρου, ο οποίος λίγο εώς πολύ μας είπε πως " πρέπει να υπάρχουν φωτισμένες ελίτ που να καθοδηγούν τον όχλο στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του γιατί μόνος είναι ανίκανος να το κάνει".
    Θέλω όμως να προσεγγίσουμε την έννοια "λαός". Νομίζω πως κανένας μας δεν εννοεί το λαό ως ένα συνοθύλευμα προσώπων ομογενοποιημένων, χωρίς διαφοροποιήσεις από την άποψη του χαρακτήρα, των αρχών, των πεποιθήσεων, της ποιότητας κ.τ.λ.. Νομίζω πως όλοι μας όταν χρησιμοποιούμε τη λέξη λαός εννοούμε ένα σύνολο προσώπων που παρά τις διαφορές τους, εργάζονται μαζί για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου κάθε φορά στόχου. Άλλωστε αυτό το έχετε πει κι ο ίδιος με το κάλεσμά σας προς όλους, ανεξάρτητα από τις ιδεολογικές μας διαφορές, για τη συστράτευση στο μέτωπο.
    Όμως οι διαφορές υπάρχουν.
    Θέλω να οδηγήσω τη σκέψη μας εδώ (από το έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέβσκι): "...οι άνθρωποι, εκ φύσεως χωρίζονται γενικά σε δύο κατηγορίες:...Η πρώτη κατηγορία, δηλαδή το υλικό, είναι στη γενικότητά της άνθρωποι συντηρητικοί, άψογοι, ζουν υποταγμένοι και τους αρέσει να υπακούουν. Κατά τη γνώμη μου, έχουν καθήκον να'ναι υπάκουοι, γιατί αυτός είναι ο προορισμός τους, και γιατί η υπακοή γι' αυτούς δεν είναι καθόλου ταπεινωτική. Η δεύτερη κατηγορία είναι όλοι τους άνθρωποι πάνω από το Νόμο, είναι καταλύτες ή έχουν τηντάση να καταλύουν, ανάλογα με τις ικανότητές τους....Αν όμως σε κανέναν απ' αυτούς χρειαστεί για την ιδέα του να περάσει έστω και πάνω από 'να πτώμα, πάνω από αίμα, τότε ο άνθρωπος αυτός μπορεί, νομίζω, να δώσει το δικαίωμα στη συνείδησή του να περάσει πάνω από πτώμα..."
    Εγώ αυτή τη διαφοροποίηση βλέπω ανάμεσα στους ανθρώπους κύριε Καζάκη. Ξέρω ότι αυτή είναι μια μεγάλη και δύσκολη συζήτηση που μπορεί και να μην οδηγήσει σε κανένα συμπέρασμα.
    Με πολύ σεβασμό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. κ. Καζάκη Σας έστειλα ένα e-mail πριν αρκετές εβδομάδες με το οποίο σας ζητούσα μια διεύθυνση για να σας κοινοποιήσει η δικηγόρος μου εξώδικο διαμαρτυρία για τα όσα υβριστικά και συκοφαντικά έχει αναρτήσει στο blog σας για το πρόσωπό μου...
    Δεν έλαβα καμιά απάντηση. Δυστυχώς ο δικαστικός κλητήρας που ανέλαβε να σας κοινοποιήσει το έγγραφο δεν στάθηκε δυνατό να εντοπίσει σε καμία διεύθυνση.
    Ειλικρινά δεν κατανοώ της στάση σας. Στις προθέσεις μου είναι να σας δώσω την δυνατότητα να αποδείξετε αυτά που ισχυρίζεστε. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε τότε το να κρύβεστε δεν σας τιμά. Μια δημόσια συγνώμη θα ήταν αρκετή...

    Κώστας Στούπας δημοσιογράφος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έτσι για να γνωρίζει το κοινό ποιος είναι ο Καγκελάριος κ. Στούπας, προσάπτω έναν εμετικό κατά την γνώμη μου πρόλογο που κάνει σε ένα άρθρο του. Έναν από τους πολλούς που η δουλειά του τον αναγκάζει να γράφει, καθότι είναι ένας απόλυτα μη κατευθυνόμενος δημοσιογράφος, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε παρακάτω :

    ====
    Αν η τρόικα σταματήσει να καταβάλει τις δόσεις του μνημονίου ή του μεσοπρόθεσμου, η Ελλάδα δεν θα μπορεί να αποπληρώσει ομόλογα και αναγκαστικά πάει σε στάση πληρωμών. Μαζί της χρεοκοπούν οι τράπεζες και ο ιδιωτικός τομέας. Αν η ΕΚΤ σταματήσει να δέχεται ελληνικά ομόλογα οι τράπεζες θα "στεγνώσουν". Οι εισαγωγές θα περιοριστούν στο ελάχιστο καθώς θα γίνονται μόνο με όσα μετρητά δεν θα έχουν φυγαδευτεί στο εξωτερικό. Μιλάμε λοιπόν για παντελή οικονομική στάση κάθε δραστηριότητας η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί μερικώς και όπως-όπως με την εκτύπωση τοπικού νομίσματος. Δεν χρειάζεται η ύπαρξη νομικού οπλοστασίου στις συνθήκες για να αποβληθεί μια χώρα.
    ===

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. πριγκηπα Μίσκιν
    Είναι δημοσιογράφος απο πεμπτο ράφι και όπως όλοι έχει και μια ιστοσελίδα CAPITAL.GR και έτσι το παίζει καισπουδαίος.Απ ότι φαίνεται αυτός και η μάννα του γνωρίζει ότι είναι δημοσιογράφος.Αν δίαβάσεις αυτά που γράφει θα αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με ενα Πρετεντέρη σε μικρογραφία.Δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κανείς μαζί του, ακόμη και το φτύσιμο σου θα πάει τσάμπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Με απογοητεύσατε κι εμένα κύριε Καζάκη. Με καλύπτει
    πλήρως το σχόλιο του κυρίου Κυριάκου Παπαδόπουλου, κι ως φανατικός αναγνώστης των κειμένων σας, έχω μείνει
    άναυδος με τον υποτιμητικό και λυσαλέο τρόπο με τον οποίο επιτίθεστε σε έναν άνθρωπο που προφανώς παρακολουθεί τις θέσεις σας και είπε τη γνώμη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. mellasx
    Όπου νάναι θα τρελλαθούμε.Πως αντελήφθης εσύ τον υποτιμητικό και λυσσαλέο τρόπο .Για πές μας όταν έχεις να κάνεις με ένα παπαγάλο ενα ρουφιάνο ένα κατακάθι ένα απολιφάδι, εσύ καλίτερα συμπεριφέρεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Νομίζω ότι δεν πρέπει να συγχέουμε τον άριστο οικονομικό αναλυτή Καζάκη με τον άνθρωπο Καζάκη που έχει,τα όποια,βαθιά ριζωμένα προσωπικά του πιστεύω και δεν δέχεται να τα προσβάλλει,καλώς ή κακώς,ουδείς.Η αντίδραση ήταν λίγο υπερβολική,κατα την γνώμη μου,καθώς και εγώ πιστεύω στις ελίτ που κατευθύνουν ιδεολογικά τις μάζες,δίχως να θεωρώ τον εαυτό μου ρατσιστή ή φασίστα.Είναι απόλυτα φυσιολογικό οι λαοί να χρειάζονται ηγεσία που όταν είναι εμπνευσμένη ευημερούν και το αντίστροφο.Ειδικά όταν καθημερινά βλέπω πόσο ευθυνοφοβική είναι η κοινωνία και πόσο εύκολα είναι διατεθειμένη να μετακυλίσει τον έλεγχο της Δημοκρατίας στους "Άλλους",όποιοι είναι διατεθειμένοι να τον αναλάβουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. johngarfall
    τα παπαγάλος, ρουφιάνος, κατακάθι, απολιφάδι από που προκύπτουν; Ψυχραιμία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @mellax

    Για savoir vivre υπάρχουν το mega, ο alpha, το alter και τα υπόλοιπα συγκροτήματα.

    Εδώ πέρα οι άκρατες ασυναρτησίες απαντώνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Για τον Κο Μάνδρο έχω να πώ ένα ρητό.

    "Το πολύ περίσιο το 'χαλά το ίσιο"

    Κύριε Καζάκη συνεχίστε να μιλάτε απλά και θα κερδίζετε καθημερινά όλο και περισσότερο κόσμο που αυτό έχει ανάγκη. Γιατί η αλήθεια έτσι λέγεται " απλά ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δηλαδή αμά θέλουμε να στείλουμε εξώδικο σε κάποιον τον παιρνουμε τηλ. να του ζητήσουμε την διεύθυνσή του ; Ρε τι βόιδι είναι αυτός !!!
    Και αφού ήτανε για μιά απλή διαμαρτυρία γιατί δε διαμαρτυρήθηκε μέ το email ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αυτές οι ιδεολογικοπολιτικοθεωρητικες συζητήσεις και αυτά τα δημοσιεύματα και τα σχόλια απλά διώχνουν τους νέους... Νομίζετε ότι έχει κανένας το χρόνο και τη διάθεση να διαβάσει τέτοια πράγματα;
    Σταματήστε αμέσως πριν χάσετε όλους τους ανθρώπους που σας ακολουθούν. ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ. ΞΥΠΝΑΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 1-Δυστυχώς στα καλά κείμενα του κ. Καζάκη αλλά και πολλών άλλων αναλυτών πριν από ένα χρόνο καλλιεργούταν η θέση πως η Ελλάδα ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΗΔΗ σε χρεωκοπία. Όμως έτσι τότε δεν γινότανε αντιληπτό το ίδιο το εξελισσόμενο οργανωμένο σχέδιο συνωμοσίας της διεθνούς και τοπικής ολιγαρχίας για
    α. στάδιοη αρχικής κατάχτησης=Τρόικα/μνημόνιο
    β.στάδιο καθολικής εξάρθρωσης=γενικευμένη κρατική + κοινωνική παράλυση.
    γ.στάδιο εκμηδένισης=διαδικασία εισοδηματικής "πακιστανοποίησης" των υποτελών τάξεων ιδιωτικού + δημόσιου τομέα.
    δ.τωρινό στάδιο χρεωκοπίας= κατά Δεκέμβρη 2011 έως Μάρτη του 2012.
    ε.τελικό σταδιο ολοκληρωτικής αποικιοποιησης και αρπαγής των πάντων. Ορατών=δημόσια περιουσία και αοράτων =ιδιωτικές περιουσίες + ενεργειακός (πετρέλαιο φυσικό αέριο) και ορυκτός πλούτος Χώρας).

    2-Ως προς τον διαδραματιζόμενο καυγά η ευθύνη είναι μάλλον στο κ. Καζάκη καθώς άδικα "εξεγέρθηκε" επιθετικά. Ο κ. Μάνδρος έχει γενικώς και επί της ουσίας δίκιο. Αυτά που θέτει τα έχει εξαντλητικά αναλύσει ο Π. Κονδύλης. Αλλά και ο ...Λένιν με το "η συνείδηση έρχεται απ΄ έξω". από την "αφωσιωμένη επαναστατική πρωτοπορία". Θα έψεγε ο κ. Καζάκης και τον Λένιν που τόνιζε " θα ήταν όμως μανιλοφισμός και χβοστισμός αν νομίζαμε ότι μέσα στον καπιταλισμό σχεδόν όλη η τάξη ή όλη η τάξη είναι ποτέ σε θέση ν’ ανυψωθεί ως τη συνειδητότητα και τη δραστηριότητα του πρωτοπόρου τμήματός της".

    Ναί λοιπόν.Και ας παθαίνουν αλεργία όσοι νομίζουν τη άμεση Δημοκρατία μονάχα ως μορφή τυπικής θέσμισης (με τους δημαγωγούς της) και όχι ως ζώσα Ουσία νοήματος (εντός της περιοχής του "λόγον διδόναι"), ισηγορίας-ισονομίας και ισοκρατίας . Στην αιματηρή ιστορία της ανθρωπότητας πάντοτε α) μια "αριστο-κρατία" αρετής (όχι καταγωγής) δηλαδή μια ανατρεπτική ανιδιοτελής Πρωτοπορία που β) μεταξύ των μελών της έχει αναπτύξει τον ακατάλυτο συνεκτικό δεσμό της ακατακίνητης «αδελφοποίησης» (η απόλυτη αμιβαία αφοσίωση και η στρατευμένη βούληση να πολεμήσουν τον Εχθρό ο ένας για τον άλλον έως θανάτου), έχει τον κύριο και πρωταγωνιστικό ρόλο με το λαό να ακολουθεί και ένα μόνο τμήμα του να συμμετέχει ως το "ποίμνιο των εκλεκτών" στις μεγάλες "απελευθερωτικές" μάχες. Μια αδελφοποίηση, που το χνάρι της εντοπίζεται σε όλες τις (εθνικές, πολιτικές, κοινωνικές, θρησκευτικές) επικές και ηρωικές δράσεις του παρελθόντος, από τη ψυχική ενότητα στις Θερμοπύλες των 300 Σπαρτιατών και 700 Θεσπιέων, την ανερμήνευτη κατατρόπωση στη

    Σιβηρία στρατιών Τατάρων από μια χούφτα Κοζάκους το 1582, στους Μπολσεβίκους το 1917, ως την καθοδήγηση των Ταλιμπάν (που κατατρόπωσαν 2 αυτοκρατορίες τη Ρώσικη πριν και την Αμερικάνικη τώρα).

    Έτσι γυρίζει ο τροχός της ιστορίας και όχι από τις κοσμοεικόνες νητικών φαντασιώσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Στις αντιπαραθέσεις και δη στις ταξικής φύσεως αντιπαραθέσεις ο τόνος ενδεχομένως να αποδειχθεί υψηλός. Οι θέσεις συγκρούονται με θέσεις και το διάκενο των προτάσεων μπορεί να γεμίσει με την ιδιοσυστασία του θυμικού, αυτού του οποίου μιλά ή γράφει. Το ματς κρίνεται από την βασιμότητα, όχι τόσο των ιστορικών στοιχείων που παρατίθενται, όσο από την διαλεκτική συνεκτικότητα η οποία τα διαπερνά. Αυτό είναι το κρίσιμο στοιχείο το οποίο κρίνει την ιστορική άνοδο και πτώση, την διατήρηση τους μέσα στον χρόνο, των θεωρητικών κοινωνικών αγωνιστών. Ευτυχώς ή δυστυχώς τίποτα άλλο. Ο Κος Καζάκης ανήκει στην κατηγορία των νηφάλιων μαρξικών αναλυτών, η οπτική του είναι δεδομένη, αλλά έτσι και αλλιώς στους επαναστατικούς αγώνες η μαρξική διαλεκτική ανάλυση είναι δεομένη, είναι το ακρογωνιαίο εργαλείο πλεύσης, η κυτταρική μέθοδος σκέψης που διαλύει την ομίχλη της ιστορικής σύγχυσης.
    Πέραν τούτου συμφωνώ με τους υπόλοιπους γράφοντες στην φιλική νουθεσία προς τον κο Καζάκη να μην αναλώνεται σε «διαπροσωπικές» αντιπαραθέσεις. Το μήνυμα των άρθρων και ομιλιών του είναι σαφές, και αυτό έχει σημασία να κρατήσει ο αναγνώστης και ακροατής. Όσο για των Κο Μάνδρο που δίνει την εντύπωση ενός ανθρώπου που δεν έχει εμπειρία δημόσιων αντιπαραθέσεων, θα τον συμβούλευα να μην τα παίρνει τόσο προσωπικά, και να θυμάται ότι στον πόλεμο θέσεων απαντάμε με πιο στέρεες θέσεις, και όχι με χαρακτηρισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. πρός τον GK:


    Όσον αφορά την πρωτοπορία: το «εξωγενές» πολιτικά δυναμικό συστατικό που φέρνει να υλοποιήσει η πρωτοπορία, με την βοήθεια του λαού, υπάρχει ήδη σαν γενικευμένη τάση στα σπλάχνα του λαού, φορτωμένη με όλες τις αντιθέσεις της.
    Η πρωτοπορία το μορφοποιεί και το αρθρώνει, φυσικά όχι μια και έξω, καθότι η ιστορική πορεία των αντιλήψεων ενός λαού είναι σύμφυτη με αυτήν της πρωτοπορίας, σε μια συνεχή πάλη, θετική και αρνητική. Η αντίθεση πρωτοπορίας και λαού δεν βρίσκεται στο επίπεδο και την ουσία των μορφών και ορίων κοινωνικής πάλης, αλλά όσον αφορά των ορίων αυτονόμησης της πρωτοπορίας από τον λαό, και της χειραγώγησης της πρώτης πάνω στην δεύτερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αγαπητοί κύριοι Καζάκη καί Μάνδρο
    υπάρχει ένα παλαιό απόφθεγμα, έλκον τήν καταγωγήν έξ' Αγγλίας,
    "Ή συμπεριφορά γεννά συμπεριφοράν...". Δυστυχώς τό επαληθεύσατε πλήρως,
    μέ υμάς κύριε Καζάκη νά άρχεσθε αναιτίως,ταπεινή άποψις τού γράφοντος,
    χειρών αδίκων, είς μίαν, οδυνηράν, συζήτησιν δι' ημάς τούς αναγιγνώσκοντες.
    Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα είς τήν άποψιν, αυτό θεωρώ ότι αποτελεί
    θεμέλιον λίθον τής προσωπικότητος ενός εκάστου έξ' ημών, ό δέ σεβασμός αυτού
    τού δικαιώματος υπό τών υπολοίπων συνιστά καί τήν συνεκτικήν ουσίαν τής
    έννοιας κοινωνία. Έχοντας εκμετρήσει 50+ έτη ζωής κατέληξα είς τό συμπέρασμα
    ότι δέν κατέκτησα καμμίαν απόλυτον αλήθεια καί ότι θά καταλήξω αδαής μέ μόνην
    περιουσίαν τήν προσωπική μου αλήθεια,παρά τήν φιλότιμον όσο καί επίπονον
    προσπάθεια μελέτης από μέρους μου,θεωρώ λοιπόν ότι ή συνεισφορά τού καθενός
    εξ' ημών είς τό σύνολον είναι ή προσωπική του άποψις. Κατόπιν αυτού θεωρώ
    ότι πρώτον, εάν είχε τηρηθεί από μέρους σας κύριε Καζάκη ό σεβασμός αυτού δικαιώματος,
    είς τόν κύριον Μάνδρο, δεύτερον,εάν εσείς κύριε Μάνδρο είχατε υπερασπισθείτήν
    αλήθεια σας μή εκτρεπόμενος είς λεονταρισμούς καί τέλος τρίτον, εάν καί οί δύο
    δέν υποκύπτατε είς τόν πειρασμόν τής επιδείξεως, κατοχής τής αποκλειστικής αληθείας,
    αυτή ή συζήτησις θά είχε αποκτήσει άλλην τροπή καί θά προσέφερε γνώσιν είς όλους ημάς
    τούς αναγιγνώσκοντες. Αυτά, από κοινού μέ τήν αίτησιν συγνώμης, από μέρους μου,διά τό
    οξύ ύφος τής τοποθετήσεως μου, αποτελούν τήν άποψιν μου επί τής, ατυχούς,διενέξεως.
    Τώρα εάν δύναται καί είναι επιθυμητόν, από μέρους σας κύριε Καζάκη,καθ' ότι οικοδεσπότης,
    νά προάγη τήν συζήτησιν θά ήθελα νά καταθέσω καί τήν δικήν μου άποψιν
    είς τό θέμα τού εάν οί λαοί δύνανται αφ' εαυτού τους νά καθορίζουν τήν μοίραν των
    ή έχουν τήν ανάγκη ηγεσίων, θεωρώ ότι ή απλή παρατήρησις τής φύσεως μάς δίδει τήν απάντησιν.
    Εξηγούμαι, διά νά αρχίση μία πυρκαγιά, κύριε Μάνδρο, απαιτείται αρχικώς ή δημιουργία
    τών καταλλήλων συνθηκών καί αρκεί ή παρουσία μίας, στιγμιαίας καί μόνης σπίθας,
    κατόπιν τό έργον της δέν καθοδηγείται ούτε ποδηγετείται,σπεύδω νά προλάβω τήν
    εύλογον αντίρησιν σας,σταματά όταν δέν έχει άλλο πρόσφορο,ξερό,παληό,υλικό διά νά καύση.
    Αμέσως δέ μετά τήν "καταστροφήν" αναγεννάται αφ' εαυτού της.
    Αντιστοίχως ό κλεισμένος χείμμαρος αρκεί νά βρή τήν παραμικράν ρωγμήν καί είς τό
    πέρασμα του ισοπεδούται τό κάθε τι τό αφύσικα υπάρχον είς τήν κοίτην του.Επιβάλλει
    διά αυτού τού "βαρβάρου" τρόπου τήν αποκατάστασιν τής τάξεως οίτις είχε καταπατηθεί.
    Κατόπιν αυτών τών δύο παραδειγμάτων θεωρώ λοιπόν ότι οί λαοί καί βέβαια δύνανται
    νά ανατρέψουν οτιδήποτε φράσσει τόν,εξελικτικόν, δρόμον των χωρίς πάντα νά είναι
    αναγκαιότης ή ύπαρξις έξ' αρχής στόχων καί κατευθύνσεων, πολλώ δέ μάλλον,
    "φωτισμένων ηγεσιών". Ίσως νά μήν υπάρχει ή καί νά υπάρχη, έν τή αγνοία μου,ιστορικό
    τοιούτον παράδειγμα, όμως αυτό καί εδώ συντάσσομαι πλήρως μέ τόν κύριο Καζάκη δέν αποτέλεσε ούτε καί θά αποτελέση φραγμόν είς τήν ελπίδα ότι δύναται νά δημιουργηθή μέ τίς σημερινές βάρβαρες συνθήκες.
    Ελπίζων ότι ή προσωπική μου αλήθεια προήγαγε τήν συζήτησιν καί δέν προσέβαλλε κανέναν
    ευχαριστώ γιά τήν φιλοξενία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Με αφορμή το σχόλιο του κ. Μάνδρου, ο κ. Καζάκης ανάρτησε ένα post στο οποίο καταφέρεται -με επιχειρήματα- κατά της θέωρίας των ελίτ. Ο κ. Μάνδρος, εφ'όσον διαφωνούσε με την ανάλυση του κ. Καζάκη, μπορούσε να ανταπαντήσει , αναπτύσοντας την επιχειρηματολογία του σε άλλο σχόλιο. Αντί για αυτό, (λόγω έλλειψης επιχειρηματολογίας;) επέλεξε να μεταθέσει την αντιπαράθεση στο προσωπικό επίπεδο (μακριά από την επιχειρηματολογία του post), μετατρέποντας έτσι την περιοχή των σχολίων σε μνημείο παρανόησης.

    Για όσους σχολιάζουν υπέρ του "θύματος" ή κατά του ύφους του κ. Καζάκη έχω να παρατηρήσω το εξής: στο αρχικό post του κ. Καζάκη (Η Aρνηση του Λαού Οδηγεί Αναγκαστικά στον Φασισμό), για το οποίο γίνεται όλη η φασαρία, κανείς σας δεν σχολίασε ανάλογα. Τότε δεν σας ενόχλησε το ύφος του κ. Καζάκη; Τα σχόλια εκείνου του post δεν αναφέρονται στο ύφος γραφής αλλα στην ουσία του άρθρου και κανείς απο τους σχολιάζοντες δεν βλέπει προσωπική επίθεση στον κ. Μάνδρο. Πώς γίνεται και δεν βλέπατε επιλήψημη συμπεριφορά τότε και την βλέπετε τώρα, μετά από τόσες μέρες; Μπορείτε να σκέφτεστε και να κρίνετε μόνοι σας, ή ακούτε όποιον φωνάζει πιο δυνατά; Και το κυριότερο: εδώ η χώρα καταρρέει και εσείς τσακώνεστε επειδη ο κ. Μάνδρος ξέμεινε από επιχειρήματα υπέρ των ελίτ και έβαλε τα κλάματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Η πλάκα είναι ότι έχει βγει τώρα και μιλάει στη ΔΕΘ αυτός ο πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης που ονομάζεται ΠΑΣΟΚ.

    Αυτά που λέει μιλάμε είναι για τα θηρία. Δεν υπάρχει ο τύπος αυτός. Και οι δημοσιογράφοι (λέμε τώρα), είτε δεν γνωρίζουν τα θέματα είτε (ως επι το πλείστον) είναι πουλημένοι.

    Το θέατρο του παραλόγου πραγματικά. Συνέντευξη του καταστροφέα των ζωών μας για το πως θα μας καταστρέψει πιο αποδοτικά.

    Αντί να πάρουν στο κυνήγι τον μεγαλύτερο προδότη που πέρασε ποτέ από την Ελλάδα, που τον βλέπει ο Ράλλης και του ζητάει αυτόγραφο, τον λιβανίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Γεια σας κ. Καζάκη

    Παρακολουθώ τις Οικονομικές Αναλύσεις σας και θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι κάποτε στην ΣΣΕ (1960-1977) διδάσκονταν ένα μάθημα «ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ & ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ», ο διδάσκων τότε ήταν ο κ. Γεωργαλάς.
    Αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην χώρα μας περιγράφονται στο «Πολιτικός Πόλεμος» και ακόμη και μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την εποίκιση του πληθυσμού σε προηγμένες χώρες είναι ο «Φορολογικός Πόλεμος».
    Και σήμερα έχουμε ανθρώπους που κυβερνούν την Χώρα και είναι άσχετοι από αυτά που διδάσκονταν στους 3ετείς Ευέλπιδες ΣΣΕ, εκτός και αν ο Βενιζέλος τα έμαθε ως ΥΕΘΑ.
    Έχετε απόλυτο δίκιο αλλά ο λαός πιστεύω ότι δεν μπορεί να τα καταλάβει και πόσο μάλλον να τα αποδεχτεί και να αντιδράσει αναλόγως.
    Μας βλέπω μετανάστες στην Μέση Ανατολή ακόμη και μέχρι την Τυνησία, όπως έγινε και με τους Ρώσους, αλλά και με αρκετούς βαλκάνιους.

    Καλό Κουράγιο
    Serafino

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. καλα ρε Καγκελάρια πας καλα; υπάρχει περιπτωση κάποιος με στοιχειώδη λογική να κοινοποίηση προσωπικά δεδομένα σε κάθε τυχαίο στο διαδικτιο; Ασε που αμα θέλει κάποιος ειδικά δικηγόρος κ με στοιχειώδη λογική να βρει τέτοιου ειδους στοιχειά τα βρίσκει. Τι μπουρδες μας λες; Αντε μπες πάλι μεσα στην τρυπα της κλαδική σου κ παρατα μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή