Τρίτη, 4 Ιουνίου 2013

Οι βασικές κατευθύνσεις των πρώτων 100 ημερών μετά την ανατροπή του καθεστώτος κατοχής

Θα πρέπει να είναι καθαρό ότι εντός των σημερινών πλαισίων κοινοβουλευτισμού δεν μπορεί να υπάρξει δημοκρατική λύση υπέρ του λαού. Ούτε να προχωρήσουμε σε ριζική αλλαγή πορείας. Ο λόγος είναι απλός: οι κυβερνώντες έχουν περάσει στο εσωτερικό δίκαιο της χώρας όλες τις βασικές δεσμεύσεις προς του δανειστές και την ευρωζώνη με αποτέλεσμα να είναι άκρως ευάλωτη η χώρα σε πιέσεις, εκβιασμούς, ακόμη και επεμβάσεις άνωθεν και έξωθεν.

Μόνο με την ανατροπή του υπάρχοντος καθεστώτος δεσμεύσεων και συμφωνιών μπορεί να ξεκινήσει η αλλαγή πορείας. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο από την πλειοψηφία του λαού εξαναγκάζοντας σε παραίτηση την κυβέρνηση και σε διάλυση το κοινοβούλιο με σκοπό να υπάρξει μια έκτακτη, προσωρινή κυβέρνηση που μπορούμε να την ονομάσουμε Επιτροπή Εθνικής Σωτηρίας που θα έχει σαν βασική αποστολή να διακόψει τη συνέχεια του κράτους και να ανοίξει τον δρόμο για την διαδοχή του κράτους από μια νέα πολιτική και πολιτειακή μορφή του κυρίαρχου λαού. Πράγμα που μπορεί να γίνει με όρους δημοκρατίας μόνο με έναν τρόπο: την σύγκληση Συντακτική Εθνοσυνέλευσης και την ψήφιση νέου Συντάγματος, νέου θεμελιώδους νόμου που θα επανακαθορίζει από μηδενικής βάσης όλες τις σχέσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του ελληνικού λαού.

Η Επιτροπή Εθνικής Σωτηρίας θα αναδειχθεί από τα κάτω, δηλαδή από εκείνες τις συλλογικότητες που θα ηγηθούν της ανατροπής και θα εκφράζουν μαχητικά την πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Η Επιτροπή αυτή θα αναλάβει να διοικεί στο μεσοδιάστημα μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών της Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης με Συντακτικές Πράξεις. Την σύνταξη και την υλοποίηση των Συντακτικών Πράξεων θα αναλάβουν οι γενικές συνελεύσεις και οι συλλογικότητες του λαού σε κάθε τομέα ευθύνης και κοινωνικής δράσης.

Με τον τρόπο αυτό θα πρέπει από την πρώτη στιγμή ο λαός απευθείας θα μάθει να αποφασίζει και να διευθετεί τις υποθέσεις του στην υγεία, στην παιδεία, στην οικονομία, κοκ. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα να ανασυγκροτηθεί από μηδενικής βάσης ολόκληρη η δημόσια διοίκηση και να απαλλαγεί από τον βραχνά της πολιτικής και κομματικής υποδούλωσης, καθώς επίσης και του φιλοτομαρισμού που κυριαρχεί. Ενώ ταυτόχρονα η τοπική αυτοδιοίκηση θα επανιδρυθεί από τις πρώτες κιόλας ημέρες ως κοινότητα αυτοδιοικούμενων πολιτών στη βάση της δικής τους ελεύθερης συλλογικής θέλησης.

Μια από τις πρώτες Συντακτικές Πράξεις της Επιτροπής Εθνικής Σωτηρίας θα είναι η κατάρτιση κατηγορητηρίου και η συγκρότηση ενός μικτού ορκωτού δικαστηρίου με ευρεία συμμετοχή πολιτών όπου θα λογοδοτήσουν όλοι οι πολιτικοί, δικαστικοί, δημόσιοι λειτουργοί, δημοσιογράφοι και άλλοι που διέπραξαν εσχάτη προδοσία εναντίον του ελληνικού λαού και της χώρας. Στο σκαμνί οφείλει να καθίσει όχι μόνο η συμπολίτευση, αλλά και η αντιπολίτευση που όλο αυτό το διάστημα με την παρουσία της στην Βουλή νομιμοποιεί τις απανωτές εκτροπές και τις βάναυσες παραβιάσεις ακόμη και των πιο θεμελιωδών δικαιωμάτων του λαού.

Επίσης αυτή η Επιτροπή Εθνικής Σωτηρίας θα ανακοινώσει την αποδέσμευση από το ευρώ και την ΟΝΕ το ταχύτερο δυνατό και την συντεταγμένη επιστροφή σε Εθνικό νόμισμα. Ταυτόχρονα θα ανακοινώσει ότι σταματά όλες τις πληρωμές των δανειστών της χώρας. Με βάση την Συνθήκη της Βιέννης του 1969, που το 1980 μετατράπηκε σε σύμβαση του ΟΗΕ, αλλά και με βάση τις βασικές προβλέψεις του διεθνούς δικαίου, θα ανακοινώσει ότι όλες οι συμφωνίες και οι συμβάσεις που υπεγράφησαν από την εποχή του πρώτου μνημονίου θεωρούνται ότι δεν διαθέτουν οιανδήποτε νομική ισχύ καθώς επιβλήθηκαν στην χώρα με ανοιχτές απειλές για άσκηση βίας, δηλαδή με εκβιασμό. Κι επομένως θεωρούνται ως μηδέποτε γενόμενες.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που θα καθίσουν στο σκαμνί οι Έλληνες πολιτικοί που αποδέχτηκαν τον εκβιασμό και έτσι διέπραξαν εσχάτη προδοσία. Όπως επίσης και ο λόγος που θα κινηθεί το ελληνικό κράτος εναντίον των κυβερνώντων και των αξιωματούχων της ευρωζώνης που επέβαλαν με εκβιασμούς και πιέσεις την μαζική εξόντωση του ελληνικού λαού διαμέσου των επιβαλλόμενων πολιτικών, ως εγκληματίες κατά της ανθρωπότητας κατά τα προβλεπόμενα του διεθνούς ποινικού δικαίου.

Για εμάς το δίλημμα είναι καθαρό: Είτε συμβιβάζεσαι με την υπάρχουσα κατάσταση και απλά διεκδικείς τρόπους να την διαχειριστείς καλύτερα, είτε την ανατρέπεις. Μέσος δρόμος δεν υπάρχει. Όσο περιμένουμε τον από μηχανής Θεό να μας γλυτώσει με κάποιο θαύμα, τόσο θα βιώνουμε την πιο απόλυτη καταστροφή. Ρεαλιστική πρόταση είναι εκείνη που δεν αφήνει εκτεθειμένο τον λαό και την χώρα στις σημερινές απειλές. Δεν επιτρέπει να βυθίζονται άλλο στην απελπισία και την απόγνωση. Αν ο λαός το πάρει απόφαση η ανάκαμψη θα γίνει πολύ γρήγορα και με εντυπωσιακά αποτελέσματα για τα λαϊκά στρώματα από τα πρώτα κιόλας εικοσιτετράωρα. Τι πρέπει να γίνει;
Πρώτο: Να σταματήσουμε να εξαρτιόμαστε από τις δόσεις των δανείων της ευρωζώνης που δίνονται με ρήτρα την καταστροφή και το ξεπούλημα της χώρας. Η άρνηση πληρωμής θα πρέπει να συνοδευτεί με αποκήρυξη του χρέους ως παράνομου και καταχρηστικού με βάση τους κανόνες του διεθνούς δικαίου.

Αν δεν ξεμπερδέψουμε ολοκληρωτικά από το χρέος δεν μπορούμε να μιλάμε για οτιδήποτε άλλο. Δεν μπορούμε να μιλάμε για άλλη πολιτική, εκτός από ασκήσεις επί χάρτου. Το χρέος της Ελλάδας προς το ευρωσύστημα είναι τουλάχιστον 240 δις ευρώ από τα 340 δις ευρώ συνολικού δημόσιου χρέους. Πρόκειται για τα δάνεια του μηχανισμού στήριξης. Τι ακριβώς κάνουμε μ’ αυτά;

Ή διαπραγματευόμαστε για να περικόψουμε κάποιο μέρος, αλλά αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζουμε τις δεσμεύσεις που έχουν επιβληθεί στην χώρα προκειμένου να πάρει τα δάνεια αυτά, ή μονομερώς καταγγέλλουμε ως απεχθείς τις συμβάσεις και τις δεσμεύσεις που έχουν επιβληθεί στην χώρα και επομένως διαγράφουμε μονομερώς το προϊόν αυτών των δανείων. Μέσος δρόμος δεν υπάρχει.
Πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί η τακτική της επαναδιαπραγμάτευσης στην περίπτωση αυτή; Πώς θα μπορούσε να επαναδιαπραγματευθεί κανείς με τον μηχανισμό που τον δανείζει, όταν ο ίδιος αυτός μηχανισμός έχει αποκλείσει εκ προοιμίου την διαπραγμάτευση για έστω μερική περικοπή των χρεών; Θα πούμε εδώ για όσους δεν ξέρουν ότι ο ΕΜΣ που θα αναλάβει οσονούπω τον δανεισμό και τα χρέη προς το ευρωσύστημα της Ελλάδας, προβλέπει τα εξής στο άρθρο 32, παρ. 8 της Συνθήκης ίδρυσής του: «Στον βαθμό που είναι αναγκαίο για την άσκηση των δραστηριοτήτων που προβλέπονται στην παρούσα συνθήκη, όλη η περιουσία, οι χρηματοδοτικοί πόροι και τα στοιχεία του ενεργητικού του ΕΜΣ δεν υπόκεινται σε κανέναν περιορισμό, ρύθμιση, έλεγχο και μορατόρια οποιασδήποτε φύσεως.» Κατανοητό; Πώς λοιπόν μιλάνε για ρυθμίσεις, τροποποιήσεις και μορατόρια με τους δανειστές οι οπαδοί της επαναδιαπραγμάτευσης; Ξέρουν για τι μιλάνε, ή απλά κοροϊδεύουν τον απληροφόρητο κόσμο;

Αν μάλιστα ισχύει αυτό που είπε ο Στουρνάρας μόλις πρόσφατα ότι η Ελλάδα έχει δανειστεί έως σήμερα 550 δις ευρώ και επομένως τα χρωστά στο ευρωσύστημα, τότε τι μπορούμε να κάνουμε; Προφανώς ο Στουρνάρας αναφέρεται όχι μόνο στα 240 δις ευρώ των επίσημων δανείων από το μηχανισμό στήριξης, αλλά και στα 310 που το κράτος έχει εγγυηθεί, ή έχει αναλάβει για την ενίσχυση των εγχώριων τραπεζών από το ευρωσύστημα. Πώς ξεφορτωνόμαστε αυτό το δυσθεώρητο όγκο νέου χρέους;

Μόνο με έναν τρόπο: μονομερή διαγραφή μετά από καταγγελία του, έξοδο από το ευρωσύστημα, χρεοκοπία των εγχώριων τραπεζών υπό δημόσιο έλεγχο και εκκαθάριση τους.

Γι’ αυτό και διαγραφή χρέους χωρίς να τεθεί η χώρα υπό καθεστώς χρεοκοπίας – όπως είναι σήμερα – μπορεί να γίνει μόνο φεύγοντας από την ευρωζώνη. Να δηλώσουμε δηλαδή την αποχώρηση της Ελλάδας από το ευρώ και την ευρωζώνη με σκοπό την εισαγωγή εθνικού κρατικού νομίσματος προκειμένου να έχουμε την δυνατότητα και την ελευθερία να ανατάξουμε την οικονομία μας με βάση τα δικά μας μέτρα και σταθμά, με βάση τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και όχι της ευρωπαϊκής τραπεζοκρατίας. Από κει και πέρα, θα χρειαστούμε 6-8 μήνες για να εισαχθεί το νέο εθνικό κρατικό νόμισμα. Αυτό το μεσοδιάστημα μας πρέπει να πάρουμε ορισμένα πολύ άμεσα μέτρα:

1. Την εθνικοποίηση της Τραπέζης της Ελλάδος και των μεγάλων ιδιωτικών τραπεζών που έχουν τραβήξει την περισσότερη ρευστότητα από το ευρωσύστημα. Γιατί αυτό; Για να αφήσουμε το τραπεζικό σύστημα να χρεοκοπήσει με ασφάλεια για τις καταθέσεις και την οικονομία της χώρας. Με την χρεοκοπία του θα δοθεί η δυνατότητα να ανοικοδομηθεί από μηδενική βάση χωρίς τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει προς το εξωτερικό, αλλά και με την διαγραφή των οφειλών που έχουν προς αυτό τα νοικοκυριά και οι μικρομεσαίοι.

2. Αποκατάσταση των ζημιών σε εισοδήματα που υπέστησαν μισθωτοί και συνταξιούχοι από την απαρχή των μνημονίων με την επιστροφή μισθών και συντάξεων στο επίπεδο προ της 5ης Μαΐου 2010. Αυτό θα γίνει με την χρήση του ηλεκτρονικού λογιστικού χρήματος των υπό δημόσιο έλεγχο τραπεζών με παράλληλη ενίσχυση με επιδοτούμενα δάνεια λειτουργικού κεφαλαίου για τους μικρομεσαίους και επαγγελματίες.

3. Την επιβολή ελέγχου στην κίνηση του κεφαλαίου. Με αυτόν τρόπο θα σταματήσει η αιμορραγία που τυραννά την ελληνική οικονομία και της στερεί τεράστιους χρηματικούς πόρους από το εσωτερικό της. Με τις τράπεζες εθνικοποιημένες θα σταματήσει και το πλυντήριο μαύρου χρήματος για το οποίο φημίζεται διεθνώς το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Ο έλεγχος της κίνησης κεφαλαίου γίνεται εύκολα από την στιγμή που ελέγχει κανείς το τραπεζικό σύστημα και έχει να κάνει με την επιλεκτική φορολόγηση των κεφαλαίων που οδεύουν προς το εξωτερικό, ή έρχονται από το εξωτερικό. Αφορολόγητα κέρδη, μερίσματα, τόκοι και επενδύσεις σε τίτλους στο εξωτερικό τέλος. Επίσης όσα κεφάλαια έρχονται από εξωτερικό να κερδοσκοπήσουν με αγορές ακινήτων και περιουσίας θα τους επιβάλλεται υψηλή αποτρεπτική φορολογία, ενώ όσα κεφάλαια κατευθύνονται σε επενδύσεις στην πραγματική οικονομία με όρους νέων θέσεων σταθερής απασχόλησης, ανελαστικών αμοιβών, νέας τεχνολογίας, προστιθέμενης αξίας στην παραγωγή, κοκ, τότε η μεταχείρισή τους πρέπει να είναι ευνοϊκή.

4. Ρητή απαγόρευση όλων των απολύσεων, όπως και η προσφυγή σε καθεστώς πτώχευσης στον ιδιωτικό τομέα. Αν πρόκειται για μικρή επιχείρηση, ελεύθερο επαγγελματία, ή ατομικό παραγωγό, το κράτος θα φροντίσει να μην κλείσει, να μην πτωχεύσει με απευθείας ενίσχυση μέσω εγγυήσεων, ή επιδοτούμενων δανείων. Αν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση και κυρίως για πολυεθνική, τότε θα δίνεται η δυνατότητα να την διαχειριστούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με υποστήριξη του κράτους. Ταυτόχρονα θα επιβληθούν ανελαστικά εργασιακά δικαιώματα έτσι ώστε να αναχαιτιστεί η ανεργία, ιδίως των νέων.

5. Άμεση παρέμβαση στο εξωτερικό ισοζύγιο της χώρας για προϊόντα και υπηρεσίες. Μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση της οικονομίας και να πάρει μπρος η παραγωγική μηχανή με υποκατάσταση εισαγωγών με εσωτερική παραγωγή, το κράτος θα εξασφαλίσει τον δραστικό περιορισμό όσων εισαγωγών δεν είναι απολύτως αναγκαίες για την εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας και τις ανάγκες της κοινωνίας. Θα επιβάλλει επίσης ένα επιλεκτικό ανταγωνιστικό προστατευτισμό που θα βασίζεται στην απαγόρευση οποιασδήποτε εισαγωγής πριν εξαντληθεί η εσωτερική παραγωγή, ενώ κατόπιν το προϊόν που θα εισάγεται θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίδιας ποιότητας και παραγωγικής αξίας με το αντίστοιχο προϊόν εσωτερικής παραγωγής. Μόνο έτσι μπορείς να έχεις ανταγωνισμό με ισότιμους όρους.

6. Το βασικό μας μέλημα κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου είναι να διατηρήσουμε την κυκλοφορία του χαρτονομίσματος εντός της ελληνικής οικονομίας, η οποία σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα ανέρχεται σε 26 δις ευρώ. Για τον λόγο αυτό θα τεθεί εν ισχύ ένα καθεστώς ελέγχου της κίνησης κεφαλαίου που θα απαγορεύει την εξαγωγή χαρτονομίσματος και θα φορολογεί με πολύ υψηλό ποσοστό τις κινήσεις κεφαλαίου προς το εξωτερικό, ειδικά τις τοποθετήσεις σε μετοχές και χρεόγραφα του εξωτερικού. Ταυτόχρονα θα επιτρέψουμε την εισροή μετρητού από το εξωτερικό υπό καθεστώς ελέγχου της τοποθέτησής του, δηλαδή ελέγχου του που πάει και πώς τοποθετείται στην ελληνική οικονομία προκειμένου να προληφθεί οποιαδήποτε μορφή κερδοσκοπίας. Οι καταθέσεις στις εγχώριες τράπεζες δεν θα δεσμευτούν, ούτε θα τεθεί πλαφόν στην κίνησή τους, αλλά θα απαγορευτεί μέχρι την έκδοση εθνικού κρατικού νομίσματος η ανάληψη μετρητού. Η ελεύθερη κίνηση των καταθετικών λογαριασμών θα μπορεί να γίνει με χρεωστικές κάρτες συναλλαγής (σαν τις κάρτες ΑΤΜ), τις οποίες θα είναι υποχρεωμένοι όλοι να τις δέχονται για την διευκόλυνση των συναλλαγών στην οικονομία χωρίς την χρήση φυσικού χρήματος. Το μέτρο αυτό επιβάλλεται από την ανάγκη να αποσυρθεί ένα σημαντικό ποσό μετρητού, χαρτονομισμάτων του ευρώ, γύρω στα 10 δις ευρώ, προκειμένου να μετατραπούν σε συναλλαγματικό απόθεμα της εθνικοποιημένης Τράπεζας της Ελλάδας. Με το συναλλαγματικό αυτό απόθεμα θα μπορέσουμε να καλύψουμε το εξωτερικό έλλειμμα εμπορευμάτων και υπηρεσιών.

Θα πρέπει επίσης να έχουμε υπόψη μας ότι οι τράπεζες δεν θα έχουν ούτε τον χαρακτήρα, ούτε την μορφή την σημερινή. Θα έχουν τεθεί υπό δημόσιο έλεγχο και εκκαθάριση προκειμένου να ανακαλύψουμε που πήγαν τα εκατοντάδες δις ευρώ των ενεργητικών τους, ποιος επωφελήθηκε απ’ αυτά και ποιος πρέπει να καθίσει στο σκαμνί για απιστία και ληστρική συμπεριφορά. Με τον τρόπο αυτό θα μας δοθεί η δυνατότητα να ανοικοδομήσουμε το τραπεζικό σύστημα υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, με απόλυτη διαφάνεια συναλλαγών, από μηδενικής βάσης σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες μιας ανάπτυξης προς όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού. Έτσι θα μας δοθεί από την πρώτη στιγμή να ξεμπερδέψουμε με τα ιδιωτικά χρέη, σβήνοντας πρώτα και κύρια εκείνα που τα νοικοκυριά και οι μικρομεσαίοι αδυνατούν να εξυπηρετήσουν, αλλά και να προετοιμάσουμε την ομαλή μετάβαση στο εθνικό κρατικό νόμισμα όταν θα είμαστε έτοιμοι. Η μετάβαση αυτή θα γίνει με τους ίδιους όρους που έγινε και η μετάβαση από δραχμή σε ευρώ.

Φυσικά το κλειδί για όλα αυτά είναι η γρήγορη επανεκκίνηση της ελληνικής παραγωγής και των επενδύσεων. Αυτό μπορεί να γίνει, αφενός, με τη διάθεση ανοιχτών πιστώσεων για όσους ασχολούνται ή θέλουν να επενδύσουν στην παραγωγή με κριτήριο την προστιθέμενη αξία και τις θέσεις σταθερής απασχόλησης που παράγουν και, αφετέρου, ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων στις παραγωγικές υποδομές της ελληνικής οικονομίας απαλλαγμένο από ημέτερους και μεγαλοκαρχαρίες. Όλα αυτά θα δώσουν μια απότομη ανοδική ώθηση στην οικονομία, τέτοια που όταν το εθνικό νόμισμα τελικά εισαχθεί να σταθεροποιηθεί και να αποκτήσει ισοτιμία χωρίς μεγάλες αναταράξεις.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό;

ΟΙ 25 ΔΕΣΜΕΣ ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ 100 ΗΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

Τα μέτρα αυτά θα πρέπει να ληφθούν τις πρώτες 100 ημέρες μιας νέας διακυβέρνησης από τον ίδιο τον λαό με την μορφή της Επιτροπής Εθνικής Σωτηρίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι μέσα στις πρώτες 100 ημέρες όλα αυτά τα μέτρα θα έχουν ολοκληρωθεί. Πρόκειται ουσιαστικά για 25 δέσμες μέτρων που πρέπει να τεθούν άμεσα σε εφαρμογή από τις πρώτες 100 ημέρες, ώστε να αρχίσει η ανάκαμψη της οικονομίας και η ανοικοδόμηση της χώρας προς όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού. Αν δεν τεθούν σε εφαρμογή αυτές οι 25 δέσμες μέτρων από τις πρώτες 100 ημέρες της πολιτικής μεταβολής, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάκαμψη, ούτε για ριζική αλλαγή πορείας. Όσο καθυστερεί η εφαρμογή τους τόσο θα βαθαίνει η ύφεση, τόσο θα καταρρέει η οικονομία και τόσο η χώρα θα είναι ανοιχτή σε πιέσεις από το εξωτερικό και το εσωτερικό.

Ποιες είναι αυτές οι 25 δέσμες μέτρων που οφείλουμε να εφαρμόσουμε από τις πρώτες ημέρες;

1. Εκπόνηση και εφαρμογή ενός σχεδίου ταχύρρυθμης παραγωγικής ανασυγκρότησης με βασικό μοχλό τον δημόσιο τομέα και ένα ενισχυμένο πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων, προσανατολισμένο κατά προτεραιότητα στην ανάπτυξη της παραγωγής, την αύξηση της παραγωγικής προστιθέμενης αξίας και της σταθερής απασχόλησης απαλλαγμένο από τα ασφυκτικά δεσμά των μεγάλων έργων ‘κοινοτικής’ επιλογής’ αλλά και των κρατικοδίαιτων επιχειρηματικών κυκλωμάτων.

2. Επαναφορά όλων των μισθών, συντάξεων και απολαβών στο επίπεδο της 5ης Μαΐου 2010 έτσι ώστε να αναπληρωθούν οι μεγάλες απώλειες από τη μακρόχρονη λιτότητα και να αναζωογονηθεί αποτελεσματικά η εσωτερική αγορά. Η οικονομία δεν πάσχει από έλλειψη δανείων αλλά πεθαίνει λόγω εξαφάνισης της αγοραστικής δύναμης του πληθυσμού.

3. Νομοθετική κατοχύρωση των κατώτερων αποδοχών που θα καλύπτουν τις ετήσιες πραγματικές βασικές ανάγκες της εργατοϋπαλληλικής οικογένειας και των κατώτερων συντάξεων στο 80% αυτών των αποδοχών.

4. Θεσμοθέτηση γνήσιας Αυτόματης Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής στη βάση ενός αυθεντικού τιμάριθμου, που να μετρά το αληθινό κόστος ζωής για το εργαζόμενο νοικοκυριό.

5. Κατάργηση όλων των μορφών ‘ευλύγιστης’, ‘προσωρινής’ και ‘μερικής απασχόλησης’, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα και κατοχύρωση ανελαστικών στη βάση της σταθερής και μόνιμης απασχόλησης.

6. Εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων στην εργασία και στην κοινωνική ασφάλιση για όλους τους εργαζόμενους χωρίς κανενός είδους προαπαιτήσεις, διαχωρισμούς και εξαιρέσεις.

7. Μετατροπή του ΟΑΕΔ σε ταμείο ασφάλισης κατά της ανεργίας με τον επαναπροσανατολισμό του συνόλου των πόρων του στην πραγματική στήριξη των ανέργων, με το επίδομα ανεργίας στο 80% του βασικού μισθού για ολόκληρη την περίοδο της ανεργίας και την πλήρη κατοχύρωση κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ανέργων.

8. Κατάργηση όλων των αντι-ασφαλιστικών νόμων, ρυθμίσεων και διατάξεων, επιστροφή των χρεών του κράτους και των ιδιωτών στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης, πλήρη απεξάρτηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης από την κυβέρνηση, κατοχύρωση του αναδιανεμητικού χαρακτήρα του και ουσιαστική αύξηση της συμβολής εργοδοτών και κράτους.

9. Κατοχύρωση ενός πραγματικά δημοσίου αυτοδιαχειριζόμενου και με κοινωνικό έλεγχο συστήματος υγείας και κοινωνικής πρόνοιας που δεν θα αποτελεί προθάλαμο για την ιδιωτική υγεία, ούτε θα το νέμονται ιδιώτες προμηθευτές, πολυεθνικές και ποικίλα κυκλώματα.

10. Εξασφάλιση μιας ενιαίας δημόσιας δωρεάν παιδείας στη βάσει του υποχρεωτικού δημόσιου δωδεκαετούς σχολείου και της δημόσιας ανώτατης παιδείας στη βάσει των σύγχρονων απαιτήσεων για μόρφωση, έρευνα, ακαδημαϊκή και κοινωνική ζωή.

11. Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών και φοροκινήτρων προς τις μεγάλες επιχειρήσεις και επιβολή συσσωρευτικής φορολογίας στα επιχειρηματικά κέρδη, στις χρηματιστικές συναλλαγές όλων των ειδών και στις πολύ μεγάλες περιουσίες κινητών και ακίνητων αξιών, όχι μόνο των φυσικών αλλά και των νομικών προσώπων.

12. Δραστική μείωση στο μισό της άμεσης φορολογίας των πολύ μικρών επιχειρήσεων και αξιοποίηση του συνόλου των αναπτυξιακών, επενδυτικών και άλλων επιδοτήσεων του κράτους για την άμεση στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στο πλαίσιο του σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας.

13. Αναπροσαρμογή του ΦΠΑ με κριτήριο την ελάφρυνση του λαϊκού τζίρου και την επιβάρυνση της πολυτελούς ή παρασιτικής κατανάλωσης. Πλήρης διαγραφή όλων των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο και την εφορία τόσο των νοικοκυριών, όσο και των επιχειρήσεων που προέκυψαν από νόμους, διατάξεις και πολιτικές που επιβλήθηκαν μετά την επιβολή του πρώτου μνημονίου.

14. Ριζική αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος με την αντιστροφή της σχέσης άμεσων - έμμεσων φόρων και με σκοπό να πάψει να λειτουργεί ως μηχανισμός αφαίμαξης του εργατικού και λαϊκού εισοδήματος, της μικρής επιχείρησης και του ατομικού παραγωγού. Ειδική φορολογική μέριμνα πρέπει να υπάρξει ώστε να δοθούν κίνητρα για εθελοντικές συνενώσεις ατομικών παραγωγών και καταναλωτών, κοινοπραξίες και συνεταιρισμούς.

15. Ριζική αναμόρφωση όλων των δαπανών διακυβέρνησης του κράτους με πρώτη και κύρια τη δραστική περικοπή των φανερών και μη δαπανών που συνδέονται με την κυβέρνηση, με υπουργούς, συμβούλους, βουλευτές και κόμματα, την αναθεώρηση ολόκληρης της πολιτικής κρατικών προμηθειών, την κατάργηση του σκόπιμου διοικητικού υδροκεφαλισμού, των υπεργολαβιών και εκχωρήσεων, την αναδρομική διεκδίκηση ολόκληρης της περιουσίας του δημοσίου, κινητής και ακίνητης, που δόθηκε χαριστικά, καταπατήθηκε ή ξεπουλήθηκε κατά καιρούς από τις κυβερνήσεις, την κατάργηση των μυστικών κονδυλίων και όλων των «ειδικών λογαριασμών», την κατάργηση όλων των αποκαλούμενων «ανεξάρτητων αρχών», την άμεση καταγγελία όλων των λεόντειων, χαριστικών και αποικιοκρατικών συμβάσεων και συμφωνιών του δημοσίου με «ημέτερους» και επιχειρηματικά συμφέροντα, την κατάργηση της χρηματοδότησης των ΜΚΟ και άλλων «εθελοντικών» ή ιδιωτικών οργανώσεων, την εκ βάθρων αναθεώρηση του συνόλου των στρατιωτικών δαπανών στη βάση των πραγματικών αναγκών για την εθνική άμυνα.

16. Εθνικοποίηση όλων των παλιών ΔΕΚΟ και την απεξάρτησή τους από τα ιδιωτικά συμφέροντα που τις νέμονται με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου και των σχέσεών τους τόσο ως προς την κυβέρνηση όσο και ως προς την αγορά, τον εξορθολογισμό τους προς όφελος της εργαζόμενης κοινωνίας, την επιβολή εργατικού και κοινωνικού ελέγχου, την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας που δεν θα αποτελούν δυσβάσταχτο βάρος για το λαϊκό νοικοκυριό καθώς και την προστασία βασικών κοινωνικών και δημόσιων αγαθών από την κερδοσκοπία και τα ιδιωτικά μονοπώλια.

17. Εθνικοποίηση της Τράπεζας της Ελλάδας, όπως και των μεγάλων τραπεζών με σκοπό τον δραστικό περιορισμό της χρηματοπιστωτικής επιβάρυνσης της οικονομίας, των αναπροσανατολισμό τραπεζικού συστήματος από την τοκογλυφία και την κερδοσκοπία με «τοξικά» και μη προϊόντα στην πιστωτική στήριξη της παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας σε συνδυασμό με την κατάργηση των στεγανών και των απορρήτων του τραπεζικού συστήματος, καθώς και την κατοχύρωση της πλήρους διαφάνειας του κοινωνικού ελέγχου στις τραπεζικές λειτουργίες.

18. Αντιμετώπιση της υπερχρέωσης των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρήσεων με τη διαγραφή όλων των ιδιωτικών χρεών όσων νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων αδυνατούν να τα εξυπηρετήσουν, με την άμεση θέσπιση αναπτυξιακών και κοινωνικών κριτηρίων για την τραπεζική χρηματοδότηση, την κατάργηση όλων των επιπλέον χρεώσεων που συνοδεύουν τις χορηγήσεις και την επιβολή ανώτερων επιπέδων επιτοκίων χρηματοδότησης τα οποία θα καθορίζονται με βάση το επιτόκιο της διατραπεζικής αγοράς αλλά και τις αντοχές της εθνικής οικονομίας.

19. Χτύπημα των μονοπωλίων, ολιγοπωλίων και καρτέλ στην αγορά, μέσα από τη δυναμική ανάπτυξη του παραγωγικού ρόλου του κράτους, την απαγόρευση λειτουργίας παράκτιων εταιριών, την κατάργηση των εμπορικών και άλλων απορρήτων, την ονομαστικοποίηση των μετοχών, επιβολή εργατικού και κοινωνικού ελέγχου στις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις -ιδίως δε στις πολυεθνικές-, την προνομιακή ενίσχυση του συνεταιρισμού, της μικρής και μεσαίας επιχείρησης, όπως και των άμεσων παραγωγών.

20. Άμεση στήριξη του εισοδήματος των αγροτών σε συνδυασμό με την στήριξη της παραγωγής τους που σημαίνει επιβολή καθεστώτος ανταγωνιστικής προστασίας της εγχώριας παραγωγής με βάσει κριτήρια ποιότητας και παραγωγικότητας, άμεση διαγραφή όλων των χρεών για τους υπερχρεωμένους παραγωγούς, χτύπημα της δικτατορίας των χονδρεμπόρων και των κάθε λογής μεσαζόντων, έτσι ώστε ο αγρότης να εξασφαλίζει ικανοποιητικές τιμές παραγωγού και ο καταναλωτής χαμηλές τιμές αγοράς.

21. Αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της παγκόσμιας οικονομίας και των διεθνών σχέσεων με όλους τους λαούς και όλα τα κράτη στη βάση της πλήρους ελευθερίας των συναλλαγών και του αμοιβαίου οφέλους, ενάντια στη μονοπώληση της τεχνολογίας και της αγοράς από τις πολυεθνικές, ενάντια στα δεσμά και τους περιορισμούς που θέτουν οι διεθνείς οργανισμοί και οι «οικονομικές ολοκληρώσεις» των ισχυρών και των αγορών.

22. Κατοχύρωση της απλής αναλογικής ως πάγιου εκλογικού συστήματος για τις εθνικές και τοπικές εκλογές με κατάργηση κάθε αντιδημοκρατικού νόμου, ρύθμισης και μέτρου που νοθεύει την αυθεντική και ισότιμη συμμετοχή και έκφραση του λαού. Μαζί με την κατάργηση κάθε είδους κρατικής χρηματοδότησης των κομμάτων, των ΜΚΟ και ιδιωτικών ιδρυμάτων.

23. Δημοσιοποίηση και δημόσια αποκήρυξη όλων των μυστικών ή άλλων συμφωνιών, δεσμεύσεων και συνθηκών που έχουν αποδεχθεί κατά καιρούς οι κυβερνήσεις, τόσο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, όσο και μονομερώς με τις ΗΠΑ και άλλες χώρες, οι οποίες βλάπτουν τα άμεσα συμφέροντα του λαού και της χώρας, υπονομεύουν την εθνική κυριαρχία της και θέτουν υπό αμφισβήτηση την εθνική της ακεραιότητα.

24. Άμεση επιστροφή όλων των στρατιωτικών αποστολών που έχουν σταλεί στο εξωτερικό και υιοθέτηση όλων των αναγκαίων μέτρων που δεν θα επιτρέπουν σε καμία ξένη δύναμη να χρησιμοποιεί την επικράτεια της χώρας για τους δικούς της πολιτικούς και στρατιωτικούς σκοπούς.

25. Προκήρυξη εκλογών για Συντακτική Εθνοσυνέλευση με ευρύ μέτρο εκπροσώπησης του ίδιου του λαού και με μοναδικό σκοπό τη σύνταξη και ψήφιση νέου αληθινά δημοκρατικού Συντάγματος.
Με την ψήφιση του νέου Συντάγματος η Επιτροπή Εθνικής Σωτηρίας διαλύεται μαζί με την Συντακτική Εθνοσυνέλευση και προκηρύσσονται εκλογές για την τακτική διακυβέρνηση της νέας δημοκρατικής πολιτείας των Ελλήνων πολιτών.

Δημοσιεύτηκε σε δυο συνέχειες στο Χωνί, 26/5 και 2/6/2013.


21 σχόλια:

  1. Αν και με έχει απογοητεύσει η στάση σου παλαιότερα σε προσωπική κουβέντα, μπορώ να πω πως αυτές οι προτάσεις Δημήτρη είναι εξαιρετικά εύστοχες, ΟΛΕΣ. Αγγίζουν στην καρδιά την αγορά και την οικονομία, τον κάθε πολίτη.

    Δύο, φυσικά καλοπροαίρετες ερωτήσεις, και μια πρόταση αν μου επιτρέπεται:

    1. Όλα αυτά απαιτούν τεράστια κεφάλαια. Αυτά θα είναι λογιστικές εγγραφές όπως καταλαβαίνω σε πρώτη φάση. Με τον πληθωρισμό τι γίνεται όταν η προσφορά -έστω ηλεκτρονικού- χρήματος αυξάνεται τόσο ραγδαία. Ναι μεν μπαίνει στην παραγωγή, αλλά κατά πόσο θα επηρεάσει τιμές και επιτόκια?

    2. Δημήτρη, συμφωνώ πως αν κάποιος πρέπει να αποφασίζει για το παρόν και το μέλλον του είναι ο ίδιος ο λαός με πραγματικά δημοκρατικούς όρους. Πώς όμως ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΑΚΤΕΟΥ θα διοικείται και το δημόσιο -το οποίο δεν μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί μέχρι την δημοκρατική επαναφορά της χώρας- αλλά ούτε και τομείς όπως αυτοί της εξωτερικής/εσωτερικής/οικονομικής πολιτικής, παιδείας, υγείας κλπ μπορούν να μείνουν αδρανείς. Ποιος και πως θα διοικεί, οπώς θα στελεχωθεί κλπ? Θα αποφασίσει ο λαός την τοποθέτηση ανθρώπων των αντίστοιχων τομέων που τους ξέρει και που ξέρει πως μπορούν και θέλουν να προσφέρουν? Γιατί όσο και να με ελκύει στη θεωρία το σκεπτικό αυτό, χρειάζομαι τη βοήθειά σου -γιατί είμαι βέβαιος πως το έχεις αποσαφηνίσει στο νου σου- δεν μπορώ να το φανταστώ στην πράξη...

    3. Πρόταση: Μην ξεχνάς Δημήτρη τη σημασία των διυλιστηρίων και του καυσίμου ως προϊόν που αποτελεί και κινητήριο δύναμη της αγοράς και της κοινωνίας αλλά και βασική πρώτη ύλη. Το πανηγύρι των δεξαμενών και της διακίνησης που δεν ξέρει κανείς τι έχει, τι μπαίνει και πού πάει, πρέπει να σταματήσει, όπως και η υπερφορολόγηση του καυσίμου. Είτε κρατικοποίηση ενός τεράστιου ομίλου όπως των ΕΛΠΕ, όχι όμως με τους όρους που ισχύουν με τους 180 διευθυντές των 200-300 χιλ € ετησίως είτε απλά υπό δημόσιο έλεγχο οι δεξαμενές και μετά μεταπώληση ή διάθεση της πλέον γνωστής ποσότητας στα διυλιστήρια. Αν ξέρεις τι έχει μπει στην αγορά, τα περιθώρια λαθρεμπορίου ελαχιστοποιούνται...

    Οι δεξαμενές μπορούν να ελεγχθούν ΜΟΝΟ υπό αποκλειστικά κρατική εποπτεία και διαχείριση. Αυτές δεν είναι απαραίτητο να είναι στην Αθήνα. Μπορεί και να επιλεχθεί κάποιο νησί με μικρή κίνηση το οποίο σαφώς και θα αναμορφωθεί με τους νέους όρους.

    Το λαθρεμπόριο -το 90%- έχει να κάνει με τις εισαγωγές στη χώρα και όχι με τη μαρίδα του πρατηρίου...

    Με φιλικούς χαιρετισμούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δημήτρη σε εχω ακούσει αρκετές φορές το τελευταίο καιρο να λες σε ομιλίες σου ανα την Ελλάδα, οτι η ωρα που θα γινει η μεγάλη αλλαγη στην χώρα και θα μπει το παραπάνω προγραμμα σε εφαρμογή ειναι κοντά. Ομως ο κόσμος παρότι θελει στη πλειοψηφία του να γινει αυτη η αλλαγη (ή ακόμα και αν δε γνωριζει το προγραμμα αυτο των 100 ημερών σε πιθανή εξεγερση του κοσμου θα ειναι παρών και μάχιμος), βλέπουμε οτι δυσκολα κινητοποιείται. Ποια πιστεύεις οτι θα ειναι η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα σε λίγο καιρό όλος ο κόσμος θα είναι στους δρόμους.
      ...
      ...
      ...
      ( Γιατί θα του έχουν πάρει το σπίτι...)

      Διαγραφή
    2. Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει σ' αυτό το ερώτημα. Οτιδήποτε μπορεί να πυροδοτήσει μια μεγάλη κοινωνική εξέγερση. Το ερώτημα είναι άλλο. Πώς αυτή η μεγάλη κοινωνική εξέγερση δεν θα μετεξελιχθεί σε παρανάλωμα του πυρός, ή σε εμφύλιο.

      Διαγραφή
    3. Εχουμε ειδη οδηγηθει σε εμφυλιο αλλα δεν το ξερετε.Να ειναι καλα τα αποβλητα της συντηρησης απο οπου και αν προερχονται(αριστερα και δεξια)

      Διαγραφή
    4. Εδω φαινετε ξεκαθαρα ο προορισμος της χρυσης αυγης.το back up του συστηματος ,ως συνηθως...Και γω αυτο φοβαμαι,οπως και την ταμπελα του κομουνιστικου ΕΠΑΜ.που θα σμπρωξει τους κομπλεξικους στην αγκαλια τους.

      Διαγραφή
  3. Γιατί η καθιέρωση της απλής αναλογικής (μέτρο 22); Καταρχήν ο ίδιος ο όρος δεν είναι σαφής. Μπορεί το νέο σύνταγμα να προβλέπει χωριστές εκλογές για κοινοβούλιο και για δικαστικό σώμα (ώστε να διαχωρίζονται τις εξουσίες). Μιλάμε για απλή αναλογική και στα δύο, ή μόνο στο ένα; Ή μπορεί να προβλέπει ανάδειξη του κοινοβουλίου με κλήρωση αντί με εκλογές.

    Με το να δηλώνουμε ότι θα καθιερώσουμε την απλή αναλογική, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μπαίνουμε στα χωράφια της Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης· δηλώνουμε ότι όχι μόνο θα δημιουργήσουμε Συντακτική Εθνοσυνέλευση, αλλά και ότι θα της πούμε τι θα κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απλή αναλογική μπορεί να γίνει άνετα και είναι το πιο σωστό. Απλά πρέπει να ξεχάσουμε πως λειτουργούν τα κόμματα μέχρι τώρα. Αντί να έχουμε 1-2 ή 3 κόμματα που θα επιβάλλονται σε όλα τα υπόλοιπα χωρίς να έχουν πραγματική πλειοψηφία (όπως γίνεται τώρα με τον εκλογικό νόμο), πρέπει να έχουμε 200-300, όσο το δυνατόν ανεξάρτητους μεταξύ τους βουλευτές, που να αποφασίζουν από κοινού για το μέλλον της χώρας. Άμα οι βουλευτές είναι αντάξιοι των καθηκόντων τους, που δεν είναι και πολύ δύσκολο, πολύ εύκολα παίρνονται αποφάσεις.

      Διαγραφή
  4. Δημήτρη, το κράτος θα δανείζεται;

    Ηλίας Α. Λυμπέρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλα, εσυ, τοοοσοο καιρο εδω μεσα, δεν χαμπαριασες ουτε καν αυτο;

      Διαγραφή
    2. Δεν έχει και τόσο σημασία αν χαμπαριάζω εγώ ή όχι, μεγαλύτερη σημασία έχει να βάζουμε προτεραιότητες και να τονίζουμε τα σημαντικά, όσον αφορά το καλό του συνόλου και του ατόμου. Τα πιό σημαντικά πράγματα, πρέπει να είναι ξεκάθαρα συνεχώς. Στις αναλύσεις υπάρχει περίπτωση να χαθούν τα σημαντικά ανάμεσα στην γοητεία των λεπτομερειών. Μην παραξενεύεσαι λοιπόν όταν θα με δείς ίσως να συνεχίσω να κάνω τέτοιες ερωτήσεις.

      Ηλίας Α. Λυμπέρης

      Διαγραφή
    3. Από το εξωτερικό σίγουρα όχι πάντως... για πάρα πολλά χρόνια... επιτέλους...

      Και για ικανό διάστημα, ούτε από το εσωτερικό...

      Η κινητήριος δύναμη -αν έχω καταλάβει καλά- θα είναι η "ηλεκτρονική τόνωση" της αγοράς με λογιστικές εγγραφές σε πρώτη φάση -μισθοί στο επίπεδο προ μνημονίου, ως εγγραφές που θα πραγματώνονται με χρεωστικές κάρτες, όχι μετρητά- και η έκδοση χρήματος το οποίο θα πέσει άμεσα σε επενδύσεις παραγωγικού χαρακτήρα και ανάταξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων...

      Αν κρίνουμε πως θα χρειαστούν 10-12 μήνες έως την ολοκλήρωση της μετάβασης στο νέο εθνικό νόμισμα, τότε σίγουρα μέσα σε αυτό το διάστημα δεν μπορεί να υπάρξει κανένα είδος δανεισμού...

      Διαγραφή
    4. Είναι ένα τυχερό παιγνίδι με λίγες πιθανότητες να κερδίσει ο λαός όταν οι κυβερνώντες παίρνουν λεφτά χρεώνοντάς τον. Δεν είναι καλύτερα η δημιουργία ποσοτήτων νομίσματος χωρίς χρέωση του λαού, και η ροή αυτού του χρήματος με τρόπους ώστε ωφελούνται όλοι. Δεν είναι πιό εύκολο να ελέγξουμε μόνο αν το δημιουργημένο χρήμα ωφελεί και το σύνολο και το άτομο, αντί να δίνουμε την ευκαιρία στους λίγους να ελέγχουν το λαό με την δικαιολογία ότι τους χρωστάει;
      Όσον αφορά τις δυσκολίες αλλαγής, δώ που φτάσαμε, μόνο η επιδίωξη του "ουτοπικού" μπορεί να σώσει την ανθρωπότητα.

      Ηλίας Α. Λυμπέρης

      Διαγραφή
  5. Παράλληλα θα πρέπει και να χαραχθεί και μια πολιτική τουλάχιστον για 100 χρόνια μπροστά.
    Οι 100 πρώτες ημέρες των επομένων 100 χρόνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε λογική βαση το σχεδιο και καλοσχεδιασμένα τα μέτρα και οι προτασεις. Ολα χωλαίνουν όμως στην αναγκαιοτητα διαμόρφωσης των πολιτικών προυποθεσεων για την εφαρμογή τους. Μου θυμιζει την ιστορια με τα ποντικια που βρηκαν σωστό και πρεπον να κρεμασουν κουδούνι στην ουρα του γάτου για να τον αντιλαμβανονται εγκαιρα, δεν υπήρξε όμως ποτε ο "εθελοντης" για να ολοκληρωσει την δουλειά. Η ιδια η ιστορια του τόπου [με εξαιρεση φωτεινή τα λίγα χρόνια του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ και αφού είχε προηγηθει το θανατικό του Χειμώνα του 41 απο την πείνα]δεν δικαιολογει προσδοκιες επαναστατικής αφύπνισης των "Ελλήνων". Πιο πολλά είναι τα παραδείγματα ραγιαδισμού κι ενδοτισμου,παρά εκείνα της οργανωμενης μαζικης αντίστασης με ξεκαθαρους πολιτικους στόχους και σκοπους.
    Προσωπικά δεν ελπίζω [επι του παρόντος] σε κάτι,ούτε στην σκέψη οτι πολύ συντομα το "ζούν αναμεσα μας" θα γίνει "ζούμε αναμεσά τους". Ουτε πιστευω οτι απαίδευτος και στην ουσία αμόρφωτος λαός αυτης της χώρας [90% ΠΑΣΟΚος - σε νοοτροπία,πρακτικές κ συμπεριφορα πολίτη] είναι πολιτικά ικανός για "Συντακτική Συνέλευση" ούτε είναι ώριμος/συλλογικός/εντιμος για να διαχειριστει το βουνό των δυσκολιων και τον προκλήσεων που η νεα ηγεσια θα βρει μπροστα της. Σώστα όλα όσα λες και προτείνεις, ισως όμως για καποια αλλη γενια Ελλήνων που μόλις τώρα γεννήθηκε ή προκειται να γεννηθει αυριο.
    Φιλικά και με ειλικρινη εκτίμηση, Ηλιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντώνη παντού απλή αναλογική όπως "κοινή λογική" δεν νομίζω ότι η απλή αναλογική είναι θέμα που αφορά την Συντακτική Εθνοσυνέλευση όπως δεν είναι πχ και το θέμα της ισότητας των φύλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συνολικά, ένα σωστό και πάνω απ'ολα ρεαλιστικό πρόγραμμα. Θα είχα επίσης να προτείνω
    1) όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες, η κληρωτή ανάθεση σε δημόσιο πόστο είναι προτιμότερη της εκλογής μιας και η συμμετοχή στα κοινά καλό είναι να θεωρείται υποχρέωση και όχι μόνο δικαίωμα.
    2) η αμοιβή των δημόσιων λειτουργών/αντιπροσώπων κτλ του νέου κρατικού μορφώματος που θα προκύψει, να είναι αντίστοιχη αυτής που αμείβεται ένας μέσος εργαζόμενος μιας και πολιτική ισότητα δεν μπορεί ποτέ να επιτευχθεί χωρίς την οικονομική ισότητα.

    Φιλικά, Κώστας


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ολα αυτα,πολυ καλα ακουγονται και ελπιδοφορα!!!!!!!!!!Αλλα τι γινεται στην πραξη;Μπορουν να υλοποιηθουν οπως ομορφα τακτοποιουνται ολα με τα λογια;Ποτε θα μπορεσει και πως ο ελληνικος λαος ο ταλαιπωρημενος θα μπορει να σηκωσει αναστημα εναντια στην αναισχυντη αυτη κυβερνηση των δοσυλογων την ωρα που διαμαρτυρομενος για οτιδηποτε αδικο του εχει επιβληθει,τον τσακιζουν τα ματ και τον στραβωνουν τα χημικα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτο ειναι αλλο ζητημα.Το προγραμμα των 100 ημερων απευθυνεται κυριως σ αυτους που ακομη φοβουνται την επομενη μερα,το αγνωστο κλπ.
      Το κειμενο αποτελει απαντηση,που ταυτοχρονα ειναι η μοναδικη κοστολογημενη και αναλυτικη προταση απο ενα πολιτικο φορεα.

      Διαγραφή
  10. "Μπορουν να υλοποιηθουν οπως ομορφα τακτοποιουνται ολα με τα λογια;"
    Ναι. Όλα μπορούν να γίνουν. Με δυο προϋποθέσεις :
    1η. Καισαριανή,
    2η. Απόφαση να αλλάξουμε. Να γίνουμε άνθρωποι, και να είμαστε έτοιμοι να πολεμήσουμε, (όπως είπε και η μερκελ για την Ουγγαρία : "ε! δε θα στείλουμε και το ιππικό απο τώρα...).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κε Καζακη .. Αυτα γραφεις και δεν σε καλουν στα καναλια.

    Αδικο εχουν οι κρατουντες και οι διαπλεκομμενοι καναλαρχες, να σε αφησουν ελευθερο να ξυπνησης τα προβατα και να τους χαλασεις το παρτυ της συνεχους ληστειας του Ελληνικου λαου????

    Παντως για να δειξουν οτι ειναι αντικειμενικοι, χθες βραδυ ειχανε τον Αλαμανο στο Κοντρα που μας εκανε να γελασουμε με την αγνοια που εχει και τις αερολογιες που ελεγε...

    Καταλαβαινω οτι η εκρηξη και η επανασταση εναντιον της τρικομματικης χουντας θα γινει οταν η Επισημη Ανεργια φτασει το 35% και θα αρχισουν να βγαινουν στο σφυρι τα σπιτια των Ελληνων, Δηλαδη μετα τις Γερμανικες εκλογες και με την εφαρμογη το 4ου Μνημονιου που τωρα ετοιμαζουν.
    Οσο για αυτα που λεει το ΔΝΤ (τωρα) και ο Κασιδιαρης στην Βουλη δεν ειναι παρα λιγο γρασσο στις ροδες και προπετασμα καπνου για το αρπαγμα της περιουσιας και των σπιτιων των υπερχρεωμενων Ελληνων. Ο Σοιμπλε το ειπε καθαρα. Οι Ελληνες φταινε για ολα.......

    Και εγω εχω μια απορια, οπως ο Στρατος, παραπανω.

    Δυστυχως, εκτος απο σενα, εγω δεν βλεπω κανεναν αλλο να ηγηθει του λαου και να κανει το ονειρο πραγματικοτητα. Ο Ελληνικος λαος παντα ειχε μαθει να ακολουθει Δημαγωγους και διεφθαρμενους πολιτικους και διερωταμε, οπως ρωταει και ο Στρατος, ποιος θα Διοικει την Χωρα οταν γινονται ολα αυτα που εχεις αναλυσει και σχεδιασει????????

    Υπαρχουν εκεινα τα ικανα ατομα που θα βοηθησουν ηγετικα τους διαφορους τομεις στην διακυβερνηση της χωρας?????

    Τελος στο ειπα και πριν.... Ενα κουκος δεν φερνει την Ανοιξη!

    Μακαρι να κανω μεγαλο λαθος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή