Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Το κίνημα δεν χρειάζεται υποταχτικούς και υπάκουους

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Σπίθας ήταν ευθύς εξαρχής το πατριωτικό κάλεσμα που απεύθυνε προς όλο τον λαό ο Μίκης Θεοδωράκης. Ένα κάλεσμα αφύπνισης και αγώνα ενάντια σ’ έναν εσωτερικό και εξωτερικό εχθρό που δεν επιδιώκει απλά να καθυποτάξει τη χώρα και το λαό της με τα όπλα, αλλά να εγκαθιδρύσει έναν πολύ χειρότερο ζυγό, μια δουλοπαροικία χρέους από την οποία δεν υπάρχει διαφυγή για τις τωρινές και τις μελλοντικές γενιές. Πρόκειται για την μεγαλύτερη απειλή που γνώρισε ποτέ στην ιστορία του αυτός ο τόπος.
Τον περασμένο χρόνο ολόκληρη η χώρα βρέθηκε μπροστά σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Η πλειοψηφία του κοινοβουλίου ψήφισε υπέρ της επιβολής καθεστώτος κατοχής με πρόσχημα το δημόσιο χρέος.
Απέναντι σ’ αυτή την πλειοψηφία, έχουμε μια κοινοβουλευτική μειοψηφία που συμπεριφέρεται λες και δεν συνέβη τίποτε σημαντικό. Κι έτσι συνεχίζουν να ασκούν αντιπολίτευση όπως και πριν. Όμως, ο λαός γνωρίζει πολύ καλά το εξής: ένα καθεστώς κατοχής δεν εξωραΐζεται, δεν βελτιώνεται, δεν εξανθρωπίζεται, δεν μεταρρυθμίζεται. Μόνο ανατρέπεται από τον ίδιο τον λαό. Κι επομένως περίμενε εναγωνίως ένα εγερτήριο σάλπισμα, που μόνο ο Μίκης, με όλο το ιστορικό φορτίο που φέρει το όνομά του, οι αγώνες του και η πορεία του, τόλμησε να επιχειρήσει. Έβαλε τη σπίθα, όπως είπε ο ίδιος και χιλιάδες αγωνιστές, δημοκράτες, προοδευτικοί, πατριώτες ανταποκρίθηκαν.
Όπως ήταν φυσικό το πρώτο ζήτημα που απασχόλησε την συγκρότηση της Σπίθας ήταν το οργανωτικό. Με ποιον τρόπο θα μπορούσε η Σπίθα να μετατραπεί σε οργάνωση ανοιχτή σε όλες τις μάχιμες δυνάμεις του λαού, να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους και να βοηθήσει στην συγκρότηση εκείνου του παλλαϊκού μετώπου που θα μπορούσε να ανατρέψει το σημερινό καθεστώς; Ο ίδιος ο Μίκης είχε από την ιδρυτική της 1ης Δεκέμβρη ρίξει τις ιδέες της αυτοοργάνωσης και της άμεσης δημοκρατίας. Οι ιδέες αυτές μίλησαν σε πολλές καρδιές. Δεν ήταν όμως όλοι έτοιμοι να επενδύσουν στην πρωτοβουλία, στην αυτενέργεια, στην ελευθερία της ζύμωσης και της δράσης που πρέπει να έχει μια αυθεντικά λαϊκή οργάνωση, όπως ήταν εξυπαρχής η Σπίθα.
Δυστυχώς υπήρξαν αντιλήψεις που εύκολα διολίσθησαν σε λογικές και πρακτικές εντελώς ξεπερασμένες και αντιδραστικές. Η σπίθα που θέλησε να ανάψει ο Μίκης έγινε στα χέρια τους ένα είδος άγιου λείψανου που περιφερόταν από εκκλησίασμα σε εκκλησίασμα για να το προσκυνήσουν οι πιστοί. Η αυτοοργάνωση και η άμεση δημοκρατία μπήκαν σε δεύτερη μοίρα. Προείχαν οι εντολές, οι ντιρεκτίβες και η πειθαρχία σ’ αυτές. Το όνομα ενός αγωνιστή σαν τον Μίκη έγινε λατρευτικό αντικείμενο. Η υποταγή και η τυφλή υπακοή στην θέληση του Μίκη, όπως την εξέφραζαν οι «αντ’ αυτού», έγινε η ύψιστη αρετή. Έτσι είχαμε μια άκομψη προσπάθεια να μεταμορφωθούν οι Σπίθες, να εξοβελιστούν οι πιο ατίθασοι και οι πιο ανυπάκουοι, ώστε να μείνουν μόνο οι πιστοί και υπάκουοι. Είχαμε το φαινόμενο να σβήνουν, ή να διαλύονται μαζικές Σπίθες με δράση και άποψη, να προβοκάρονται, ακόμη και να προπηλακίζονται μη αρεστές Σπίθες και Σπιθιστές με σκοπό να αποχωρήσουν, προκειμένου να φυτρώσουν στη θέση τους αδύναμες, μικρές Σπίθες, τις περισσότερες φορές καθ’ υπόδειξη ή με ενέργειες συγκεκριμένων ομάδων ή ατόμων οι οποίοι επιλέγουν ποιοι θα συμμετάσχουν σ’ αυτές με βασικό κριτήριο το ποιος πειθαρχεί στις εντολές άνωθεν, ποιος είναι πιστός στον «Οδηγητή του Κινήματος» και στους ex officio εκπροσώπους του επί της γης.
Φτάσαμε στο σημείο να εξυμνείται ένα μοντέλο οργάνωσης που ερχόταν από τις πιο σκοτεινές σελίδες της ιστορίας. Φτάσαμε στο σημείο να συζητά η Σπίθα ένα πρότυπο οργανωμένης δράσης που θα μπορούσε εύκολα να συνοψιστεί στα παρακάτω λόγια: «Δεν είναι μολοντούτο απαραίτητο ο καθένας απ’ αυτούς που αγωνίζονται για την θεωρία να ξέρει απόλυτα, ούτε να γνωρίζει με λεπτομέρειες κάθε μια από τις σκέψεις του αρχηγού του κινήματος. Το βασικό είναι να καλλιεργηθεί και ν’ αναπτυχθεί σύμφωνα με ορισμένες ουσιαστικές αρχές της θεωρίας, λίγες ας είναι, μα οπωσδήποτε πρωταρχικές. Ακόμη κι αν δεν καταλάβει τελείως αυτές τις αρχές, είναι αρκετό να πεισθεί για την αναγκαιότητα της νίκης της θεωρίας και του κόμματός του. Ο στρατιώτης δεν είναι ανάγκη να ξέρει τα σχέδια των επιτελαρχών. Πρέπει λοιπόν να τον κρατήσουμε στα πλαίσια μιας αυστηρής πειθαρχίας και να του εμφυσήσουμε την πεποίθηση ότι τα αίτια της θεωρίας είναι δίκαια κι ότι για να επικρατήσει χρειάζεται να αναλωθεί ολόκληρος… Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε μ’ έναν στρατό όπου όλοι οι στρατιώτες του θάταν στρατηγοί, προικισμένοι με ανώτερες ικανότητες; Ή τι χρησιμότητα θα είχαν για ένα κόμμα τα μέλη του, αν όλα ήταν «εξέχουσες» προσωπικότητες; Όχι, μας χρειάζονται απλοί στρατιώτες γιατί δίχως αυτούς δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε εσωτερική πειθαρχία. Μια «οργάνωση» απ’ την ίδια της τη φύση, δεν θα μπορέσει να υπάρξει παρά μόνο με μια ανώτατη διοίκηση από μορφωμένους και με την πλατειά μάζα πίσω της που θα την καθοδηγεί περισσότερο το συναίσθημα.»
Μπορεί το παραπάνω απόσπασμα να το έγραψε ο Χίτλερ το 1928 και να αποτυπώνει την οργανωτική φιλοσοφία του ναζισμού, αυτό όμως δεν απέτρεψε ορισμένους από το να επαναφέρουν την ίδια λογική στα οργανωτικά τους σχέδια για την Σπίθα. Μόνο που αυτή την φορά τα εμφάνισαν ως θέληση του «Οδηγητή του Κινήματος» όπου όλοι οι άλλοι έπρεπε να πειθαρχήσουν.
Η επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη για το Οργανωτικό (1/4) αποδεικνύει ότι τα αγωνιστικά αντανακλαστικά που έχει οικοδομήσει κάποιος σε μια ολόκληρη ζωή γεμάτη αγώνες για τη δημοκρατία, για την λαοκρατία και για τη λευτεριά της Ελλάδας, δεν ατονούν με το πέρασμα του χρόνου. Η Σπίθα αν θέλει πραγματικά να συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός αυθεντικού παλλαϊκού μετώπου, συνεχιστή των καλύτερων παραδόσεων της Φιλικής Εταιρείας και άξιο διάδοχο του ηρωικού ΕΑΜ, δεν έχει ανάγκη υποταχτικούς και υπάκουους. Δεν χρειάζεται ανθρώπους που πνίγουν την νοημοσύνη τους στο συναίσθημα, που αντί να σκέφτονται ελεύθερα ως αυτόφωτες προσωπικότητες ξέρουν μόνο να πειθαρχούν σε εντολές. Δεν μπορούν τέτοιοι άνθρωποι να σηκώσουν το βάρος ενός αγώνα ενάντια στην καταπίεση και στον εξανδραποδισμό της χώρας. Δεν μπορούν να κάνουν πράξη τα υψηλότερα ιδανικά από τα οποία μπορεί να εμπνευστεί ο λαός αυτής της χώρας.
Άνθρωποι σαν τον Μίκη και τη γενιά του το ξέρουν αυτό πολύ καλά. Το έμαθαν στην πράξη στις πόλεις και τα χωριά με το όπλο στο χέρι, στις φυλακές, στις εξορίες, στα απάνθρωπα βασανιστήρια επί δεκαετίες. Όποιος νόμιζε ότι τέτοιοι άνθρωποι, που στη ζωή τους «δέθηκαν με το ατσάλι» θα μπορούσαν να κολακευθούν με την αναγωγή τους σε Οδηγητές, ή αυτεξούσιους Ηγέτες που απαιτούν υποταγή, γελάστηκε οικτρά. Μόνο ανυπόταχτοι άνθρωποι μπορούν να σηκώσουν το βάρος ενός τέτοιου αγώνα. Μόνο όσων η συνείδηση δεν μπορεί να «συμμορφωθεί προς τας άνωθεν υποδείξεις». Μόνο ελεύθερες προσωπικότητες που δεν φοβούνται την ανοιχτή ζύμωση, την αναμέτρηση στο πεδίο των επιχειρημάτων και των ιδεών, μπορούν να βγουν μπροστά προτάσσοντας το συμφέρον του λαού. Και μόνο τέτοιες προσωπικότητες μπορούν να παράγουν μια νέου τύπου πειθαρχία, την πειθαρχία που επιβάλει η συνείδηση και ο σκοπός του αγώνα
Η Σπίθα ξεκίνησε μ’ αυτή τη λογική. Επιχειρούσε ευθύς εξαρχής μια νέα μορφή οργάνωσης, όπου όλοι μπορούν να είναι επιτελάρχες, όλοι στρατηγοί και όλοι προικισμένοι με ανώτερες ικανότητες. Όλοι μπορούν να είναι εξέχουσες προσωπικότητες, όχι με τις πλάτες ενός μηχανισμού, ούτε ελέω Υψίστου, αλλά με βάση την πραγματική συνεισφορά τους στη συλλογική σκέψη και πράξη.
Ξεκινάμε λοιπόν από την αρχή. Ξεκινάμε από την ιδρυτική αφετηρία της Σπίθας. Ξεκινάμε να οικοδομούμε μια οργάνωση δίχως Αρχηγούς και Οδηγητές, αλλά με ανεξάρτητους και ελεύθερους ανθρώπους που δοκιμάζονται στην συλλογική δράση στη βάση κοινών αρχών και στόχων. Μια οργάνωση όπου όλοι είναι συνδιαμορφωτές της ιδεολογίας και της πολιτικής της μέσα από την πιο ελεύθερη και ανοιχτή ζύμωση με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας στη βάση.
Σε μια τέτοια οργάνωση η ηγεσία κατακτάται και δεν διορίζεται, ούτε χρίζεται. Δεν αποτελεί προνόμιο, αλλά απόδειξη της θεωρητικής και πρακτικής συμβολής της μέσα από ελεύθερες, ανοιχτές και πλήρως δημοκρατικές διαδικασίες, όπου συμμετέχουν όλοι με την ίδια βαρύτητα και ρόλο. Μόνο έτσι μπορούμε να έχουμε μια οργάνωση ελεύθερα σκεπτόμενων αγωνιστών οι οποίοι καθοδηγούνται από τη συνείδηση και τη γνώμη τους, χωρίς να γίνονται υποχείρια κανενός, ούτε να υποτάσσονται στο τυφλό συναίσθημα. Μόνο έτσι μπορούμε να αποκτήσουμε μια οργανωμένη δύναμη που να είναι ικανή να φέρει σε πέρας το τιτάνιο έργο της ανατροπής του σημερινού καθεστώτος και της αναγέννησης της χώρας, όπου για πρώτη φορά ο λαός, ο εργαζόμενος λαός και όχι όσοι ζουν από τον μόχθο και το αίμα του, θα γίνει αληθινά αφέντης στον τόπο του.
Δημήτρης Καζάκης

Αναρτήθηκε στην κεντρική ιστοσελίδα της Σπίθας Κίνημα Ανεξαρτήτων Πολιτών, Μίκης Θεοδωράκης, 2/4/2011

16 σχόλια:

  1. Εύγε!

    Αλλά, και με όλον τον σεβασμό, για την κατάσταση που δημιουργήθηκε φέρει ευθύνη και ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης και μάλιστα μεγάλη. Και εγώ τουλάχιστον θα ήθελα από σένα να ακούσω κάτι πάνω σ' αυτό.

    Και κάτι ακόμη. Εχω την αίσθηση, και μακάρι ψεύτης να βγω, πως αυτά τα καμώματα την έσβησαν την Σπίθα. Που αν τραβούσε τον δρόμο της αυθεντικής δημοκρατίας, θα μπορούσε να γίνει μαγνήτης για πολλούς πολίτες.

    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...

    Ισως και να είναι καλύτερα να σβήσει η Σπίθα με το κακό ξεκίνημά της. Και να δημιουργηθεί στη θέση της κάτι που δεν θα έχει ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟ αρχηγό. Δηλαδή κανέναν που τα κανάλια θα σκέφτονταν να καλέσουν.

    Θραξ Αναρμόδιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Καζακη..
    Χαίρομε που ένας άνθρωπος σαν και σας,μας λέει την αλήθεια,και μαθαίνουμε και εμείς οι υπόλοιποι αυτά που επιμελώς έκρυβαν όλοι, όλα αυτά τα χρόνια.Την εθνική μας, καταντοια,και την εθνική μας προδοσία.
    Έχω μείνει άφωνος με αυτά που ακούω και διαβάζω από σας.
    Πραγματικά θαυμάζω την δύναμη σας,και τον ανδρισμό σας,να μην μασάτε τα λόγια σας.
    ΕΛΠΙΖΩ να ξυπνήσουμε έστω και τώρα και λάβουμε ο καθένας τις ευθύνες που έχουμε απέναντι στα παιδιά μας,και τα εγγόνια μας,που άλλοι μας φέρανε.
    Και πάλι συγχαρητήρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μια διευκρίνιση ζητάω μόνον. Γράφετε: "...οικοδομούμε μια οργάνωση δίχως Αρχηγούς και Οδηγητές..." στην οποία οργάνωση "...η ηγεσία κατακτάται και δεν διορίζεται, ούτε χρίζεται. Δεν αποτελεί προνόμιο..."

    Μπορείτε να γίνετε πιο σαφής για να αποφευχθεί οποιαδήποτε πιθανότητα οι παραπάνω διατυπώσεις να αναγνωσθούν ως αντιφατικές?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάλλον θα πλακώσαν όλα οι αποτυχημένοι κομμουνιστές και πάσης φύσεως ψευτο-συνδικαλιστές μέσα. Πάρτε το χαμπάρι ρε. ΑΜΕΣΗ δημοκρατία η αλλιώς έξω η σκαρταδούρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το μεγαλύτερό μας πρόβλημα δεν είναι το οικονομικό σύστημα (φιλελευθερισμός ή σοσιαλισμός). Το μεγαλύτερό μας πρόβλημα, που ΓΕΝΝΑΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ, είναι η πολιτική ανισότητα. Που οδηγεί πάντα στην ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ. Ανεξαρτήτως οικονομικού συστήματος.

    Δημοκρατία παντού και δημοκρατία πουθενά.

    Κρίμα για την Σπίθα. Ειλικρινά. Δεν ήθελα να καταλήξει έτσι. Φοβάμαι πως μαζί της χάνεται μια μεγάλη, πολύ μεγάλη, ευκαιρία.

    Θραξ Αναρμόδιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η οικονομική ανισότητα είναι πάντα αποτέλεσμα πολιτικής ανισότητας. Και όχι το ανάποδο.

    Ο έρωτας και η ασθένεια της εξουσίας. Που μόνο η δημοκρατία καταπολεμά.

    Κρύβουμε όλοι μέσα μας έναν μικρό εξουσιαστή ολιγάρχη ακόμη και όταν δεν το φανταζόμαστε.

    Κάνουν οι λαοί επαναστάσεις, ματώνουν, και μετά τους κάθονται στον σβέρκο, αιωνίως, σωτήρες, μεσσίες και Ροβεσπιέροι. Ο "γω τα ξέρω όλα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. της επανάστασης αν δεν προηγηθεί η οργάνωση του δήμου, δες εκκλησία του δήμου στα πλοία της Σάμου,το αποτέλεσμα είναι το μοτίβο που επαναλαμβανει παντα και παντού η ιστορία, λαοκρατία προπομπός τυρρανίδος. Αυτό γιατί το αναοργανωτο πλήθος είναι ένα τεχνητά διαμοργούμενο ψυχολογικό πλήθος ώς εργαλείο για την επανάστασή που ελλείψει φρένων για τα πάθη και τις ορμές του θα αποδεχτεί μια αυστηρή εξουσία για να το καταλαγιάσει. Ο δήμος όμως εμπεριέχει τα φρένα αυτά δέστε παραγραφή των εκλημάτων των 30 μετά την πτώση τους.
    www.dimokratia.org

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Η οικονομική ανισότητα είναι πάντα αποτέλεσμα πολιτικής ανισότητας. Κρύβουμε όλοι μέσα μας έναν μικρό εξουσιαστή ολιγάρχη ακόμη και όταν δεν το φανtaζόμαστε"anarmodios Αυτή κύριοι είναι η ουσία της φιλοσοφίας που αποτυπώθηκε σε πολιτικό πρόταγμα του Εφιάλτη του Σοφωνίδου πραγματικού ιδρυτή της Δημοκρατίας των Αθηνών και του ουσιαστικότερου ρεαλιστή φιλοσόφου αφού και αποκάλυψε την ανθρώπινη φύση και έδωσε την λύση ελέγχου και εκπαίδευσής της στο περιβάλλον της διάκρισης και ελέγχου των εξουσιών μεσα απο αιρετές καιδιαρκώς ανακλητές αρχές την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    www.dimokratia.org

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επιτέλους κ.Καζάκη,εδώ και ένα χρόνο που παρακολουθούμε τα λεγομένα σας με την πραγματικά άριστη κατάρτιση, μας είχε προκαλέσει ανησυχία και έντονους προβληματισμούς η συμμετοχή σας στην Σπιθα.Μιας και το υπόβαθρο του συγκεκριμένου μορφώματος, αποτύπωνε εξαρχής,το ηγετισκό αξίωμα του Μική, συν την αναχωματική τάση προς την σημερινή κυβερνηση.Μονο ως πειθάρχηση και βαλβίδα εκτόνωσης για μια κοινωνία αγανακτισμένη στοιχειωθετείται η δημιουργία του.Ευτυχώς η αποχώρηση σας-μας απέτρεψε να μπουμε στην διαδικασία σκέψεων:Μια απο τα ίδια είναι και ο Καζάκης,ύποπτος ή παραπλανητικός ο λόγος του.Ειδίκα απο αυτά που εκφράζεται στις τοποθετήσεις σας, η συμμετοχή σας στην Σπίθα ηταν κατ εμέ εντελώς αντιθετικές με τις πολιτικές προσεγγίσεις της Σπίθας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. όπως λέμε εμεις οι Αστερούσιοι

    φρέσκο κρασί δε βάζουνε στα σάπια τα βαρέλια
    και στα καινούργια λάβαρα -Μικη μου- δε ράβουνε κουρέλια
    http://youtu.be/JtORmUjf2aw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. oi perissoteroi apo mas den endiaferomaste gia ta organwtika k ta ierarxika. mas endiaferei na dimiourgi8ei ena kinima pou na to akolou8isoume k na mas vgalei apo to adie3odo.. i spitha itan mia kali arxi, giati o kosmos eide fws sto telos. mi ta paratate twra.. oloi oi aploi spithites k polites ayto zitane apo olous esas:
    para8etw anakoinwsi apo tis spithes kritis:
    Οι τελευταίες εξελίξεις στην λειτουργία της Σπίθας προβληματίζουν σοβαρά και πλήττουν το κύρος της ΚΙΝΗΣΗΣ μας, η οποία με την ιδρυτική της διακήρυξη δημιούργησε την ελπίδα ότι υπάρχει τρόπος να βγει η χώρα μας από το αδιέξοδο.

    Η εικόνα που παρουσιάζουμε σήμερα θέτει σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη της Σπίθας.
    Οι παλινδρομήσεις στην επιλογή προσώπων για το οργανωτικό επιτείνουν την σύγχυση.
    Η επίσημη ιστοσελίδα της ΣΠΙΘΑΣ λειτουργεί ως εφημερίδα τοίχου, στην οποία όποιος κάθε φορά έχει πρόσβαση αναρτά ότι θέλει.

    Τις δύο τελευταίες ημέρες μάλιστα δίδεται η εντύπωση ότι ο παραιτηθείς Δημητροκάλλης του «ΠΟΛΙΤΙΖΩ» ελέγχει και πάλι την ιστοσελίδα και την κατεύθυνση της ΣΠΙΘΑΣ καθώς προβάλλονται τα ιδιόρρυθμα κείμενα του, συνεπικουρούμενα από στημένες δημοσιεύσεις υποστηρικτών του.

    Η δράση του συγκεκριμένου ανθρώπου και όσων κρύβονται πίσω του, προκάλεσε και ακραίες αντιδράσεις από την απέναντι μεριά. Αυτή εκφράστηκε με τις παραιτήσεις των μελών της Συμβουλευτικής Επιτροπής κ.κ. Ληναίου και Καζάκη.

    Δεν συμφωνούμε με την εκτίμηση του Δημήτρη Καζάκη ότι «μετά τις τελευταίες εξελίξεις θεωρώ ότι το παρακράτος (το οποίο θέλει να μετατρέψει την Σπίθα σε μία νέου τύπου φασιστική οργάνωση) υπερίσχυσε».
    Δεν συμφωνούμε με τις παραιτήσεις των συναγωνιστών Ληναίου και Καζάκη. Είναι πολύτιμοι στην κρίσιμη τωρινή μάχη.

    Οι απόψεις Δημητροκάλλη που δηλητηριάζουν το όραμα του Μίκη Θεοδωράκη και οδηγούν την Σπίθα σε διάλυση δεν αντιμετωπίζονται με την αποχώρηση, αλλά με την πάλη μέσα στην Σπίθα για να τους βγάλουμε από τις γραμμές της ΣΠΙΘΑΣ και να τους απομονώσουμε.
    Δεν έχουμε καμία διάθεση να ασχοληθούμε με πρόσωπα. Αυτό που προέχει είναι να κατοχυρώσουμε δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας.

    Είναι υποχρέωση της κεντρικής καθοδήγησης που ασκείται από τον Μίκη Θεοδωράκη να είναι σταθερή στις αποφάσεις της και να οδηγήσει την ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ με διαφανείς διαδικασίες στην εκλογή των οργάνων που θα συντονίζουν την δράση μας.
    Καλούμε λοιπόν τον συναγωνιστή Μίκη Θεοδωράκη και την Συμβουλευτική Επιτροπή να πάρουν γενναίες αποφάσεις που θα καθαρίσουν την ΣΠΙΘΑ από την κόπρο του Αυγείου.

    Απαιτείται σήμερα κιόλας να δημιουργηθεί μία επιτροπή που θα οδηγήσει την Σπίθα στις διαδικασίες της εκλογής των οργάνων της.
    Εμείς σαν Σπίθες Κρήτης, κάνουμε έκκληση στον Μίκη Θεοδωράκη, να αντιληφθεί την κρίση που δημιουργεί η αστάθεια στις αποφάσεις της κεντρικής καθοδήγησης της ΣΠΙΘΑΣ.
    Δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια.

    Τον καλούμε να εμπιστευθεί τα μέλη της Σπίθας και να προωθήσει διαδικασίες Άμεσης Δημοκρατίας μέχρι την κορυφή.
    Οποιοσδήποτε άλλος δρόμος, θα δώσει την δυνατότητα να κτυπηθεί η Σπίθα από τα μέσα.
    Πρέπει να το τολμήσει ΤΩΡΑ, πριν είναι αργά και πεθάνει το όνειρο.
    Κρήτη, 12 Απριλίου 2011

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ κύριε καζάκη.
    Ο κύριος στόχος σας ήταν η αναρρίχηση. Δυστυχώς εγκαίρως αντιληφθήκαμε τους σκοπούς σας και βρεθήκατε εκτός. Πρέπει όμως να θυμόσαστε ότι είναι πλάνο του κισσού το ψίλωμα σε ξένα αναστηλώματα δεμένο αν καταλαβαίνετε το νόημα .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν υπάρχει λύση από "μαζικά κινήματα", όπως δεν υπάρχει λύση στο υπάρχον πολιτικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει δοτό "κίνημα", (φίλε που περιμένεις "να δημιουργηθεί για να ακολουθήσεις"), όσο δεν υπάρχει και δοτή ελευθερία, ούτε δοτή αξιοπρέπεια. Ο καθένας θα ξαναπροσδιορίσει τις ανάγκες του και θα μετρηθεί με τα πράγματα, κι όποιος δε φτάσει σε κάτι που να αξίζει να πολεμήσει και να πεθάνει γιαυτό, θα περιμένει από κάποιους άρχοντες να του φερθούν κάπως πιο "δίκαια"... Όπως έκανε κι ο Μακρυγιάννης... Ο στρατηγός ντε... (κι όποιος ελληνοπερήφανος έχει αντίρρηση και τα ξέρει αλλιώς, ας έρθει να ξαναδιαβάσουμε τις τελευταίες σελίδες παρέα) Πάρτε το χαμπάρι: Αγώνας για αυτονομία, ελευθερία και αξιοπρέπεια δεν έχει γίνει ακόμη. Σε μας έχει πέσει ο κλήρος, αν θέλουμε να τον σηκώσουμε. Μπορούμε και να τον αφήσουμε κάτω και να συνεχίσουμε στην ξεφτίλα μας.

    Αλλά ο κόσμος δεν είναι όπως ήτανε πριν από ένα αιώνα! Ξέρουμε κάτι παραπάνω, η ιστορία ωρίμασε κάπως περισσότερο οι δυνατότητες είναι περισσότερες και τα παραδείγματα το ίδιο. Ξεκολλάτε απ τα παλιά παραδείγματα. Ξεκολλάτε απ τον περασμένο σας εαυτό.

    Τι περιμένετε? Να πάρετε τη δημοκρατία, --σε κρατική κλίμακα(!)-- στα χέρια σας? Πάτε καλά? Εδώ ο Ερμπακάν πήγε να κάνει μια αλλαγή στα νομισματικά της Τουρκίας, τότε, και τον προφτάσανε οι στρατηγοί του: "αν προχωρήσεις αυτές τις αλλαγές μπορούμε να σου εγγυηθούμε πραξικόπημα" του είπανε. Οι "επαναστατημένοι" Λίβυοι ίδρυσαν κεντρική τράπεζα, πριν ακόμα γίνει η "επανάσταση". Το καινούριο σύνταγμα της Σερβίας άλλαξε και υιοθέτησε το "σύστημα της ελεύθερης αγοράς" όπως πρόσταζε η συμφωνία ειρήνης με το ΝΑΤΟ (!) Τι σπινθηροβόλο θα γίνει εδώ και θα πνεύσει άνεμος ελευθερίας και αισιοδοξίας, δηλαδή? ή μήπως δεν έχετε πάρει χαμπάρι ποιός είναι ο εχθρός και τι είναι διατεθειμένος να κάνει?

    Διέξοδος μέσω του ήδη υπάρχοντος οικονομικού πλαισίου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Πρέπει να καταργηθεί διεθνώς και να ξαναστηθεί με ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετικό μοντέλο. Δεν πρόκειται να γίνει.

    Διέξοδος μέσω του υπάρχοντος πολιτικού πλαισίου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Πρέπει να αντικατασταθούν ΟΛΟΙ από κάποιους που δεν θα έχουν διαμορφωθεί μέσα στη διαφθορά. Δεν πρόκειται να γίνει.

    Καινούριο νομισματικό μοντέλο, κοινότητες που στοχεύουν στην αύξηση της αυτοδυναμίας --τροφή εγκατάσταση, συνύπαρξη για αρχή, και βλέπουμε-- καινούρια παιδεία (που να περιλαμβάνει και την αυτογνωσία για να ξεμάθουμε τα ζαβά που έχουμε μάθει προκειμένου να λειτουργήσουμε στο τρέχον απάνθρωπο μοντέλο) και έτσι ξεκινάμε. Γιατί αν περιμένουμε από το Μίκη, με όλο το σεβασμό στην πορεία του και τη συγκίνησή του, δε θα δούμε προκοπή, με οράματα μαζικών κινημάτων του 1950 εν έτει 2011. Αλλιώς μας πήρανε και πάλι φαλάγγι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αστε τον Μικη ησυχο. Σκουπιδια της κοινωνιας ολοι εσεις που τοσα χρονια δεν σηκωθήκατε απο την πολυθρονα σας να αγωνιστειτε και ασχοληθείτε με τα κοινά. Που παραδώσατε την Ελλάδα μας σε κάθε λογής λαμογια και τώρα την πουλάτε. Που γίνατε και εσείς λαμογια. Εσείς οι ιδεολόγοι του καναπέ. Εσεις που δεν έχετε εθνική συνείδηση και δεν μάθατε ποτέ την κοινωνική αλληλεγγύη. Το μόνο που μάθατε ειναι να αναμασατε αυτα που σας σερβίριζαν τόσα χρόνια. Από Κακίες ζήλια και φθόνο καλά τα πάει ο "ελληνας". Ναι εσεις. Αφήστε τον Μίκη ήσυχο λεω. Ο Μίκης τους έκανε τους αγώνες του. Ο Μίκης πολέμησε και με όπλο και με νότες. Εσείς πολεμήσατε? Αυτός πολέμησε για την Ελλάδα. Πολέμησε και τους Γερμανούς και τους Εγγλέζους και την χούντα. Εσείς τι κάνατε λεω?
    Τίποτα. Και τωρα η Ελλάδα μας βουλιάζει. Εσεις την βουλιαξατε με την αδιαφορία σας και τον ωχαδερφισμό σας τόσα χρόνια.
    Ντροπή σας λέω αίσχος. Ο Μίκης είναι 80 πόσων χρονων με κουτσουρεμένο πόδι και ακόμα στέκεται όρθιος. Εσείς πότε σταθηκατε ορθιοι με αξιοπρέπεια? Ναι αξιοπρέπεια και ακεραιότητα. Αυτά δεν ξέρετε τι σημαίνουν οι κάτοικοι της ιερής μας πατρίδας. Μην πιάνετε στο στόμα σας τον Μίκη ακούτε? Ο Μικης την έκανε την πορεία του και τους αγώνες του και είναι κοντά 90 χρονών και έχει το κουράγιο να αγωνιζεται ακόμα και σημερα. Και η σπίθα είναι μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια. Όσο περισσότεροι συμμετέχουν τοσο και αυτή θα καλυτερεύει. Αλλά εσείς τι να ξέρετε από αυτά? Ο μικης μπορεί και έχει το δικαίωμα να λέγεται Ελληνας. Εσεις ουτε Νεο-Ελληνες δεν μπορέσατε να γίνετε. Σκουλικια γινατε. Και οσοι απο σας πουνε "μα δεν ειπαμε για τον Μικη και την πορ.." Μα.. ξερουμε πωσ.." Μα και ξεμα. Σκασμός. Πολλα είπατε. Τιποτα δεν ξερετε. Ο Μικης σκουλικια οταν ηταν με το οπλο στο χερι και στο κυνήγι σε χαλασμενα σπιτια κολλησε φυματιωδη πλευριτιδα. Και δεν λυγισε και συνεχισε τον αγωνα αρρωστος. Αρρωστος αρρωστος.. Σκουλικια. Ξερετε τι εστι φυματιωδη πλευριτις? Εγω ομως ειμαι γιατρος και ξερω. Και οι γιατροι στην Κυπρο δεν παιρνουν φακελακια. Ουτε για αστειο. Πεθαινουν και σημερα απο φυματιωδη πλευριτιδα σε πανεπιστημιακα. Σκασμος λοιπον σκουλικια. Να ξαναμιλησε οταν μαθετε. Οταν μαθετε τι σημαινει αξιοπρεπεια και ακεραιοτητα.
    Και τον Μικη θα τον φέρουμε και στην Κύπρο να μιλησει. Στο τελευταιο οχυρο του ελληνισμου. Μιας και το κάστρο το παραδώσατε. Ελλας εάλω.

    Αντωνης Παπανεοφυτου
    Λαρνακα, Κύπρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Α Σκασμός εσύ μαλάκα!

    Κι εγώ ότι λέω, το λέω επώνυμα ξεφτίλη!

    Μ.Ο.Γιακουμάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή