Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Το δικαίωμα στην επανάσταση ως ακρογωνιαίος λίθος της δημοκρατίας.

Τις τελευταίες ημέρες υπήρξε μια έντονη συζήτηση γύρω από τους κυβερνητικούς "πανηγυρικούς" της 25ης Μαρτίου, αφενός της επιστολής του υπουργού παιδείας κ. Μπαλτά και αφετέρου του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Τσίπρα στο ΕΚΠΑ. Δεν θα αναφερθούμε αναλυτικά στις ιστορικές λαθροχειρίες με βάση τις οποίες θέλησαν οι εν λόγω κύριοι να εμφανίσουν την ελληνική επανάσταση ως προϊόν του ευρωπαϊκού διαφωτισμού.

Τους διέφυγε ότι ευρωπαϊσμός ισούται με αποικιοκρατία

Κι έτσι να ξεχάσουν, όπως ήταν φυσικό, ότι η Ευρώπη στο πρόσωπο των μεγάλων προστάτιδων δυνάμεων δεν επέτρεψε ούτε μια στιγμή σε τούτο το λαό να χαρεί την ελευθερία του, μετατρέποντας την Ελλάδα επίσημα στο πρώτο κράτος υβρίδιο, το πρώτο κράτος υπό ξένη προστασία, δηλαδή προτεκτοράτο, της νεώτερης εποχής. Ούτε θυμήθηκαν το γεγονός ότι ο ευρωπαικός διαφωτισμός εισέβαλε με τις λόγχες των δυνάμεων κατοχής από την εποχή της Βαυαροκρατίας και της βίαιης επιβολής ενός επαίσχυντου καθεστώτος λεβαντινοραγιαδισμού της εξουσίας, που βρήκε θαυμάσια τις ρίζες του στο ραγιαδισμό του προύχουντα στον πασά και τον σουλτάνο.


Βλέπετε, ξέχασαν ότι ο μόνος εξευρωπαϊσμός που γεύτηκε ετούτος ο λαός είναι ο δικός του εξανδραποδισμός και της πατρίδας του, υπό καθεστώς αποικιοκρατίας, ακόμη και ανοιχτής κατοχής. Με μια ιθύνουσα τάξη ιδανική για να πουλιέται και να εξαγοράζεται από τις μεγάλες δυνάμεις και ικανή μόνο για να λεηλατεί ασύστολα τον τόπο και τον λαό με τις πλάτες των μεγάλων της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πολιτικής.

Η εκδίκηση του αμόρφωτου γραφειοκράτη της αριστεράς

Ούτε θα αναφερθούμε στο τραγικά χαμηλό επίπεδο ιδιαίτερα της ομιλίας του κ. Τσίπρα, που συνιστά προσβολή στο ίδρυμα όπου εκφωνήθηκε, αν δεν υπήρχε το τραγικά χαμηλό επίπεδο των ακαδημαικών που τον προσκάλεσαν, παρεβρέθησαν και τον χειροκρότησαν, με τον ίδιο ενθουσιασμό που πριν κάμποσα χρόνια κάποιοι άλλοι πρακάτοχοί τους χειροκροτούσαν την φρικτή αμορφωσιά του δικτάτορα Παπαδόπουλου στον ίδιο χώρο. Γι' αυτούς η μόρφωση και η συνείδηση οφείλει να προσκυνά πάντα την εξουσία. Όποια κι αν είναι αυτή.

Το χειρότερο όμως είναι ότι η ομιλία του κ. Τσίπρα συνιστά προσβολή πρωτίστως προς όλους τους έλληνες πολίτες που έχουν για πρωθυπουργό έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζει, ούτε τιμά στο ελάχιστο την ιστορία του ελληνικού λαού. Έναν πρωθυπουργό που δεν έκανε καν τον κόπο να αναφερθεί στις ιστορικές ιδιαιτερότητες της εθνικής παλλιγγενεσίας, που την διαχωρίζουν καθοριστικά από τα κλισέ των αστικών επαναστάσεων της ευρωπαϊκής δύσης.

Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να εκθειάσει την καθεστωτική ιδεολογία που υπηρετεί. Τον αποικιοκρατικό ευρωπαϊσμό φτιασιδωμένο με τα ξεφτυσμένα χρώματα ενός ευνουχισμένου διαφωτισμού. Τον ίδιο ευρωπαϊσμό που, με πρώτο φορέα την Ιερή Συμμαχία, υπήρξε μέχρι σήμερα η Νέμεσις του ελληνικού λαού και έθνους.

Η λαϊκή κυριαρχία δεν είναι φράση ακίνδυνη για την εξουσία

Κι ενώ τόσο ο κ. Μπαλτάς, όσο και ο αμαθέστατος κ. Τσίπρας έκλιναν σ' όλες τις πτώσεις την φράση "λαϊκή κυριαρχία", ξέχασαν να μας πουν πως εκφραστής και εγγυητής της δεν είναι η εξουσία, αλλά ο ίδιος ο λαός. Και μάλιστα το δικαίωμα του λαού να αντιστέκεται και να επαναστατεί εναντίον κάθε μορφής εξουσίας που σφετερίζεται την κυριαρχία του.

Από την εποχή που η αντιπροσωπευτική δημοκρατία γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες των μοναρχομάχων εναντίον της απολυταρχίας, το δικαίωμα στην αντίσταση ενάντια στην εξουσία, όταν αυτή απειλεί απευθείας την ζωή και την επιβίωση των πολιτών, όπως και το δικαίωμα στην επανάσταση ενός λαού όταν αδυνατεί μέσα στα πλαίσια της καθεστυκίας έννομης τάξης να υπερασπιστεί τον εαυτό του, αλλά και την πατρίδα του απέναντι στην εξουσία, υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας.

Χωρίς τα δικαιώματα αυτά, τα οποία ως έσχατα μέσα επιτρέπουν, ή και επιβάλλουν, την αυτοάμυνα των πολιτών ως άτομα, ή ως συλλογικά υποκείμενα, ως συγκροτημένος λαός εναντίον κάθε εξουσίας που καταχράται ή σφετερίζεται προς το συμφέρον της την έννομη τάξη, οι έννοιες της εθνικής και λαικής κυριαρχίας είναι ένα άδειο κέλυφος. Συνιστούν έννοιες ιδανικές μόνο για να τις σφετερίζεται σε βάρος του λαού και των πολιτών η εκάστοτε εξουσία.

Οταν η Διοίκησις καταφρονή τα δίκαια του λαού...

Ο Ρήγας Φεραίος στα Δίκαια του Ανθρώπου ανέφερε στο άρθρο 35: "Οταν η Διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονά του, το να κάμη τότε ο λαός ή κάθε μέρος του λαού επανάστασιν, να αρπάζη τα άρματα και να τιμωρήση τους τυράννους του, είναι το πλέον ιερόν από όλα τα δίκαιά του και το πλέον απαραίτητον από όλα τα χρέη του."

Η διακήρυξη αυτή είναι σίγουρο ότι απηχεί τα ακροτελεύτεια άρθρα της «Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη» στον Πρόλογο του Γαλλικού Συντάγματος του 1793.  Άρθρο 33-35: "Αντίσταση στην καταπίεση είναι η συνέπεια των άλλων δικαιωμάτων του ανθρώπου. Υπάρχει καταπίεση ενάντια στο κοινωνικό σώμα, όταν ένα μόνο από τα μέλη του καταπιέζεται. Υπάρχει καταπίεση ενάντια σε κάθε μέλος, όταν το κοινωνικό σώμα καταπιέζεται. Όταν η κυβέρνηση παραβιάζει τα δικαιώματα του λαού, η εξέγερση είναι για τον λαό, καθώς και για κάθε τμήμα του, το πιο ιερό των δικαιωμάτων και το πιο απαραίτητο από τα καθήκοντά του."

Το δικαίωμα της αντίστασης των πολιτών και της επανάστασης εναντίον της εξουσίας, αναγνωρίζεται ως ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας ακόμη και στην Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα τονΔεκέμβρη του 1948. Στο Προοίμιό της αναφέρεται ρητά ότι "έχει ουσιαστική σημασία να προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα από ένα καθεστώς δικαίου, ώστε ο άνθρωπος να μην αναγκάζεται να προσφεύγει, ως έσχατο καταφύγιο, στην εξέγερση κατά της τυραννίας και της καταπίεσης."

Σ' αυτό το πνεύμα έγραφε κι ένας από τους γνωστότερους νομοδιδάσκαλους ο Χ. Γ. Σγουρίτσας, ήδη από το 1925: "Ούται αι απειλαί του ποινικού νόμου, ούτε μυστικοπαθείς θεωρίαι είναι ικαναί να διατηρήσουν εν δίκαιον, το οποίον πεισμόνως ανθίσταται εις τα ηθικάς απαιτήσεις της κοινωνίας. Και όσω μεγάλη κι αν φαίνεται η αρχή του απαραβιάστου του δικαίου, υπάρχει τι μεγαλύτερον αυτής: η σωτηρία της πατρίδος. Όλα δυνάμεθα να θυσιάσωμεν χάριν του δικαίου της πολιτείας, αλλά ποτέ αυτήν την πολιτείαν. Το δίκαιον δεν υφίσταται χάριν του άρχοντος, αλλά χάριν του λαού, είναι μέσον προς προαγωγήν των συμφερόντων τούτου και όχι των προσωπικών συμφερόντων εκείνου. Και αν εις λαός εντός των ορίων τα οποία ανήγειρεν η έννομος τάξις, δεν δύναται να εκπληρώση τον υψηλόν αυτού προορισμόν, εάν η έννομος τάξις τραχέως ανθίσταται εις την ορμητικήν πίεσιν απολυτρωτικών ιδεών, εάν ηγεμόνες θυσιάζουν την ευδαιμονίαν του λαού εις τα προσωπικάς των επιθυμίας και τα προσωπικά των πάθη, τότε μία βιαία ανατροπή, τότε μία επανάστασις όχι μόνον είναι δυνατή αλλά και δεδικαιολογημένη."[1]

Όταν λοιπόν μια κυβέρνηση, σαν την τωρινή, αλλά και τις προηγούμενες, λεηλατούν χωρίς αιδώ τα ταμεία του κράτους για να πληρώσουν τους δανειστές και δεν συγκινείται κανένας εκπρόσωπος της δικαιοσύνης. Όταν ακόμη και σε προκλητικά κακουργηματικές πράξεις, όπως την πρόσφατη της κ. Δούρου που έβαλε χέρι αυθαίρετα στο ταμείο της Περιφέρειας για σκοπούς ξένους από εκείνους για τους οποίους προορίζεται, και δεν κινείται εναντίον της καμιά δικαιοσύνη. Όταν ο απλός πολίτης βρίσκεται διωκόμενος από το ίδιο το κράτος του για συμφέροντα ξένα και εχθρικά με τα δικά του. Όταν ολόκληρη η πατρίδα του ξεπουλιέται και διαλύεται στο όνομα του ευρωπαϊσμού. Όταν η ίδια η επιβίωσή του απειλείται στο όνομα της εξυπηρέτησης του χρέους. Όταν ακόμη και τα πιο θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα καταλύονται στον σκληρό τους πυρήνα για οιονδήποτε λόγο και κανένας δικαστής, ή δικαστήριο δεν τα υπερασπίζεται. Τότε η εξέγερση του λαού, ή τμημάτων του, είναι το πιο ιερό δικαίωμα και το πιο απαραίτητο από τα καθήκοντα του πολίτη.

Κι όπως διευκρίνιζε δικαίως στα 1874 ο Χαρ. Τρικούπης "την ευθύνην των επαναστάσεων φέρουσιν ουχί οι εκτελούντες, αλλ' οι καθιστώντες αυτάς αναποδράστους." Όσο λοιπόν συνεχίζεται αυτή η κατάσταση όπου οι κυβερνώντες βρίσκουν απείρως πιο εύκολο να καταπατούν ακόμη και τα πιο θεμελιώδη δικαιώματα του πολίτη και να ξεπουλούν την χώρα σε ξένους δυνάστες, τόσο πιο αναπόδραστη κάνουν την εξέγερση του λαού.

Μήπως τελικά αυτό είναι το σατανικό και υποχθόνειο σχέδιο της κυβερνώσας αριστεράς; Να αφαιρέσουν κάθε ελπίδα επιβίωσης από την συντριπτική πλειοψηφία ώστε να την αναγκάσουν να εξεγερθεί; Το σίγουρο είναι ότι έχουν επιλέξει το δρόμο που θα τους φέρει αντιμέτωπους με μια εξέγερση, που μπροστά της θα ωχριούν όλες οι προηγούμενες.



[1] Χρήστου Γ. Σγουρίτσα, Επανάστασις, Πολιτεία και Δίκαιον, Εν Αθήναις, Ελευθερουδάκης, 1925, σ. 290-91.

9 σχόλια:

  1. 1) Κύριε Δημήτρη συγχαριτήρια για τα 8000+ views που πήρατε σε μια ημέρα. Οι Αμερικανιστές και Ναζιστές ηγέτες του 'ελεύθερου' Δυτικού κόσμου θα πλήρωναν τα μαλλιοκέφαλα τους για μια αντίστοιχη απήχηση προς το κοινό. Τι περιμένεις από ανθρώπους που δεν σέβονται τον ίδιο τον εαυτό τους; Είναι σαν τα δροσομάντιλα που στην αρχή μυρίζουν ωραία, αλλά μετά την χρήση δεν τα κοιτάς καν, τα διπλώνεις και απλώς τα πετάς. Είναι ανθρωπάκια της στιγμής. Σκίες που έρχονται και επιστρέφουν πίσω στην σκοτεινιά τους.

    2) Όσον αφορά τους δικαστές και τους εισαγγελλείς, αυτοί δεν πρέπει να περάσουν στο απυρόβλητο. Ας το δουν οι αναρχικοί που κτυπούν μόνο τους υπάλλλους-αστυνομικούς που βγάζουν το μεροκάματο. Γιατί δεν παν να σαπίσουν στον ξύλο κανένα δικαστικό και κανέναν τίμιο/άγιο/άψευτο εισαγγελέα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. .................................." Γιατί δεν παν να ..................... κανένα δικαστικό και κανέναν τίμιο/άγιο/άψευτο εισαγγελέα;"
      ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑΤΙ;;; ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΙ ΤΟΥΣ , ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

      Διαγραφή
  2. Και γω μαζι σας για την επανασταση.
    ΑΛΛΑ τόσο καιρο δεν εχετε απαντησει στο τι θα συμβει την επομενη ωρα της επαναστασης.
    Γιατι εγω διαβλεπω καποια σεναρια που δεν ευνοουν την Ελλαδα.

    π.χ. η Τουρκια, εκμεταλλευομενη την πολιτικη ανυπαρξια της Ελλαδας, κανει ενα θερμο επεισοδιο μεχρι 6 ωρων που της επιτρεπει το νατο και μας εχει παρει το μισο αιγαιο. Γιατι εκεινη τη στιγμη ο στρατος θα περιμενει εντολη απο πανω, και αυτη δεν θα ερχεται.

    2ο σεναριο. Μεσα στην επανασταση του λαου, θα μπουν και οσοι πρακτορες (π.χ. της μοσαντ) υπαρχουν στην Ελλαδα και θα γινουν προβοκατσιες απο ελευθερους σκοπευτες στις ταρατσες εναντιον διαδηλωτων ετσι ωστε να κατηγορησουν τους αστυνομους που θα ειναι εκει διπλα για να περιφρουρησουν το κοσμο, με αποτελεσμα να αναψει το φυτιλι και να εχουμε σκηνες εμφυλιου. Ή αλλες τρομοκρατικες ενεργειες-σαμποταζ καποιων καιριων κτηριων και υποδομων που θα εχουν σαν αποτελεσμα να παραλυσει το κρατος.

    Τετοιες πρακτικες ειναι βουτυρο στο ψωμι των αμερικανων, που μας εχουν βαλει στο ματι χρονια τωρα, και υπαρχουν σχεδια διαμελισμου της Ελλαδας (π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=xDoqBBpOYAU ) και με το που ξεσπασουν αυτα τα επεισοδια, θα μας την πεσουν και θα επιβαλλουν τα σχεδια τους με το προσχημα οτι ηρθαν για να διαφυλαξουν την δημοκρατια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τους πολιτες να βρίσκονται παντού εξω και να δίνουν την μάχη περιφρουρώντας την μεγάλη αλλαγή, τι περιθώρια έχουν οι ξένοι και ντόπιοι πράκτορες να δράσουν και να μείνουν ασύλληπτοι; Αν είναι κάποιος της μοσαντ σε ταράτσα και πυροβολεί κατα του πλήθους, δεν θα τον δει κάποιο μάτι; Ποιά θα είναι η τύχη του; Και με ποιο κίνητρο/όφελος θα διακινδυνεύσει το κεφάλι του;

      Διαγραφή
  3. Μήνυμα προς την Ευρώπη απευθύνει ομάδα Ελλήνων καλλιτεχνών, υπό τον τίτλο «In case I don't die- a greek whisper to Europe» (Σε περίπτωση που δεν πεθάνω- ένας ελληνικός ψίθυρος προς την Ευρώπη). Το βίντεο έχει σκηνοθετήσει ο Νικόλας Ανδρουλάκης και «πρωταγωνιστεί» η Ντάνι (Ιωάννα) Γιαννακοπούλου, σε μουσική Κωνσταντίνου Βήτα. «Το βίντεο δεν φτιάχτηκε για να σας εντυπωσιάσει ή να σας σοκάρει. Επειδή αυτά τα λόγια δεν είναι κραυγή, αλλά ψίθυρος» λέει η ομιλήτρια.
    Το βίντεο είναι ένα μήνυμα υπέρ της Ευρώπης και της διαφορετικότητας, καθώς και «του δικαιώματος στην επιβίωση, στην εργασία, στην αισιοδοξία, στη ζωή», που είναι κοινό για όλους. «Οι Έλληνες γίναμε το πειραματόζωο της λιτότητας. Επειδή τολμήσαμε να την εφαρμόσουμε. Και τα καταφέραμε. Στα χαρτιά. Και όμως τώρα πεθαίνουμε. Τώρα τολμούμε να γίνουμε το πειραματόζωο της ελπίδας. Για μια πιο δίκαιη Ευρώπη. Με πολλή σκληρή δουλειά. Με ειλικρίνεια. Μαζί. Μη μας αφήνετε μόνους».

    http://www.huffingtonpost.gr/2015/03/28/whisper-greece_n_6960908.html

    Καταλαβαίνω την κραυγή απόγνωσης και διαμαρτυρίας και την καταγγελία για το διαφαινόμενο εμπόριο ελπίδας (το «Λεφτά Υπάρχουν», έγινε «η Ελπίδα Έρχεται») όπως επίσης την ανάγκη να επισημανθεί η σημαντικότητα και η διαφορετικότητα του ελληνικού λαού στην τρέχουσα ιστορική συγκυρία όμως το κάλεσμα στο τέλος του video είναι πρόσκληση βοήθειας προς ποιους; Απευθυνόμαστε στη φιλευσπλαχνία των υπόλοιπων ευρωπαϊκών λαών να δείξουν κατανόηση στο πρόβλημά μας και να μας συμπονέσουν; Να καθίσουμε δηλαδή ήσυχα-ήσυχα σαν «καλά παιδάκια» και να περιμένουμε πάλι από τους άλλους μας δώσουν λύση στο δικό μας που πρόβλημα; Και αφού το video είναι στη «φιλοευρωπαϊκή» λογική γιατί δεν προτείνει μια λύση που θα αφορά «εδώ και τώρα» όλους του ευρωπαϊκούς λαούς; Γιατί δεν είναι πρόσκληση προς όλους τους καταπιεσμένους λαούς, που ενδεχομένως, σε κάποιο βαθμό, το πρόβλημά μας είναι και δικό τους να ξεσηκωθούν για κατάργηση της λιτότητας, για επανάκτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για αποκατάσταση της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης από τη χούντα των γραφειοκρατών της της «Ενωμένης Ευρώπης»; Μια και είναι επίκαιρο θα θυμίσω στο πνεύμα του άρθρου τα λόγια του John Fitzgerald Kennedy: «Αυτοί που καθιστούν μια ειρηνική επανάσταση αδύνατη, κάνουν μια βίαιη επανάσταση αναπόφευκτη».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. βγηκαν οι μασκες.
    κ. Καζακη λετε να ολοκληρωθει το σχεδιο τους και να παμε σε διαμελισμο της Ελλαδας; Και με ποιο τροπο πιστεύετε σαν πιο πιθανο;
    http://www.onalert.gr/stories/o-kammenos-mila-gia-synekmetalleysi-petrelaioy-me-usa/41628

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιός σου είπε ότι είναι απαραίτητο να συμορφώνεσαι με δομές πού βρίσκονται έξω από σένα;
    Ποιός σου είπε ότι είναι απαραίτητο να αντιδράς σε δομές πού βρίσκονται έξω από σένα;
    Πάντα υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές ή δημιουργείς επιλογές.
    Ηλίας Α. Λυμπέρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλλος ένας που ξεβρακώνει την Υπουργάρα για την επιστολή προς τα Σχολεία. (Του Στάθη Διομήδη από την "Αυγή" 31/3/2015)

    Όσα «ξέχασε» να πει ο κ. Μπαλτάς για την Επανάσταση του 1821:

    http://www.avgi.gr/article/5429113/osa-%C2%ABxexase%C2%BB-na-pei-o-k-mpaltas-gia-tin-epanastasi-tou-1821

    ΑπάντησηΔιαγραφή