Οι αναλυτές, τα επιτελεία και οι κυβερνήσεις μπορεί να μας τα
έχουν πρήξει με την πορεία του ΑΕΠ, των χρηματιστικών αγορών, των
δημοσιονομικών ελλειμμάτων, των επενδύσεων, αλλά αλλού βρίσκεται η καρδιά του
προβλήματος. Η εισοδηματική ανισότητα και η πόλωση ανάμεσα σε πλούτο και
φτώχεια ποτέ δεν ήταν σε χειρότερο επίπεδο από την εποχή της βιομηχανικής
επανάστασης στις απαρχές του 19ου αιώνα. Και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο. Το
γεγονός αυτό είναι που έχει οδηγήσει την παγκόσμια οικονομία σε πλήρη αδυναμία
να βρει διέξοδο από την χρόνια ύφεση, την οποία πυροδότησε το κραχ του 2008, αλλά και
οι πολιτικές διάσωσης των χρηματαγορών.
Επιστροφή πίισω στο
1820
Την διαπίστωση αυτή επιβεβαιώνει και η τελευταία έκθεση του
ΟΟΣΑ με τίτλο , "Πώς
ήταν η ζωή; Η παγκόσμια ευημερία από το 1820," που δημοσιεύτηκε την
προηγούμενη Πέμπτη, 2/10. Σύμφωνα με την έκθεση η παγκόσμια εισοδηματική
ανισότητα έχει επιστρέψει σε επίπεδα που είχαν καταγραφεί το 1820, όταν η
Βιομηχανική Επανάσταση παρήγαγε μια τρομακτική πόλωση ανάμεσα σε πλούσιους και
φτωχούς.
Η συγκεκριμένη μελέτη χρησιμοποιεί ιστορικά στοιχεία από
οκτώ περιοχές του κόσμου για να παρουσιάσει για πρώτη φορά "συστηματικές
αποδείξεις" των τάσεων σε τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση, η ανισότητα,
το περιβάλλον και προσωπική ασφάλεια κατά τη διάρκεια των τελευταίων 200
χρόνων. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι έχει υπάρξει αλματώδης πρόοδος σε ορισμένους
τομείς, όπως η παιδεία, το προσδόκιμο ζωής και της ανισότητας των φύλων. Κάτι
που ήταν αναμενόμενο.
Όμως, ενώ η ανισότητα των εισοδημάτων, όπως μετράται από το
προ φόρων εισόδημα των νοικοκυριών μεταξύ των ατόμων στο εσωτερικό μιας χώρας, μειώθηκε
από το τέλος του 19ου αιώνα μέχρι περίπου το 1970 μετά άρχισαν να
αντιστρέφονται οι όροι. Από την δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα άρχισε να
αυξάνεται σημαντικά η εισοδηματική ανισότητα φτάνοντας στα επίπεδα των αρχών
του 19ου αιώνα.
"Η τεράστια αύξηση της εισοδηματικής ανισότητας σε
παγκόσμια κλίμακα είναι ένα από τα πιο σημαντικά-και ανησυχητικά-χαρακτηριστικά
της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας τα τελευταία 200 χρόνια," γράφουν
οι συντάκτες της έκθεσης. "Είναι δύσκολο να μην παρατηρήσετε την απότομη
αύξηση της εισοδηματικής ανισότητας που βιώνει η συντριπτική πλειοψηφία των
χωρών από τη δεκαετία του 1980. Υπάρχουν πολύ λίγες εξαιρέσεις σε αυτό."
Η μελέτη χρησιμοποιεί τον συντελεστή Gini, ένα μέτρο της
εισοδηματικής ανισότητας στην οποία το μηδέν αντιπροσωπεύει τέλεια ισότητα - ο
καθένας έχει το ίδιο εισόδημα - και το 100 την τέλεια ανισότητα - ένα πρόσωπο έχει
τα πάντα. Ο παγκόσμιος συντελεστής Gini αυξήθηκε από 49 το 1820 έως 66 το 2000
και συνεχίζει να αυξάνεται όπως όλα δείχνουν.
Αυτό αφενός προκλήθηκε από τη διεύρυνση των ανισοτήτων
μεταξύ πλούσιων και φτωχών εντός των χωρών (ανισότητα με τη συνήθη έννοια του
όρου). Η ανισότητα αυτού του είδους κυμάνθηκε για 130 χρόνια έως το 1950, πριν
μειωθεί απότομα την περίοδο 1950-1980, σε ό,τι η έκθεση αποκαλεί ως "εξισωτική
επανάσταση". Από το 1980 έχει αρχίσει να αυξάνεται, φτάνοντας ξανά στο
επίπεδο του 1820.
Αφετέρου οφείλεται στο χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών χωρών.
Αυτό το χάσμα έχει διευρυνθεί σημαντικά. Το 1820 η πλουσιότερη χώρα του κόσμου -
η Βρετανία - ήταν περίπου πέντε φορές πιο πλούσια σε σύγκριση από μια μέση
φτωχή χώρα. Τώρα οι ΗΠΑ είναι περίπου 25 φορές πλουσιότερες από τον μέσο όρο των
φτωχών χωρών. Ο συντελεστής Gini για την ανισότητα μεταξύ χωρών ανερχόταν σε
μόλις 16 το 1820, ενώ εκτοξεύθηκε στο 55 το 1950. Από τότε έχει παραμείνει
σταθερός, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έκθεσης.
Μόνο με εθνικές
πολιτικές είδε ο εργαζόμενος καλύτερες συνθήκες
Αλήθεια πώς έγινε δυνατή η σχετική μείωση της εισοδηματικής
ανισότητας την περίοδο 1950-1980; Αναρωτιέται κανείς; Μα χάρις στα ανελαστικά εργατικά
και κοινωνικά δικαιώματα, τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης και προστασίας, που
αποτέλεσαν τον σκληρό πυρήνα του αποκαλούμενου "κοινωνικού κράτους"
και των εθνικών πολιτικών απασχόλησης. Είναι η εποχή που ο παγκόσμιος καπιταλισμός
τρομοκρατημένος από την άνοδο των δημκρατικών, κοινωνικών και εργατικών αιτημάτων
σ' όλες τις χώρες υποχρεώθηκε να αναγνωρίσει ότι ο εργαζόμενος δεν είναι
υποζύγιο της παραγωγής, ούτε κόστος για την οικονομία. Είναι η εποχή
κατάρρευσης της παραδοσιακής αποικιοκρατίας και των αγώνων των λαών για εθνική
αυτοδιάθεση και κυριαρχία.
Από την δεκαετία του 1980 που αρχίζει να κυριαρχεί η
γενικευμένη επίθεση σ' όλα τα βασικά ανθρώπινα, κοινωνικά και εργασιακά
δικαιώματα, που τότε ονομάστηκε "κοινωνική ρεβάνς" και με την
"παγκοσμιοποίηση" εγκαινιαζόταν μια νέα εποχή αποικιοκρατίας, η
ιστορική τάση αλλάζει. Η εισοδηματική ανισότητα αρχίζει να αυξάνει. Όχι μόνο
μέσα στις χώρες, αλλά και ανάμεσα στις χώρες. Σήμερα έχουν φτάσει σε τέτοιο
επίπεδο, που μαζί με τις απίστευτες συγκεντρώσεις χρηματικού κεφαλαίου σε
τράπεζες και επενδυτικούς οίκους, δεν αφήνουν την πραγματική οικονομία ούτε καν
να αναπνεύσει.
Τα ευρήματα της έκθεσης σχετικά με την εισοδηματική
ανισότητα έρχονται να συνηγορίσουν το πλήθος ανάλογων μελετών που όλες τους οδηγούν
αβίαστα στο ίδιο συπέρασμα. Χωρίς μια πραγματική και γενναία άνοδο του λαϊκού
εισοδήματος με κριτήριο την άμεση ικανοποίηση των βασικών αναγκών διαβίωσης των
εργαζόμενων νοικοκυριών, δεν πρόκειται να υπάρξει ούτε καν εικονική ανάκαμψη
στην οικονομία. Σε καμιά οικονομία. Τα ψέμματα έχουν τελειώσει.
Για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει να γλυτώσει η
κοινωνία και η οικονομία από τα τεράστια συσσωρευμένα χρέη και τις εκρηκτικές
διαστάσεις του εικονικού χρηματικού κεφαλαίου που απορροφούν όλο και μεγαλύτερο
μέρος από παραγόμενο εισόδημα. Πώς μπορεί να γίνει; Μόνο με διαγραφή των χρεών
και πτώχευση των τραπεζών, προκειμένου να αναδημιουργηθεί το τραπεζικό σύστημα
από μηδενική βάση. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.
Και για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να επανεθνικοποιηθούν
οι όροι άσκησης οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής με τους λαούς να παίρνουν
στα χέρια τους τις τύχες των χωρών τους. Διαφορετικά δεν πρόκειται να υπάρξει
ούτε καν καπιταλιστική ανάκαμψη, όπως τουλάχιστον την γνωρίσαμε τις προηγούμενες
δεκαετίες. Ο γενικευμένος πόλεμος κάθε μορφής και είδους θα είναι από εδώ και
μπρος ο μόνιμος συνοδοιπόρος αυτής της κατάστασης. Τουλάχιστον μέχρις ότου οι
λαοί αντιληφθούν το ιστορικό τους καθήκον.
Τελικά είχε δίκαιο ο ΓΑΠ όταν έλεγε ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε.Όσο επιμένουμε να ζούμε την εικονική πραγματικότητα,που συντηρούν ως μόνη διέξοδο αυτοί οι κάφροι,τόσο ο "τάφος"της "σταθερότητας του θανάτου"θα βαθαίνει και θα ρουφά όλους μας στο τέλμα του.Ή ΑΝΑΛΑΜΒΆΝΟΥΜΕ ΕΜΕΊΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ Ή ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΑΞΙΑ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΤΟΥΣ ΧΡΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΌ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΏΝ ΜΑΣ!Επιτέλους πότε θα καταλάβουμε ότι αυτοί θέλουν να σώσουν τα τομάρια τους,γιατί είναι όλοι για φυλακή και δε γνωρίζουν τι θα πει άνθρωπος!Ή αυτοί ή εμείς είναι το μόνο δίλημμα!Δεν πρόκειται να σωθούν,αν εμείς ξυπνήσουμε...και θα ξυπνήσουμε αναγκαστικά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο που ο πρώτος και καλύτερος για το δρόμο της φυλακής πρέπει να είναι ο ΓΑΠ που ανέφερες .
ΔιαγραφήΕαν ανεβάσεις τους μισθούς, μειώνεις το ποσοστό κέρδους του καπιταλιστη και άρα βαθαίνεις τη κρίση. Το ζήτημα δεν είναι να καταναλώσουν οι εργαζόμενοι ό, τι παράγεται για να μην υπάρχει κρίση υπερπαραγωγής όπως ισχυρίζεστε κύριε Καζάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντρέας
Απλά μαθηματικά. Έχω μια επιχείρηση και πουλάω το x προϊόν στην τιμή των 100 ευρώ με κέρδος 40 ευρώ. Τι στιγμή που δεν έχει ο κόσμος λεφτά, πουλάω 100 κομμάτια και βγάζω 40.000 κέρδος. Αυξάνονται οι μισθοί και το κέρδος πέφτει στα 30 ευρώ (γιατί ως γνωστών το μισθολογικό κόστος λίγο επηρεάζει την τελική τιμή) και πουλάω 150 κομμάτια με κέρδος 45.000. Τι λες να με συμφέρει?? Και για να σε προλάβω, υπάρχει σημείο ισορροπίας. δεν μπορεί να αυξηθεί ο μισθός όσο θέλει. Αυτή τι στιγμή έχουν κλείσει χιλιάδες επιχειρήσεις μετά την μείωση του μισθού. Τσάμπα να δουλεύουμε , θα κλείσουν όλες οι επιχειρήσεις που απευθύνονται στον Έλληνα καταναλωτή.
ΔιαγραφήΈχετε δίκιο κι εσείς και ο κ. Καζάκης. Ευχαρίστω.
ΔιαγραφήΑντρέας
Πρώτο, η κρίση δεν οφείλεται στο ποσοστό κέρδους, αλλά στην υπερσυσσώρευση κεφαλαίου. Δεύτερο, η άνοδος των μισθών προσφανώς συμπιέζουν τα κέρδη, αλλά αυτό δεν σημαίνει βάθαιμα της κρίσης, αντίθετα σημαίνει διέξοδος από την κρίση σε βάρος του κεφαλαίου. Η κρίση εκφράζεται από το γεγονός ότι λόγω της πληθώρας κεφαλαίου, οι παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας υποβαθμίζονται διαρκώς. Επομένως, με την άνοδο των μισθών τι πετυχαίνεις; Την κινητοποίηση της παραγωγής με κίνητρο όχι την απασχόληση των λιμναζόντων κεφαλαίων, αλλά την αγοραστική δύναμη της πλειοψηφίας του πληθυσμού. Επαναφέρεις το οικονομικο κύκλωμα σε λειτουργία με σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό κέρδους και σημαντικά υψηλότερη αμοιβή της εργασίας. Κι όσο για την κρίση υπερπαραγωγής, τι σημαίνει; Πότε υπάρχει πρωτογενώς κρίση υπερπαραγωγής; Όταν η αγορά αδυνατεί να αποροφήσει τα παραγώμενα εμπορεύματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι και γενικά η πλειοψηφία του πληθυσμού καταναλώνει όσα έχει ανάγκη, αλλά η ενεργή ζήτηση είναι μικρότερη της προσφοράς. Πώς απαντάς στο πρόβλημα; Το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να ενισχύσεις την αγοραστική δύναμη του λαου. Κι αυτό είναι το πρώτο αποφασιστικό βήμα αντιμετώπισης της υπερπροσφοράς με όρους παραγωγής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα δεν είναι άμεσα συνδεδεμένη η πτωτική τάση του μέσου ποσοστού κέρδους με το πρόβλημα της συσσώρευσης; Δεν είναι αυτή η πτωτική τάση καταλύτης για το ξέσπασμα της κρίσης;
ΔιαγραφήΓια να μην παρεξηγηθώ δεν λέω οτι δεν πρέπει ή δεν θέλω να ανέβει το εισόδημα, απλά δεν καταλαβαίνω πώς το να μειώσεις κι άλλο το ποσοστό κέρδους του κεφαλαίου είναι ξεπέρασμα της κρίσης.
Αντρέας
Σε σχεση με την υπερπαραγωγη : δεν πρεπει να υπαρχει και καποιος στοιχειώδης προγραμματισμος (με δεδομενη την ικανοποιητικη αγοραστικη δυναμη του καταναλωτη) στην παραγωγη προιοντων για να αποφευγονται οι πιθανες σπαταλες (υλικων και κοπου) από τους παραγωγους ;
ΔιαγραφήΑφού το κεφάλαιο αναφέρεται ως παραγωγικός συντελεστής γιατί η κρίση οφείλεται στην υπερσυσσώρευσή του και η υπερσυσσώρευσή του δεν είναι και αποτέλεσμα της κρίσης? Γιατί επηρεαζόμενοι από στενά ιδεολογικά πλαίσια αναφερόμαστε αρνητικά στο κεφάλαιο αρνούμενοι έστω να του προσδώσουμε την ισότιμη σημασία του στην παραγωγή? Οι εταιρείες επιθυμούν τη υπερσυσσώρευση του κεφαλαίου τους αντί για την επένδυσή του δηλαδή? Να αυξηθούν οι μισθοί φυσικά. Να πληρώσουν οι τράπεζες τις ατασθαλίες τους αντί να σώζονται με λεφτά μας κλπ. κλπ. Αυτό που κυρίως χρειαζόμαστε όμως ως λαός, ως κράτος, χώρα ως πλανήτης τέλος πάντων είναι ηθική επανεκπαίδευση. Δεν είναι η οικονομία που πρέπει να μηδενίσει και να αρχίσει από το μηδέν όπως έχετε γράψει κάποια άλλη στιγμή νομίζω, αλλά η σκέψη μας και η ηθική μας. Ο αυτοσεβασμός μας και ο σεβασμός προς άλλους. Προωθείτε έναν ακόμα πόλεμο ενάντια στους νέους δυνάστες μας με τι όπλα? Τη δραχμή? Την αξιοπρέπειά μας? Τα πετρέλαιά μας? Τους συμμάχους μας? Ένα νέο '21? Καθε επανάσταση βέβαια επιβάλεται για λόγους αξιοπρέπειας και έχει αβέβαιο αποτέλεσμα αλλιώς θα ήταν συστημικός προγραμματισμός. Αλλά πλέον μετά από τόσες χιλιετίες ιστορίας θα έπρεπε να ξέρουμε πότε ειμαστε ισχυροί, πότε όχι. Να αντιστεκόμαστε, να διεκδικούμε (δείξτε μας το δρόμο κι εσείς, όλους πρέπει να τους ακούμε), αλλά πάντα με τη γροθιά πάνω στο μαχαίρι? Μόνο με συναισθηματισμούς, κορώνες και υποσχέσεις αναγέννησης? Όλοι εξάλλου το ίδιο δε λένε? Πως ορίζεται τελικά πρακτικά η υπέρβαση της ανηλικίωσής μας κ. Καζάκη?
ΔιαγραφήΤο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της Ελλάδος πότε το βλέπετε να γίνεται;Γιατί πιστεύετε ότι καθυστερεί τόσα χρόνια;Δεν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι ή περιμένουν κάτι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς μπορεί ο Δήμος Βιάννου να μηδενίσει το χρέος του μέσα σε λίγες μέρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση:
Να φορολογήσει με δημοτικά τέλη 100.000 ευρώ το μήνα τις δύο τράπεζες που βρίσκονται στην επικράτεια του. Και να ζητήσει αναδρομικά τα δημοτικά τέλη για όλους τους μήνες που δεν πληρώθηκαν ποτέ από τις δύο τράπεζες. Με πρόχειρους υπολογισμούς η πρώην αγροτική τράπεζα και νυν Πειραιώς οφείλει να καταλάβει στον δήμο Βιάννου. Ας πούμε ότι ζητάμε αναδρομικά από το 1996 έως το 2014 . 18 χρόνια επί 1.200.000 = 21.600.000 ευρώ. Η παγκρήτια τράπεζα αν δεν κάνω λάθος άνοιξε στην Βιάννο το 2006 έως το 2014 δηλαδή 8 χρόνια επί 1.200.000 = 9.600.000 το σύνολο είναι 31.200.000 Ευρώ.
Στο παραπάνω ποσό φυσικά μπορούν να προστεθούν και οι τόκοι αλλά δεν με ενδιαφέρει αυτήν την στιγμή να βγάλω το ακριβές ποσό του χρέους των τραπεζών προς τον Δήμο Βιάννου.
Φυσικά οι τράπεζες δεν θα αναγνωρίσουν το χρέος τους και δεν θελήσουν να μην πληρώσουν τίποτα και θα μας απειλήσουν ότι θα κλείσουν τα υποκαταστήματα τους και θα φύγουν από τον Δήμο μας.
Ο δήμος Βιάννου δεν πρέπει να φανεί αδιάλλακτος σε αυτήν την περίπτωση και θα πρέπει να διαπραγματευτεί με τις τράπεζες. ΔΗΛΑΔΗ: Να δώσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα στις τράπεζες να του καταβάλουν αμέσως ολόκληρο το ποσό που του χρωστάνε. Το χρονικό διάστημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 15 λεπτά. Μαζί λοιπόν με την Αστυνομία και όλους του δημότες της Βιάννου να καταλάβει τις τράπεζες και να κατάσχει όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία υπέρ του δήμου. Πιθανόν στα χρηματοκιβώτια των τραπεζών δεν θα βρεθεί και κανένα σοβαρό ποσό για αυτό θα ζητήσει από την κεντρική διεύθυνση των τραπεζών το υπόλοιπο ποσό που του χρωστάνε.
Αν οι τράπεζες δεν καταβάλουν το ποσό τότε τα χρέη των δημοτών Βιάννου περνάνε στον δήμο Βιάννου. Σ' αυτήν την περίπτωση ο δήμος οφείλει να χαρίσει όλα τα χρέη των δημοτών του που είχαν στις τράπεζες. Η επόμενη συμβολική κίνηση είναι να κάψει στις πλατείες των χωριών όλα τα χρεόγραφα των τραπεζών και του υποθηκοφυλακείου των ακινήτων που έχουν δεσμεύσει οι τράπεζες. Και να διακηρύξει ότι στην επικρατεία του δεν αναγνωρίζει κανένα χρέος τραπεζών. Και να καλέσει όλους τους Δήμους της Ελλάδας να κάνουν το ίδιο.
Ο Δήμος Βιάννου Λοιπόν είναι ελεύθερος. Καλή λευτεριά και στους υπόλοιπους....
1υπαρχουν καποια βιβλια στο ιντερνετ όπως για παραδηγμα το τα οποια ισχυρίζονται ότι μπορεις να ζησεις χωρις η με λιγα λεφτα....ποια η γνωμη σας...είναι δυνατον?εχετε κατι να προτείνετε?
ΑπάντησηΔιαγραφή2 εφόσον το κομμα σας είναι μικρο ...λετε όμως ότι μας οδηγουν στον γκρεμο γιατι δεν συνεργάζεστε με μεγαλύτερα αντιμνημονιακα κομματα ειτε αριστερα ειτε και δεξια προεκλογικα για να σωθει η πατριδα που λετε ότι κινδυνευει....δεν βαζετε την σωτηρια της χωρας πανω από τις προσωπικες φιλοδοξιες.....ακομα και αν τα κομματα αυτά δεν είναι εκατο τις εκατο καθαρα η προσθηκη σε αυτά τιμιων ανθρωπων θα τα βελτιώσει....
ποσο troll εισαι ρε παιδακι μου!!!!!
Διαγραφήπρεπει νανε κανενας πολύ φρουτο για να μην πω μ...ας για να απαντα ετσι ας πουμε σε πιθανους ψηφοφόρους....και δεν νομιζω ότι αυτό αφορα τον κυριο καζακη που είναι πολύ υπιος ανθρωπος αλλα για σενα που μου απαντησες ετσι αντ αυτου....και αν νομιζεις ότι εισαι μαγκας απαντα στην δευτερη ερωτηση χωρις να βριζεις για να καλυψεις την αγνοια σου....ξερω πως δε θα το δημοσιεύσεις ξερω όμως ότι θα το διαβασεις...ενας από τους λογους που το επαμ δεν ανεβαινει είναι και αυτος...το ότι βριζεται τον κοσμο δηλαδή....φιλακια και καλη συνεχεια
ΔιαγραφήΠριν 30 και πλεον χρονια θυμαμαι σε εφηβικη ηλικια να να συζηταω με φιλους για την ανοδο της τεχνολογιας και την συνεπαγομενη μειωση των θεσεων εργασιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκεπτομουν τοτε (νομιζω σωστα) οτι δεν επρεπε να το βλεπουμε αρνητικα.
Η τεχνολογια μπορουσε να κανει το ονειρο της ανθρωποτητας πραγματικοτητα.
Πολιτες που με ελαχιστες ωρες εργασιας θα μπορουσαν χαρη στα μηχανηματα να ζουν ικανοποιητικα.
Σημερα βλεπω και μια αλλη παραμετρο. Η εξελιξη των μηχανηματων επιτρεπει στους πολιτες αυτους να εχουν αρκετο ελευθερο χρονο για τα πραγματικα καθηκοντα του πολιτη. Την αμυνα και την διοικηση της χωρας τους.
Αντι γι αυτο που περιμενα τοτε, ειδα να γινονται οι πλουσιοι πλουσιωτεροι και οι φτωχοι να πληρωνουν το τιμημα της τεχνολογιας με ανεργια, χωρις να καρπωνονται τα οφελη.
Νομιζω οτι ειναι προφανες οτι το μονο που εχουμε να κανουμε ειναι να αναλαβουμε την ηγεσια και την προστασια της Πατριδας μας, διεκδικωντας τον δικαιο καταμερισμο του επιπλεον παραγομενου πλουτου.
Αν οι παπουδες μας ζουσαν σε μια κοινωνια οπου το αλετρι το σερνανε βοδια, εμεις που εχουμε τρακτερ και αλωνιστικες και θεριστικες και λιπασματα και φυτοφαρμακα και φορτηγα και οτι αλλο προσφερει η τεχνολογια δεν θα επρεπε να εχουμε κανενα οικονομικο προβλημα.
Η ειρωνια ειναι οτι και οι περισσοτεροι πλουσιοι μαλλον θα αισθανοντουσαν ανακουφιση αν τους εμποδιζαν να προσπαθουν να πλουτιζουν απεριοριστα.
Το σημερινο οικονομικο συστημα νομιζω οτι ματαιοπονει ο κ Καζακης να το εξηγησει.
Ενας ψυχιατρος πιθανον θα ειχε μεγαλυτερες πιθανοτητες επιτυχιας.
δημητρη μου στειλανε αυτοι οι απατεωνεσ που μασ κυβερνουν ενφια κ δε θελω κ δε εχω να το πληρωσω.ποιεσ θα ειναι οι επιπτωσεισ που δε θατο πληρωσω;;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρη άκουσα την εκπομπή σου σχετικά με την έκθεση του ΟΟΣΑ και συμφωνώ με την ανάλυση σου. Θέλω να σε ρωτήσω τη ρολό νομίζεις ότι παίζει η μεταβλητή της τεχνολογικής επανάστασης ; νομίζεις ότι τα συμφέροντα του υπερεθνικού και συσσωρευμενου κεφαλαίου μπλοκάρει την εφαρμογή νέων τεχνολογιών ; συμφωνείς ότι ιστορικά μόνο στις πολεμικές περιόδους το κεφάλαιο "απελευθερώνει" τις νέες τεχνολογίες στην οικονομία ;
ΑπάντησηΔιαγραφήFor / Für / Γιά THN 12-10-1944 !!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Όταν ο Γ. Παπανδρέου ανέβηκε στην εξέδρα που είχε στηθεί απέναντι από τον Άγνωστο Στρατιώτη, διακοπτόταν συνεχώς από το σύνθημα «Λαοκρατία! Λαοκρατία!». Εκνευρισμένος, αναγκάστηκε να πει τη φράση που έχει μείνει στην ιστορία: «Πιστεύομεν και εις την Λαοκρατίαν!». Λίγες μέρες πριν είχε ζητήσει από τον Τσόρτσιλ να στείλει στην Ελλάδα «επιβλητικές δυνάμεις» γιατί «τα πολιτικά μέσα διά την αντιμετώπισιν της κρισίμου καταστάσεως δεν ήσαν πλέον επαρκή»." !!!
KAI H AΛHΘEIA EINAI OTI EIΠE: "EIMAΣTE KAI ME THN BAΣIΛEIA KAI THN ... ΛAOKPATIA" !!! KAI ΠPOΣΘETOYMAI KAI EMEIΣ, ΣTON KYPIO ΣYNTEΛEΣTH TOY EMΦYΛIOY ΠOY EΠEBAΛAN OI AΓΓΛOAMEPIKANOI ME "ΣYMMAXOYΣ" TOYΣ ΔOΣIΛOΓOYΣ THΣ ΓEPMANIKOITAΛIKOBOYΛΓAPIKHΣ KATOXHΣ - TOYΣ METEΠEITA ΠOΛITIKOYΣ HΓETEΣ KAI ... EΘNAPXEΣ - THΣ XΩPAΣ MAΣ, KAI ΠPOΣΘETOYMAI: "EIMAΣTE KAI ME THN BAΣIΛEIA KAI THN ... ΛAOKPATIA" .. ΔIOTI EIMAΣTE MIA ΣKETH MAΛAKIA KAI ... MAΛΘAKIA !!
EAN YΠAPXOYN ΠAPAΛΛHΛIΣMOI ME TON .... EΓΓONO TOY ΠOY EXEI KAI TO IΔIO ONOMA, ΔEN EINA KAΘOΛOY MA KAΘOΛOY TYXAIO, OYTE ... ΣYMΠTΩΣH, AΛΛA H Π-T-Ω-Σ-H THΣ XΩPAΣ MAΣ !!!!
Allright Babys ;;;;;;;;;;;