Όταν έπεσε η Πόλη, με μπαμπεσιά καθώς θέλει η παράδοση, οι
Οθωμανοί εισέβαλαν σφάζοντας, λεηλατώντας και καίγοντας όπως συνηθιζόταν στην
εποχή τους, στα ήθη και τα έθιμα του πολιτισμού τους. Μόνο τους μεγάλους
άρχοντες δεν πείραξαν με πρώτον τον Μέγα Δούκα, δηλαδή ένα είδος πρωθυπουργού
των Βυζαντινών, Λουκά Νοταρά. Όλους αυτούς – όπως αναφέρει στο χρονικό του ο
Μιχαήλ Δούκας, αλλά και άλλοι – τους είχαν εξαγοράσει από αρκετά νωρίς. Ίσως
και πριν ξεκινήσει η πολιορκία της Πόλης. Κι έτσι η άμυνα της βασιλεύουσας
στερήθηκε τους πόρους από τις περιουσίες τους, που τις έκρυψαν καθώς θεωρούσαν
σίγουρο ότι θα τις κρατήσουν και υπό το νέο καθεστώς.
Οι Οθωμανοί τους ήθελαν για να καθησυχάσουν τον πληθυσμό κι
έτσι να κάνουν την δουλειά του κατακτητή πιο εύκολη. Όταν μπήκε στην Πόλη ο
Μωάμεθ ο Πορθητής, όπως τον αποκάλεσαν οι πιστοί του υπήκοοι, κάλεσε τον Μέγα
Δούκα και τους άλλους βυζαντινούς αξιωματούχους. Τους κάλεσε να παρουσιαστούν
μπροστά του και να δηλώσουν δημόσια την υποταγή τους. Αυτοί ασφαλείς στις βίλες
τους και με εγγυήσεις από τους Οθωμανούς κατακτητές για την ζωή και την
περιουσία τους, βιάστηκαν να υπακούσουν.
Ήταν σίγουροι ότι έστω κι αν χάθηκε η βασιλεύουσα, η χώρα
ολόκληρη μαζί με τον λαό της, μιας και περνούσε από το χατζάρι του κατακτητή,
αυτοί θα επιβίωναν και θα χαίρονταν τα πλούτη τους. Ήταν η άρχουσα τάξη του
Βυζαντίου που ξεζούμιζε επί αιώνες τον λαουτζίκο υπό την προστασία του αυτοκρατορικού
στέμματος. Τώρα φαντάζονταν ότι θα συνέχιζαν υπό την προστασία του σουλτάνου. Τι
τους ενδιέφερε αν τους προστάτευε το στέμμα του αυτοκράτορα, ή το σαρίκι του
σουλτάνου; Τους ήταν παντελώς αδιάφορο. Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν η
περιουσία τους και τα μέσα να την αυγαταίνουν.
Πήγαν λοιπόν να δηλώσουν υποταγή. Και όπως συνηθιζόταν τότε,
μαζί με την υποταγή τους έθεσαν στη διάθεση του Πορθητή και τα πλούτη τους.
Τότε ο Μωάμεθ – όπως αναφέρεται από χρονικογράφους της εποχής – έκανε κάτι
απροσδόκητο. «Γιατί αφέντες μου δεν τάξατε το βιός σας στον αυτοκράτορα και την
Πόλη σας;» φέρεται να ρώτησε πρώτα τον Μέγα Δούκα και ύστερα τους υπόλοιπους
έκπληκτους αξιωματούχους. Κάτι πήγαν αυτοί να ψελλίσουν για την υπόγεια
συμφωνία που είχαν κάνει μαζί του και πόσο αυτή τον βοήθησε να πάρει την Πόλη,
αλλά δεν πρόλαβαν, καθώς ο Μωάμεθ συμπλήρωσε: «Μια φορά προδότης, για πάντα
προδότης. Πάρτε τους το κεφάλι και η περιουσία τους στο σουλτανικό
θησαυροφυλάκιο!»
Θέλουν το οικόπεδο
Στην ίδια φάση βρίσκεται σήμερα και η επίσημη Ελλάδα.
Βρισκόμαστε μετά την άλωση και ο κατακτητής έχει αποφασίσει ότι δεν χρειάζεται
άλλο τις υπηρεσίες της ντόπιας ολιγαρχίας και του πολιτικού της προσωπικού.
Τους χρησιμοποίησε για να κάνει την δουλειά του. Να βάλει στο χέρι ολόκληρη την
χώρα. Και τώρα που τα έχει καταφέρει, τώρα που πλησιάζει η τελική εκκαθάριση,
ορέγεται εκτός όλων των άλλων και τις περιουσίες των συνεργατών του.
Οι επιχειρηματικές και πολιτικές «οικογένειες» που
εξουσιάζουν και λεηλατούν με σύστημα αυτή την χώρα και τον λαό της επί
δεκαετίες, νόμιζαν ότι θα την σκαπουλάρουν. Όλοι αυτοί που φρόντισαν όταν ήρθε
η ώρα της κρίσης να παραδώσουν αμαχητί την χώρα και τον λαό της στους σφαγείς
τους. Όλοι αυτοί που απεμπολώντας άνευ όρων και αμετάκλητα την ασυλία της χώρας
μαζί και την εθνική της κυριαρχία, νόμιζαν ότι είχαν εξασφαλίσει την δική τους
προνομιακή πολιτική και οικονομική ασυλία από τον Αρμαγεδώνα που ήξεραν πολύ
καλά ότι θα εξαπέλυαν οι ξένοι επικυρίαρχοι. Νόμιζαν μάλιστα ότι θα μπορούσαν
να διαπραγματευτούν και ένα μερίδιο από τα λάφυρα του καταχτητή. Πόσο, μα πόσο
έπεσαν έξω!
Οι σύγχρονοι κατακτητές δεν χρειάζονται ατόφια την χώρα,
ούτε έχουν ανάγκη τον λαό της. Ούτε καν για δούλο. Έχουν περί τα 350
εκατομμύρια ξεριζωμένους που αναζητούν ανά την υφήλιο τον επιούσιο. Χώρια τις
δεκάδες εκατομμύρια ανέργους στις δικές τους χώρες χωρίς παρών και μέλλον. Αυτό
σημαίνει σήμερα αγορά εργασίας για την πολιτισμένη Δύση. Τι να κάνουν τους
Έλληνες; Την χώρα τους θέλουν και μάλιστα υπό μορφή οικοπέδου. Απόλυτα
ισοπεδωμένη και έτοιμη από χώρα να μεταβληθεί σε χώρο υποδοχής επενδύσεων και
τυχοδιωκτισμών κατά τα ειωθότα των ισχυρών της παγκόσμιας αρένας.
Στερνή μου γνώση…
Δεν θέλω να περιαυτολογήσω, αλλά το φωνάζω από το 2010. Πολύ
πριν το πρώτο μνημόνιο και την υπαγωγή της Ελλάδας στον «μηχανισμό στήριξης».
Θέλουν το οικόπεδο! Και μάλιστα χωρίς – αν γίνεται – τους κατοίκους! Μάλιστα,
αξίζει να διηγηθώ μια ιστορία από την εποχή της Εκπομπής ΑΕ στο Ράδιο 9 στα
τέλη του 2011. Τον κ. Κοντομηνά, ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου μέσου, τον
συνάντησα μόνο μια φορά και μάλιστα για λίγα λεπτά. Τον συνάντησα μετά από δικό
του αίτημα, μιας και η Εκπομπή ΑΕ εκείνη την εποχή έσπαγε κάθε ρεκόρ ακροαματικότητας.
Δεν τον γνώριζα από πριν και η συνάντηση να τον γνωρίσω. Εκείνη η μοναδική
συνάντηση ξεκίνησε με τον κ. Κοντομηνά να με ρωτά πώς βλέπω τα πράγματα. Του
απάντησα ότι θα βιώσουμε όχι μόνο την οικονομική και κοινωνική καταστροφή της
Ελλάδας, αλλά και την πολιτική της εξαφάνιση. Θέλουν μόνο το οικόπεδο, του
είπα. Εκείνος χαμογέλασε ελαφρά και μου είπε, το γνωρίζω.
Πριν προλάβω να τον ρωτήσω πώς κι ανέχεται την Εκπομπή ΑΕ,
μου απάντησε λέγοντας ότι αυτός προσωπικά δεν έχει πια επιχειρηματικές βλέψεις
στην Ελλάδα και επομένως δεν τον νοιάζει να «βομβαρδίζουμε» από το πρωί μέχρι
το βράδι. Άλλωστε, όπως μου είπε, ξέρει πολύ καλά ότι δεν έχει μέλλον η Ελλάδα.
Καλώς, του απάντησα, γιατί είναι κρίμα στην ηλικία σας να βρεθείτε στην φυλακή.
Γιατί να το έχετε ξεκάθαρο, οι ξένοι δεν θα αφήσουν τίποτε όρθιο σ’ αυτή την
χώρα. Ο κ. Κοντομηνάς μου χαμογέλασε συγκαταβατικά και εκεί τελείωσε η
συνάντηση.
Φεύγοντας από το γραφείο του κ. Κοντομηνά ο τότε διευθυντής
του Ράδιο 9 και παρουσιαστής της Εκπομπής ΑΕ, Μάνος Κακλαμάνος, που ήταν παρών
καθ’ όλη την συνάντηση, μου είπε: Ρε συ τι του είπες; Την αλήθεια, του
απάντησα. Να δεις που έτσι θα γίνει, συνέχισα. Προσωπικά ποτέ δεν πίστεψα ότι ο
κ. Κοντομηνάς είχε τελειώσει με τις «μπίζνες» στην Ελλάδα και πάντα έλεγα στον
Μάνο ότι η Εκπομπή ΑΕ τελεί υπό προθεσμία. Έτσι κι έγινε.
Ο κ. Κοντομηνάς αφού απέκτησε ξανά, χωρίς καν να διαθέτει
την κεφαλαιακή επάρκεια που χρειαζόταν μια τέτοια κίνηση, την τηλεόραση του Alpha από
τους Γερμανούς, φρόντισε να κόψει εν ψυχρώ την Εκπομπή ΑΕ και να αλλάξει την
«γραμμή» στο Ράδιο 9. Προφανώς είχε κάνει τις απαραίτητες συμφωνίες
παρασκηνίου, ίσως να πήρε τα θαλασσοδάνεια που χρειαζόταν και μάλλον του είχε
ανοίξει η όρεξη για μερίδιο από τα λάφυρα της χώρας που, όπως είχε πει, γνώριζε
πολύ καλά ότι προοριζόταν να ισοπεδωθεί κυριολεκτικά από τους δανειστές της.
Όταν ο Μάνος παραιτήθηκε και έφυγε από το Ράδιο 9 γιατί η
συνείδησή του δεν του επέτρεπε να κάνει την απαραίτητη «κωλοτούμπα» για να
διατηρήσει τον μισθό του, του θύμισα εκείνη την μοναδική συνάντηση και του
είπα: Να πεις του κουμπάρου σου – ο κ. Κοντομηνάς έχει βαφτίσει το μοναχοπαίδι
του Μάνου – ότι είναι κρίμα στην ηλικία του και στην κατάστασή του να σαπίσει
στα τελευταία του χρόνια στην φυλακή. Δεν εννοούσα τόσο ότι ο λαός θα προλάβει
την ισοπέδωση, θα ανατρέψει την κατάσταση και θα δικάσει τους εγχώριους
στηλοβάτες της. Όσο την κουβέντα που του είχα πει στην μοναδική μας συνάντηση.
Δεν ξέρω αν του το μετέφερε εκ μέρους μου ο Μάνος, αλλά αν
το έκανε ελπίζω σήμερα ο κ. Κοντομηνάς να το θυμάται γιατί θα υποστεί τους
χειρότερους εξευτελισμούς για να καταλήξει τελικά στην κατάσταση του Λαυρέντη
Λαυρεντιάδη.
Όχι από τον λαό και την πατρίδα που ξεπούλησε ως είθισται
στην τάξη του, αλλά από τους εταίρους του. Από αυτούς που θέλουν το οικόπεδο
και οι ντόπιοι ολιγάρχες μπροστά τους δεν είναι παρά μικρομεσαίοι μεσίτες στην
υπηρεσία τους. Όπως ήταν πάντα από την εποχή που οι γόνοι των παλιών
κοτζαμπάσηδων και των αφεντάδων τουρκοχριστιανών συνωμότησαν για να παραδώσουν
το αγωνιζόμενο ελληνικό έθνος στα χέρια των Μεγάλων Προστατών από την Δύση και
οι οποίοι διαδέχθηκαν τον Οθωμανικό ζυγό. Μόνο και μόνο για να κρατήσουν αυτοί και
η τάξη τους τα προνόμια και την εξουσία με τις πλάτες των ξένων πρεσβειών και δυνάμεων.
Επιχείρηση Καθαρά Χέρια
Να το ξέρετε. Το ίδιο θα συμβεί με όλους, ή σχεδόν όλους
τους μεγιστάνες της εγχώριας λεηλασίας. Ολόκληρη η κρατικοδίαιτη ολιγαρχία του
πλούτου και της πολιτικής θα ακολουθήσουν την τύχη του Τσοχατζόπουλου. Θα τους
δείτε τον έναν μετά τον άλλο να εξευτελίζονται με την αποκάλυψη σκανδάλων και
άλλων σκελετών που κρύβουν μέσα στην ντουλάπα τους. Οι προθέσεις απ’ έξω, τόσο
από την Ουάσινγκτον, όσο και από το Βερολίνο, είναι σαφείς: ήρθε η ώρα τους!
Και θα γίνει αργά και μεθοδικά όπως και με την επιχείρηση του Di Pietro, όπως λεγόταν ο πιο
περιώνυμος εισαγγελέας της επιχείρησης Mani Pulite (Καθαρά Χέρια) στην Ιταλία των
αρχών της δεκαετίας του ’90. Ναι, οι κατακτητές της χώρας έχουν ξεκινήσει την
δική τους επιχείρηση Καθαρά Χέρια στην Ελλάδα.
Δείτε τι συμβαίνει. Τρεις ήταν ανέκαθεν οι «ιερές αγελάδες»
του συστήματος αναπαραγωγής της διαπλεκόμενης εξουσίας στην Ελλάδα. Τα
εξοπλιστικά προγράμματα, τα μεγάλα έργα του δημοσίου και οι τράπεζες με τα
θαλασσοδάνεια και το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Ποτέ κανένας δεν τόλμησε να
ακουμπήσει αυτές τις «ιερές αγελάδες» διαμέσου των οποίων φτιάχτηκαν οι
μεγαλύτερες περιουσίες στην Ελλάδα και εξασφάλιζαν την εξουσία οι εκάστοτε ηγεσίες
της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Και τώρα σιγά-σιγά η μια μετά την άλλη οι «ιερές
αγελάδες» σφάζονται.
Πρώτα ξεκίνησαν με τα εξοπλιστικά προγράμματα. Έχουν τεθεί
στο στόχαστρο ονόματα και επιχειρηματικά κυκλώματα που αποτελούν τους βασικούς
τροφοδότες και στυλοβάτες των κυβερνήσεων ολόκληρης της μεταπολίτευσης. Όποιος
ξέρει τι εστί Λιακουνάκος, Ευθυμίου, κοκ για την διαπλοκή οικονομίας και
πολιτικής στην Ελλάδα, ειδικά στον χώρο των εξοπλισμών, γνωρίζει πολύ καλά για
τι πράγμα μιλάω.
Για να καταλάβουν οι αδαείς και οι αφελείς πολίτες της χώρας
το μέγεθος της «ιερής αγελάδας» των εξοπλιστικών προγραμμάτων στην Ελλάδα,
πρέπει να σημειώσουμε τα εξής: Στην Ελλάδα οι εξοπλισμοί αποφασίζονται από την
πολιτική ηγεσία, δηλαδή την εκάστοτε κυβέρνηση και τα προγράμματά τους τα
διαχειρίζονται πρωτίστως και κυρίως πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι. Δεν υπήρξε
ποτέ σχέδιο πιστοποίησης αναγκών για τους εξοπλισμούς που πραγματικά χρειάζεται
η εθνική άμυνα της χώρας.
Κι ο λόγος είναι απλός. Ένα τέτοιο σχέδιο δεν μπορεί να
συνταχθεί από την πολιτική ηγεσία, αλλά αποκλειστικά από το μάχιμο στρατιωτικό
προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων. Δηλαδή απ’ αυτούς που γνωρίζουν και ρισκάρουν
την ζωή τους μ’ αυτό το υλικό. Αυτοί οφείλουν να προτείνουν, να αποφασίζουν, να
διαχειρίζονται και να παραλαμβάνουν ως αξιόμαχο τον εξοπλισμό που χρειάζονται
οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας με βάση τις ανάγκες της εθνικής άμυνας. Ενώ ο
προϋπολογισμός τους οφείλει να βρίσκεται υπό την απόλυτη εποπτεία της Βουλής, η
οποία θα πρέπει να εγκρίνει όλες τις απαραίτητες συμβάσεις.
Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι στρατιωτικοί
λειτουργούν ως σύμβουλοι κι ως άλλοθι της πολιτικής ηγεσίας που εν κρυπτώ – για
λόγους δήθεν εθνικής ασφάλειας – αποφασίζουν, παραγγέλνουν, υπογράφουν,
διαχειρίζονται και παραλαμβάνουν τους εξοπλισμούς που συμφέρουν ποιον; Τα
κομματικά τους ταμεία και τους μεσάζοντες που υπάρχουν μόνο και μόνο για έναν
λόγο: για να κρύβονται οι μίζες. Αλλοίμονο αν ένα ολόκληρο κράτος χρειάζεται να
απευθυνθεί σε μεσάζοντες προκειμένου να προμηθευτεί τον εξοπλισμό και τις
προμήθειες που χρειάζεται για την εθνική του άμυνα. Κάλλιστα θα μπορούσε να
απευθυνθεί απευθείας στο κράτος απ’ όπου θέλει να προμηθευτεί τον οπλισμό και
μέσα από διακρατική συμφωνία, να φροντίσει το αντισυμβαλλόμενο κράτος να τα
βρει με τους δικούς του προμηθευτές.
Όμως σε μια τέτοια περίπτωση το κύκλωμα της μίζας σπάει και
οι δυνατότητες κάποιοι να τα κονομήσουν χοντρά περιορίζεται δραστικά. Να γιατί
χρειάζονται οι εγχώριοι μεσάζοντες όπλων και προμηθειών. Και να γιατί κανένα
εξοπλιστικό πρόγραμμα δεν υπήρξε ποτέ που να προχώρησε με γνώμονα τις
πραγματικές ανάγκες της εθνικής άμυνας και χωρίς έναν ολόκληρο κυκεώνα μίζας,
εξαγοράς και διαπλοκής. Ήταν και παραμένει νόμος στο ελληνικό κράτος η αγορά
άχρηστου εξοπλισμού και συχνά επικίνδυνου για τις ένοπλες δυνάμεις, με την
καρφίτσα τελικά να κοστίζει όσο ένα αεροπλανοφόρο.
Η μεθόδευση της όλης επιχείρησης
Τώρα συνεχίζουν με τις τράπεζες. Η δίωξη εναντίον του κ.
Φιλιππίδη και των δικών του στελεχών στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, δηλαδή ενός
ανθρώπου του στενού περιβάλλοντος του κ. Βαρδινογιάννη και συνδέσμου με τον
τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, όπως και η δίωξη των επιχειρηματιών
Κοντομηνά, Γριβέα, Λαυρεντιάδη δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας για το τι θα
ακολουθήσει. Οι τράπεζες θα γίνουν ο κόλαφος του ισχύοντος πολιτικού και οικονομικού
συστήματος της επίσημης Ελλάδας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς έγιναν αυτές οι διώξεις. Τα
εξοπλιστικά άνοιξαν με βάση καταγγελίες και ομολογίες. Όχι μέσα από μια
ενδελεχή και σε βάθος έρευνα όλων των εξοπλιστικών συμβάσεων του κράτους. Το
λέμε αυτό γιατί ακόμη κι αν οι ανακριτές που κάνουν την δουλειά τους είναι
ανεπηρέαστοι, τότε τα όρια της έρευνας καθορίζονται απ’ αυτούς που δίνουν ή
θέλουν να δώσουν στοιχεία. Και μάλιστα με τον ρυθμό και το εύρος που θέλουν να
τα δώσουν. Κι ο νοών, νοείτο.
Το ίδιο και με τις τράπεζες. Αυτό που επιμελώς δεν
αναφέρεται στα δημοσιεύματα είναι ότι οι εισαγγελείς και οι ανακριτές
ασχολούνται όχι με το σύνολο των ενεργητικών των τραπεζών, αλλά αποκλειστικά
και μόνο με τα ενεργητικά των «κακών» τραπεζών που έχουν τεθεί σε εκκαθάριση.
Όπως είναι η Proton Bank,
η Αγροτική Τράπεζα και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Πώς το κάνουν; Η Τράπεζα της
Ελλάδος, δηλαδή οι ξένοι δανειστές και η ΕΚΤ, στέλνουν τους ανθρώπους του κ.
Προβόπουλου και αυτοί αποφασίζουν τι θα ενταχθεί στα ενεργητικά υπό εκκαθάριση
της «κακής» τράπεζας. Ενώ τα ενεργητικά της «καλής» τράπεζας χαρίζονται με
επιδότηση κιόλας σε κάποια από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες διαμέσου του
Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
Οι ζημιές των τραπεζών στο δημόσιο χρέος
Η δήθεν αγορά της «καλής» Νέας Proton και «καλού» Νέου Ταχυδρομικού
Ταμιευτηρίου από την Eurobank στοίχισε στο ΤΧΣ η μεν πρώτη σχεδόν 760 εκατ. ευρώ, ενώ η
δεύτερη σχεδόν 4,5 δις ευρώ. Τι σόι πώληση είναι αυτή όπου ο πωλητής πληρώνει
τον αγοραστή και που τα βρήκε το ΤΧΣ; Το ΤΧΣ είναι ο τρόπος που επινοήθηκε για
να περάσουν οι ζημιές, τα χρέη και τα θαλασσοδάνεια της ολιγαρχίας από τις
τράπεζες στο δημόσιο χρέος της χώρας.
Το ΤΧΣ κατέβαλε άλλα 7,5 δις ευρώ για να απορροφήσει η
Τράπεζα Πειραιώς τα «καλά» ενεργητικά της Αγροτικής Τράπεζας. Ενώ για την
ανακεφαλαιοποίηση απευθείας των τεσσάρων αποκαλούμενων συστημικών τραπεζών,
δηλαδή της Πειραιώς, της Εθνικής, της Eurobank και της Alpha,
το ΤΧΣ μόνο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 άλλα 25 δις ευρώ. Συνολικά το ΤΧΣ
με τον τρόπο αυτό έχει φορτώσει πάνω από 37 δις ευρώ ζημιές των τραπεζών στο
δημόσιο χρέος. Κι έχει συνέχεια η ιστορία.
Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο φορτώνονται τα χρέη των τραπεζών
και τα θαλασσοδάνεια στο δημόσιο χρέος, δηλαδή στον απλό Έλληνα πολίτη, αλλά
χάνονται και τα ίχνη των σκοτεινών δοσοληψιών μέσα στα «καλά» ενεργητικά που
απορροφά κάποια από τις συστημικές τράπεζες. Άλλωστε οι ανακριτικές αρχές
καλούνται να εξετάσουν μόνο τα «κακά» ενεργητικά, που αποφασίζει η ΤτΕ. Κι
όποτε το αποφασίζουν οι ξένοι κάτοχοί της.
Το λογικό βέβαια θα ήταν να μπορεί ο εισαγγελέας και οι
ανακριτικές αρχές να προχωρήσουν σε εκκαθάριση του συνόλου του ενεργητικού μιας
τράπεζας. Και καθώς υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με όλες τις τράπεζες, θα έπρεπε να
κάνουν το ίδιο με όλα τα τραπεζικά ενεργητικά. Ξεκινώντας από πού αλλού; Από
την ΤτΕ, μιας και αυτή αποτελεί με τις υπερεξουσίες που διαθέτει τον μοναδικό
αποτελεσματικό εποπτικό μηχανισμό του τραπεζικού συστήματος.
Επομένως, αν κάποια τράπεζα βρίσκεται να μπάζει από
θαλασσοδάνεια, ύποπτες και σκοτεινές δοσοληψίες, ξέπλυμα μαύρου χρήματος, κοκ,
τότε την πρώτη και κύρια ευθύνη την φέρει η ΤτΕ. Ο έλεγχος στα ενεργητικά της
είναι υποχρεωτικός για να κριθεί αν η ευθύνη τεκμηριώνεται ως δόλος, ή απλή
αμέλεια, ή όπως αλλιώς. Έλα όμως που καμιά εισαγγελική αρχή δεν μπορεί να διαβεί
το κατώφλι της ΤτΕ. Διότι αποτελεί μέρος του ευρωσυστήματος και οι χώροι της
τελούν υπό καθεστώς ασυλίας.
Εκτός κι αν επιτρέψει διαφορετικά η ΕΚΤ. Το ίδιο ισχύει και
για τον κ. Προβόπουλο, αλλά και για κάθε αξιωματούχο των κεντρικών τραπεζών του
ευρωσυστήματος, που όλοι τους διαθέτουν ισόβια ασυλία. Για όσο βέβαια η χώρα
τελεί υπό καθεστώς ευρώ.
Έτσι λοιπόν εκτός από την μαζική εξόντωση του ελληνικού
λαού, την απαλλοτρίωση υπέρ ξένων συμφερόντων της περιουσίας του, την διάλυση
και καρατόμηση της χώρας, θα γίνουμε μάρτυρες μιας έξωθεν και άνωθεν
μεθοδευμένης επιχείρησης Καθαρά Χέρια αλα Γκρέκα με σκοπό την αρπαγή της χώρας.
Κανείς δεν θα γλυτώσει. Ούτε κι αυτοί που πούλησαν την χώρα στους νέους
κατακτητές.
Ο στόχος της όλης επιχείρησης είναι να εξαρθρώσουν παντελώς
ολόκληρο το υφιστάμενο κράτος, έτσι ώστε η Ελλάδα να κηρυχθεί επισήμως και failed state, αποτυχημένο κράτος. Κι
έτσι να δικαιολογηθεί τόσο εντός, όσο και εκτός μια πιθανή διεθνής επέμβαση για
την διατήρηση του νόμου της τάξης σε μια ολοκληρωτικά καταρρέουσα χώρα. Ήδη η
Ελλάδα στην επίσημη κατάταξη όπου απεικονίζεται η θέση κάθε χώρας της υφηλίου
σε σχέση με την κατάσταση failed state,
την έβαλαν να κατεβαίνει μέσα στο 2013 το έκτο σκαλοπάτι προς το χάος.
Ο Έλληνας πρέπει να πειστεί ότι δεν είναι ικανός να
αυτοκυβερνηθεί. Γιατί ολόκληρο το πολιτικό και οικονομικό σύστημα διαχείρισης
πάσχει από ανίατη διαφθορά. Καλύτερα η χώρα να ακρωτηριαστεί, να τεμαχιστεί και
να αφομοιωθεί ως περιφέρεια από την νεοσύστατη Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία. Ή μέρη της
να τεθούν υπό διεθνή έλεγχο, όπως π.χ. οι περιοχές της Μακεδονίας και της
Θράκης όπου θα περάσει ένας τόσο σημαντικός για τα γεωστρατηγικά συμφέροντα του
ΝΑΤΟ και της ΕΕ αγωγός υγροποιημένου αερίου, όπως ο ΤΑΡ.
Μόνο ο ελληνικός λαός μπορεί να ανατρέψει αυτά τα σχέδια.
Μόνο αν σηκώσει το μπαϊράκι της δικής του εθνικής αυτοδιάθεσης, αυτό που του
έχουν αφήσει οι αγώνες των προγόνων του ως την πιο πολύτιμη παρακαταθήκη. Και
μόνο αν θυμηθεί, αν εμπνευστεί από τα λόγια του Ανδρέα Κάλβου: Καλήτερα,
καλήτερα / Διασκορπισμένοι οι Έλληνες / Να τρέχωσι τον κόσμον, / Με εξαπλωμένην
χείρα / Ψωμοζητούντες / Παρά προστάτας ‘ναχωμεν.
Αυτή η "κάθαρση"δε γίνεται και σε άλλες χώρες π.χ στην Τουρκία,στην Αμερική,στη Γαλλία κ.α;Το "σχέδιο" μήπως είναι "στημένο"ώστε οι λαοί να ξεσηκωθούν και να απαιτήσουν το αυτονόητο,την εθνική τους αυτοδιάθεση και την ανάγκη αυτοπροσδιορισμού τους;Μήπως το χρηματοπιστωτικό σύστημα θα αλλάξει άρδην αναγκαστικά,για να ισορροπήσει το σύστημα και να εκφράσει μια νέα "τάξη"πραγμάτων πιο"ηθική"και στέρεη,που θα λύσει τελικά το πρόβλημα της πείνας και στην Αφρική,και θα οικοδομήσει έναν νέο κόσμο;Δεν έχω ειδικές γνώσεις στο θέμα,αλλά διαβλέπω ότι πάμε σε μια άλλη εποχή,μια και ο κόμπος έφτασε στο χτένι και η ανθρωπότητα δε μπορεί να "βαδίσει"με το μοντέλο της παγοσμιοποιημένης,διεστραμμένης και φασιστικής ΝΤΠ ;Μήπως κάποιοι ,που βλέπουν πιο "μπροστά""οδηγούν"τα πράγματα σε μια ισορροπία υπέρ και των πιο φτωχών λαών και μπαίνουμε σιγά σιγά σε ένα εντελώς αντίστροφο μοντέλο από το σημερινό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσημα η εποχή αυτή έχει αποκληθεί από τα επιτελεία της Ουάσινγκτον και της Ευρώπης ως το "τέλος του συστήματος της Βεστφαλίας". Ποιο ήταν το σύστημα της Βεστφαλίας; Αφορούσε το σύστημα που πάτησε πάνω στην Συνθήκη της Βεστφαλίας του 1648 και με βάση την οποία ένα κράτος είναι απόλυτα κυρίαρχο μέσα στην επικράτειά του. Με βάση αυτό το σύστημα ένα κράτος είναι απόλυτα κυρίαρχο πάνω στο έδαφός του. Τα κράτη είναι ισότιμα μεταξύ τους. Και κανένα κράτος δεν έχει το δικαίωμα να επεμβαίνει στα εσωτερικά του άλλου. Το σύστημα αυτό λειτούργησε τόσο με όρους απολυταρχικού κράτους, είτε με όρους δημοκρατικού κράτους.
ΔιαγραφήΤο τέλος αυτού του συστήματος σημαίνει ότι τα κράτη δεν ασκούν κυριαρχία, ούτε έχουν αποκλειστικό δικαίωμα στην επικράτειά τους. Και ούτε φυσικά απαγορεύεται η ανάμιξη στα εσωτερικά τους. Γιατί; Διότι σήμερα η κυριαρχία μεταφέρεται αυτούσια στα νομικά πρόσωπα της αγοράς διεθνώς και στους οργανισμούς που συνθέτουν την "παγκόσμια διακυβέρνηση" με βάση τα συμφέροντα των πιο αρπαχτικών δυνάμεων παγκόσμια. Το σημερινό παγκόσμιο σύστημα εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε μια αρένα χωρίς κανόνες, όπου η δύναμη και η πυγμή του ισχυρού πρυτανεύει και δημιουργεί νομικό προηγούμενο.
Στα πλαίσια αυτά τα κράτη δεν έχουν κανένα μέλλον με όρους "συστήματος της Βεστφαλίας". Ούτε καν η επικράτειά τους δεν είναι πια εγγυημένη. Διαλύονται, αναδομούνται και τεμαχίζονται κατά το δοκούν. Αυτό συμβαίνει σήμερα και στην Ελλάδα. Το ίδιο συμβαίνει και στην Τουρκία, στη Συρία και σε άλλες χώρες. Άλλοτε με στημένες "επαναστάσεις", όπως τώρα συμβαίνει για δεύτερη φορά στην Ουκρανία, είτε με επιχειρήσεις Καθαρά Χέρια όπως στην Τουρκία, είτε με οικονομικό και κοινωνικό μαρασμό όπως στην Ελλάδα, είτε με ανοιχτό πόλεμο όπως στην Συρία. Όλα τα κράτη προορίζονται να διαλυθούν, να κατακερματιστούν και στη θέση τους θα υπάρξουν γεωγραφικές περιφέρειες και οικονομικοπολιτικοί χώροι όπου θα περιφέρονται πληθυσμοί υπό το άγρυπνο βλέμμα της διεθνούς εποπτείας και επέμβασης.
Είναι δυνατόν ένα κείμενο σαν και αυτό του Καζάκη να εμπνέει τέτοιες 'σκέψεις';..
ΔιαγραφήΤο χρήμα ως χρέος και ο κυβερνητικός δανεισμός στις πλάτες των πολιτών είναι ο κύριος τρόπος που μας έφερε και τους έφερε ως εδώ. Θέλουν να τον συνεχίσουν αυτόν τον τρόπο, γιατί φοβούνται να πληρώσουν για τα εγκλήματά τους. Αν οι φτωχοί ξυπνήσουν θα καλυτερέψουν την ζωή τους, εξαρτάται κυρίως από αυτούς. Όσοι δεν έχετε κλίση στην Ιστορία μην χανόσαστε σ' αυτή και μην χανόσαστε σε ακαδημαϊκά θεωρητικά κατασκευάσματα, απλά αναλογιστείτε ποιές είναι οι ανάγκες σας σαν άνθρωποι και βάλτε τες σε προτεραιότητα, μετά αναλογιστείτε ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να τις καλύψετε. Οι ντόπιοι πρέπει να επιλέξουν να κάνουν κουμάντο αυτοί οι ίδιοι στην τοπική οικονομία υπέρ όλων των ντόπιων κατά προτεραιότητα, δεν έχω βρεί καλύτερη λύση. Αυτό που ισχύει για την ποιοτική και ελεύθερη ζωή μάλλον είναι το εξής: και όποιος δεν φοβάται αποθάνει ζεί. Όποιος όμως φοβάται αποθάνει τον εκμεταλλεύονται οι μεσάζοντες.
ΔιαγραφήΗλίας Α. Λυμπέρης
-I-
ΑπάντησηΔιαγραφήΔὲν θέλω νὰ χαλάσω τὸ δυνατό σας κείμενο, ἀγαπητὲ κ. Καζάκη, μόνο νὰ διορθώσω: τὸ 1453 ἀλώθηκε ἡ Βασιλεία τῶν Ῥωμαίων καὶ ὅχι ἡ Ἑλλάδα. Έθνοτικὰ τὸ βασίλειο αὐτὸ δὲν ἀπαρτιζόταν ἀπὸ Ἕλληνες. Δὲν ὑπῆρχε ἐθνοτικὴ ὁμάδα Ἑλλήνων. Ὁ προσδιορισμὸς Ἕλλην ὑπῆρχε, ἀλλὰ χρησιμοποιοῦταν μὲ διαφορετικοὺς τρόπους καὶ δὲν ταυτιζόταν μὲ κοινὴ ἐθνοτικὴ συνείδηση (ὁ ἱστορικὸς Χρῆστος Μαλατρᾶς -ποὺ μελετᾶ ἐνδελεχῶς τὸ ζήτημα τῆς ῥωμαϊκῆς ταυτότητας-άναφέρει, στὶς πηγές, τὶς πάρα πολλὲς καὶ διαφορετικὲς χρήσεις τῆς λέξης Ἕλλην, ποὺ ἔπαψε νὰ ἔχει ἐθνοτικὸ χαρακτήρα ἐδῶ καὶ αἰῶνες).
Θὰ κάνω μιὰ μικρὴ προσθήκη στὴν εἰσαγωγή σας. Ὁ Λουκᾶς Νοταρᾶς ἦταν ἐπιχειρηματίας, καὶ εἶχε δοσοληψίες μὲ τοὺς Βενετούς, καθῶς καὶ μεγάλη περιουσία στὴν Ἰταλία. Ἕνας σημερινὸς Λάτσης; Ἡ κόρη του, Ἄννα, διέφυγε τῆς Ἄλωσης, καὶ βοήθησε -λέγεται- ἀρκετὰ τοὺς πρόσφυγες ποὺ μπόρεσαν νὰ φτάσουν ῥακένδυτοι στὰ λιμάνια τῆς Βενετιᾶς. Ἔδωσε καὶ μεγάλο ποσὸ γιὰ τὴν ἐκτύπωση τοῦ πρώτου ἐτυμολογικοῦ τῆς σύγχρονης ἑλληνικῆς γλώσσας (ποὺ ἔχει τὶς ῥίζες της στὴν Ἑλληνιστικῆ Κοινῆ). Μιὰ σύγχρονη Βαρδινογιάννη; (Μεταξῦ ἀστείου καὶ σοβαροῦ!)
Έθνοτικὰ ὅλοι αὐτοὶ ἦταν Ῥωμαίοι (ἡ ἑλληνιστικὴ ἐπιρροὴ στὴν ῥωμαϊκῆ ταυτότητα εἶναι κάτι ποὺ ξεκινᾶ πολὺ πρὶν τὴν μεταφορὰ τῆς Βασιλεύουσας στὴν Νέα Ῥώμη: ξεκινᾶ σίγουρα ἀπὸ τὰ πρωτοχριστιανικὰ χρόνια μὲ τὴν γραφῆ καὶ διάδωση τοῦ Εὑαγγελίου στὴν Ἑλληνιστικῆ Κοινῆ, τουλάχιστον!).
Ἡ Παλαιὰ Ῥώμη, κατακτημένη πιὰ ἀπὸ τοὺς Φράγκους, διεκδικοῦσε έδῶ καὶ αἰῶνες (ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τοῦ 8ου μ.Χ. αἰώνα) τὴν ῥωμαϊκότητα μὲ ὅρους ὡστόσο φραγκικούς, ποὺ ἦταν μέχρι τότε ἄγνωστοι στοὺς (ἀληθινοὺς) Ῥωμαίους. Στὶς μεσαιωνικὲς πηγὲς τοῦ Pullan βλέπουμε τοὺς Φράγκους βασιλεῖς νὰ χρησιμοποιοῦν μιὰ ἐθνοφυλετικὴ ἐπιχειρηματολογία, ἄγνωστη θὰ ἔλεγα στοὺς Ῥωμαίους τῆς Κωνσταντινούπολης.
Άπὸ ἐκεῖ ξεκινᾶ καὶ ἡ ἱστορικὴ διάβρωση τῆς ῥωμαϊκῆς Πολιτείας. Τὸ 1204 οἱ Φράγκοι δείχνουν τὸν πραγματικό τους στόχο, νὰ έξαλείψουν ὁτιδήποτε (γνήσια) ῥωμαϊκό. Μέσα σὲ ὅλες τὶς καταστροφὲς _κλέβουν ὅλον τὸν χρυσὸ_ τῆς Αὐκρατορίας, καὶ τὸν μεταφέρουν στὴν Ἰταλία. Ἀπὸ τότε δημιουργοῦνται τὰ πρώτα ἐνεχυροδανειστήρια (Lombard) καὶ τράπεζες. Δὲν μπορῶ νὰ θυμηθῶ συγκεκριμένη πηγή, ἀλλὰ μοῦ φαίνεται ὅτι ἀπὸ τότε γεννιέται καὶ τὸ πρῶτο τραπεζικὸ σύστημα. Εἶναι σωστὸ αὐτό; Ἤ μήπως λίγο ἀργότερα;
Ὁ στόχος τῶν Φράγκων (καὶ συγκεκριμένα τοῦ Βατικανοῦ, ποὺ πραξικοπιματικὰ ἀπὸ τὴν ἐποχῆ τοῦ Καρλομάγνου ἀποσχίζεται ἀπὸ τὴν λεγόμενη Μία Ἁγία Καθολικῆ καὶ Ἀποστολικῆ Ἐκκλησία) ἦταν ἡ πλήρης ἐξαφάνιση τοῦ ῥωμαϊκοῦ Κράτους καὶ ἡ διεκδίκιση τῆς ῥωμαϊκῆς ἐθνοτικῆς ταυτότητας. Στοὺς ἐπόμενους δυόμιση αἰῶνες ζωῆς, θὰ δημιουργηθεῖ ἕνας κύκλος Ἰταλοθρεμμένων εὐγενῶν, οἱ ὁποίοι ἄρχισαν νὰ χρησιμοποιοῦν τὸν ὅρο Γραικὸς μὲ ἐθνοτικὴ διάσταση, γιὰ τοὺς Ῥωμαίους. Ὁ ὅρος Γραικὸς ἦταν ἄδειος ἐθνοτικά, καὶ μποροῦσε νὰ ὑπάρξει ὡς γλωσσικὸς προσδιορισμὸς ἀποκλειστικά. Ὅπως μαρτυροῦν οἱ ἴδιες οἱ πηγές, ὁ ἀπλὸς κόσμος ἦταν ταυτισμένος μὲ τὴν ῥωμαϊκῆ συνείδηση, δηλαδὴ τὶς Ἱουδαιοχριστιανικὲς Παραδόσεις, τὴν Αὑτοκρατορικῆ ῥωμαϊκῆ Κληρονομιὰ καὶ τὰ ἑλληνιστικὰ καὶ λατινικὰ πολιτιστικὰ θεμέλια. Αὐτὸ ἀναδυκνύεται καὶ στὰ κείμενα τοῦ Ἱπποδρόμου, ὅπου λαὸς καὶ αὐτοκράτορας γινόταν ἕνα καὶ τὸ αὐτό.
«Δὲν ὑπῆρχε ἐθνοτικὴ ὁμάδα Ἑλλήνων» γράφεις. Και αυτό το βασίζεις σε εκτενείς ανθρωπολογικές μελέτες υποθέτω. Διαγράφοντας παράλληλα την πολυχιλιετή παρουσία των Ελλήνων κατ'ελάχιστον γύρω από όλη την μεσόγειο και την μαύρη θάλασσα.
Διαγραφή-α'-
ΔιαγραφήἜχω μπουχτίσει νὰ συνδιαλέγομαι μὲ ἀγνώστους δογματισμένους, διαδικτυακά, ποὺ θίγονται καὶ ζητοῦν τὰ ῥέστα, χωρὶς νὰ τοὺς ἐνδιαφέρει στὸ ἐλάχιστο ἡ κριτικὴ μελέτη, παραμόνο ἡ ὑπεράσπιση τῶν δογμάτων τους. Δὲν βγαίνει ἄκρη. Δουλεύουμε, ἀνώνυμε, ἔχουμε καὶ ἄλλες ἀσχολίες: πέρα ἀπὸ τὶς εὐχὲς στὸ ΕΠΑΜ καὶ τὸ σχόλιό μου στὸ ἄρθρο τοῦ κ. Καζάκη, δὲν ἐπιθύμησα διάλογο μὲ ἀνωνύμους. Παραταύτα, θὰ θυσιάσω, καὶ σᾶς τὸ λέω εἰλικρινά, χρόνο, γιὰ νὰ σᾶς ἀπαντήσω.
Μπορεῖτε νὰ ψάξετε κάποια πράγματα μόνος σας, καὶ ἄν διαφωνήσετε, ὁφείλετε τὸ κάνετε πάνω στὰ σημεῖα ποὺ ἀνέφερα, καὶ ὅχι γενικὰ καὶ αὐθαίρετα. Κανονικὰ δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ σᾶς ἀπαντήσω, διότι γράφετε ἀνώνυμα (μοῦ κάθεται στὸ στομάχι ἡ ἀνωνυμία, διότι ὁ δοσιλογισμός, ἡ ρουφιανιὰ καὶ ἡ κουκούλα εἶναι πράγματα ποὺ μὲ βρίσκουν πάντοτε ἀπέναντί τους. Ἕνας ἀνώνυμος, στὶς μέρες ποὺ διανύουμε, εἶναι ἕνας ἄνθρωπος ποὺ ἔχει νὰ κρύψει πράγματα, διότι ἔχει λερωμένη τὴν φωλιά του, τελεία καὶ παύλα).
~~~
Στὴν περίπτωσή σας, θὰ σᾶς συνιστοῦσα νὰ μελετήσετε τὴν διαφορὰ ἐθνικῆς ταυτότητας (ποὺ γεννιέται ἀπὸ τὴν Μεγάλη Γαλλικὴ Ἐπανάσταση - national identity) καὶ ἐθνοτικῆς ταυτότητας (ποὺ μπορεῖ νὰ συνοψιστεῖ ὡς μιὰ ἐκτεταμένη πολιτιστικὴ καταγωγή - ethnie). Θὰ ἤθελα νὰ σᾶς πληροφορήσω πὼς Θρᾶκες καὶ Κέλτες ὑπῆρξαν πολυπληθέστεροι στὴν περιοχῆ τῶν Ἑλλήνων, πρὸ τῶν ἑλληνιστικῶν χρόνων. Αὑτὸ ποὺ συντελεῖται ἀπὸ τὰ πρωτοχριστιανικὰ χρόνια καὶ μετὰ εἶναι ἡ δημιουργία μιᾶς κοινῆς ἐθνοτικῆς συνείδησης (τῆς ῥωμαϊκῆς), ποὺ βασίζεται στὶς τρεῖς κύριες συνιστῶσες ποὺ προανέφερα: ἰουδαιοχριστιανικὲς παραδόσεις, ἑλληνιστικὰ καὶ λατινικὰ πολιτιστικὰ θεμέλια καὶ ῥωμαϊκὴ αὐτοκρατορικὴ κληρονομιά. Θράκες, Ἕλληνες, Ἑλληνιστές, Κέλτες, κ.ο.κ. γίνονται ἕνα καὶ τὸ αὐτό, μέσα στὴν ῥωμαϊκὴ Πολιτεία. Καὶ ἐν καιρῳ ἐκρωμαϊζονται καὶ πολλοὶ Ἀρμένιοι, Χαζάροι, Σκῦθες κλ.π. Δὲν νομίζω ὅτι ὑπάρχει πολυχιλιετῆς παρουσία Ἑλλήνων, διότι οἱ ἀρχαίοι Ἕλληνες, ποὺ μὲ ἐξαιρετικὴ εὐκολία τοὺς ὁμογενοποιοῦμε στὴν νεωτερικῆ ἱστορικῆ ἀφήγηση, δὲν διέπονταν ἀπὸ μιὰ κοινὴ ἐθνοτικὴ καταγωγή, ἐν ἀντιθέσῃ μὲ τὸ ῥωμαϊκὸ χωνευτῆρι, ποὺ ἕνωσε πρώην θανάσιμους ἐχθρούς.
Διαβάστε τὶς πηγὲς ἀπὸ τὸ TLG. Διαβᾶστε τὶς ἐργασίες τοῦ Μαλατρᾶ, ποὺ μελετᾶ ἐνδελεχῶς τὸ Γένος τῶν Ῥωμαίων ὡς πρὸς τὴν ἐθνοτική του διάσταση, καὶ ἀκολουθεῖστε τὴν ἐκτενῆ βιβλιογραφία.
-β'-
ΔιαγραφήΤέσσερα παραδείγματα ἀπὸ τὶς πηγές (δὲν ἔχω πραγματικὰ καθόλου χρόνο γιὰ περισσότερα):
(Ι) Ἔμφαση στὴν ἰουδαιοχριστιανικῆ συνιστώσα (Ἀκροπολίτης, σὲ ἐπιστολή του ἕναντι στοὺς Φράγκους):
κἀντεῦθεν ἵνα μὴ τοῖς ἐθνικοῖς τούτοις ὀνόμασι περιγράφωνται, τῇ πρεσβυτέρᾳ ῾Ρώμη ἑτέρα νέα ἀντῳκοδόμηται, ἵνα ἐξ οὕτω μεγίστων πόλεων κοινὸν ἐχουσῶν τοὔνομα ῾Ρωμαῖοι πάντες κατονομάζοιντο καὶ ὡς τὸ τῆς πίστεως κοινὸν οὕτως ἔχοιεν καὶ τὸ τῆς κλήσεως. καὶ πάντα δὲ τὰ ἄλλα ὑπῆρχε τούτοις κοινά, ἀρχαὶ νόμοι λόγοι βουλαὶ δικαστήρια, αὐτὴ ἡ εὐσέβεια, οὐδὲν ὅτι μὴ κοινὸν ῾Ρωμαίοις τοῖς παλαιοτέροις καὶ νεωτέροις.
(ΙΙ) Κων. Ζ' Πορφυρογέννητος (Thematibus), ἔμφαση στὴν αὐτοκρατορικῆ ῥωμαϊκῆ κληρονομιά:
“…πᾶσαν τὴν οἰκουμένην ἐπολιόρκουν ἀτακτοῦσαν καὶ ἀντιλέγουσαν,
ὡς ὁ Καῖσαρ Ἰούλιος, ὡς ὁ θαυμαστὸς Αὔγουστος, ὡς ὁ Τραϊανὸς ἐκεῖνος ὁ περιβόητος,
ὡς ὁ μέγας ἐν βασιλεῦσι Κωνσταντῖνος καὶ Θεοδόσιος καὶ οἱ μετ’ ἐκείνους τὸν χριστιανισμὸν καὶ τὴν θεοσέβειαν ἀσπασάμενοι. Οὐκ ἦν γὰρ εἰκός, βασιλέως ἐπὶ στρατοπέδου παρόντος, στρατηγὸν διατάττεσθαι• ὑφ’ ἡγεμόνας γὰρ καὶ ταξιάρχας ἐτέλουν
καὶ ὅλα τὰ τῶν πολέμων πράγματα ἐπὶ τῇ τοῦ βασιλέως βουλῇ ἀπεκρέ-
μαντο• καὶ πᾶς ὁ λαὸς ἕνα καὶ μόνον τὸν βασιλέα ἑώρα. Ὅτε δὲ τοῦ
στρατεύειν οἱ βασιλεῖς ἀπεπαύσαντο, τότε καὶ στρατηγοὺς καὶ θέματα διω-
ρίσαντο.΄΄
Ὅσον ἀφορὰ στοὺς ἀρχαίους Ἕλληνες, ποὺ θὰ ἐπιμείνω ὅτι δὲν δημιουργοῦν ποτὲ κοινὴ ἐθνοτικὴ καταγωγή, ὅπως τὴν περιγράφει καὶ φαντάζεται ὁ Κοραῆς:
…ἐποίει, οὐκ ἐνεῖναι λέγειν. εἰ δέ γε δοῦλος ἢ ὑποβολι-
μαῖος τὰ μὴ προσήκοντ’ ἀπώλλυε καὶ ἐλυμαίνετο, Ἡράκλεις
ὅσῳ μᾶλλον δεινὸν καὶ ὀργῆς ἄξιον πάντες ἂν ἔφησαν εἶναι.
ἀλλ’ οὐχ ὑπὲρ Φιλίππου καὶ ὧν ἐκεῖνος πράττει νῦν, οὐχ
οὕτως ἔχουσιν, οὐ μόνον οὐχ Ἕλληνος ὄντος οὐδὲ προσή- (5)
κοντος οὐδὲν τοῖς Ἕλλησιν, ἀλλ’ οὐδὲ βαρβάρου ἐντεῦθεν
ὅθεν καλὸν εἰπεῖν, ἀλλ’ ὀλέθρου Μακεδόνος, ὅθεν οὐδ’
ἀνδράποδον σπουδαῖον οὐδὲν ἦν πρότερον πρίασθαι…
Ἔχουμε καὶ τὴν ἀκραία ἀντιπαλότητα τῶν φιλοσοφικῶν
ρευμάτων (πρόβλημα ποὺ λύνει σημαντικὰ τὸ ῥωμαϊκὸ πολιτειακὸ σύστημα, ἄλλοτε μὲ ὡμὴ βία καὶ ἄλλοτε μὲ ὑψηλὴ διπλωματία):
Ἀριστόξενος δ’ ἐν τοῖς ἱστορικοῖς ὑπομνήμασί [fr. 83 FHG II 290] φησι Πλά-
τωνα θελῆσαι συμφλέξαι τὰ Δημοκρίτου συγγράμματα, ὁπόσα ἐδυνήθη συναγαγεῖν. @1
Ἀμύκλαν δὲ καὶ Κλεινίαν τοὺς Πυθαγορικοὺς [c. 54, 2] κωλῦσαι αὐτόν, ὡς οὐδὲν
ὄφελος• παρὰ πολλοῖς γὰρ εἶναι ἤδη τὰ βιβλία. καὶ δῆλον δέ• πάντων γὰρ σχεδὸν (60)
τῶν ἀρχαίων μεμνημένος ὁ Πλάτων οὐδαμοῦ Δημοκρίτου διαμνημονεύει,
ἀλλ’ οὐδ’ ἔνθα
ἀντειπεῖν τι αὐτῶι δέοι, δῆλον εἰδὼς ὡς πρὸς τὸν ἄριστον αὐτῶι τῶν φιλοσό-
φων ἔσοιτο• ὅν γε καὶ Τίμων τοῦτον ἐπαινέσας τὸν τρόπον ἔχει [fr. 46 D.]•
οἷον Δημόκριτόν τε περίφρονα, ποιμένα μύθων,
ἀμφίνοον λεσχῆνα μετὰ πρώτοισιν ἀνέγνων. (65)
~~~
Τί ἄλλο νὰ σᾶς γράψω; Νὰ ἐπαναλάβω ὅτι ὅπου δὲν ὑπῆρξε Μετακένωση διατηρήθηκε ὁ προσδιορισμὸς Ῥωμαῖος, Romani,Armani, Rum;
Μὲ τὴν εὐχῆ νὰ πιάσει τόπο ἡ προτροπή μου νὰ ἀνοίξετε λίγο τὰ μάτια σας, καὶ νὰ καλλιεργήσετε, μὲ τὸν καιρό, κρίση στὴν μελετητική σας προσπάθεια (ἄν ὑπάρχει).
Κ.Π.
-γ'-
ΔιαγραφήΥ.Γ.
Ὁ κ. Καζάκης τονίζει, συχνά, ὅτι ὑπάρχει σκόπιμα ὑπερπληροφόριση, γιὰ τὴν παρεμπόδιση τῆς ἀναζήτησης σωστῶν/αὐθεντικῶν πληροφοριῶν. Θὰ ἤθελα νὰ σᾶς δώσω ἕνα παράδειγμα ἐπ' αὐτοῦ. Πολλὰ τὰ διαδικτυακὰ ἄρθρα, οἱ ὁμιλίες κλ.π. γιὰ τὸν ``τελευταῖο λόγο'' τοῦ Κων. Παλαιολόγου. Οἱ τσαρλατάνοι ποὺ ἐπικαλοῦνται τὸν (Σ)φραντζῆ, ὅπου βρίσκεται αὐτὸς ὁ λόγος, δὲν γνωρίζουν ὅτι στὴν οὐσία μελετοῦν τὸν ψευδο-Σφραντζῆ (Μακάριο Μελισσουργό/Μελισσηνό), ἕναν ἀπὸ τοὺς μεγαλύτερους πλαστογράφους παλαιολόγειων κειμένων. Μὲ ἐξέπληξε ὁ κ. Καζάκης γιὰ τὴν εὑρυμάθειά του: δὲν περίμενα ὅτι θὰ ἐπικαλεστεῖ τὸν Δούκα (ἔγγυρη πηγή, ἄν καὶ ὁ ἴδιος δὲν ἦταν παρῶν στὰ γεγονότα τῆς Ἄλωσης, ἀλλὰ μετέφερε ὅτι ἄκουσε). Ἡ ἱστορία μὲ τὸν Λουκᾶ Νοταρᾶ δὲν γνωρίζουμε ἄν εἶναι ἀληθινή. Ὅπως τονίζει ὁ μεγάλος ἱστορικός, καθ. Μάριος Φιλιππίδης, ὑπάρχει μεγάλο θέμα μὲ τὶς πηγὲς στὸν 15ο αἰώνα, λόγῳ μεταγενέστερων πλαστογραφιῶν ἀλλὰ καὶ τοῦ ὅτι δὲν ὑπάρχει καμία πρωτογενῆς πηγὴ στὰ ἑλληνικά, αὐτόπτη μάρτυρα τῶν γεγονότων (ὁ Σφραντζῆς, στὸ Minus ποὺ θεωρεῖται γνήσιο, δὲν ἔγραψε τίποτα γιὰ τὰ γεγονότα - ἕνας σύγχρονος ψυχίατρος θὰ τὸν δικαιολογοῦσε λόγῳ τοῦ μετατραυματικοῦ σόκ, ὅπως θὰ λέγαμε..). Ὁ Κριτόβουλος νομίζω (δὲν ἔχω μαζί μου τὶς πηγὲς τοῦ Pertusi) γράφει ὅτι πάνω σε μεθύσι ὁ Ἀμηρᾶς θέλησε νὰ βιάσει τὸν γιὸ τοῦ Νοταρᾶ. Ὅταν ὁ Νοταρᾶς ἀντιστάθηκε, διέταξε τὸν ἀποκεφαλισμό τους.
Προς τον Ανώνυμο 28 Ιανουαρίου 2014 - 5:10 μ.μ.
ΔιαγραφήΑλλη η εννοια της λεξης εθνικος και αλλη της λεξης εθνοτικος.
Ούτε εγώ μπήκα για να κάνω συζήτηση, απλά δεν μπορούμε να υποτάξουμε τα πάντα στην διάδοση συγκεκριμένης ιδεολογίας. Το επώνυμος ή ανώνυμος εμένα δεν με αφορά, αφού:
Διαγραφή1. Δεν μπορεί να πιστοποιηθεί η ταυτοπροσωπία. Εσύ μπορεί να είσαι αυτός που λες ή και όχι.
2. Δεν με αφορά το πρόσωπο, αλλά οι απόψεις. Δηλαδή και οποιοσδήποτε άλλος να ήσουν δεν θα έπαιζε κανένα ρόλο.
Γενικώς πάντως βλέπω ότι παθαίνετε κάποια εγκεφαλικά όταν εκφράζονται αντίθετες απόψεις από τις δικές σας, εξ'ου και όλο το προσβλιολόγιο που εκθέτετε. Δείγμα δογματισμού ή μου φαίνεται;
Σε ποια περιοχή των Ελλήνων οι Κέλτες και οι Θράκες υπήρξαν πολυπληθέστεροι; Τους μηδικούς πολέμους, τον πελοποννησιακό πόλεμο, την μακεδονική εποποιΐα ποιος την έκανε; Οι κέλτες; Ο Vercingetorix?
Αν οι Θράκες δεν είναι Έλληνες τότε ο Θραξ Ορφεύς τι είναι; Και γιατί έγραφε στα ελληνικά;
Η γαλλική επανάσταση είναι θαυμαστή στους αριστερούς, αλλά οι έννοιες της εθνικής ταυτότητας προηγούνται κατά χιλιάδες έτη προ αυτής. Στους Έλληνες κατ'ελάχιστον από τον 5ο αιώνα πΧ.
Το έθνος ορίζεται από το όμαιμον, ομόθρησκον, ομότροπον και ομόγλωσσον (κατά Ηρόδοτο) Ο Αριστοτέλης λέει ότι οι Έλληνες πρέπει να άρχουν των βαρβάρων. Το ίδιο και ο Ισοκράτης. Και το εφάρμοσε ο Μ. Αλέξανδρος. Τα αρχαία κείμενα είναι γεμάτα από αναφορές στους Έλληνες ως έθνος και στην διαφοροποίηση τους από τους αλλοεθνείς.
Καλό θα ήταν να μην υποτάσσετε την ιστορική επιστήμη σε ιδεολογίες γιατί την εκφυλίζετε.
Ρωμαίοι-Ρωμιοί που δεν μιλούν και δεν γράφουν λατινικά, αλλά και ούτε έχουν καμία σχέση με την πόλη Ρώμη; Επέτρεψε μου να μην πείθομαι για την ρωμαϊκότητα τους. Αντιθέτως το κυρίαρχο στοιχείο στην περιοχή, αλλά και σε όλη την ανατολική αυτοκρατορία είναι το ελληνικό. Και αυτό το ελληνικό στοιχείο παρέμεινε ακόμα και σε σκλαβωμένες για μισή χιλιετία περιοχές (Μ.Ασία, Πόντος, Θράκη κτλ). Και σε αυτές που απελευθερώθηκαν βέβαια.
ΔιαγραφήΓράφετε ἄναντάλλων, χωρὶς νὰ γνωρίζετε οὔτε τὴν βιβλιογραφία, οὔτε τὶς πηγές. Θὰ ἐπιμένω, μήπως καὶ αφυπνιστεῖ κάτι μέσα σας, ὅτι ἡ ῥωμαϊκὴ Αὑτοκρατορία δὲν ἦταν ἐθνοκράτος, γιὰ νὰ ὑπάρχει μία σημαία, μία γλώσσα, διακριτὰ ὅρια καὶ ἔθνος. Αὐτὰ εἶναι κατασκευὲς της ἐποχῆς τοῦ ρομαντισμοῦ. Συμπεραίνω ὅτι εἶναι ἄδικος χρόνος, γιὰ τὸν ὁποιοδήποτε, νὰ συνδιαλέγεται μαζί σας, διότι ἀπλὰ δὲν μπορεῖτε νὰ διαβάσετε σωστὰ ἕνα κείμενο: τὸ μυαλό σας δουλεύει περιοδικά, κι ἐπιστρέφει ξανὰ καὶ ξανὰ στὰ ἴδια ἀρχικὰ σημεῖα ἐκκίνησης.
Διαγραφή-II-
ΑπάντησηΔιαγραφήΝὰ δώσω ἕνα παράδειγμα. Ὁ Πλήθων (Γεμιστὸς στὴν πραγματικότητα) ὑπῆρξε παγανιστῆς καὶ ἰδρυτῆς τοῦ Νεοπλατωνισμοῦ. Ὑπῆρξε φορέας νεωτερισμῶν γιὰ τὴν ἐποχῆ του, καὶ προσπάθησε νὰ πείσει γιὰ τὰ ἐπιχειρήματά του μὲ ἐκτεταμένη ἐπιστολογραφία, τόσο τὸν Μανουῆλ Β' Παλαιολόγο ὅσο καὶ μετέπειτα τὸν γιό του Ἰωάννη. Κι ἐνῶ ὁ Αὐτοκράτορας τὸν ἔστειλε στὴν σύνοδο τῆς Φερράρας γιὰ νὰ βοηθήσει στὴν (ἔστω καὶ τυπικὴ) ἐπίλυση τοῦ θρησκευτικοῦ ζητήματος, αὐτὸς ἄρχισε νὰ δίνει διαλέξεις γιὰ τὸν Πλάτωνα στὸν Οἶκο τὸν Μεδίκων. Οἱ Μέδικοι τὸν χρυσοπλήρωσαν καὶ γρήγορα βρέθηκε ὑπὸ τὴν σκέπη τους. Τί ἦταν οἱ Μέδικοι; Ἐνεχυροδανειστές! Μετὰ τὸν Πλήθωνα, πλῆθος μαθητῶν του ζοῦν στὴν Ἰταλία, μεταδίδοντας τοὺς νεωτερισμούς, ποὺ πήγαζαν ἀπὸ τὴν μελέτη τοῦ Πλάτωνα. Λέγεται ὅτι ἡ Ἰταλικὴ Ἀναγέννηση χρωστᾶ πολλὰ σὲ αὐτὸ τὸ κίνημα, ὅμως δὲν θὰ ἔλεγα τὸ ἴδιο γιὰ τὴν Ῥωμαιοσύνη. Αὑτοὶ οἱ μαθητὲς κατασυκοφάντησαν τὴν ἱστορία τῶν προγόνων τους καὶ τὰ πούλησαν στὴν κυριολεξία ὅλα γιὰ ὅλα. Ἡ ἐπιστολὴ τοῦ Γεωργίου Τραπεζουντίου στὸν Μεμμὲτ Β' τὸν Πορθητῆ, γλειώδης καὶ σιχαμερή, δείχνει τὸν βαθμὸ τῆς ὑποτέλειας ἐκείνης τῆς κάστας ἀνθρώπων.
Οἱ ὑπόδουλοι Ῥωμαίοι θὰ ἀποκαλοῦνται πιὰ Ροῦμ (Rum Millet ἡ Κοινότητά τους) ἀπὸ τὴν Ὀθωμανικῆ Ἀρχῆ, ὁ Πατριάρχης τῶν Ῥωμαίων Rum Patrik, ἡ γῆ τους Rumeli, κ.ο.κ. Γενικὰ ὅπου δὲν ὑπῆρξε ἐπιρροὴ τοῦ Βατικανοῦ, ὁ προσδιορισμὸς Ῥωμαῖος (Rum) ἐπιβιώνει μέχρι τὶς μέρες μας. Στὴν ποντιακῆ διάλεκτο, φερειπεῖν, στὴν ἀρμάνικη (Romani/Armani), στὴν βόρεια Ἀφρικῆ καὶ τὴν Μέση Ἀνατολῆ, οἱ Χριστιανοὶ αὐτοπροσδιορίζονται Rum. Μέχρι καὶ τοῦ Μακρυγιάννη τοῦ ξεφεύγουν δεκάδες φορὲς λέξεις ὅπως Ῥωμαίγος, Ῥωμαίγικο, ῥωμαϊκόν, κλ.π., πατὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Στρατηγὸς καὶ Ἥρωας τοῦ Γένους ἦταν καταμπερδεμένος (ὅπως καὶ οἱ περισσότεροι Ῥωμηοὶ τῆς ἐποχῆς του).
Τὸ σύγχρονο ἑλληνικὸ Κράτος ἀποτελεῖ ἕνα μόρφωμα ποὺ σχεδιάστηκε ἀπὸ ``πάλαι ποτὲ Ῥωμαίγους καὶ νῦν Γραικοὺς'', άνθρώπους ὑποταγμένους στὴν ἰσχυρῆ Δύση, μὲ μόρφωση ἀποκομμένη ἀπὸ τὸ ``ῥωμαίγικο''. Ὁ Κοραῆς, φερειπεῖν, ἤθελε τὸν προσδιορισμὸ Γραικός. Στὸ Πολεμιστήριον Σάλπισμα δημιουργεῖ ἀερογέφυρες μὲ ἕναν ἰδεατὸ ἀρχαῖο πολιτισμό, καὶ κατασυκοφαντεῖ τὶς ἐκατονταετηρίδες ῥωμαϊκῆς Πολιτείας καὶ τοῦ Πολιτισμοῦ της, ποὺ δὲν στηρίχθηκε ποτὲ σὲ ἐθνοφυλετικὰ κριτήρια: ἀντιθέτως, ἐπιβίωσε χάρη στὴν ἰκανότητα νὰ προσαρτεῖ ἐθνότητες (γι' αὐτὸ καὶ ἥρωάς της ὑπῆρξε ὁ Δι-γενῆς).
Αὐτὰ τὰ σκόρπια, καὶ ἐν τάχει, ὡς μιὰ ἀφορμὴ γιὰ περισσότερη ἔρευνα γύρω ἀπὸ τὸ θέμα τῆς ἐθνοτικῆς συνείδησης. Ἄν θέλουμε ἐπανίδρυση τοῦ Κράτους, ποιό Κράτος θὰ θέλαμε; Τὸ _πρὸ τῆς γέννησής του_ ὑπερχρεωμένο Κοραϊκό, ποὺ στηρίχθηκε στὴν ἀρχῆ τῆς Μετακένωσης; Ἤ μήπως θέλουμε ἕνα Κράτος ἐλεύθερο, ὅπου θὰ ξανασυναντηθεῖ μὲ τὴν ταυτότητα καὶ συνείδησή του ποὺ μπορεῖ νὰ ψηλαφίσει μέσα στὰ ὀθωμανικὰ χρόνια, στὴν Κοινότητα τῶν Ῥωμαίων (Rum Millet), στὴν Ῥωμαϊκῆ Πολιτεία, πολὺ πρὶν φτάσει στὰ ἑλληνιστικὰ (πόσο μάλλον ἀρχαιοελληνικὰ) χρόνια...
Θερμὲς Εὐχές, Εὐτυχισμένο τὸ 2014 καὶ μὲ τὴν ΝΙΚΗ γιὰ τὸ ΕΠΑΜ, τὴν Ἑλλάδα μας, ἡ ὁποία ἀνήκει στοὺς Πολίτες της: Χριστιανοὺς καὶ Μὴ ...
Κ
Κύριε Καζακη, σε μια προηγούμενη απάντηση σας μου αναφέρατε ότι θα εισαχθεί η τουρκική λίρα στην Κύπρο. Απλά δεν μπορώ να κατανοήσω το πως θα γίνει αυτό ενώ ακόμα είμαστε στη ΕΕ. Εκτός και εάν γίνει κατάληψη ολόκληρης της Κυπρου.Εςεις ποια πληροφόρηση έχετε; Επίσης θα παραμείνουν οι θυγατρικές των ελληνικών τραπεζών στην Κύπρο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τουρκική λίρα μπορεί να εισαχθεί στην κυπριακή οικονομία, χωρίς καν να χρειαστεί επίσημη απόφαση. Όταν η οικονομία πεθαίνει από ασφυξία ρευστότητας και το ευρώ έχει γίνει τόσο πολύτιμο και λιγοστό, τότε αυτός που αναζητά την ρευστότητα που θα την βρει; Περνώντας απλά την "γραμμή" και πηγαίνοντας να δανειστεί από τουρκικές τράπεζες στα κατεχόμενα με επιτόκια εξαιρετικά χαμηλά. Ήδη απ' ότι μαθαίνω μαγαζιά και επιχειρήσεις στην "πράσινη γραμμή" αρχίζουν να δέχονται τουρκικές λίρες ως συναλλακτικό μέσο. Αργά ή γρήγορα η κυπριακή οικονομία θα χρειαστεί νέο νόμισμα. Κι επειδή οι Ευρωπαίοι δεν θα την αφήσουν να πάει στην κυπριακή λίρα, θα της επιβάλλουν διπλό νόμισμα. Η τουρκική λίρα είναι μια καλή λύση γι' αυτούς από πολλές απόψεις. Για την Κύπρο απλά θα σημάνει την ολοσχερή της καταστροφή και μετατροπή σε αποικία.
ΔιαγραφήΔημήτρη, δεν ανανεώθηκες στην Εκκλησία, στην περιουσία της Εκκλησίας, στο ρόλο που έχει παίξει μέχρι τώρα, και σε αυτόν που θα παίξει στο μέλλον
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρη θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι που άκουσα στον Χατζηνικολάου από τον Σκουρλέτη στον Κτσανέβα ότι και η Ρουμανία άν και έχει εθνικό νόμισμα έχει μνημόνιο μήπως ξέρεις τι σημβαίνει εκεί .και σε σχέση με τον ΟΤΕ που η Ξαφά ανάφερε σαν μια επιχείρηση που ο ιδιωτικός τομέας μεγαλούργησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατα τ άλλα πιστεύω ότι η γλώσα μέσα στον χρόνο έστω και μερικές φορές με αλλοιπωσεις κάτι πρέπει να αποδεικνύει στην πορεία ενός λαού ενός εθνους και ενός πολητισμού Θέλω να αναφερθώ και στό ότι πολλοί έλληνες έμποροι όπως ο Γ. Σέκερης που έδωσε και 10000 γρόσια στον Μαυρομηχάλη για να θελήσει αυτός να ξεκινήσει την επανάσταση ,ο Σκουφάς και άλλοι υπήρξαν πραγματικόι πατριώτες φυσικά πεθαναν στην ψάθα και η ''μαμμα πατρίδα '' ούτε που τους αναγνώρισε όπως έπρεπε ενώ τους βασιλείαδες τους κοτσαμπάσιδες όπως ο Χαρίλαος τρικούπης εγγονός του Μαυροκορδάτου , τον Συγγρό , να μην αναφερθούμε σε κάποιους όπως τον Γέρο της Δημοκρατίας και τα παιδία των δοσιλόγών που κυβέρνησαν μετά την μεταπολήτευση. Βλέπετε σόι πάει το βασίλειο όπως λέι ο λάς μας. Τελειώνοντας θα ήθελα να πώ τούτο αφού είμαστε ευρωπαίοι τι δουλειά έχουμε στην Ευροζώνη και στο φασιστικό κατασκεύασμα; της Ευρωπαικής Ενωσης.
Πρόκειται για ηλιθιότητες του Σκουρλέτη. Η Ρουμανία βρίσκεται υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ και η οικονομία της, καθώς και η κοινωνία της έχει κυριολεκτικά ισοπεδωθεί. Από τις αρχές του χρόνου μάλιστα η Γερμανία επέτρεψε προνομιακά την εισαγωγή μεταναστών από Ρουμανία και Βουλγαρία με σκοπό να δουλέψουν στην χώρα με αμοιβές πείνας και συνθήκες ανάλογες. Το δε νόμισμα της Ρουμανίας, όπως και της Βουλγαρίας έχουν κλειδωθεί με το ευρώ καθότι προορίζονται να ενταχθούν. Το ζήτημα με το εθνικό νόμισμα δεν είναι το γεγονός ότι μ' αυτό αποκλείονται οι πολιτικές που εφαρμόζονται σήμερα. Το ζήτημα είναι ότι μ' αυτό μπορείς να αλλάξεις ρώτα προς όφελος της μεγάλης πλειοψηφίας, ενώ με το ευρώ δεν μπορείς. Αυτό είναι το ζήτημα.
ΔιαγραφήΌσο για τον ΟΤΕ που μεγαλουργεί, σε πληροφορώ ότι έχει φορτωθεί χρέη από την Deutsche Telecom κοντά στα 3 δις ευρώ, ενώ λεηλατείται συστηματικά με τον χαλκό από τα κεντρικά του δίκτυα να αφαιρείται και να πωλείται ως scrap, ενώ προχωρά τελευταία και σε πωλήσεις ακινήτων. Έτσι μεγαλουργεί ο ιδιωτικός τομέας;
Κύριε Καζάκη.Παρακολούθησα στιγμιότυπα από την χθεσινή εκπομπή του Χατζηνικολάου και εξοργίστηκα με τις τοποθετήσεις των καλεσμένων της εκπομπής.
ΔιαγραφήΤι να πρωτοπείς;
Για το παραλήρημα του Σκουρλέτη;
Για την Ασημακοπούλου που την ενδιέφερε κυρίως να παίρνει ωραίες πόζες και να βγάζει και νά βάζει με φιλαρέσκεια τα οματουάλια της;
Και να πλασσάρει μάλιστα την γνωστή καραμέλα προς το ακροατήριο, οτι ναι αναγνωρίζομε τις δυσκολίες σας και συμπάσχουμε μαζί σας, αλλά κάνουμε οτι μπορούμε για να σας ανακουφίσουμε. (Αυτός που τραβά το σχοινί της κρεμάλας υπόσχεται στον κρεμασμένο οτι θα κάνει ότι μπορεί για να τον γλυτώσει απ’ αυτή!).
Για τις γενικολογίες του Χιόνη και του Μίχαλου;
Για το τρίκλισμα του Κώνστα που προσπαθούσε να δικαιολογήσει τις θέσεις που είχε και έχει υπηρετώντας πιστά τ’ αφεντικά του;
Για την Ξαφά που έμοιαζε υπνωτισμένο φερέφωνο των κερδοσκόπων;
Για τον Τράγκα που εξαπέλυε μύδρους στην Ξαφά για τον κανιβαλισμό που εκπροσωπούσε λές και ό ίδιος δεν υπηρετεί την ίδια πολιτική;
Θά ήθελα όμως κύριε Καζάκη να εστιάσω σ’ αυτό που είπε ο Δελαστίκ οτι το χρέος από το 1993 έως το 2010 δεν αυξήθηκε ώς ποσοστό του ΑΕΠ αλλά οτι αυτό εκτοξεύτηκε όταν μπήκαμε στο μνημόνιο, αποενοχοποιώντας (;) έτσι το ευρώ.
Επειδή όπως είπε ο Δελαστίκ, επικαλείται αριθμούς για να τεκμηριώσει τον ισχυρισμό του, θα ήθελα άν μπορείτε να μας δώσετε κάποια ερμηνεία στον ισχυρισμό του γιατί μου φαίνεται οτι απο κάπου μπάζει.
Ευχαριστώ και να είστε πάντα καλά.
Κύριε Καζάκη, παρακολούθησα την εκπομπή της 28 ης Ιανουαρίου του Κυρίου Τράγκα στην οποία ήσασταν προσκεκλημένος και άκουσα από κάποιον κύριο Κώνστα δημοσιογράφο αν θυμάμαι καλά πως η χώρα μας δεν είναι κάτω από τον γερμανικό ζυγό και λίγο πολύ κανένας βουλευτής δεν έχει στα χέρια του την δανειακή σύμβαση..Συγνώμη, αλλά πλάκα μας κάνουνε; Θυμίζει εκείνο το ωραίο της Κυρίας Κατσέλη που δεν είχει διαβάσει όλο το Μνημόνιο κτλ.. Πόσο ιδιώτες με την αρχαιοελληνική έννοια όπως λέτε εσείς νομίζουν πως είμαστε;Οποιος ενδιαφέρεται μπορεί να βρει την δανειακή σύμβαση και το άρθρο 14 παράγραφος 5 και όλα τα υπόλοιπα..Πρέπει να καταλάβουν επιτέλους ότι μπορεί να άδειασαν οι τσέπες μας γιατί μας λήστεψαν αλλά δεν μπορούν να μας αφαιρέσουν κάτι πιο πολύτιμο..Το μυαλό μας και την ψυχή μας..έλεος πια..Το άρθρο σας είναι εξαιρετικό..Η ιστορία επαναλαμβάνεται όπως φαίνεται απλά αλλάζουν τα πρόσωπα και θύμα πάντα ο λαός..Ας παραδειγματιστούμε όσο μπορούμε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θέλω να περιαυτολογήσω, αλλά το φωνάζω από το 2010. Πολύ πριν το πρώτο μνημόνιο και την υπαγωγή της Ελλάδας στον «μηχανισμό στήριξης». Θέλουν το οικόπεδο! Και μάλιστα χωρίς – αν γίνεται – τους κατοίκους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρη έχεις απόλυτο δίκιο και είμαι μαρτυρας της θέσης σου. Αλλά ξεχάστηκε αυτή η θέση. Ψάξε να διαβάσεις την έκθεση για την ΕΕ και την Ελλάδα του 2025.
Μόλις αρχίσει να βγαίνει το φυσικό αέριο από το Ιόνιο εκεί να δεις τι θα γίνει ουτε σε 8 μίλια δεν θα στέκεσαι. Χειρότερα από την Ελευσίνα του 1970.
Τώρα που ο φόρος των αγροτών καθορίστηκε στο 13% αντε να γίνουμε οι κηπουροί της Ευρώπης. Καλά δεν ξέρουν σε τι κατάσταση ειναι το καλιεργήσιμο έδαφος ??? Πόσο κέσιο έχει ?? Γιατί τα προιόντα τα έστελναν στην χωματερή !!!!
Ναι έχεις δίκιο τον προδότη και την γραμματέα σου τον μεν προδότη τον εκτελείς, την δε γραμματέα σου την παντεύεσαι.
Αλλά αυτός ο λαός δεν ξυπνάει ??? Πρόβατα κατάντησαν
ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ ΚΥΡΙΕ ΚΑΖΑΚΗ.....ΤΟΝ 20 ΚΑΙ 2Ι ΑΙΩΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΛΟΒΟΤΟΜΕΣ.....ΤΟ 1922 ΧΑΣΑΜΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΙΩΝΙΑ....ΤΟ 1956 ΜΕ ΤΟΝ ΝΑΣΕΡ ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΑ.....ΤΟ 1974 ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΜΙΣΗ ΚΥΠΡΟ....ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.....ΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ......ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΟΥΤΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ.....ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΕΘΝΙΚΟ......ΘΑ ΧΑΘΕΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ..........ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ.......ΚΑΠΟΤΕ ΜΑΣ ΕΣΩΣΕ Η ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ.......ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ........Η ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ .......ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΑΦΟΜΙΣΩΣΕΙ.........ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ....ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΕΛΟΚΟΜΕΙΟ ΙΔΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ......ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ.......ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ.....ΟΜΟΝΟΙΑ........ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ......ΚΥΡΙΕ ΚΑΖΑΚΗ ΜΑΖΕΥΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΔΙΠΛΑ ΣΑΣ......ΔΕΝ ΣΥΜΑΣΙΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ - ΚΕΝΤΡΟΟΙ- ΔΕΞΙΟΙ......ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΑΣΙΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ- ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ Η ΑΘΡΗΣΚΟΙ......ΟΧΙ ΑΘΕΟΙ.....ΟΠΩΣ ΤΑ ΠΟΥΛΗΜΕΝΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΛΕΝΕ.....ΑΛΛΟ ΑΘΡΗΣΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΘΕΟΣ........ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ.....ΚΥΡΙΕ ΚΑΖΑΚΗ ....ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΔΩΘΕΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΒΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΡΙΜΑΔΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΕΡΑΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΑ.....ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ
ΑπάντησηΔιαγραφή