tag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post8848187705811080914..comments2024-03-05T15:38:51.747+02:00Comments on ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ: Ας τελειώνουμε επιτέλους με τους νοσταλγούς του εμφυλίου...ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttp://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comBlogger62125tag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-89974290282843870832014-05-12T13:25:56.695+03:002014-05-12T13:25:56.695+03:00Πολύ σωστά!Πολύ σωστά!ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-51740098194416533112014-05-11T17:06:45.146+03:002014-05-11T17:06:45.146+03:00Στις25 ψηφίζουμε στις 26 κατεβαίνουμε στους δρόμου...Στις25 ψηφίζουμε στις 26 κατεβαίνουμε στους δρόμους <br />Κανένας δεν φεύγει από μόνος του και προπαντός η διεφθαρμένη εξοθσία<br />http://ionath.blogspot.gr/2014/05/25-26.html …Τάσος Βαγγόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/09072226946577365406noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-72545642583223172562014-04-07T17:30:46.975+03:002014-04-07T17:30:46.975+03:00Ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ότι θέλει κα...Ο καθένας είναι ελεύθερος να πιστεύει ότι θέλει και να εκφράζεται όπως θέλει.<br />Η συνεργασίες συμβαίνουν ακόμα κι όταν υπάρχουν διαφωνίες, μάλλον αυτό είναι το συνηθισμένο. Προτείνω να σέβεσαι την ελευθερία του άλλου όπως την δικιά σου ελευθερία και να σέβεσαι την ελευθερία σου όπως την ελευθερία του άλλου.<br />Αυτό που κάποιος θεωρεί επιστημονικό και έγκυρο ο άλλος μπορεί να το θεωρεί δογματικό. Άλλο παράδειγμα, μπορεί κάποιος να θεωρεί εαυτόν αντικειμενικό στην μελέτη του δένδρου κάποιος άλλος όμως να θεωρεί εαυτόν αντικειμενικό στην μελέτη του δάσους όπου το δέντρο του προηγούμενου ανήκει. Διαφορετική θεώρηση, διαφορετική επιστήμη. Προτείνω να αυτογνωρίζεσαι κι όλας να θυμάσαι και τον μελετητή, αυτό είναι μια άλλη θεώρηση. Τίποτα δεν είναι απόλυτο, το αληθινό ισχύει παντού. Αυτό που πιστεύεις ως αληθινό μπορεί να μην είναι αληθινό παρ΄΄ολα αυτά είναι πραγματικό στον κόσμο σου. Ο καθένας ζεί στον κόσμο του και είναι ο μόνος υπεύθυνος για τον κόσμο του. Υποστήριξε τον κόσμο σου και ταυτοχρόνως να είσαι ανοιχτός στο καινούργιο αν θες να αναπτύσσεσαι.<br />Ηλίας Α. ΛυμπέρηςHermeshttps://www.blogger.com/profile/12782038820907566179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-1331033712044477552014-04-07T13:38:37.686+03:002014-04-07T13:38:37.686+03:00Φίλε μου, εγώ ήμουν και παραμένω κομμουνιστής. Όμω...Φίλε μου, εγώ ήμουν και παραμένω κομμουνιστής. Όμως δεν ανέχομαι τον κάθε ξεφτίλα να χρησιμοποιεί όρους και ιστορικές αναφορές για να τις ξεφτιλίζει. Όπως επίσης δεν θεωρώ τον εαυτό μου ότι είμαι κάτι καλύτερο, ή ανώτερο από τον οποιοδήποτε άλλο, επειδή αυτός δεν είναι κομμουνιστής και δεν θέλει να είναι κομμουνιστής ή αριστερός. Πιστεύω κάτι πολύ απλό: το τι είσαι το αποδεικνύεις στην πράξη μέσα στον λαό, χωρίς να χρειάζεσαι "πλάτες" από καμιά οργάνωση, ή, πολύ περισσότερο, κομματικό μηχανισμό. Το μόνο εφόδιο που χρειάζεσαι είναι οι γνώσεις σου, η αποφασιστικότητα σου και η αφοσίωση στον σκοπό.<br />Πιστεύω επίσης πώς σε κάθε κοσμοθεωρία υπάρχει πάντα μια διπλή όψη. Δεν υπάρχει κοσμοθεωρία, ή ιδεολογία, που είναι από μόνη της καλή, θετική και προοδευτική. Αυτά τα πιστεύουν όσοι ενστερνίζονται μια μεταφυσική αντίληψη για την ζωή και κυρίως για την πνευματική ζωή. Κάθε κοσμοθεωρία αποδεικνύεται προοδευτική, μόνο στο βαθμό που γίνεται πρακτικά χρήσιμη στον αγώνα του λαού και των καταπιεσμένων κάθε εποχής. Ο χριστιανισμός, π.χ., δεν είναι αφευτού του προοδευτικό φαινόμενο στην κοινωνία επειδή μιλάει για αγάπη στον πλησίον. Υπήρξε ιστορικά ο χριστιανισμός του Φλέσσα και του Διάκου, που συμπύκνωνε τις λυτρωτικές προσδοκίες ενός ολόκληρου γένους ενάντια στο ζυγό, αλλά και ο χριστιανισμός του πατριαρχείου και των μητροπολιτών που μέχρι και την απελευθέρωση διακινούσαν προσκηνοχάρτια στους εξεγερμένους, για να γλυτώσουν την οργή του Σουλτάνου.<br />Το ίδιο με τον κομμουνιστή. Ο κομμουνιστής που, όπως έλεγε ο παππούς μου, ο οποίος δεν πήγε σχολείο, αλλά διακρίθηκε στην τέχνη του, δεν διέθετε πολιτική ταυτότητα, αλλά απηχούσε αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε τη μέση συνείδηση της γενιάς του, "κομμουνιστής, παιδάκι μου, είναι ένας πολύ μορφωμένος άνθρωπος που αν χρειαστεί θα πηδήξει στη φωτιά για όλους εμάς, χωρίς να ζητήσει ούτε ένα αντάλλαγμα". Όταν το πρωτάκουσα, παιδί ακόμη, μου έκανε τόσο πολύ εντύπωση που συνέκρινα τους κομμουνιστές με τους αγίους που μάθαινα στο σχολείο. Και αργότερα δεν καταλάβαινα γιατί ο παππούς μου, που με τόσο θαυμασμό μιλούσε γι' αυτούς, τελικά δεν τους ψήφιζε ποτέ στις εκλογές. Ο ίδιος, όταν τον ρωτούσα, έλεγε: δεν είναι ίδιοι οι σημερινοί με τους παλιούς. Τον κατάλαβα πολλά, μα πολλά χρόνια αργότερα, αφού αναμίχθηκα με το κίνημα και κατανόησα ότι δεν αρκεί να είσαι ή να δηλώνεις κομμουνιστής. Αν σαν κομμουνιστής δεν είσαι ο καλύτερος και ο πιο αφοσιωμένος πατριώτης όταν η πατρίδα σε καλεί, αν δεν είσαι ο πιο δημοκράτης απ' όλους, αν δεν είσαι και δεν αποδεικνύεσαι στην πράξη καταλύτης ενότητας μέσα στις τάξεις του ίδιου του λαού, τότε ο κομμουνισμός σου δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια θρησκοληψία, μια πρόφαση για τις δικές σου σκοτεινές ιδιοτέλειες. Όπως άλλωστε τον ζήσαμε με τον επαγγελματικό μηχανισμό του κόμματος, αλλά και με την τερατωδία που βίωσαν οι χώρες του υπαρκτού σοσιαλισμού. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-16278658663665716602014-04-07T12:26:25.047+03:002014-04-07T12:26:25.047+03:00"Η δεξιά της
Γαλλικής
Επανάστασης
ήταν η
αρισ..."Η δεξιά της<br />Γαλλικής<br />Επανάστασης<br />ήταν η<br />αριστοκρατί<br />α και η<br />αριστερά οι<br />γιρονδίνοι..."Αυτό το σχόλιο νομίζω ξεκαθαρίζει τελείως τα πράγματα.Παλιά με νεύριαζε και εμένα προσωπικά η άποψη που είχατε για το "αριστερά-δεξιά",μιας και ήθελα να αυτοπροσδιορίζομαι ως αριστερός και το είχα ως δεδομένο ότι αποτελούσε κάτι το διαδεδομένο αυτός ο διαχωρισμός στην πολιτική μετά την Γαλ.Επανάσταση.Μέχρι που το έψαξα λίγο καλύτερα!Τώρα μπορώ να καταλάβω λίγο τα νεύρα σας με όποιον ανοίγει το θέμα "αριστερά".Θυμάμαι,ειδικά,τώρα τελευταία έναν τύπο που πήγε να το ανοίξει το θέμα σε μία ομιλία σας,τον αρπάξατε λίγο από τα μούτρα.Μέχρι ότι θελει εμφύλιο του είχατε πει.Απλά την επόμενη φορά που θα ζητήσει το λόγο κάποιος "κολλημένος" αριστερός για το θέμα αυτό να του απαντάτε με τον παραπάνω τρόπο,γιατί αλλιώς περνάτε λάθος εντυπώσεις σε αυτούς που τους αρέσει να αυτοαποκαλούνται ως τέτοιοι.Ότι και καλά είστε εμπαθείς με τους αριστερούς γενικά και αφηρημένα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-67912558143771852642014-04-07T11:29:19.994+03:002014-04-07T11:29:19.994+03:00Εγώ δεν το διαβάζω, όπως δεν διαβάζω γενικά τα μπλ...Εγώ δεν το διαβάζω, όπως δεν διαβάζω γενικά τα μπλογκ του διαδικτίου - δεν έχω χρόνο. Μίλησα μόνο γι' αυτά που επικαλείται εναντίον μου στο σχόλιό του, της. Δεν ξέρω καν το φύλο. Κι αυτά δεν είναι παρά η διατεταγμένη συκοφαντία που διακινείται στο διαδίκτυο. Όταν κάποιος δεν ξέρει από διάλογο κι όταν κάθε κριτική που ασκείς στις απόψεις του, τις παίρνει ως προσωπική προσβολή, τότε το πρόβλημα το έχει αυτός. Προσπάθησα να ξεκαθαρίσω - όπως κάνω πάντα - το πόσο επικίνδυνες είναι οι απόψεις αυτές με συγκεκριμένα επιχειρήματα και ιστορικές αναφορές. Και ο κύριος, ή η κυρία απάντησα ότι "εγώ σε στήριξα και δεν θα το κάνω άλλο". Τι περίμενε δηλαδή; Να πω, α, αυτό το blog με στηρίζει, άρα κάντο μόκο, βουλωσέ το; Αυτού του τύπου οι λογικές ανήκουν σε άλλους, όχι σε μένα. Δεν ήμουν ποτέ πολιτικάντης για να κρατώ ισορροπίες και δεν θα το κάνω τώρα. Θα πω ανοιχτά και καθαρά αυτό που πιστεύω και θα το υποστηρίξω με όλη τη δύναμη των επιχειρημάτων μου. Σε όποιον αρέσει. Σ' όποιον δεν αρέσει, ας αναλωθεί στη γνωστή πεπατημένη: διατεταγμένη συκοφαντία. Τι πιο εύκολο; Να βρει κανείς ότι χυδαιότητα γράφεται και λέγεται για μένα και να τα υιοθετήσει για να κρύψει ακόμη κι από τον ίδιο τον εαυτό του ότι δεν ανέχεται την αντίπαλη άποψη όταν επιχειρηματολογεί καλύτερα, δεν ανέχεται ούτε καν τον πολιτικό διάλογο. Από 18 χρονών έως ότου δημιουργήθηκε το ΕΠΑΜ, δεν γνώρισα ούτε μια στιγμή, ούτε μια περίπτωση όπου σε κάποιον από τους πολλούς χώρους της αριστεράς να έγινε σοβαρός και ειλικρινής πολιτικός διάλογος. Ούτε μια φορά. Κάθε φορά που στηνόταν ένας δήθεν πολιτικός διάλογος, πάντα υπηρετούσε κάποια σκοπιμότητα. Κι έτσι οι απόψεις που δεν "κούμπωναν" με αυτή την σκοπιμότητα αποκλείονταν, διαστρεβλώνονταν, ή αποσιωπούνταν. Και ειλικρινά στα 30 τόσα χρόνια μου στην αριστερά, πρώτα στο ΚΚΕ έως το 1996 και ύστερα σχεδόν σε κάθε φόρουμ της αποκαλούμενης ριζοσπαστικής αριστεράς, συνέβαινε παντού και πάντα το ίδιο βιολί Το ίδιο εξακολουθεί να συμβαίνει και σήμερα. Κι αυτή την κουλτούρα την κουβαλά σαν αρρώστια, σαν καρκίνο, κάθε αριστερός που θεωρεί τον εαυτό του και την αριστερά ως κάτι ξεχωριστό. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-83124222707986172372014-04-07T11:07:50.632+03:002014-04-07T11:07:50.632+03:00Λέτε ότι διαφωνείτε με την εκτίμησή μου ότι τα επί...Λέτε ότι διαφωνείτε με την εκτίμησή μου ότι τα επίσημα κόμματα της αριστεράς είναι σήμερα μέρος του προβλήματος και λέτε: "νομίζω δεν πρέπει να τα ισοπεδώνουμε όλα, η αριστερά έχει μια μεγάλη ιστορία σ'αυτό τον τόπο με κορυφαία αυτή της Εθνικής Αντίστασης και του ΕΑΜ και τους αγώνες και θυσίες των αριστερών αγωνιστών μαζί με άλλους Έλληνες πατριώτες και τα κόμματα που την αποτελούν έχουν λόγο ύπαρξης -και για ένα απλό λόγο ότι αποτελούν ένα κομμάτι της ιστορίας μας και εξαφανίζοντας τα διαγράφουμε και ένα μέρος αυτής της ιστορίας." Κι εγώ σας ερωτώ: πέστε μου τι έχουν κρατήσει σήμερα τα κόμματα της αριστεράς από την ιστορία τους; Τι θυμίζει έστω την εποχή της αντίστασης και του ΕΑΜ που δικαίως μνημονεύεται; Τι θυμίζει τις εποχές των αγώνων για την δημοκρατία; Τίποτε απολύτως. Τα ίδια τα κόμματα της αριστεράς έχουν αποκηρύξει την ιστορία τους και συνιστούν μέγιστη ύβρη για τους αγώνες όπου κομμουνιστές, αριστεροί και κάθε λογής πατριώτης έδωσε την ζωή για την εθνική ανεξαρτησία, την λαϊκή κυριαρχία και την κοινωνική απελευθέρωση. Συνθήματα του ΕΑΜ, σας θυμίζω. Ποιο από τα σημερινά κόμματα της αριστεράς αποδέχεται έστω τα λόγια τα λαοκρατικά προτάγματα του ΕΑΜ; Ή μήπως δεν είναι άκρως επίκαιρα; Ποιο από τα σημερινά κόμματα της αριστεράς τιμά τους αγώνες ενάντια στην κατοχή και την χούντα; Μόνο σε ιλουστρασιόν εκδηλώσεις μνήμης για να καπηλευθούν ιστορία και αγώνες που δεν τους ανήκουν. Εδώ ισχυρίζονται εν συγχορδία με τους σημερινούς δωσίλογους ότι δεν έχουμε κατοχή, δεν είμαστε αποικία. Τα κόμματα οφείλουν να υπάρχουν εφόσον εκφράζουν ζωτικές ανάγκες του λαού. Όταν δεν μπορούν να τις εκφράσουν και επιβιώνουν ως καθεστωτικά αποστήματα, τότε οφείλουν να περνούν στην ιστορία. Το να διαλυθούν και να εξαφανιστούν αυτά τα κόμματα δεν χάνουμε την ιστορία των αγώνων, αλλά την αποκαθιστούμε από τους άκαπνους γραφειοκράτες κομματικής καριέρας που σήμερα την γελοιοποιούν και την ξεφτυλίζουν. Οφείλουν να περάσουν στην ιστορία, ως κειμήλια μιας άλλης εποχής προς γνώση και συμμόρφωση για το μέλλον. Διαφορετικά οι πολιτικά νεκροί θα συνεχίσουν να δυναστεύουν τους ζωντανούς ως το θάνατό τους.<br />Όσο για τον δύσμοιρο Μαρξ, μια κουβέντα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ξεφτίλα για τον Μαρξ και το έργο του, από τους σημερινούς μαρξιστές της επίσημης αριστεράς. Δεν δέχτηκε χειρότερη παραποίηση ο επιστημονικός σοσιαλισμός ως θεωρητικό σχήμα, αλλά και ο κίνημα, από τους σημερινούς αριστερούς. Ότι δεν κατόρθωσαν να καταφέρουν δεκαετίες διατεταγμένης συκοφαντίας και παραποίησης του Μαρξ και του έργου από τους πληρωμένους καλαμαράδες της εξουσίας, το καταφέρνουν τα άθλια εγχειρίδια της σημερινής αριστεράς και οι μαρξιστές της για τους οποίους είναι σίγουρο ότι ο ίδιος ο Μαρξ θα αναφωνούσε: ένα είναι σίγουρο, αν αυτοί είναι μαρξιστές, τότε εγώ δεν είμαι μαρξιστής. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-27608143534787725852014-04-07T10:52:59.443+03:002014-04-07T10:52:59.443+03:00Και τι σχεση εχει η αριστερα ΤΩΡΑ με τις οργανωσει...Και τι σχεση εχει η αριστερα ΤΩΡΑ με τις οργανωσεις του Εαμ; Καμια.<br />Εδω δεν τολμουν να πουν δημοσια, οτι ο χωρα ειναι υπο κατοχη. Αρα ειναι οντως μερος του προβληματος. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-7290058578286853902014-04-07T10:46:58.750+03:002014-04-07T10:46:58.750+03:00ακις, μια μονομανια την εχεις να ψαχνεις διαφορες,...ακις, μια μονομανια την εχεις να ψαχνεις διαφορες, να το κοιταξεις λιγο.<br />Γιατι δεν ψαχνεις τις ομοιοτητες εκεινων που ενωθηκαν κατα των κατακτητων;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-31287700869099423162014-04-07T10:43:18.122+03:002014-04-07T10:43:18.122+03:00Επειδη το διαβαζω το μπλογκ της, σε εντεταλμενη σ...Επειδη το διαβαζω το μπλογκ της, σε εντεταλμενη συκοφαντια η συγκεκριμενη δεν ειναι.<br />Μια αγαθιαρα αριστερη ειναι που εχει πεσει στη λουμπα, εμεις οι αριστεροι ολοι ειμαστε ντε φακτο καλοι κι ετσι. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-29694273129237708862014-04-07T10:20:52.518+03:002014-04-07T10:20:52.518+03:00Σου απάντησα επιχειρηματολογόντας και με συγκεκριμ...Σου απάντησα επιχειρηματολογόντας και με συγκεκριμένες αναφορές και εσύ επέλεξες την προσωπική επίθεση. Λες ότι κάνω επιλεκτική χρήση της ιστορίας. Απόδειξέ το. Μίλα συγκεκριμένα. Δεν μπορείς κι αυτό σε θλίβει. Κι έτσι επλέγεις το στρίβειν δια της συκοφαντίας και της θρησκοληψίας. Λες ότι δεν περιλαμβάνω την αριστερά στον απλό κόσμο. Ο απλός κόσμος δεν περιλαμβάνει την αριστερά στις γραμμές του, γι' αυτό και τουλάχιστον στην μεταπολίτευση τουλάχιστον το 85% δεν ψήφιζε, ούτε θεωρούσε τον εαυτό του αριστερό. Προφανώς όλος αυτός ο κόσμος - που εξακολουθεί να μην θεωρεί τον εαυτό του αριστερό, ακόμη κι αν η συγκυρία εξαναγκάζει ένα μέρος του να ψηφίζει κόμματα της αριστεράς όπως ο ΣΥΡΙΖΑ - είναι για φτύσιμο μπροστά στην υψηλή κοινωνία της αριστεράς. Ο Μαξίμ Γκόργκι το 1926 έλεγε πώς δεν έχω τίποτε κοινό, με χωρίζει άβυσσος, από εκείνους που σήμερα λένε "προλετάριος" με τον ίδιο τρόπο που κάποιοι άλλοι παλιότερα λέγανε "αριστοκράτης". Φαντάσου τι θα έλεγε αν ζούσε σήμερα γι' αυτούς που μιλάνε για τους αριστερούς με τους δικούς σου όρους. Φυσικά δεν πρόκειται να καταλάβεις τίποτε απ' όλα αυτά, όπως ακριβώς κάθε θρησκόληπτος. Κι επειδή ακριβώς δεν μπορείς να απαντήσεις επί της ουσίας. Τι να πεις άλλωστε; Το ρίχνεις στην προσωπική επίθεση, με άθλια υπονοούμενα και συκοφαντίες. Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι ο βόθρος, η διατεταγμένη συκοφαντία και η βρομιά δεν είναι ίδιον μόνο της δεξιάς, ευδοκιμεί και στους αμπελώνες της αριστεράς, όπου εντρυφείς μετά μανίας. Τυπική συμπεριφορά αριστερού, που μέσα στην θρησκοληψία του δεν μπορεί καν να κάνει διάλογο. Δεν θα σε ακολουθήσω. Δικές σου είναι οι επιλογές. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-71072326495093338092014-04-06T20:40:29.895+03:002014-04-06T20:40:29.895+03:00Και η δική σου προσωπικότητα και αντίληψη επίσης γ...Και η δική σου προσωπικότητα και αντίληψη επίσης γίνεται φανερή από τα λεγόμενά σου. Προκειμένου να δικαιώσεις τη απόλυτη δική σου μεροληψία έναντι της αριστεράς, χρησιμοποιείς την ιστορία κατά το δοκούν και κάνοντας πως δεν γνωρίζεις την έννοια που είχε επί δεκαετίες σε αυτό τον τόπο για τον απλό κόσμο - που τον επικαλείσαι όποτε και όπως βολεύει το σχήμα που κατασκευάζεις - η έννοια "αριστερά" που μάλιστα ταυτιζόταν με τον κομμουνισμό, όχι για τους θεωρητικούς ή τα μυημένα μέλη του ΚΚΕ, όπως εσύ, αλλά για τον περισσότερο αριστερό κόσμο. Εξάλλου το ζήτημα δεν είναι οι λέξεις, αλλά η ουσία, και η ουσία είναι οτι, συνειδητά ή όχι λαϊκίζεις, προκειμένου να κολακέψεις την δεξαμενή από την οποία προσδοκάς, δηλαδή τον απολίτικο, συντηρητικό κόσμο. Και δεν περιποιεί καμιά τιμή ο λαϊκισμός, δηλαδή να λες τη μισή αλήθεια, διότι κάποτε, πολύ σύντομα, όλος αυτός ο κόσμος θα χρειαστεί να κάνει το επόμενο βήμα και τότε δεν θα έχει τα εργαλεία και τα κριτήρια να το κάνει.<br /><br />Όσο για το δικό μου ήθος κλπ, εγώ πάντως δεν κατεβαίνω υποψήφια, δεν έχω τέτοιες φιλοδοξίες και ούτε έχω καβαλήσει κανένα καλάμι, ή κι αν έχω δεν επηρεάζει τις ζωές τόσων ανθρώπων. Εσύ λοιπόν θα έπρεπε να είσαι πιο προσεκτικός και από εμένα στον τρόπο που απαντάς στους σχολιαστές σου. Αλλά εφόσον δεν αναγνωρίζεις καν οτι κάποιοι σαν εμένα βάλαμε το χεράκι μας να γίνεις γνωστός, τελειώνει η υποστήριξή μου σε σένα εδώ, μιας και δεν φαίνεται να έχει και καμιά σημασία.<br /><br />Αλλά το κύριο ζήτημα είναι οτι με αυτό σου τον τρόπο έχεις διώξει πολύ αξιόλογο κόσμο από το ΕΠΑΜ με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμιά άλλη προσωπικότητα πέρα από εσένα, πράγμα που δεν ξέρουμε μήπως σου αρέσει κιόλας, αλλά σίγουρα δεν είναι καθόλου μα καθόλου καλό για το ΕΠΑΜ. Αλλά φυσικά αν σε όποιον πάει να πει κάτι πέρα από τα δικά σου πλαίσια, του απευθύνεσαι με αυτό τον τρόπο που απευθύνθηκες και σε εμένα, και εφόσον είναι υγιής και όχι άρρωστος φιλόδοξος αριβίστας όπως πολλοί στις διάφορες πολιτικές συλλογικότητες, θα σηκωθεί και θα φύγει για να μείνουν μόνο όσοι σε κολακεύουν και σου λένε σε όλα "ναι"<br /><br />Καλή τύχη λοιπόν και σε σένα. Διαχειριστήςhttps://www.blogger.com/profile/04914560379495618892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-29008680328317312242014-04-06T19:29:26.585+03:002014-04-06T19:29:26.585+03:00Την ανάλυση που κάνετε για τους αντιφασίστες ως al...Την ανάλυση που κάνετε για τους αντιφασίστες ως alter ego των φασιστών την βρίσκω καταπληκτική.<br /><br />Για να προσθέσω και εγώ τον οβολό στην ερμηνεία του φασίστα θα πω τα εξής: Η έννοια του φασισμού είναι η έννοια της εξουσίας. Οι φάσκες (δέσμες ράβδων και πέλεκυ) ήταν τα σύμβολα εξουσίας των Ρωμαίων στρατηγών, αυτοκρατόρων και λοιπων ισχυρών. Τις φάσκες ως σύμβολα έχουν αναρτήσει οι αμερικάνοι στην βουλή των αντιπροσώπων στο Κογκρέσο. Το ίδιο σύμβολο που χρησιμοποιούσε ο Μουσολίνι.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-86445699737667335732014-04-06T19:06:26.038+03:002014-04-06T19:06:26.038+03:00Δημήτρη, ένα σχόλιο περί μικρο-μακροπαρασιτισμού κ...Δημήτρη, ένα σχόλιο περί μικρο-μακροπαρασιτισμού και βιολογίστικων-οικονομίστικων των Θεοδωράκη-Βαρουφάκη. Η άποψη μου είναι ότι πέρα από μια νέα εφεδρεία πρόκειται για "λεπτή" εκδοχή του μαζί τα φάγαμε που υιοθετεί όρους ναζισμού, η δε νεοσυντηρητική "κριτική" του κομματικού κράτους σε συνδυασμό με τα παραπάνω ανάγεται στους θεωρητικούς του, Carl Schmitt, Othmar Spann και Oswald Spengler (Spengler θεωρία των πολιτισμικών ιστορικών κύκλων στον Samuel P. Huntington).<br /><br />http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=32545<br />http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=32993<br /><br />Παρανόηση εκ μέρους μου, ποια είναι η άποψη σου; <br /><br />Με εκτίμηση.<br /><br />Κώστας Κ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-58915467399604657292014-04-06T17:48:03.009+03:002014-04-06T17:48:03.009+03:00Κε Καζάκη ευχαριστώ για την απάντηση και θα ήθελα ...Κε Καζάκη ευχαριστώ για την απάντηση και θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι εγώ δεν εννοώ να πείτε στον κόσμο να γίνει πρώτα αριστερός αν και διαφωνώ με μια ανάλυση σας παραπάνω που λέει ότι ''τα υπάρχοντα κόμματα της αριστεράς, τόσο με όρους ιδεολογίας, όσο και με όρους πρακτικής, αποτελούν μέρος του προβλήματος και για να προχωρήσει μπροστά ο λαός, αυτά οφείλουν να χαθούν από μπροστά τους'' . Σε αυτό διαφωνώ, νομίζω δεν πρέπει να τα ισοπεδώνουμε όλα, η αριστερά έχει μια μεγάλη ιστορία σ'αυτό τον τόπο με κορυφαία αυτή της Εθνικής Αντίστασης και του ΕΑΜ και τους αγώνες και θυσίες των αριστερών αγωνιστών μαζί με άλλους Έλληνες πατριώτες και τα κόμματα που την αποτελούν έχουν λόγο ύπαρξης -και για ένα απλό λόγο ότι αποτελούν ένα κομμάτι της ιστορίας μας και εξαφανίζοντας τα διαγράφουμε και ένα μέρος αυτής της ιστορίας- με την προϋπόθεση όπως πολύ σωστά είπατε να επικοινωνεί αυτά που πρεσβεύει με τρόπο που να γίνονται κατανοητά στο λαό και με πρόσωπα που με το λόγο τους προβληματίζουν ευρύτερα στρώματα της κοινωνίας και όχι μόνο ευχαριστούν το περιορισμένο ακροατήριο τους . Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα και νομίζω πολλοί συμφωνούν σ'αυτό είναι ο Νίκος Μπογιόπουλος του οποίου ο λόγος και ο τρόπος που ξεδιπλώνει τα επιχειρήματα του ''περνάει'' σε ευρύτερο κοινό ανεξάρτητα ιδεολογικού προσανατολισμού και τον οποίο δυστυχώς η ηγεσία του Περισσού φρόντισε να τον παραγκωνίσει . Ο καθένας νομίζω έχει δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει κι εγώ ιδεολογικά αυτοπροσδιορίζομαι ως αριστερός αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχω τα ίδια προβλήματα και τις αγωνίες με έναν που αυτοπροσδιορίζεται ως δεξιός και με άλλους οι οποίοι είναι Έλληνες πατριώτες και δεν έχουν ιδεολογικό προσδιορισμό γι'αυτό καταλαβαίνω το εγχείρημα σας και τη στρατηγική σας και σας συγχαίρω και συντάσσομαι μαζί σας . Απλά πιστεύω ότι ο Μαρξ είναι πάντα επίκαιρος και θα πρέπει να τον διαβάζουμε όσο υπάρχει Καπιταλισμός και μερικές λέξεις και ορισμοί μερικές φορές δεν μπορούν να ειπωθούν αλλιώς -τι να κάνουμε το οικονομικό σύστημα στο οποίο ζούμε δυστυχώς λέγεται Καπιταλισμός- χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να θεωρούμε ότι είχε το αλάθητο εξάλλου ο ίδιος συνεχώς ανανέωνε και προσπαθούσε να ''τελειοποιήσει'' τις θεωρίες του .Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16945280318229109546noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-27879116789687629252014-04-06T15:07:52.587+03:002014-04-06T15:07:52.587+03:00Θεωρω οτι το θεμα δεν ειναι αριστερος-δεξιος και ν...Θεωρω οτι το θεμα δεν ειναι αριστερος-δεξιος και ναι, ειναι πλεον παρωχημενες εννοιες. Στην γειτονια που μεγαλωσα ο κοσμακης ηταν και ειναι φτωχος (εκτος απο καποιους που χαρη στο προσκυνημα κατουρημενων ποδιων φτιαχτηκαν και εφυγαν για 'καλυτερες' συνοικιες, αριστεροι και δεξιοι). Οι μαρτυριες τους δεν συναδουν με αυτα που μας εχουν μεταφερει και με αυτα που θα ηθελαν να ξερουμε. Ο κοσμος εδω παρεμεινε κατα τη διαρκεια της κατοχης ενωμενος και υπηρετησε τα προσταγματα της κοινης λογικης και του ενστικτου της επιβιωσης πρωτιστως. Μπορει να μαλωναν συνεχως σαν Γαλατες του Αστεριξ για τα πολιτικα, αλλα οταν τιθονταν θεματα επιβιωσης των οικογενειων η συμπεριφορα τους ηταν αλληλεγγυα και τοτε και κατα τα δυσκολα χρονια του εμφυλιου αλλα και της 10ετιας του 50'-60', με εξαιρεσεις οι οποιες προβληθηκαν και προβαλλονται περισσοτερο απο αυτο που θα τους αξιζε. Αλλωστε ο κοσμος εζησε με αριστεροδεξιους τα τελευταια 100-150 χρονια. Θα μπορεσουμε να ζησουμε και χωρις αυτα. Πες μου φιλε και συμφορουμιτη Ακη τι σχεση μπορει να εχω εγω (ο οποιος δεν ειμαι πλουσιος και ουτε και θελω) με τα μοσχο-αμερικανοαναθρεμμενα παιδια της υπερ γραμματεως παπαρηγα, του αγωνιστη-μεγαλοεργολαβου τσιπρα, του προοδευτικου-μεγαλοδικηγορου κουβελη, του λαϊκου μεγαλοκτηματια αλαβανου, των μεγαλοπτυχιουχων(ελεω δωρεων) και μεγαλοτσεπαδων λαοποθητων γιωργακηδων κωστακηδων αντωνακηδων κοκ. Ποιος ειναι ο κοινος στοχος μου με ολους αυτους τους οποιους και χριζουμε χαριν 'πολιτικων πεποιθησεων' ή/και 'πολιτικης κληρονομιας' πληρεξουσιους του δικου μας μελλοντος? Τα πραγματα ειναι τοσο απλα και γι'αυτο τοσο δυσκολο να τα διακρινουμε. Ολοι αυτοι καθονται στην παραλια με τα ντρινκ τους και οι υπολοιποι ειμαστε μεσα στα βαθεια. Εαν δεν κατανοησουμε οτι ναι το 'αριστερο' με το 'δεξιο' ειναι οψεις του ιδιου νομισματος το οποιο αν συνεργαστει θα βγει στην παραλια να τους γαμησει τα πρεκια, θα παραμεινουμε εκει σε αεργο ανταγωνισμο να δινουμε χαστουκια το δεξι χερι στο αριστερο μαγουλο και το αντιθετο, βουλιαζοντας λεπτο το λεπτο, προς τερψιν και συμφερον των μεγαλοθεατων μας. Ο καθορισμος του στοχου μπορει να τεθει απο παιδευμενους και ενεργους πολιτες (δυσκολο με τις εν Ελλαδι συνθηκες), οι οποιοι δεν πληρεξουσιουν εν λευκω με ανταλλαγματα τα ψιχουλα που θα περισσεψουν, αλλα για σωστη διαχειρηση, ελεγχοντας το διαχειριστη και πιεζοντας για παραδειγματικη τιμωρια του σε περιπτωση καταχρησης της επιταγης μας. Απλη κοινη λογικη. Ομως οταν εγω εχω καταστει συνενοχος του καθε τυχοδιωκτη για μια θεση ή μια συνταξη ή οτι αλλο δεν δικαιουμουν, θα υπερασπισθω το αδικο του, χωρις αξιοπρεπεια και περηφανεια μπας και διατηρησω και το δικο μου. Τελευταιο: εχω την αισθηση πως οι αριστεροδεξιοι στα υψηλα κλιμακια, μια χαρα δουλευουν το πραγμα και με τελεια συνεργεια προς το στοχο(αφου ειναι 'μπιτσόμπαροι' και δεν κολυμπουν εδω και παρα πολλες δεκαετιες), ακομη και οταν κοκκορομαχουν μπροστα μας, θεαμα το οποιο αποτελει μερος του θεατρικου, προς διατηρηση των προνομιων τους μεσω του δικου μας αποπροσανατολισμου, δελεασμου(ανταλλακτικου ή ιδεολογικου) και φαγωμαρας.<br />Βοηθεια μας αριστεροι ριζοσπαστικοι συντροφοι και δεξιοι αγωνιστες της παραδοσης.<br />ΥΓ σε μια ομαδα η οποια θα ηθελε να εχει καλες πιθανοτητες επιβιωσης, ειναι απαραιτητα τα χαρακτηριστικα του 'προοδευτικου' με την τρελα του και το νεωτερισμο του και του 'συντηρητικου' με τη συνεση του και τα μελετημενα βηματα του(με ολες τις ενδιαμεσες παραλλαγες φυσικα). Ειναι νομος απαραβατος απο καταβολης χρονου. Οι μονοκαλλιεργειες και οι απροσαρμοστοι στις νεες συνθηκες τιμωρουνται νομοτελειακα απο την ιδια τη φυση στην ηττα και τον επακολουθο αφανισμο...καραγκιόζ μπερντέnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-63614013619642911932014-04-06T12:47:01.230+03:002014-04-06T12:47:01.230+03:00Γεια στο στόμα σου ρε φίλε!Γεια στο στόμα σου ρε φίλε!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-78989615638849188372014-04-06T10:24:22.415+03:002014-04-06T10:24:22.415+03:00"Πατριώτες δεξιοί και αριστεροί ήταν εκείνοι ..."Πατριώτες δεξιοί και αριστεροί ήταν εκείνοι που πολέμησαν από κοινού τον φασίστα εισβολέα και τον ναζί κατακτητή." Ε! πες μας ποια η διαφορά τους; ¨Ολο τη μπάλα στην κερκίδα, την πετάς.ακιςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-90924992625522496562014-04-06T09:56:46.713+03:002014-04-06T09:56:46.713+03:00Εγώ σου μιλάω τεκμηριωμένα, με συγκεκριμένες αναφο...Εγώ σου μιλάω τεκμηριωμένα, με συγκεκριμένες αναφορές κι εσύ θίγεσαι. Αυτό υποδηλώνει κάτι για την προσωπικότητά σου. Και δεν κατάλαβα το σχόλιό σου: επειδή δηλαδή διακινείς τις απόψεις μου, εγώ θα πρέπει να κάνω γαργάρα την κριτική μου στις δικές σου; Τι έχουμε; Δούναι-λαβείν; Συγνώμη, αλλά εγώ δεν είμαι αυτής της λογικής.<br />Προσπαθώ να σου εξηγήσω ότι οι αντιλήψεις σου διολισθαίνουν προς την φιλοσοφία του φασισμού και σου λέω να το ψάξεις συγκεκριμένα. Εσύ αντί να απαντήσεις και να διαφωνήσεις επί του συγκεκριμένου και να το συζητήσουμε, επιλέγεις δήθεν να θιχτείς επί προσωπικού ώστε να μην σε απασχολήσει καν το θέμα. Δικαίωμά σου. Αν έτσι ξέρεις να είσαι αριστερός, ή αριστερή, τότε απλά δικαιώνεις έμπρακτα αυτό που σου εντόπισα. Καλή τύχη.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-52987508035638165882014-04-06T09:47:28.049+03:002014-04-06T09:47:28.049+03:00Λυπάμαι που χρειάζεται να κάνω μάθημα για τα αυτον...Λυπάμαι που χρειάζεται να κάνω μάθημα για τα αυτονόητα. Η δεξιά της Γαλλικής Επανάστασης ήταν η αριστοκρατία και η αριστερά οι γιρονδίνοι. Οι γιακωβίνοι και όλα τα επαναστατικά κινήματα που προέκυψαν ιστορικά απ' αυτούς διέλυσαν αυτόν τον διαχωρισμό. Κανένα ιστορικό επαναστατικό κίνημα δεν αποδέχτηκε τον προσδιορισμό αριστερά, διότι πολύ απλά ήταν σαν να αποδεχόταν ότι συνιστά μια πολιτική παράταξη του υφιστάμενου καθεστώτος. Αντίθετα τα μαζικά επαναστατικά κινήματα της δημοκρατίας και ειδικά της εργατικής τάξης διεκδικούσαν να αναμορφώσουν ριζικά την κοινωνία κι όχι να κάτσουν στα αριστερά των δεξιών σε κάποιο κοινοβούλιο. Γι' αυτό και αυτοπροσδιορίζονταν είτε με βάση τον στόχο που επεδίωκαν, κυρίως την δημοκρατία, είτε με βάση τις κοινωνικές δυνάμεις που εξέφραζαν. Τον αυτοπροσδιορισμό αριστερά δεν τον χρησιμοποίησαν ποτέ. Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε από τους σοσιαλδημοκράτες του Σάιντεμαν, Νόσκε και Έμπερτ στη δημοκρατία της Βαϊμάρης για να συγκαλύψουν την ταύτισή τους με την μαύρη αντίδραση και την προδοσία των κοινωνικών και πολιτικών του προταγμάτων. Λίγο αργότερα χρησιμοποιήθηκε και από τους εργατικούς στην Αγγλία όταν σχημάτισαν την πρώτη εργατική κυβέρνηση. Κι έτσι το εργατικό κόμμα, δηλαδή το ιστορικό κόμμα της εργατικής τάξης στη Βρετανία, μετουσιωνόταν σε αριστερό κυβερνητικό κόμμα με εργατικές αναφορές. Μετά τον πόλεμο δαπανήθηκαν τεράστια ποσά σε ακαδημαϊκές μελέτες - κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά και στην Ευρώπη - προκειμένου να μετακινηθεί η διαχωριστική γραμμή από εκεί που την είχε θέσει το λαϊκό εργατικό κίνημα, δηλαδή με βάση τα βασικά του αιτήματα, σε ένα φαινομενολογικό διαχωρισμό αριστεράς-δεξιάς που βόλευε εξαιρετικά την ενσωμάτωση στον αστικό κοινοβουλευτισμό, δηλαδή στον κοινοβουλευτικό κρετινισμό, όπως τον όριζε ο Μαρξ, ακόμη και της πιο επαναστατικής στα λόγια πολιτικής δύναμης.<br />Όσο για την Ελλάδα, δεξιά-αριστερά στον μεσοπόλεμο αφορούσε διαχωρισμό ανάμεσα στα καθεστωτικά κόμματα. Στον μεσοπόλεμο ως πιο αριστερό κόμμα θεωρούνταν αυτό του Παπαναστασίου. Το ΚΚΕ και το Παλλαϊκό Μέτωπο το αντιμετώπιζαν ως παρία και το καλούσαν να αυτοδιαλυθεί και να ενταχθεί σε κάποιοι από τα πολλά κόμματα της αριστεράς. Οι κομμουνιστές αρνούνταν ότι είναι κόμμα της αριστεράς διότι επέμεναν στις ταξικές και πολιτικές τους αναφορές. Μετά τον πόλεμο τον διαχωρισμό αριστερά-δεξιά τον επέβαλλε ο εμφύλιος και μάλιστα οι νικητές του. Από τότε μέχρι σήμερα στη συνείδηση των πολύ πλατιών στρωμάτων του λαού φέρει ο διαχωρισμός αυτός ανεξίτηλα τα σημάδια του εμφυλίου και δικαίως. <br />Αυτό λέει η επιστήμη της ιστορίας. Και καλό είναι να την διαβάζουμε με προσοχή και σε βάθος χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς προκάτ συμπεράσματα και ανοιχτά τα μάτια. Όσο γι αυτό που λες για τους "δεξιούς που στήριξαν τόσες δεκαετίες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αυτό το σύστημα που μας μάτωσε, καιρός είναι να κάνουν και αυτοί κάτι", μου θυμίζει την κλασσική ατάκα της μαύρης προπαγάνδας που θέλει τον λαό να ευθύνεται για τους κυβερνώντες. Μόνο που κανένας προοδευτικός στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν έκανε τέτοιου είδους ισοπεδοτισμούς. Μόνο οι εκπρόσωποι της πιο μαύρης αντίδρασης. Η λογική σου θυμίζει την ρήση του σκοταδιστή Ντε Μεστρ που πρώτος στα 1815 λανσάρισε την φράση ότι οι λαοί έχουν τις κυβερνήσεις που τους αξίζουν. Δυστυχώς αυτό που διακρίνω στην αντίληψή σου είναι μια φυλετική προσέγγιση που θέλει τους αριστερούς ως τον περιούσιο λαό επί της γης, ή έστω της Ελλάδας. Κι αυτό είναι πάρα, μα πάρα πολύ επικίνδυνο.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-45492150675141347292014-04-06T09:31:46.442+03:002014-04-06T09:31:46.442+03:00Σε δυο σχόλια γράφεις οτι ο τρόπος που σκέφτομαι ε...Σε δυο σχόλια γράφεις οτι ο τρόπος που σκέφτομαι είναι άκρως επικίνδυνος και οτι υπάγεται στη λογική του σκοταδισμού και τη φιλοσοφία του φασισμού. Φυσικά αυτό δεν τεκμηριώνεται από τα σχόλιά μου και περιληπτικά απάντησα στο προηγούμενο σχόλιο στα επιχειρήματά σου που δεν στέκουν. Το γεγονός οτι εδώ και δυόμιση χρόνια συμβάλλω στη διάδοση του λόγο σου από το blog μου άραγε συνιστά άκρως επικίνδυνη, σκοταδιστική, φασιστική επιλογή; <br /><br />Λυπάμαι, μόνο αυτό έχω να πω. Είναι η δεύτερη φορά που απαντάς σε σχόλιά μου με προσβλητικό τρόπο και είναι η δεύτερη φορά νομίζω που γράφω σχόλια σε ανάρτησή σου. 100% δηλαδή! Διαχειριστήςhttps://www.blogger.com/profile/04914560379495618892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-63763459740436651992014-04-06T09:16:50.744+03:002014-04-06T09:16:50.744+03:00Προφανώς έχεις να ανοίξεις βιβλίο από την εποχή το...Προφανώς έχεις να ανοίξεις βιβλίο από την εποχή του δημοτικού. Γι' αυτό άσε με να σε διαφωτίσω. Πατριώτες δεξιοί και αριστεροί ήταν εκείνοι που πολέμησαν από κοινού τον φασίστα εισβολέα και τον ναζί κατακτητή. Το ίδιο και σήμερα. Πατριώτης δεξιός και αριστερός είναι εκείνος που προτάσσει την υπεράσπιση της πατρίδας του εναντίον του χειρότερου καθεστώτος αποικιακής κατοχής που γνώρισε ποτέ η Ελλάδα. Για τις έννοιες δεξιά, αριστερά και άλλα, ψάξε στο μπλοκ έχω γράψει επανειλλημένα. Διάβασε και λίγο. Δεν βλάπτει. Και προπαντώς βγάλε τα κλισέ με τα οποία σκέφτεσαι.<br />Όσο για το αριστερά-δεξιά στην Ελλάδα, αν έκανες τον κόπο να μελετήσεις την ιστορία του λαϊκού κινήματος, θα γνώριζες ότι ο διαχωρισμός είναι προϊόν του εμφυλίου. Ειδικά στην Ελλάδα. Σε άλλες χώρες γεννήθηκε διαφορετικά αυτός ο μοιραίος και παραπλανητικός διαχωρισμός, αλλά στην Ελλάδα είναι γέννημα-θρέμμα του εμφυλίου και φέρει ανεξίτηλα τα σημάδια του. Πριν τον πόλεμο αριστερά ήταν τα κόμματα του Σοφιανόπουλου, του Παπαναστασίου και άλλα σοσιαλίζοντα παρακλάδια των φιλελευθέρων. Μάλιστα όλοι αυτοί θεωρούσαν ότι οι κομμουνιστές δεν ανήκαν στην αριστερά και γι' αυτό εκτιμούσαν ότι υφίσταται ο φασιστικός κίνδυνος. Μάλιστα ο Παπαναστασίου λίγο πριν ψηφίσει την δοτή κυβέρνηση Μεταξά το 1936 ως ανάχωμα στον φασισμό, απαιτούσε από το Παλλαϊκό Μέτωπο και το ΚΚΕ να αυτοδιαλυθούν και να ενταχθούν σε κάποιο από τα τόσα κόμματα της αριστεράς. Σου θυμίζουν κάτι όλα αυτά, ή δεν πιάνεις κάβο; Η πολιτική δεν κατανοείται με γενικές ρετσέτες και κλισέ που παίρνονται ως δεδομένα, όπως οι ιεροκήρυκες θεωρούν τις αιώνιες αρχές! Η πολιτική είναι η επιστήμη και η τέχνη του ιστορικά συγκεκριμένου με βάση τους μεταβαλλόμενους κοινωνικούς συσχετισμούς κάθε περιόδου. Και για να την ασκήσεις με επιτυχία πρέπει να απαλλαγείς από τι ιερατικές αιώνιες αρχές.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-37965617333201170252014-04-06T09:04:02.955+03:002014-04-06T09:04:02.955+03:00Λαθραίοι μετανάστες είναι εκείνοι που βρίσκονται υ...Λαθραίοι μετανάστες είναι εκείνοι που βρίσκονται υποχείρια της βιομηχανίας λαθρεμπορίου ανθρώπινων ψυχών. Θέλει πολλά για να το καταλάβεις; Μου κάνει ειλικρινά εντύπωση πόσο έτοιμοι είναι ορισμένοι "προοδευτικοί" να υιοθετήσουν και να προσυπογράψουν ερμηνείες εννοιών όπως ακριβώς τις κάνουν οι φασίστες. Ίσως γι' αυτό να αποκαλούνται "αντιφασίστες", δηλαδή το alter ego των φασιστών, με την ίδια νοοτροπία, πρακτική και ιδεολογία των φασιστών αλλά ενάντια στους φασίστες. Να γιατί αδυνατούν να κατανοήσουν ότι η απάντηση στον φασιμό ήταν και παραμένει η δημοκρατία κι όχι ο "αντιφασισμός" μιας αισχρής μειοψηφίας που υιοθετεί ανάλογες συμπεριφορές και ερμηνείες.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-32440064217174314162014-04-06T09:01:46.948+03:002014-04-06T09:01:46.948+03:00"Που το βρήκες ότι αριστερός=προοδευτικός και..."Που το βρήκες ότι αριστερός=προοδευτικός και δεξιός=συντηρητικός; " Στα ιστορικά βιβλία, τις εγκυκλοπαίδειες. Αυτός είναι ο ορισμός. Στη Γαλλική Επανάσταση η δεξιοί υπερασπίζονταν τη Μοναρχία και οι αριστεροί τη Δημοκρατία. Αυτό είναι άσχετο από προσωπικές ιστορίες που υπάρχουν και από τις δυο πλευρές. <br /><br />Τελικά ποιος υπερασπίστηκε ιστoρικά τους βιοπαλαιστές, το φτωχό, τον κατατρεγμένο; Ποιος βγήκε στους δρόμους και ποιος έδωσε μάχες και ποιος έκανε αιματηρές απεργίες ολόκληρο τον 20ο αιώνα; Οι εργάτες με τη βοήθεια των αριστερών ιδεών που τους έδωσαν φτερά, που τους έκαναν κέντρο της ιστορίας. <br /><br />Είναι άλλο τι κάνουν συγκεκριμένα πρόσωπα ή μηχανισμοί και άλλο μια ολόκληρη σχολή σκέψης. <br /><br />Όσο για τους δεξιούς που στήριξαν τόσες δεκαετίες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αυτό το σύστημα που μας μάτωσε, καιρός είναι να κάνουν και αυτοί κάτι. Στην πραγματικότητα απλώς έχουμε μεγάλες μετακινήσεις από τη μια τάξη στην άλλη, μαζική φτωχοποίηση και απώλεια προνομίων. Αυτός είναι ο λόγος που ριζοσπαστικοποιούνται πρώην προνομιούχοι. Αυτό εννοώ όταν γράφω οτι κάποιος γίνεται από δεξιός αριστερός. Εξάλλου υπάρχει ένα τέτοιο παράδειγμα, ο οδηγός του τανκ του Πολυτεχνείου. Στην πολύ γνωστή συνέντευξή του στο Βήμα λέει: <br /><br />«Στο μεροκάματο η ζωή μου άλλαξε 180 μοίρες. Εμένα που μου έμαθαν να μισώ τους κομμουνιστές, ψήφισα δύο φορές το KKE»<br /><br /><br />http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=155079<br />Διαχειριστήςhttps://www.blogger.com/profile/04914560379495618892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-24716451177169551832014-04-06T08:56:44.137+03:002014-04-06T08:56:44.137+03:00Το βασικό δεν είναι να εξηγείς με όρους και αναφορ...Το βασικό δεν είναι να εξηγείς με όρους και αναφορές που κάνουν την μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου των εργαζομένων να "κατεβάζουν ρολά", αλλά να εξηγείς και να πείθεις με βάση την λογική και την κοινωνική εμπειρία των πλατύτερων στρωμάτων. Να μιλάς δηλαδή την γλώσσα που καταλαβαίνει ο απλός κόσμος. Με τον τρόπο μου αναλύω και πείθω για ότι συμβαίνει και κυρίως γι' αυτό που πρέπει να γίνει ακόμη και τα πιο συντηρητικά στρώματα του λαού. Είναι κακό αυτό; Πώς αλλιώς θα κινητοποιηθεί ο κόσμος; Πώς αλλιώς θα βρει το δρόμο του; Δυστυχώς η αριστερά έχει ξεφτιλίσει στις πλατιές μάζες έννοιες που έχουν επιστημονική βαρύτητα. Το κεφάλαιο, ο ιμπεριαλισμός, κοκ. Τις έχει μετατρέψει σε κλισέ που δημιουργούν αρνητικά αντιδράσεις στον πολύ πλατύ κόσμο. Τι πρέπει να κάνουμε; Να κρατήσουμε τον τύπο και να είμαστε ικανοποιημένοι μ' αυτόν; Ή να βοηθήσουμε τον κόσμο να καταλάβει με τον τρόπο που αυτός αντιλαμβάνεται τα πράγματα; Εκτός κι αν θα πρέπει να του αλλάξουμε πρώτα τα μυαλά, να γίνει αριστερός και ύστερα να παλέψει για τα αυτονόητα. Αυτή όμως είναι τακτική παραθρησκευτικής πολιτικής οργάνωσης. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.com