tag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post7972753119390393287..comments2024-03-05T15:38:51.747+02:00Comments on ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ: Καλώς ήλθατε στην προεπαναστατική Ελλάδα!ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttp://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-27821676245887907632013-12-29T13:53:22.643+02:002013-12-29T13:53:22.643+02:00Σε ό,τι αφορά τη στάση του σχεδίου Β,ήθελα να πω ό...Σε ό,τι αφορά τη στάση του σχεδίου Β,ήθελα να πω ότι παραβρέθηκα σε εκδήλωση συγκρότησης αριστερού μετώπου εξουσίας,όπως το είπαν οι του Σχεδίου Β,η Ανταρσύα,οι του Κολλάτου και κάποιοι άλλοι αριστεριστές.Είναι ηλίου φαεινότερο ότι αυτοί οι άνθρωποι ενδιαφέρονται και πάλι να ποδηγετήσουν "άνωθεν"τον "αριστερό χώρο",να περιχαρακώσουν το εργατικό κίνημα και να εμφανιστούν πάλι ως "σωτήρες",εκμεταλλευόμενοι τη φθορά του ΚΚΕ Ή ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ. Είναι πασιφανές πως λειτουργούν ως εφεδρεία του πολιτικού κατεστημένου ,όπως το γνωρίσαμε στην μεταπολίτευση.Αυτοί παλεύουν για τη συντήρηση της υπάρχουσας ελίτ των καρεκλοκένταυρων "ηγητόρων"του διαχωρισμού,τη συντήρηση του υπάρχοντος δωσιλογικού πολιτικού συστήματος,ενώ εμείς στο Ε.ΠΑ.Μ παλεύουμε για την ανατροπή του,το ξερίζωμα αυτού του καρκινώματος που μας έφερε σε αυτό το χάλι!Πώς λοιπόν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα των "υγιών" δυνάμεων,που πασχίζουν για τη χειραφέτηση του λαού μας,την ενότητα και την αναγέννησή του;Ήδη η όποια συγκρότηση "μετώπου"με αριστερό ή δεξιό πρόσημο είναι καταδικασμένη στη συνείδηση του κόσμου,κι αυτό φάνηκε από το "πένθιμο"και καταθλιπτικό κλίμα της εκδήλωσης-ούτε για "δείγμα"δεν υπήρξε ένα χειροκρότημα μετά τις τοποθετήσεις τους!Είναι καθαρά-σε επίπεδο ηγεσίας-πράκτορες του εχθρού.!Η εκδήλωση έγινε στην Κέρκυρα,κι όταν πήρα το λόγο και τους είπα ότι χρέος της αριστεράς είναι να βοηθήσει στην καλλιέργεια επαναστατικής συνείδησης μέσα στον ίδιο το λαό και να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της απέναντί του...κι ότι οι πιο πολλοί μέσα στους "κόλπους"της είναι άτομα του "δήθεν"και του "φαίνεσθαι"κι ότι πολλοί-σε επίπεδο ηγεσίας κυρίως-υιοθέτησαν στην πράξη φασιστικές νοοτροπίες και πρακτικές,"δεν άνοιξε μύτη" και πολλοί από το ακροατήριο μου έδωσαν συγχαρητήρια για την τοποθέτησή μου!Αυτά τα γράφω για να τονίσω το γεγονός ότι "είναι βαθιά νυχτωμένοι"και δεν απαντούν στα ζέοντα προβλήματα του κόσμου, που ματώνει εξαιτίας αυτών των "λογικών"!Καλή λευτεριά με το νέο σωτήριο έτος,που θα είναι το έτος των Ελλήνων! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-2532726569744629322013-12-29T12:19:44.844+02:002013-12-29T12:19:44.844+02:00Από τα πιο συγκλονιστικά κείμενα,που καταρρίπτουν ...Από τα πιο συγκλονιστικά κείμενα,που καταρρίπτουν στερεότυπα και αγκυλώσεις,που μας "τάιζε"το σύστημα της υποτέλειας, της ευτέλειας,της απάτης!Μπορεί να μην υπάρχουν θεωρητικά κείμενα στα ελληνικά,που να υποστηρίζουν τέτοιες απόψεις,αλλά υπάρχει ο Καζαντζάκης,ο Βάρναλης,ο Ρίτσος και τόσοι άλλοι αληθινά πνευματικοί άνθρωποι και στοχαστές που μας έχουν υποδείξει το αληθινό μας χρέος απέναντι στον άνθρωπο,που είμαστε όλοι μας.Υπάρχει η πνευματική ανεκτίμητη κληρονομιά του Ελληνικού αρχαίου θαύματος,που φρόντισαν να ξεχάσουμε,η στάση κι η φιλοσοφία ζωής που μας "αφαίρεσαν"με "εγχείρηση"αριστοτεχνικά εκτελεσμένη,μέχρι να μας καταστήσουν εχθρούς του ίδιου του εαυτού μας και του ανθρώπου!Επιτέλους ας απελευθερώσουμε ό,τι θετικό,φυσικό,ωραίο,αληθινό κρύβουμε μέσα μας...ας θυμηθούμε ποιοι στ' αλήθεια είμαστε,και ποιον "κακό εαυτό"μας κληροδότησαν οι "λογικές"του δοσιλογικού τους συστήματος,κι ας ελευθερωθούμε πρώτα μέσα μας ,για να λευτερώσουμε και την πατρίδα,βρίσκοντας πρώτα την "ελληνική,φωτεινή μας πατρίδα",που όλοι κρύβουμε μέσα μας!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-3262614046987526942013-12-19T12:15:10.702+02:002013-12-19T12:15:10.702+02:00Μια ερωτηση. Οταν λετε οτι η Ευρωπη εχει πληθωριστ...Μια ερωτηση. Οταν λετε οτι η Ευρωπη εχει πληθωριστικο πιστωτικο χρημα, μπορειτε να κανετε μια μικρη αναλυση πανω σε αυτο?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-72402605549819583522013-12-18T20:03:35.221+02:002013-12-18T20:03:35.221+02:00Που πα ρε Καραμητρο με ενα τσιτατο να την βγεις στ...Που πα ρε Καραμητρο με ενα τσιτατο να την βγεις στο δασκαλο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-42431331431855496992013-12-18T11:01:15.940+02:002013-12-18T11:01:15.940+02:00Ο Κέινς θαύμαζε και τον Μάλθους από τον οποίο - όπ...Ο Κέινς θαύμαζε και τον Μάλθους από τον οποίο - όπως λέει ο ίδιος στη Γενική Θεωρία - δανείστηκε και την βασική θέση για την υπερβάλλουσα ενεργή ζήτηση σε συνθήκες κρίσης μέσα από την ενίσχυση της πολυτελούς κατανάλωσης. Κάτι που εκνεύρισε ιδιαίτερα τον Ντέιβιντ Ρικάρντο μιας και ορθώς θεωρούσε ότι ο Μάλθους επιχειρούσε να βρει δικαιολογίες για την ύπαρξη μιας αντιπαραγωγικής και καθ' όλα παρασιτικής τάξης, της αριστοκρατίας, της οποίας χαρακτηριστικό ήταν η πολυτελής κατανάλωση. Ο Κέινς έψαχνε όχι στην ίδια την ιστορική πραγματικότητα του καπιταλισμού λύσεις για τα αδιέξοδά του, αλλά σε παλιές χρεοκοπημένες θεωρίες. Αυτό που άρεσε στον Gessel είναι η άρνηση του χρυσού κανόνα και η φαντασίωση που είχε ότι μπορεί να υπάρξει χρήμα δίχως τόκο και πίστη σε μια κεφαλαιοκρατική κοινωνία (free money system). Πρόκειται για μια ανοησία που άντλησε από τον Προυντόν, ο οποίος ήθελε να διατηρηθεί η εμπορευματική οικονομία, αλλά ήθελε να καταργηθεί ο τόκος γιατί τον θεωρούσε κλεψιά. Η ανοησία στη νιοστή δύναμη. Στις θεωρίες αυτές απάντησαν πολλοί, αλλά η συντριβή τους επήλθε ήδη από το 1848 όταν ο Μαρξ απάντησε στον Προυντόν με το βιβλίο του Η Αθλιότητα της Φιλοσοφίας. Και παρά το γεγονός ότι ο Μαρξ δεν είχε προχωρήσει με την αυστηρότητα που χρειαζόταν τις μελέτες του στην πολιτική οικονομία, όπως αυτές καταγράφηκαν στο Κεφάλαιο, η Η Αθλιότητα της Φιλοσοφίας αποτέλεσε και αποτελεί μια πρώιμη, αλλά εξαιρετικά ακριβής ερμηνεία του χρήματος με όρους πολιτικής οικονομίας κι όχι με όρους πολιτικής αυθαιρεσίας όπως έκανε ο Προυντόν που θεωρούσε ότι το χρήμα έχει αξία από μόνο του, ανεξάρτητα της αξίας του εμπορεύματος. Κι επομένως μπορεί δήθεν να υπάρξει εμπορευματική οικονομία και κυρίως κεφαλαιοκρατική αγορά δίχως χρήμα και κυρίως δίχως τόκο. Ο Gessel παπαγάλισε τα ίδια και γι' αυτό αγνοήθηκε ακόμη και από την ακαδημαϊκή απολογητική. Κανείς σοβαρός οικονομολόγος δεν ασχολήθηκε μαζί του, ενώ μόλις τις τελευταίες δεκαετίες κάποιοι ελάχιστοι προσπαθούν να ξεθάψουν τις δοξασίες του σε μια οικονομία όπου κυριαρχεί η πληθώρα χρηματικού κεφαλαίου σε τέτοιο βαθμό όπου η τράπεζα αποτελεί την κυρίαρχη επιχείρηση παγκόσμια. Ας σοβαρευτούμε λοιπόν κι ας μελετήσουμε την πραγματικότητα. Δεν χρειάζεται να συμφωνεί κανείς με τον Μαρξ, αλλά θα πρέπει πριν να τον απορρίψει και μάλιστα από την σκοπιά των ανόητων θεωριών του Προυντόν και του Gessel και των ομοίων τους, οφείλει να τον μελετήσει πρώτα.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-59327454755710845342013-12-18T00:59:39.614+02:002013-12-18T00:59:39.614+02:00ωραίο κείμενοωραίο κείμενοAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-76921464020416716662013-12-17T15:39:33.069+02:002013-12-17T15:39:33.069+02:00Η σωστή διακυβέρνηση δεν είναι τόσο θέμα κανόνων, ...Η σωστή διακυβέρνηση δεν είναι τόσο θέμα κανόνων, ούτε ακόμα είναι θέμα διανοητικών αρχών αλλά είναι θέμα ανθρώπων. Όταν οι άνθρωποι είναι σωστοί, ακόμα και αντίθετοι φαινομενικά τρόποι, εφαρμόζονται υπέρ της ευημερίας και της ελευθερίας όλων.<br />Αλλά μερικοί ας μην νοιώθουν ενοχές, αυτοί που ικανοποιούνται με το να νοιώθουν ανώτεροι από τους άλλους ή αυτοί που ικανοποιούνται στην αυτολύπησή τους. Και οι μεν, και οι δε για μένα είναι ηλίθιοι, αλλά άλλο εγώ άλλο αυτοί, ο καθένας είναι ελεύθερος να ζεί όπως θέλει.<br /><br />Ηλίας Α. Λυμπέρης<br />Hermeshttps://www.blogger.com/profile/12782038820907566179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-72108848447647469722013-12-17T14:39:22.953+02:002013-12-17T14:39:22.953+02:00"Το κύριο έργο του Gesell είναι γραμμένο με ψ..."Το κύριο έργο του Gesell είναι γραμμένο με ψύχραιμους και επιστημονικούς όρους, αν και διατρέχεται από μία πιο παθιασμένη και επιβαρυμένη αφοσίωση στην κοινωνική δικαιοσύνη από ότι πολλοί πιστεύουν ότι ταιριάζει σε έναν λόγιο. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα μάθουμε περισσότερα από το πνεύμα του Gesell παρά από του Μαρξ" John Maynard Keynes. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-17691660472727876652013-12-17T14:12:37.981+02:002013-12-17T14:12:37.981+02:00Προφανώς δεν έχεις ιδέα από το τι είπε ο Μαρξ. Το ...Προφανώς δεν έχεις ιδέα από το τι είπε ο Μαρξ. Το χρέος ο Μαρξ το αντιμετωπίζει ως οργανική διαδικασία του συσσωρευμένου κεφαλαίου και σωστά έπραττε γιατί μέχρι την εποχή του κανείς, μα κανείς δεν μπόρεσε να αναλύσει αυτή την συνολική διαδικασία. Όσον αφορά το χρήμα ο Μαρξ αποκάλυψε την σχέση του με την αξία η οποία είναι μεν αμετάβλητη - τηρουμένων των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών της εργασίας - αλλά η τιμή του εμπορεύματος κάθε άλλο παρά σταθερή και αμετάβλητη είναι. Ο ίδιος ο καπιταλισμός κατά τον Μαρξ δεν είναι παρά η διαρκής υπέρβαση του νόμου της αξίας. Το χρήμα δεν λειτουργεί στο εμπόρευμα, ή στην εμπορευματική οικονομία μόνο ως ισοδύναμο στη συναλλαγή, αλλά ταυτόχρονα ως μέσο αποθησαυρισμού και ως μέσο κεφαλαιακής συσσώρευσης. Η δυνατότητα αυτονόμησης του χρήματος και της κυκλοφορίας του στον καπιταλισμό από την εργασία που δαπανάται για τα εμπορεύματα και συνιστά την αξία τους, έχει αναλυθεί ιδιαίτερα στον δεύτερο και τρίτο τόμο του Κεφαλαίου. Ο Προυντόν παπαγάλισε απλά τις ανοησίες της ποσοτικής θεωρίας και άλλες ανοησίες σαν αυτή του Silvio Gessel που δεν απαντά σε τίποτε. Τόσο οι κλασικοί, όσο και οι Μαρξ΄-Ένγκελς έχουν απαντήσει σ' αυτές τις ανοησίες εξαντλητικά για να αναφερθούμε εδώ. Πάντως όποιος αδυνατεί να διαβάσει 3.000 σελίδες για να καταλάβει τι εννοεί ο συγκεκριμένος συγγραφέας κι όχι να αποστηθίσει τσιτάτα, είναι σίγουρο ότι αδυνατεί να διαβάσει ακόμη και 300 σελίδες. Πάντως, εγώ προσωπικά θα σου πρότεινα να ξεκινήσεις με κλασσικά εικονογραφημένα. Δεν σε βλέπω ικανό για περισσότερα.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-71078203323632059882013-12-17T13:37:52.826+02:002013-12-17T13:37:52.826+02:00Ο Μαρξισμός έριξε το φταίξιμο στο βιομηχανικό κεφά...Ο Μαρξισμός έριξε το φταίξιμο στο βιομηχανικό κεφάλαιο και όχι στο χρηματικό παρόλο που και τότε το χρηματικό κεφάλαιο ήταν ισχυρό και πολύ μεγαλύτερο σε βαρύτητα από το βιομηχανικό όπως και σήμερα. Ο Μαρξ δεν κατάλαβε ή έκανε ότι δεν κατάλαβε το ρόλο του χρήματος. Ήταν επηρεασμένος από τους κλασσικούς οικονομολόγους και στην ανάλυση του κεφαλαίου άφησε απέξω το χρήμα. Οι ορθόδοξοι οικονομολόγοι επαινούσαν τον τόκο. Ο Μαρξ πίστευε ότι "η αξία του χρήματος είναι σταθερή και ότι ο τόκος είναι συνακόλουθο της ατομικής ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής, της ελευθερίας στην οικονομική ζωή, του βίαιου σφετερισμού και της ανήθικης κατάχρησης της οικονομικής δύναμης". Πίστευε ότι η αξία του χρήματος δεν αλλάζει και η μεταβολή της αξίας (τόκος) προέρχεται από το εμπόρευμα. Λέει: "Η αλλαγή της αξίας του χρήματος δεν προέρχεται από το ίδιο το χρήμα το οποίο ως μέσο πληρωμής δεν κάνει τίποτα άλλο από το να πληρώνει την τιμή του εμπορεύματος που αγοράζει και ως μετρητά η αξία του είναι απολιθωμένη και δε μεταβάλλεται". Πίστευε στο μεταλλικό χρήμα. Λέει πχ στο κεφάλαιο το εξής απίστευτο: "Ο χρυσός και το ασήμι δεν είναι από τη φύση τους χρήμα αλλά το χρήμα είναι από τη φύση του χρυσός και ασήμι, μάρτυρας η σύμπτωση των φυσικών τους ιδιοτήτων και λειτουργιών". Ένας από τους πρώτους που ανάλυσε το ρόλο του χρήματος ήταν ο άγνωστος σήμερα Silvio Gessel με το κλασσικό βιβλίο του " Η φυσική οικονομική τάξη" το οποίο υπάρχει στο ίντερνετ στα αγγλικά και το συνιστώ σε όλους. Αυτός που τον επηρέασε στις νομισματικές του απόψεις ήταν ο εχθρός του Μαρξ, Προυντόν. Στα αγγλικά υπάρχουν πολλά βιβλία που ασχολούνται με το χρήμα και το χρέος αλλά δυστυχώς δε μεταφράζονται στα ελληνικά και έτσι είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό. Ο κάθε μαρξιστής και τα άπαντα του Τρότσκι μεταφράζονται κατά χιλιάδες. Αν είναι να διαβάσει ο φίλος 3.000 σελίδες για να βρει "κάποιες τοποθετήσεις" στο Κεφάλαιο του Μαρξ, πάνω στο χρέος και στο τέλος να έχει μπερδευετεί χειρότερα από ότι ήταν πριν, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι... Αν φτάσει στις 300 σελίδες... Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-72464322625353399992013-12-17T13:31:18.679+02:002013-12-17T13:31:18.679+02:00Αυτό που συμβαίνει είναι απλά ότι ψεύδονται. Η πρώ...Αυτό που συμβαίνει είναι απλά ότι ψεύδονται. Η πρώτη προσέγγιση μεταξύ Σχεδίου Β με πρωτοβουλία του ΕΠΑΜ, συγκεκριμένα του τομέα Πειραιά, έγινε αρχές του έτους. Συναντήθηκαν με κάποια στελέχη, έθεσαν οι δικοί μας θέμα κοινής δράσης και από τότε ούτε φωνή, ούτε ακρόαση. Κατόπιν προσκλήθηκαν σε μια σειρά κινητοποιήσεις απ' όπου έλαμψαν δια της απουσίας τους. Τρίτο, παρέλαβαν την έκκληση του ΕΠΑΜ για κοινή δράση στις αρχές Οκτώβρη φέτος αλλά δεν ανταποκρίθηκαν. Ανταποκρίθηκαν όμως άλλοι, όπως το ΔΗΚΚΙ, το αριστερό ρεύμα, το Δεν Πληρώνω και άλλοι. Από κοινού είπαμε να διατυπώσουμε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους. Μάλιστα εγώ ο ίδιος έγραψα: "Ανοικτή πρόσκληση προς όλους τους Έλληνες, ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης." (5/11) Παραμονές της εκδήλωσης γνωρίζω ότι έγινε και προσπάθεια προσωπικής συνεννόησης με τον κ. Αλαβάνο από τον Μαντά του ΔΗΚΚΙ. Άκαρπη προσπάθεια. Η εκδήλωση έγινε με ανοικτή πρόσκληση σε όλους. Γιατί κάποιοι ανταποκρίθηκαν, πέραν αυτών που πήραν την πρωτοβουλία και άλλοι όχι; Τι περίμεναν; Συνεννοήσεις παρασκηνίου; Αυτό δεν μας αφορά. Ούτε είναι σωστό ότι το ΔΗΚΚΙ δεν τους κάλεσε. Γνωρίζω τις προσπάθειες του Μαντά από το ΔΗΚΚΙ να συννενοηθεί με τον κ. Αλαβάνο προσωπικά, οι οποίες παραμένουν άκαρπες. Ο κ. Αλαβάνος και το Σχέδιο Β υπήρξε απών από κάθε μάχη και προσκλητήριο κοινής δράσης. Παρά τις επανειλλημένες εκκλήσεις και ανοιχτές προσκλήσεις. Αντίθετα το ίδιο δεν πήρε ποτέ καμιά ανάλογη πρωτοβουλία. Τώρα λέει ότι θα πάρει πρωτοβουλίες. Ίδωμεν. Πάντως εμείς συνεχίζουμε να είμαστε ανοιχτοί. Αρκεί να μην μας ζητηθεί προνομιακή σύμπραξη με κανέναν, ή παρασκηνιακοί χειρισμοί όπως συνηθίζεται στην αποκαλούμενη αριστερά. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-83080019028946464752013-12-17T09:39:42.118+02:002013-12-17T09:39:42.118+02:00κε Καζάκη,
επανέρχομαι (δυστυχώς) σε προηγούμενη ...κε Καζάκη, <br />επανέρχομαι (δυστυχώς) σε προηγούμενη ανάρτηση σχολίου μου σχετικά με το κείμενο του κ. Παπουλή, τις "διαφορές" ΕΠΑΜ - Σχεδίου Β κτλ. (βλ. ανάρτηση σχολίου 13 Δεκεμβρίου 2013 - 4:23 μ.μ.στο αμέσως προηγούμενο άρθρο σας). Ο λόγος που επανέρχομαι είναι ο εξής: στο εν λόγω άρθρο του κ. Παπουλή ανήρτησα αρχικώς ένα σχόλιο, στο οποίο ουσιαστικά "αντέγραψα" τις παρατηρήσεις σας αναφορικά με την μη προσέλευση του Σχεδίου Β, παρότι είχε προσκληθεί. Γράψατε ακριβώς τα εξής "Γιατί έλαμψε δια της απουσίας του το Σχέδιο Β, ενώ είχε προσκληθεί;" και παρακάτω "Εδώ είμαστε πάντως. Στις 18 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Stanley συνεχίζονται οι διεργασίες συνάντησης κινημάτων και σχημάτων. Για να δούμε θα εμφανιστεί κανένας τους;". Η απάντηση που έλαβα από τον κ. Παπουλή είναι η εξής "κ. Σίμο, σε αυτην την εκδήλωση δεν έίχαμε κληθεί, αν και την παρακολούθησαν κάπιοι απο εμάς. Ουτε στην εκδήλωση (του ΔΗΚΙ, οπως μόλις είδα) στις 18. Φυσικά αν μας καλούσε το ΔΗΚΙ δεν είχαμε κανέναν λόγο να μην έρθουμε. Εμεις θα πάρουμε πρωτοβουλίες μετώπου η και απλής συμπόρευσης, εκλογικών συνεργασιών κλπ σύμφωνα με αυτά που έγραψα και στο προηγούμενο σχολιό μου.". Τα 2 σχετικά σχόλια βρίσκονται εδώ http://www.sxedio-b.gr/index.php/articles/item/516-papoulis.<br />Και το ερώτημα είναι, τί συμβαίνει και δεν μπορούν δύο κινήσεις, μέτωπα ή όπως αλλιώς τα πούμε να συμπορευτούν στα αυτονόητα (για εκείνα)? Μήπως κάτι άλλο συμβαίνει? <br />Θεωρώ αυτονόητο ότι θα εκλάβετε το σχόλιό μου ως καλοπροαίρετο.<br />Με εκτίμηση, <br />ΣίμοςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-1651106692332054932013-12-17T09:15:30.098+02:002013-12-17T09:15:30.098+02:00Υπάρχει μεγάλο εύρος βιβλιογραφίας, αλλά όχι στα ε...Υπάρχει μεγάλο εύρος βιβλιογραφίας, αλλά όχι στα ελληνικά. Στα ελληνικά μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο ελάχιστα ασχολήθηκαν οι οικονομικοί συγγραφείς, μαζί και οι μαρξιστές μιας και το πρόβλημα του χρέους έκανε αισθητή την εμφάνισή του μετά την μεταπολίτευση. Ωστόσο και τότε ο δογματισμός και ο εγχειριαδιακός μαρξισμός δεν επέτρεψε στους κατεξοχήν μαρξιστές οικονομολόγους ή θεωρητικούς να ασχοληθούν με το όλο ζήτημα.<br />Όσο για τους κλασικούς δεν είναι αλήθεια ότι δεν ασχολήθηκαν με το θέμα. Οι κλασικοί οικονομολόγοι ασχολήθηκαν με το παραπάνω καθώς θα βρεις πολλές αναφορές στα έργα του Άνταμ Σμιθ, του Ντ. Ρικάρντο και άλλων. Αν και η κύρια ενασχόλησή τους ήταν να ανακαλύψουν την πηγή και το μέτρο της αξίας όλων των εμπορευμάτων. Ο Καρλ Μαρξ αναφέρεται διεξοδικά στο ρόλο του χρέους, δημόσιου και ιδιωτικού, ως οργανικό στοιχείο της διαδικασίας συσσώρευσης και υπερσυσσώρευσης του κεφαλαίου. Στο Κεφάλαιο θα βρεις εξαιρετικές τοποθετήσεις. Σ' αυτόν οφείλεται η εκτίμηση ότι το δημόσιο χρέος γέννησε τον σύγχρονο καπιταλισμό και το κράτος του. Στην ουσία ο Μαρξ συνέχισε τις εξαίρετες εργασίες των Κόμπετ, Ντάμπλντέϊ και των υπολοίπων ριζοσπαστών του πρώτου μισού του 19ου αιώνα που είχαν αναλύσει διεξοδικά τον ρόλο του δημόσιου χρέους. Υιοθετεί τις περισσότερες από τις εκτιμήσεις τους, αλλά προσπαθεί να υπερβεί τα όριά τους επιχειρώντας να τοποθετήσει το χρέος όχι ως μοναδική αιτία της κρίσης και της εξαθλίωσης - όπως νόμιζαν οι ριζοσπάστες - αλλά ως οργανική διαδικασία της συσσώρευσης του κεφαλαίου, ιδίως όταν αυτή φτάνει να εκφράζεται από το πλασματικό κεφάλαιο και την πίστη.ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣhttps://www.blogger.com/profile/16753309610446533704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3010087534072789630.post-2990699390269119322013-12-16T19:47:32.524+02:002013-12-16T19:47:32.524+02:00Κύριε Καζάκη υπάρχουν τίτλοι ή συγγραφεις που να π...Κύριε Καζάκη υπάρχουν τίτλοι ή συγγραφεις που να πραγματεύονται το ρόλο του δημόσιου χρέους στην ιστορία, πέρα φυσικά απτα κείμενα σας;<br />Και μια ερώτηση: γιατί οι κλασικοί δεν ασχολήθηκαν με αυτό το ζήτημα τόσο όσο με το βιομηχανικό κεφάλαιο, ήταν μικρότερο το πρόβλημα στην εποχή τους; Ευχαριστώ<br /><br />Γιώργος Κ.Anonymousnoreply@blogger.com